اساتید پیشنهادی:

چرا نباید از کدینگ به عنوان روش اصلی یادگیری لغات انگلیسی استفاده کرد؟

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 22 اسفند 2019

دسته بندی : vocabulary

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 7401

چرا نباید از کدینگ به عنوان روش اصلی یادگیری لغات انگلیسی استفاده کرد؟

بهترین راه برای یادگیری لغات انگلیسی، قطعا کدینگ نیست!

روش های کلاسیک و قابل قبول یادگیری زبان استفاده از کتاب های لغات زبانی مانند Oxford Word Skills هستند که هنوز هم تاثیر مثبت و قابل قبولی برای آموزش بلند مدت دارند، اما یکی از روش های پرطرفدار و فریبنده یادگیری لغات زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه، استفاده از کدینگ یا همان ربط دادن لغات انگلیسی به لغات فارسی است! اما آیا این روش واقعا به عنوان روش اصلی یادگیری یک زبان خارجی کاربرد دارد؟ مدرس تیکا، زینب ناصری دلایل نقد روش کدینگ به عنوان یک روش مضر را در این ویدیو به شما ارائه میکند.

 

دلیل اول: لغات انگلیسی بسته به جمله معانی مختلفی دارند

همه ما مدت کوتاهی پس از آغاز کردن فرآیند یادگیری زبان انگلیسی متوجه میشویم لغات انگلیسی میتوانند بسته به متن معانی مختلفی داشته باشند، از کلمه ساده و ابتدایی مثل kind و play گرفته تا لغات پیشرفته تری مثل perform.

برای همین شما باید لغات انگلیسی ، لغات 504 یا 1100 و یا هر کلمه دیگری را در یک جمله یا عبارت و یا حداقل همراه چند مترادف و متضاد دیگر یاد بگیرید تا بتوانید هر معنای متفاوت را متوجه شوید و یا از آن استفاده کنید.
 

آموزش زبان


 

دلیل دوم: ارتباط معنایی انگلیسی-فارسی که در کدینگ درست میشود بی معنی است!

نباید به لغات انگلیسی به چشم یک لیست طولانی و بی سر و ته نگاه کنید که باید حفظ شوند. زبان انگلیسی هم مثل هر زبان دیگری یک شبکه معنایی دارد و هر کلمه علاوه بر داشتن نقش گرامری یا دستوری مشخص، رابطه معنایی هم با سایر کلمات پرکاربرد زبان دارد. کشف این ارتباط ها باعث میشود زبان را یاد بگیریم. 

اما کدینگ و به وجود آوردن ارتباط معنایی من در آوری بین کلمات انگلیسی و فارسی چطور؟

این روش ممکن است در مراحل خیلی ابتدایی یاد گرفتن اولین لغات برای به یاد آوردن آن کلمات به ما کمک کند، اما اگر به استفاده از آن ادامه بدهید، هیچ وقت نمیتوانید انگلیسی را بدون استفاده از فارسی و به طور مستقیم بفهمید. 

 

روش یادگیری لغات انگلیسی به کمک جمله و تصویر!


.

دلیل سوم: با کدینگ نمیتوانید تلفظ صحیح و مکالمه انگلیسی خوبی داشته باشید

اگر مدام دنبال پیدا کردن شباهت معنایی بین کلمات فارسی و انگلیسی باشید، هیچ وقت تلفظ صحیح انگلیسی را یاد نمیگیرید و مکالمه انگلیسی برای شما یک کار غیرممکن خواهد بود. پس به جای استفاده از زبان فارسی برای یاد گرفتن انگلیسی بهتر است عزمتان را جزم کنید و سعی کنید با ساختن جملات ساده انگلیسی شروع کنید!

برای یادگیری زبان به صورت تخصصی و آنلاین با آموزشگاه آنلاین زبان تیکا همراه شوید.

 

استاد زبان آنلاین-تدریس خصوصی
چرا نباید از کدینگ به عنوان روش اصلی یادگیری لغات انگلیسی استفاده کرد؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

حسین محسنیان

پس این همه پیج آموزش زبان با کدینگ اومده چیه

16 مهر 2022

user-image

پویان رادفر

خیلی مطلب خوبی بود، ممنون

4 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

چه جالب!

4 مهر 2022