اساتید پیشنهادی:

6 آموزشگاه برتر زبان انگلیسی تهران (و شهرستان ها)!

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 15 اسفند 2019

دسته بندی : tikkaa

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 18210

بهترین آموزشگاه زبان تهران و شهرستان ها

این مقاله از دید یک مدرس زبان و با در نظر گرفتن نیازهای زبان آموزان نوشته شده است، تا به شما در انتخاب یک آموزشگاه زبان مناسب کمک کند.
پیدا کردن یک آموزشگاه مناسب یکی از بزرگترین دغدغه های زبان آموزان است، یک آموزشگاه زبان ایده آل می‌تواند به منظم تر درس خواندن شما، پیشرفت منظم و جذاب تر کردن روند مطالعه در کنار همکلاسی هایی که سطحی مشابه شما دارند کمک کند، به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند زمان و هزینه قابل توجهی را برای ثبت نام در یک آموزشگاه زبان انگلیسی صرف کنند، اما قبل از انتخاب یک موسسه آموزشی ملاک های مختلفی هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید.
در این مقاله قصد داریم با معرفی مهمترین ملاک های یک زبان آموز معمولی و طور کاملا بی طرفانه به دسته بندی آموزشگاه های زبان مختلف بپردازیم و 5 آموزشگاه برتر زبان انگلیسی تهران و شهرستان ها را معرفی می کنیم.

مهارت اساتید زبان انگلیسی

داشتن اساتیدی که تحصیلات، مهارت و شوق تدریس دارند مهمترین راز موفقیت یک آموزشگاه زبان است. بسیاری از زبان آموزان به تبلیغات شفاهی که از دوستان خود درمورد نتیجه گرفتن از یک آموزشگاه میشوند تکیه میکنند. یکی از راه های جذب و حفظ انگیزه تدریس در استاد زبان موفق و متعهد، پرداخت دستمزد مناسب است. شاید شما به عنوان یک زبان آموز به این نکته دقت نکرده باشید، اما نسبت دستمزد مدرس نسبت به شهریه دریافتی از زبان آموز در بسیاری از آموزشگاه‌ها بسیار کم و حتی 10 هزار تومان برای هر جلسه است!

در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا میتوانید با بهترین اساتید زبان های انگلیسی، فرانسه و آلمانی کلاس آنلاین یا حضوری رزرو کنید.

ساختار آموزشگاه زبان

سیاست های مختلف یک آموزشگاه درمورد ارائه نحوه دوره های مختلف، تعداد زبان آموزان در هر کلاس زبان، رده های سنی و مهارتی مختلف، دفعات برگزاری هر کلاس در طول هفته، و نحوه ارزیابی پایان ترم نیز بر آموزش تاثیر زیادی میگذارند. کتاب ها و منابع آموزش زبان منتخب هر آموزشگاه هم از مواردی هستند که بسته به انتخاب مدیریت تعیین میشوند.

 ارائه کردن دوره های آموزشی زبان مختلف

بیشتر زبان آموزان نیازهای خاص خودشان را دارند: آمادگی برای مهارت های آیلتس، مهاجرت، پیشرفت شغلی، توانایی برقراری ارتباط روزمره، کمک به آموزش فرزندان خود، و... . برخی دوره‌ها به طور تخصصی روی مهارت های آزمون های بین المللی کار میکنند در حالی که دوره‌های دیگر برای زبان آموزانی که به دنبال یادگرفتن پایه و اصول زبان انگلیسی هستند مناسبترند. وجود رده بندی سنی هم از مزایای یک آموزشگاه است که باعث میشود از همکلاسی شدن با افرادی که اختلاف سنی زیادی با شما دارند معذب نشوید.

اساتید زبان

 فاصله مکانی

 در تهران نزدیک بودن یک مرکز آموزشی یکی از مواردی است که برای زبان آموزان امتیاز بزرگی محسوب میشود، پس فاصله مکانی در شهر تهران برای بیشتر افراد و به ویژه افراد شاغل حتی از هزینه شهریه هم اهمیت بیشتری دارد. 

چطور بهترین آموزشگاه زبان را انتخاب کنم؟



هزینه کلاس زبان

 یادگیری زبان انگلیسی قبل از هر چیز نیازمند عزم و اراده و اختصاص دادن زمان کافی است، اما هزینه هم برای بسیاری از زبان آموزان، به خصوص دانشجوها و دانش آموزان اهیمت زیادی دارد. آموزشگاهی که بتواند با تعیین یک شهریه معقول و اقتصادی گزینه های مناسبی به این دسته از زبان آموزان ارائه کند، میتواند محبوبیت زیادی به دست بیاورد.

