اساتید پیشنهادی:

آموزش لهجه آمریکایی با سایت خبری صدای آمریکا VoA

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 25 تیر 2020

دسته بندی : podcasts

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 14849

آموزش لهجه آمریکایی با سایت آموزش زبان صدای آمریکا VOA

بیشتر زبان آموزان وقتی به دنبال یک سایت آموزشی و پادکست های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتیش میگردند، با سایت BBC که مطالب شبکه تلوزیونی و رادیویی آن را هم در خود جای داده است آشنا میشوند، BBC به حق برای یاد گرفتن لهجه بریتیش یکی از اصیل ترین منابع محسوب میشود چون میتوانید در این سایت خبری/آموزش زبان مطالب خبری و فرهنگی به روز دنیا و منابعی از جمله داستان های انگلیسی را پیدا کنید. (مثل هر سایت خبری دیگری، بی بی سی هم یک منبع کاملا بی طرف نیست! پس میتوانید با تحلیل خبرها تفکر انتقادی خودتان را هم تقویت کنید.) حتی اگر لهجه مورد علاقه شما از همان اول لهجه آمریکایی بوده باشد، باز هم به احتمال زیاد از مطالب بی بی سی استفاده کرده اید. انگلیسی بی بی سی یا انگلیسی با لهجه بریتیش لندنی همان زبان انگلیسی بی عیب و نقصی است که بیشتر زبان آموزان از گذشته تا کنون به یادگیری آن تشویق شده اند، اما حالا که زبان انگلیسی آمریکایی یا -آنطور که در ایران شناخته شده است- لهجه آمریکایی نفوذ جهانی بیشتری پیدا کرده است، وقت آن رسیده که در کنار اساتید زبان تیکا، یک منبع موثق برای یادگیری لهجه آمریکایی به شما معرفی کنیم!

بخش آموزش زبان سایت صدای آمریکا یا Voice of America

 

منابع آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی: سایت آموزش زبان انگلیسی صدای آمریکا



این سایت که یکی از سایت های رسمی خبری آمریکا محسوب میشود از مدت ها پیش تا کنون بخشی را برای آموزش لهجه آمریکایی به زبان آموزان راه اندازی کرده است که با گوگل کردن Voice of America English Learning یا وارد کردن آدرس زیر میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید:
https://learningenglish.voanews.com/
 در صفحه اول و اسلاید بزرگ سمت چپ به طور روزانه یکی از نکات گرامر کاربردی از آرشیو مطالب سایت آموزش زبان نمایش داده میشود، سمت راست صفحه هم اخبار جذابی که مناسب زبان آموزان هستند لیست شده اند. اگر تا پایین صفحه اسکرول کنید، لیستی از درس های سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته که بر اساس مطالب فرهنگی، علمی، هنری، سیاسی و سرگرمی مناسب هر سطح نوشته شده اند به طور تصادفی نمایش داده میشوند، و در نتیجه بعد از هربار بازگشت به این صفحه، میتوانید مطالب جدیدی در آن پیدا کنید. در پایین ترین قسمت صفحه اصلی سایت آموزش زبان صدای آمریکا میتوانید قسمت خودآزمایی یا Test Your English را پیدا کنید. این تست پانزده دقیقه بیشتر طول نمیکشد، بر اساس استاندارد EF SET و به منظور ارزیابی مهارت گوش دادن و خواندن انگلیسی شما طراحی شده و نتایج آن طبق استاندارد بین المللی CEFR هم به شما نمایش داده میشود.
اگر میخواهید یادگیری و مطالعه هدفمند را با مطالب آموزشی سطح بندی شده برای آموزش انگلیسی با لهجه آمریکایی شروع کنید، از نوای آبی بالای صفحه روی سطح خودتان کلیک کنید تا لیست درس های هر سطح برای شما نمایش داده شود.

