اساتید پیشنهادی:

دانلود کتاب های رشته مهندسی عمران به زبان اصلی

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 2 اردیبهشت 2022

دسته بندی : books

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 3730

دانلود کتاب های رشته مهندسی عمران به زبان اصلی

برای دانلود کتاب های رشته مهندسی عمران به زبان اصلی به ادامه این متن مراجعه کنید. کتاب های زبان انگلیسی رشته مهندسی در مجموعه دانلود منابع درسی زبان اصلی منتشر خواهند شد. 

مدرک مهندسی عمران می تواند منجر به طراحی، ساخت، ارتقاء و برنامه ریزی زیرساخت های عمومی و خصوصی شود. به منظور آماده شدن موثر برای حرفه مهندسی عمران، برای مهندسین عمران مشتاق مهم است که نه تنها تحصیلات رسمی مهندسی را دنبال کنند، بلکه از این فرصت برای تجزیه و تحلیل کار و دستاوردهای مهندسان پیشرو به تنهایی استفاده کنند.

منابع رشته مهندسی عمران به زبان اصلی

منابع و کتاب‌های درسی زیر، دانش لازم را در مورد جنبه‌های فنی‌تر مهندسی عمران از طریق توضیح دقیق مفاهیم مهندسی خاص، مطالعات موردی پروژه‌های مهندسی موفق را به شما ارائه می‌دهند. با مطالعه این کتاب ها، دانشجویان و متخصصان مهندسی عمران می توانند دانش فنی و تاریخی لازم برای تحقق اهداف مهندسی خود را گسترش دهند.

 مهندسان عمران از اصول حساب دیفرانسیل و انتگرال، مثلثات و سایر مباحث پیشرفته در ریاضیات برای تجزیه و تحلیل، طراحی و عیب یابی در کار خود استفاده می کنند. این کتاب های انگلیسی از زبان تخصصی رشته شما استفاده می کنند و به راحتی قابل فهم خواهند بود.

لینک های دانلود کتاب های مهندسی عمران زبان اصلی

در زیر تعدادی از کتاب های مهم در رشته مهندسی عمران یا Civil Engineering را مشاهده می کنید. این کتاب ها در سطح بین المللی معروف هستند و از منابع اصلی تدریس این رشته محسوب میشوند. 

Structures why things don't fall down

Mechanics of Fluids, Bernard Massey

Structural Analysis, R. C. Hibbeler

Mechanics of Materials, James M. Gere

Environmental Engineering

Baris Can Ulker Modeling and Computing for Geotechnical Engineering: An Introduction

لازمه کار در رشته مهندسی عمران

مهندسین عمران نیاز به مدرک لیسانس دارند. همچنین برای گرفتن پروژه های خوب معمولاً به مدرک تحصیلات تکمیلی و گرفتن مجوز برای ارتقاء به موقعیت های ارشد نیاز دارند. اگرچه شرایط مجوز در هر کشور متفاوت است، مهندسان عمران معمولاً در صورتی که خدمات خود را مستقیماً به مردم ارائه دهند، باید مجوز بگیرند.

تحصیلات

مهندسان عمران نیاز به مدرک لیسانس در مهندسی عمران، در یکی از تخصص های آن، یا در فناوری مهندسی عمران دارند. برنامه های مهندسی عمران و فناوری مهندسی عمران شامل درس ریاضی، آمار، مکانیک و سیستم های مهندسی و دینامیک سیالات بسته به تخصص است. دوره ها شامل ترکیبی از یادگیری سنتی کلاس درس، کار در آزمایشگاه و کار میدانی است. برنامه‌ها ممکن است شامل برنامه‌های مشارکتی، که به عنوان تعاونی نیز شناخته می‌شوند هم باشد، که در آن دانش‌آموزان در حین تحصیل تجربه کاری کسب می‌کنند.

مدرکی از یک برنامه معتبر توسط ABET برای کسب مجوز مهندسی حرفه ای (PE) مورد نیاز است. در بسیاری از ایالت ها، مدرک لیسانس در فناوری مهندسی عمران نیز شرایط آکادمیک برای دریافت مجوز را برآورده می کند.

تحصیلات تکمیلی بعد از مدرک لیسانس، همراه با مجوز PE و تجربه قبلی، برای استخدام به عنوان مدیر مفید است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیران مهندسی، مشخصات مدیران معماری و مهندسی را ببینید.

ویژگی های مهم

یک مهندس عمران باید مهارت های تصمیم گیری بالایی داشته باشد. مهندسان عمران اغلب باید اهداف متعدد و اغلب متناقضی را متعادل کنند، مانند تعیین میزان اجرایی بودن طرح ها با توجه به هزینه های مالی و نگرانی های ایمنی. برنامه ریزان شهری و منطقه ای اغلب برای مشاوره در مورد این مسائل به مهندسان عمران مراجعه می کنند. مهندسان عمران باید بتوانند بر اساس بهترین شیوه ها، دانش فنی خود و تجربه خود تصمیمات خوبی بگیرند.