جو آموزشگاه زبان

 چه برونگرا باشید و چه درونگرا، یک جو مناسب علمی و دوستانه باعث افزایش رغبت شما نسبت به یادگیری میشود. مدیریت موثر زمان کلاس ها باعث میشود اهداف آموزشی بهتر محقق شوند و برخورد صمیمی و متعهدانه اساتید و دیگر کارکنان هر آموزشگاه تاثیر عمیقی بر رضایت زبان آموز از موسسه خواهد داشت. برای رده های سنی پایین تر و به ویژه نوجوانان، امکان پیدا کردن دوستان جدید در طول فعالیت های گروهی و سرگرم کننده و آموختن درس های کاربردی میتواند به شکل گیری ذهنیت مثبت و اشتیاق بیشتر نسبت به یادگیری زبان انگلیسی کمک کند.

ارائه مدرک زبان

روز به روز از تعداد افرادی که به مدرک بیشتر از محتوای دوره ها اهمیت میدهند کاسته میشود، زیرا بازار کار امروز و کارفرمایان برجسته به دنبال جذب افرادی هستند که مهارت واقعی داشته باشند. با این حال، در صورتی که یک آموزشگاه زبان معتبر به شما یک مدرک زبان بر اساس استانداردهای پذیرفته شده ارائه دهد، میتوان این مدرک را به عنوان یک نشانگر مفید از سطح دانش شما در نظر گرفت.

ساعت برگزاری کلاس ها

ساعات برگذاری کلاس ها برای بسیاری از افرادی که برنامه های مخشخص هفتگی دارند اهمیت زیادی دارد. برای مثال، امکان شرکت در کلاس های شبانه برای افراد شاغل یک مزیت محسوب میشود که خوشبختانه در بیشتر آموزشگاه ها به آن توجه میشود.

داشتن شعبه های معتبر در شهرستان ها

 برخی از آموزشگاه های زبان تهران ممکن است استانداردهای بالایی داشته باشند اما در خارج از تهران شعبه ای نداشته باشند. متاسفانه در مواردی که آموزشگاه های معتبر در شهرستان ها هم شعبه دارند، باز هم این امکان وجود دارد که کیفیت مدیریت و سطح حرفه ای اساتید شعبه های شهرستان ها با شعبه مرکزی تفاوت چشمگیری داشته باشد. 

آموزشگاه زبان انگلیسی و آموزش خصوصی زبان به صورت آنلاین



آموزشگاه پرتوی دانش

شعار آموزشگاه: با یادگیری زبان جدید، دنیای جدیدی پیدا کنید!
این آموزشگاه که در خیابان شریعتی تهران واقع شده است، و از شهرت محدود اما مثبتی برخوردار است. در پاسخ به سئوال ما، آموزشگاه زبان پرتوی دانش حقوق مدرسین خود را بین 5-6 میلیون تومان در ماه اعلام کرد که رقم مناسبی به نظر میرسد. در هر کلاس معمولا چهار تا شش نفر ثبت نام میشوند. 
طول ترم های فشرده آموزش زبان انگلیسی در این آموزشگاه دو و نیم ماه و چهل جلسه است، که در ترم های عادی همین تعداد جلسه در بازه یک ترم معمولی برگزار خواهند شد. دوره‌های مخصوص آمادگی آیلتس هم در آموزشگاه پرتوی دانش در بیست جلسه فشرده برگزار میشوند، شما در کنار این دوره‌ها میتوانید با پرداخت هزینه اضافی، در دوازده آزمون آزمایشی هم شرکت کنید که سه تا از این آزمون‌ها در محل خود آموزشگاه برگزار خواهند شد.  شهریه هر ترم کلاس عادی زبان انگلیسی در آموزشگاه پرتوی دانش هفتصد هزارتومان، و شهریه کلاس های فشرده آمادگی آیلتس یک و نیم میلیون تومان اعلام شده است.

