اساتید پیشنهادی:

دانلود دیکشنری فرانسه به فارسی و برعکس

زینب ناصری
زینب ناصری
یک‌شنبه, 3 اردیبهشت 2022

دسته بندی : dictionaries

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 12183

دیکشنری فرانسه به فارسی و برعکس - دانلود و معرفی

اگر شما به دنبال یادگیری زبان فرانسوی هستید یک دیکشنری فرانسوی به فارسی و برعکس می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. اگر شما شخصی هستید که با متن های فرانسوی سر و کله میزنید  در اختیار داشتن یک دیکشنری که سریع معادل فارسی کلمات فرانسوی را در اختیار شما بگذارد یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. خوشبختانه تکنولوژی و اینترنت در حال حاضر گزینه های زیادی برای انتخاب دارید: دیکشنری آنلاین فرانسوی به فارسی و دیکشنری های همراه که به صورت اپلیکیشن های موبایل طراحی شده اند به راحتی قابل دانلود هستند.

روش استفاده از دیکشنری فرانسوی به فارسی و برعکس

به منظور استفاده راحت از یک دیکشنری فرانسه به فارسی با تلفظ آنلاین کافیست به آدرس وب سایت بروید و کلمه مورد نظر خودتان را در نوار جستجو تایپ کنید. توجه داشته باشید اگر می خواهید معنی فرانسوی یک کلمه فارسی را پیدا کنید بهتر است از صفحه کلید استاندارد فارسی استفاده کنید تا نتیجه جستجو برای شما سریعتر و درست در نمایش داده شود. البته بسیاری از دیکشنری های آنلاین از قابلیت تصحیح غلط های املایی و یا نمایش دادن کلماتی که از نظر املایی مشابه کلمه مد نظر شما هستند پشتیبانی‌ میکنند.

معرفی French Persian Dictionary

این دیکشنری که از گوگل پلی قابل دانلود است به شما امکان جستجو کردن کلمات فرانسوی و فارسی را به طور همزمان می‌دهد.  دیکشنری نه تنها معنی کلمات را به شما نشان می دهد بلکه نوع و نقش دستوری آن ها یعنی اسم فعل یا حرف بودن را نیز مشخص می‌کند.  این اپلیکیشن توسط شرکت Dragoma  منتشر شده است.  این اپلیکیشن صوت تلفظ ها برای لغات فرانسوی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

برای استفاده از این دیکشنری آنلاین فرانسه به فارسی باید به اینترنت متصل باشید.  دیکشنری فرانسوی به فارسی و برعکس Dragoma  اصلا سنگین نیست و شما با سرعت حداقلی اینترنت می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دیکشنری French Persian Dictionary  داشتن مثال های کامل به همراه ترجمه فارسی برای هر کدام از کلمات است. بنابراین اگر شما یک زبان آموز هستید که دوست دارید هر کلمه را همراه با مثال های استاندارد یاد بگیرید دیکشنری برای شما بسیار ایده آل است.  اغلب کاربران امتیاز ۵ ستاره به این دیکشنری داده اند و در حال حاضر امتیاز این دیکشنری بالای ۴ است.

لینک دانلود دیکشنری فرانسوی به فارسی French Persian Dictionary 

دیکشنری آنلاین فرانسوی به فارسیو  برعکس وبسایت گلوب قابل استفاده از هر نقطه دنیا


معرفی وبسایت دیکشنری Globe

اگر تا اینجا مقالات معرفی دیکشنری های برتر زبان را دنبال کرده باشید،  احتمالا چندبار به اسم دیکشنری Globe برخورده اید.  این وبسایت که قابلیت برگرداندن لغات همه زبان ها به زبان های دیگر را دارد یکی از محبوب ترین و جامع ترین دیکشنری های دنیا است. استفاده از وبسایت گلوب بسیار ساده و آسان است.  کافیست به آدرس آن مراجعه کنید و زبان مد نظر خودتان را از لیست زبان مبدا و زبان مقصد انتخاب نمایید.  از جمله زبان هایی که توسط این وبسایت پشتیبانی می شود زبان‌های فارسی و فرانسوی هستند.

این وبسایت یک دیکشنری با امکانات خاص و محتوایی است که توسط کاربران مختلف ایجاد شده است.  اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارند هم یاد بگیرند و هم به دیگران یاد بدهند توصیه می کنیم به این وب سایت سر بزنید. شما می توانید ترجمه ها و معادل های مناسب برای زبان مادری خودتان و یا زبانی که به آن تسلط کامل دارید را اضافه کنید.