 سطح ابتدایی یا Beginner زبان انگلیسی

 

یادگیری انگلیسی از سطح صفر با لهجه آمریکایی به کمک سایت آموزش زبان صدای آمریکا



این سطح شامل 30 درس میشود و هر درس به دو سطح تقسیم میشود، سطح یک و سطح دو. هر دو قسمت ویدیو آموزشی انگلیسی، پادکست آموزش زبان و متن درس را به زبان انگلیسی ارائه کرده اند. مکالمه انگلیسی روزمره با لهجه آمریکایی استاندارد آموزش داده میشود، و اولین سلام و احوال پرسی های سایت صدای آمریکا از ویدیوهای آموزشی کتاب های قدیمی جذاب تر و کاربردی هستند، ولی از آنجا که همه توضیحات به زبان انگلیسی داده میشوند، برای استفاده موثر از این قسمت بهتر است حداقل سطح A1 از زبان انگلیسی را داشته باشید، یعنی حدود دویست کلمه ضروری را بدانید. گرچه حتی اگر دانش انگلیسی شما کاملا صفر باشد، با تماشا کردن ویدیوها میتوانید اصل درس را متوجه شوید و نکات گرامر زبان را به مرور و با تکرار یاد بگیرید.
در پایین همین صفحه، روش های یادگیری زبان و نکات تلفظ کلمات انگلیسی با لهجه آمریکایی در ویدیوهای جداگانه و جذاب متناسب با سطح ابتدایی یادگیری زبان توضیح داده شده اند.
برای دیدن لیست کامل درس ها کافیست روی فلشی که مشخص شده است کلیک کنید.

سطح متوسط یا Intermediate زبان انگلیسی

 

مکالمه انگلیسی با لهجه آمریکایی با کمک ویدیوهای آموزش زبان



این سطح درس های طبقه بندی شده ندارد و در عوض شما را تشویق میکند که با مطالب به روز و جذابی که درمورد سلامتی، تکنولوژی، برنامه های تلوزیونی و هنری تهیه شده اند، زبان انگلیسی آمریکایی را به خوبی و برای کاربردهای مختلف یاد بگیرید. قسمت های علمی و تکنولوژی بیشتر در قالب تصویر و پادکستی که اسکریپت یا متن آن در یک صفحه گنجانده شده است تولید شده اند، و لغات انگلیسی مهم هر متن بولد شده اند. بخش های انگلیسی با تلوزیون یا English & TV و انگلیسی با سینما یا English & Movies در قالب ویدیوهایی کوتاه و جذابی ساخته شده اند که اصطلاحات و کلمات رایج در انگلیسی با لهجه آمریکایی را به شما آموزش میدهند. بخش هایی که محتوای آموزشی را به طور مستقیم تری بیان میکنند، یعنی انگلیسی یک دقیقه ای یا English in a minute و گرامر روزمره یا Everyday Grammar هم به صورت ویدیوهایی با محوریت نکته های کاربردی تهیه شده اند که تماشا کردن آن ها وقتی نمیگیرد.

سطح پیشرفته یا Advanced زبان انگلیسی

 

داستان انگلیسی سطح پیشرفته: منابع آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی



در این سطح زبان آموزان به خواندن مطالب پیشرفته تری از جمله داستان های آمریکایی و مطالب زبان اصلی انگلیسی تشویق میشوند. مطالب این بخش نه تنها به تقویت استراتژی های یادگیری و آموزش انگلیسی با متن های دشوارتر میپردازد، بلکه درست مانند بسیاری از مطالب سایت بی بی سی، صدای آمریکا تلاش میکند شما را با تاریخ و فرهنگ آمریکا آشنا کند، زیرا برای یادگرفتن انگلیسی آمریکایی صرفا دانش گرامر و لغات و داشتن لهجه امریکایی کافی نیست، بلکه باید با شخصیت های مشهوری همچون جرج واشنگتن یا مطالب مهم تاریخی از جمله جنگ داخلی آمریکا هم آشنا باشید! 
 

آموزش زبان آنلاین تیکا


یکی از بخش های جذاب و کم سابقه در یک سایت خبری، بخش سواد خبری یا News Literacy است که سعی دارد در کنار آموزش لهجه آمریکایی در اخبار، به شما اهمیت کار سایت های خبری و اهمیت نقش شما به عنوان یک مخاطب منتقد را نیز نشان دهد. این بخش در حال حاضر شامل 6 درس در قالب ویدیوی آموزشی میشود و ممکن است به تعداد درس های آن اضافه شود.
یکی دیگر از بخش های جدید و منحصر به فرد سطح پیشرفته سایت آموزش زبان صدای آمریکا، بخش بیایید زبان انگلیسی را تدریس کنیم! یا Let’s teach English است که با کمک یک ویدیو از یک کلاس آموزش زبان واقعی، نظریه های به روز و موثر آموزش زبان را به اساتید زبان و زبان آموزان سطح پیشرفته معرفی میکند. این بخش شامل 10 یونیت میشود که مانند سایر بخش های آموزشی، متن هر ویدیو آموزش انگلیسی به همراه تصاویر و نمودارهای مفید در هر صفحه آورده شده است. این قسمت برای معلم های زبان و افرادی که به یادگیری زبان علاقه مند هستند منبع باارزشی برای کسب اطلاعات علمی و مقایسه کلاس زبان خود با کلاس زبان ایده آل برای یادگیری لهجه آمریکایی محسوب میشود.


رابط کاربری این سایت بسیار روان و مناسب کابرانی است که دوست دارند از این صفحه به آن صفحه بروند، زیار لینک های مطالب مرتبط و پرکاربرد در تمام صفحات قرار داده شده اند و اگر در حال تماشای یک ویدیو یا گوش دادن به یک پادکست باشید، میتوانید آن صفحه را ترک کنید و بدون باز کردن تب جدید از صفحه دیگری دیدن کنید، رسانه مورد نظر شما در یک کادر کوچکتر در گوشه صفحه نمایش داده میشود تا زمانی که تمام شود یا شما آن را ببندید.

سایر بخش ها در سایت آموزش انگلیسی VOA

نوار آبی در بالای تمام صفات دسترسی سریع شما به مطالب هر کدام از سطوح و همچنین راهنمای سایت (About Learning English) را فراهم میکند. با کلیک روی گزینه Video میتوانید لیستی از ویدیوهای مختلف آموزشی را ببینید و با کلیک روی گزینه US History مجموعه ای از مطالب تاریخی-فرهنگی درباره آمریکا برای شما باز میشود.
قسمت Audio Menu که در سمت راست نوار بالا قرار دارد دسترسی سریع به جدیدترین پادکست های سایت را ممکن میکند. علاوه بر این فوتر سایت تک تک بخش هایی که در بالا توضیح دادیم را در خود گنجانده است تا بتوانید منوی کاملی از همه مطالب آموزشی را یک جا در اختیار داشته باشید.
سایت صدای آمریکا هم مثل سایت آموزش زبان تیکا، یک اپلیکیشن آموزش انگلیسی در هر دو نسخه اندروید و آی او اس هم منتشر کرده است که  امکانات خاص خودش را دارد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد! به نظر شما بهترین منبع یادگیری لهجه آمریکایی کدامست؟ آیا با فیلم های آمریکایی میتوانید همه زمینه های دانش زبان خودتان را تقویت کنید؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

 

شما زبان آموزان عزیز می توانید در سایت آموزش زبان تیکا به صورت آنلاین و مجازی با اساتید زبان حرفه ای زبان های انگلیسی،زبان آلمانی،زبان فرانسوی،زبان ایتالیایی،زبان روسی،زبان ترکی استانبولی و سایر زبان ها را بیاموزید. کافیست زبان و استاد مورد نظر خود را در صفحه اساتید زبان انتخاب کنید سپس روز و ساعت دلخواه کلاس خود را تعیین کنید و به صورت ویدئوچت با بهترین اساتید زبان کلاس خود را شروع کنید.اگر هر گونه سوالی درباره آموزش آنلاین دارید، پشتیبانی تیکا در خدمت شماست.

 

 

یادگیری آنلاین زبان با اساتید حرفه ای
آموزش لهجه آمریکایی با سایت خبری صدای آمریکا VoA

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

حسین محسنیان

ممنون بابت زحماتی که می کشید

9 آبان 2022

user-image

پارسا مهری

من پادکست voa رو گوش کردم عالی

3 آبان 2022

user-image

پریسا

خیلی خوب بود. ممنون از شما

2 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

عالی بود بازم این اطلاعات رو به ما بدین??

1 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چقدر عالی نوشتید

1 آبان 2022

user-image

علی حکمت پور

تشکر بابت مطلب بسیار مفید و آموزنده شما سرکار خانم. عالی بود. موفق باشید

1 مرداد 2020