آموزش زبان های خارجی در موسسه آموزشی پرتوی دانش



آموزشگاه زبان ایران اروپا

شعار آموزشگاه: بهترین خدمات را در آموزش زبان انگلیسی به شما ارائه می‌کنیم.
آموزشگاه زبان ایران اروپا دو شعبه در غرب تهران دارد، شعبه اصلی ایران اروپا در بلوار آیت الله کاشانی و شعبه دوم در فلکه دوم صادقیه واقع شده است. ترم‌های زبان انگلیسی عمومی این آموزشگاه بیست و چهار جلسه طول می‌کشند که بنا به انتخاب زبان آموز، در بازه یک تا سه ماهه –فشرده یا معمولی- برگزار میشوند. از مهمترین قابلیت های این آموزشگاه، امکان انتخاب بین دو برنامه زمانی برای برگزاری هر دوره است. از دستمزد پرداختی به اساتید این آموزشگاه اطلاعی نداریم، اما شهریه دریافتی از زبان آموز بین سیصد و نود تا چهارصد و شصت هزار تومان است. در هر کلاس دوره های عمومی آموزشگاه زبان ایران اروپا، شش تا هشت زبان آموز ثبت نام میشوند. 
دوره های مخصوص آمادگی آیلتس این آموزشگاه چهل و هشت جلسه‌ای با شهریه یک میلیون و دویست هزارتومن هستند، و برای برگزاری هر آزمون شبیه سازی یا ماک نیز صد تومن از هر زبان آموز دریافت میشود.  تعداد زبان آموزان در این کلاس ها بین پنج تا دوازده نفر هستند.

بهترین آموزشگاه های زبان تهران از جمله تیکا و آموزشگاه زبان سفیر،،



آموزشگاه زبان سفیر

شعار آموزشگاه سفیر: من یاد میگیرم پس هستم!
آموزشگاه زبان سفیر یکی از شناخته شده ترین آموزشگاه های زبان در تهران و شهرستان‌ها است، که برنامه همه آموزشگاه‌ها توسط شعبه مرکزی تعیین میشود، بنابراین این اطلاعات درمورد همه شعبه های این آموزشگاه صدق میکنند: طول ترم های معمولی دو و نیم ماه و در هر ترم شانزده جلسه برگزار میشود. آموزشگاه درمورد دستمزد مدرسین اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداد، اما طبق شنیده‌ها از مدرسین، دستمزد مدرس برای هر جلسه بین پانزده تا سی هزارتومان است. شهریه دریافتی از زبان آموزان برای هر ماه سیصد و بیست و پنج تا چهارصد هزارتومان اعلام شده و در هر کلاس بین هفت تا چهارده نفر ثبت نام میشوند. 
دوره‌های آیلتس در آموزشگاه زبان سفیر 20 جلسه‌ای هستند و شهریه این دوره ها پانصد و پنجاه هزارتومان است. 

آموزش زبان


حالا میرسیم به مهمترین سئوال ما از سفیر:
چطور با وجود تعداد زیاد شعبات در تهران و شهرستان ها، از افت نکردن سطح کلاس ها اطمینان حاصل میکنید؟
سفیر به ما اطلاع داد که تمام کلاس‌های این آموزشگاه مجهز به دوربین هستند و توسط دفتر مرکزی کنترل میشوند، به این صورت که مدرس از اینکه چه روزی کلاس او قراره مانیتور بشود اطلاعی ندارد اما نتیجه این بررسی و نتیجه نظرسنجی از زبان آموزان، درمورد ادامه همکاری با هر استاد زبان موثر خواهد بود.
وقتی درمورد امکان برگزاری کلاس آنلاین از سفیر شنیدیم، جزئیات بیشتری خواستیم، و فهمیدیم ترم‌های آنلاین هم با سی درصد تخفیف نسبت به کلاس حضوری و در شانزده جلسه برگزار میشوند، با این فرق که هشت جلسه از این شانزده جلسه ضبط شده و هستند و هشت جلسه به طور تماس ویدیویی با استاد برگزار میشوند، و یک امتحان نهایی نیز در پایان از زبان آموز گرفته میشود.