لینک وبسایت globe 

معرفی دیکشنری فرانسوی Hooshyar French Dictionary

این دیکشنری کوچک و سبک که در گوگل پلی  و اپ استور برای گوشی های اندروید و ios قابل دانلود است از همه قابلیت هایی که یک دیکشنری موبایل باید داشته باشد پشتیبانی‌می کند.  از جمله این موارد می‌توان به تلفظ صوتی برای کلمات اشاره کرد.

دانلود این اپلیکیشن که در حال حاضر نسخه چهارم آن منتشر شده است رایگان بوده و شما می توانید آن را امتحان کنید.

دانلود دیکشنری فرانسوی به فارسی و برعکس هوشیار

نمونه فضای داخلی دیشکنری فرانسوی هوشیار


 گزینه همیشگی برای ترجمه لغات فرانسوی

در پایان این نیست دوست داریم یک بار دیگر وب سایت و اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را به شما توصیه کنیم. گوگل ترنسلیت یکی از جامع‌ترین منابع آنلاین برای پیدا کردن معادل های هر کلمه در زبان های دیگر است. گوگل ترنسلیت  به اندازه دیکشنری های رسمی مانند Merriam-Webster یا دیکشنری های جامع زبان فرانسوی به فارسی و برعکس ادعای دقیق بودن ندارد.  با این وجود مزیت اصلی گوگل ترنسلیت سرعت بالای آن در پیدا کردن مترادف ها و همچنین ترجمه وارونه برای بررسی دقت ترجمه اولیه است

یکی از مهمترین قابلیت های گوگل ترنسلیت در حالت وب امکان کلیک کردن روی هر کلمه در هر متن و دیدن معادل ها و مترادف های آن کلمه در هر دو زبان است.  شما می توانید برای هر کدام از مترادف ها دنیایی از مثال ها و  توضیحات بیشتر پیدا کنید. شاید تنها ضعف گوگل‌ترنسلیت از این جهت ماشینی بودن تلفظ های آن است. تلفظ های اتوماتیک گوگل ترنسلیت  صحیح هستند اما شباهت کاملاً دقیقی به صدای انسانی ندارند و intonation یا استرس کلمات در آنها رعایت نمی شود.

جمع بندی

در پایان درصورتی که شما یک زبان آموز کاملا مبتدی فرانسوی هستید استفاده از دیکشنری های فرانسوی به فارسی برای شما مثل یک روش میانبر خواهد بود. به احتمال زیاد استاد زبان فرانسوی شما توصیه می کند از دیکشنری های فرانسوی به انگلیسی و یا دیکشنری های فرانسوی به فرانسوی استفاده کنید.  با این وجود تا زمانی که دانش زبان انگلیسی و یا فرانسوی شما بالاتر از حد متوسط نباشد استفاده از دیکشنری های تک زبانه و یا دیکشنری فرانسوی به انگلیسی برای شما کمی دشوار است. ما به شما توصیه می کنیم برای اینکه توجه و دقت خودتان را بالا ببرید حتما در کنار استفاده از یک دیکشنری فرانسوی به فارسی کلمات فرانسوی را در یک دفترچه برای خود یادداشت کنید و مترادف ها و کلمات مشابه را نیز به مرور زمان به آن اضافه نمایید.

برای دانلود منابع یادگیری زبان و دیکشنری های آنلاین و آفلاین بیشتر با تیکا همراه باشید.

انتخاب کلاس رایگان زبان انگلیسی آنلاین تیکا در هر زمان و مکان با استاد دلخواه

 

دانلود دیکشنری فرانسه به فارسی و برعکس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

مهشید افشاری

عالی بود

8 اردیبهشت 2022

user-image

فرشته قندی

بسیار سپاسگزارم بابت مقاله مفیدتون

8 اردیبهشت 2022

user-image

لیلا فارغ

بسیار بسیار مطلب مفیدی بود و ممنون اگر برای زبان ژاپنی هم بگذارید

7 اردیبهشت 2022

user-image

پویان رادفر

سلام و تشکر ممنون میشم برای زبان کره ای هم معرفی کنید به شدت نیاز دارم دوستان ممنون میشم راهنمایی کنید!!!!!

7 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

ممنون از شما برای این مطلب فوقالعاده

7 اردیبهشت 2022

user-image

پارسا مهری

من همیشه از گوگل ترنسلیت استفاده میکنم و مناسبه به خصوص اگه ازانگلیسی برگردونید به فرانسه

7 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

خیلی ممنون از مطلب مفیدتون

7 اردیبهشت 2022