مهارت های رهبری


مهندسان عمران مسئولیت نهایی پروژه هایی را که مدیریت می کنند یا درمورد آن ها تحقیق می کنند را بر عهده دارند. بنابراین، آن ها باید بتوانند برنامه ریزان، نقشه برداران، مدیران ساخت و ساز، تکنسین های مهندسی عمران، فناوران مهندسی عمران و دیگران را در اجرای طرح پروژه خود رهبری کنند.

مهارت های سازمانی


 فقط مهندسان عمران دارای مجوز می توانند اسناد طراحی پروژه های زیربنایی را امضا کنند. این نیاز ضروری می کند که مهندسان عمران بتوانند در حین پیشرفت پروژه، کار را در محل کار نظارت و ارزیابی کنند. به این ترتیب، آن ها می توانند از انطباق با اسناد طراحی اطمینان حاصل کنند. مهندسان عمران همچنین اغلب چندین پروژه را به طور همزمان مدیریت می کنند و بنابراین باید بتوانند نیازهای زمانی را متعادل کرده و به طور مؤثر منابع را تخصیص دهند.

مهارت های حل مسئله


 مهندسان عمران در بالاترین سطح برنامه ریزی، طراحی، ساخت و بهره برداری پروژه ها یا تحقیقات چند وجهی کار می کنند. بسیاری از متغیرهای درگیر مستلزم آن است که آنها توانایی شناسایی و ارزیابی مشکلات پیچیده را داشته باشند. آن ها باید سپس بتوانند از مهارت و آموزش خود برای ایجاد راه حل های مقرون به صرفه، ایمن و کارآمد استفاده کنند.

مهارت های ارائه شفاهی


 مهندسان عمران باید گزارش‌ها و برنامه‌هایی را برای مخاطبان افراد با سوابق و دانش فنی گسترده ارائه دهند. این امر مستلزم توانایی صحبت کردن واضح و گفتگو با افراد در محیط های مختلف، و ترجمه اطلاعات مهندسی و علمی به مفاهیم آسان است.

مهارت های نوشتن توضیحات پروژه های عمرانی به زبان انگلیسی


 مهندسان عمران باید بتوانند با دیگران مانند معماران، معماران منظر، برنامه ریزان شهری و منطقه ای ارتباط برقرار کنند. آن ها همچنین باید بتوانند پروژه ها را برای مقامات منتخب و شهروندان توضیح دهند. مهندسان عمران باید بتوانند گزارش هایی را بنویسند که برای کسانی که پیشینه فنی یا علمی کمی دارند یا اصلاً ندارند، واضح، مختصر و قابل درک باشد.

مجوزها، گواهینامه ها وعضویت ها


برای موقعیت های ابتدایی به عنوان مهندس عمران مجوز لازم نیست. مجوز مهندسی حرفه ای (PE) که به سطوح بالاتر رهبری و استقلال اجازه می دهد، می تواند بعداً در حرفه خود به دست آورد. مهندسان دارای پروانه، مهندسان حرفه ای (PE) نامیده می شوند. یک PE می تواند بر کار مهندسین دیگر نظارت کند، طرح های طراحی را تأیید کند، پروژه ها را امضا کند و خدمات را مستقیماً به مردم ارائه دهد. مجوز دولتی به طور کلی نیاز دارد.

برای مطالعه بیشتر: 10 کتاب خوب و ساده انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

این منابع به شما کمک می کنند با اعتماد به نفس بیشتری وارد دانشگاه های بین المللی یا فضای کار خارج از ایران شوید. همچنین افرادی که دوست دارند خود را به روز نگه دارند همیشه از مطالعه مطالب به زبان اصلی آن ها استقبال میکنند. برای دانلود سایر منابع به روز رشته خودتان با سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا
دانلود کتاب های رشته مهندسی عمران به زبان اصلی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

فرشته قندی

مطلب مفیدی بود خیلی ممنونم

8 اردیبهشت 2022

user-image

لیلا فارغ

با توجه به اینکه رشته مهمدسی عمران به مادر مهندسی ها معروف هست این مطلب برای منی که توی این رشته تحصیل کرده ام مفید هست چون هم با اصطلاحات تخصصی رشته ام اشنا میشم و هم رفرنس اصلی را دارم

7 اردیبهشت 2022

user-image

پویان رادفر

ممنون برای این مقاله برای رشته حسابداری هم مثل این کتاب هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

7 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

عالیه. من برای کنکور میتونم ازشون استفاده کنم

7 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بهتر یک زبان در معرض قرار داشتنه، چی بهتر از خوندن کتاب ها به زبان اصلی. ممنون از شما

7 اردیبهشت 2022