مدرسین و فارغ التحصیلان آموزشگاه زبان سفیر



آموزشگاه زبان شکوه

آموزشگاه زبان شکوه هم مثل آموزشگاه زبان سفیر شعب متعددی در تهران و شهرستان‌ها دارد. در پاسخ به تماس تلفنی ما، آموزشگاه شکوه درمورد هزینه های عمومی و دستمزد مدرسین پاسخی نداد اما با مراجعه به سایت آموزشگاه زبان شکوه میتوان به رقم دویست و پنجاه هزارتومان برای ده جلسه بحث آزاد رسید، و طبق برآوردما دستمزد مدرسین نیز احتمالا در محدوده ده الی بیست هزارتومان برای هر جلسه تعیین میشود. در شعبه‌های آموزشگاه زبان شکوه در برای شهرستان‌های بزرگتر مثل مشهد، شهریه برای هجده جلسه معادل دویست هزارتومان و جمعیت کلاس بین پنج تا شانزده نفر متغیر است.
در شعبه های شهرستان های کوچکتری مثل سمنان، برای شانزده جلسه مبلغ صد و شصت هزارتومان از زبان آموز دریافت میشود، و تعداد زبان آموزان در هر کلاس متغیر خواهد بود.
آموزشگاه زبان شکوه نیز مانند سفیر یک برنامه مدون برای ترم های آموزشی رده‌های سنی مختلف دارد، و دوره های آمادگی برای آزمون‌های بین المللی آیلتس، تافل و کمبریج برگزار میکند. 
کتاب های مورد علاقه آموزشگاه زبان شکوه برای تدریس زبان عمومی عبارتند از سامیت و تاپ ناچ.

آموزشگاه زبان شکوه در مقایسه با سایر موسسات



آموزشگاه زبان کیش

آموزشگاه زبان کیش هم یکی دیگر از آموزشگاه های زبانی است که شعبه‌های زیادی دارد، و از این نظر به شعبه‌های خواهران و برادران نیز تقسیم میشود. برای شعبه‌های تهران، طول ترم های زبان انگلیسی عمومی در آموزشگاه زبان کیش حدود دویست و چهل هزارتومان برای شانزده جلسه است، و در هر کلاس بین ده تا شانزده زبان آموز ثبت نام میشوند. طول هر ترم آموزشی غیرفشرده در شعبه های دیگر هم همین تعداد و شانزده جلسه است، با این تفاوت که برای شهرستان های کوچکتری مثل گرگان شهریه دریافتی از زبان‌آموز کمتر – صد و هشتاد هزارتومان – و تعداد افراد در کلاس کمابیش یکسان – ده الی دوازده نفر- است.
طبق اطلاعات سایت آموزشگاه زبان کیش، دوره‌های آمادگی برای آزمون های بین المللی آیلتس و تافل در اکثر شعبه های این آموزشگاه ارائه میشوند. 


مرکز آموزش زبان های خارجی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران

شعبه‌های مرکز آموزش زبان‌های دانشگاه تهران مثل خود دانشکده های دانشگاه تهران در نزدیکی میدان انقلاب و همچنین در امیرآباد واقع شده اند. این آموزشگاه زبان وابسته به جهاد دانشگاهی و یکی از مراکزی است که از نظر سطح علمی وضعیت مناسبی دارد. تعداد زیادی از اساتید مرکز آموزشگاه زبان دانشگاه تهران، از جمله دانشجویان دانشگاه تهران هستند و سطح خوبی از دانش زبان انگلیسی دارند. شهریه دوره‌های آموزش زبان عمومی و تخصصی این آموزشگاه بین سیصد تا ششصد هزارتومان هستند، و امکان دریافت ده درصد تخفیف دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه تهران، و پنج درصد تخفیف ویژه دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز از نکات مثبت این آموزشگاه زبان است. 
نکات منفی این آموزشگاه پاسخگویی ضعیف به مراجعان و مدرسین (!) و به تاخیر افتادن بیشتر کلاس ها در هر ترم هستند، مبلغ پرداختی به مدرس در مرکز زبان‌های دانشگاه تهران هم بین ده تا بیست هزارتومان برای هر جلسه زبان عمومی است که باعث میشود بیشتر اساتید خوب مدتی طولانی در این آموزشگاه باقی نمانند. از نظر تعداد زبان آموزان حاضر در هر کلاس و امکانات محیط آموزشی نیز مرکز آموزش زبان‌های دانشگاه تهران نسبت به موسسات خصوصی شاید رتبه پایینتری داشته باشد – تعداد زبان آموزان در هر کلاس ممکن است به بیست نفر هم برسد.


با این اوصاف، آیا ثبت نام در آموزشگاه از شرکت در یک کلاس خصوصی اقتصادی تر است؟ 
آیا شما به عنوان یک زبان آموز یا مدرس تجربه شرکت در یکی از این آموزشگاه‌ها را داشته‌اید؟ اگر با نکات بالا موافق هستید یا به نظر شما نکته‌ای از قلم افتاده است، نظرتان را با ما در میان بگذارید.

 

 

استاد زبان آنلاین-تدریس خصوصی
6 آموزشگاه برتر زبان انگلیسی تهران (و شهرستان ها)!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات