اساتید پیشنهادی:

تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 12 اردیبهشت 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1281

تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

لیسنینگ یکی از مهارت های یادگیری زبان به حساب می آید. آزمون دولینگو یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی است که در سال‌های اخیر جای خود را در بین دانشجویان باز کرده است. این آزمون به‌صورت کامپیوتری و در خانه قابل انجام است و دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر در سراسر جهان مدرک آن را قبول دارند. بخش لیسنینگ آزمون دولینگو یکی از بخش‌های جذاب آن است که با لطف طراحان این آزمون نسبت به آزمون تافل و آیلتس آسان‌تر شده است. تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو مانند آزمون‌های دیگر نیاز به تمرین، تکنیک و منابع خاص خود دارد. شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی یکی از روش‌هایی است که شما را برای لیسنینگ آزمون دولینگو به آمادگی لازم می‌رساند.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون دولینگو (Doulingo English Test) یک آزمون آنلاین بین‌المللی برای سنجش مهارت دانش آموزان و دانش جویان در زمینه زبان انگلیسی است. یکی از مزیت‌های اصلی آزمون دولینگو نسبت به دیگر آزمون‌ها ازجمله تافل و آیلتس برگزاری آنلاین این آزمون است. در هیچ‌یک از مراحل آزمون نیازی به حضور فیزیکی دانشجو در محل آزمون نیست و تنها با دسترسی به یک کامپیوتر و اینترنت می‌توان در هر زمان و مکانی در این آزمون شرکت کرد. زمان برگزاری آزمون دولینگو یک ساعت است و ۴۸ ساعت بعد نتیجه آزمون اعلام می‌شود. داوطلب می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای نتیجه آزمون را برای مؤسسات و دانشگاه‌های زیادی ارسال کند.

آزمون دولینگو از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول شامل چهار مهارت اصلی رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ است. آزمون این بخش برای ارزیابی و نمره دهی استفاده می‌شود. قسمت دوم آزمون که برای ارسال به دانشگاه مقصد برگزار می‌شود شامل یک مصاحبه ویدئویی و یک رایتینگ است. نمره این آزمون بین ۱۰ تا ۱۶۰ است. بیش از ۸۰۰ دانشگاه و مرکز معتبر در سراسر جهان مدرک این آزمون را به رسمیت می‌شناسند.

لیسنینگ دولینگو شامل ۴ قسمت اصلی است. در قسمت اول داوطلب باید از بین تلفظ‌های مختلفی که می‌شنود، تلفظ درست را انتخاب کند. کلمات در این بخش به لهجه‌های مختلف آمریکایی، بریتیش و حتی کانادایی تلفظ می‌شوند. در بخش دوم کلماتی برای داوطلب پخش می‌شود که باید املای درست آن‌ها را بنویسید. در قسمت سوم داوطلب هر چه را که می‌شنود باید تایپ کند و در قسمت چهارم سؤالی به داوطلب داده می‌شود که باید با توجه به متن داده‌شده پاسخ درستی به آن بدهد.

بدون شک خوب شنیدن باعث بهبود  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌شود.

منابع مفید برای تمرین Lisening آزمون دولینگو

آزمون دولینگو در سال‌های اخیر موردتوجه دانشجویان قرارگرفته و منابع چندانی ندارد؛ اما می‌توان از همان منابع آزمون آیلتس برای تمرین لیسنینگ دولینگو نیز استفاده کرد. برخی از این منابع شامل موارد زیر است:

·         مجموعه کتاب‌های Tactcis: این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع برای تقویت لیسنینگ دولینگو است و لهجه آمریکایی دارد. در هر درس از این کتاب سؤالات متعددی مطرح‌شده است که شما باید برای پاسخ دادن به آن‌ها ابتدا فایل صوتی کتاب را گوش دهید. کتاب tactcis سه سطح Expanding،Basic و glossary دارد که با توجه به مهارت خود در لیسنینگ می‌توانید یکی از این کتاب‌ها را برای مطالعه و تمرین انتخاب کنید.

·         منابع آنلاین و سایت‌های اینترنتی: سایت‌های متعددی هستند که منابع عالی برای تمرین لیسنینگ برای دولینگو را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

روش‌های تمرین برای تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

بخش لیسنینگ آزمون دولینگو مانند آزمون‌های تافل و آیلتس نبوده و تا حد زیادی ساده‌سازی شده است. لیسنینگ در دولینگو به سه قسمت گوش کن و بنویس، گوش کن و صحبت کن و گوش کن و انتخاب کن تقسیم می‌شود. برای تمرین لیسنینگ آزمون دولینگو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

·         به‌صورت مداوم و مستمر انگلیسی گوش دهید.

·         در محیط‌هایی قرار بگیرید که به زبان انگلیسی صحبت می‌شود و بهتر است در کلاس آموزش زبان انگلیسی ثبت‌نام کنید.

·         در تورهایی که در آن به زبان انگلیسی صحبت می‌شود شرکت کنید.

·         برنامه‌های رادیویی، اخبار، گزارش هواشناسی و پادکست گوش دهید و فیلم به زبان‌اصلی ببینید.

·         کتاب‌های صوتی به زبان انگلیسی گوش دهید.

·         متن‌های انگلیسی را از اینترنت دانلود کرده و به آن‌ها گوش دهید. می‌توانید مانند شرایط آزمون سه بار به آن گوش‌داده و هر بار کلمات و جملاتی را که متوجه می‌شوید یادداشت کنید.

·         در یک کلاس آموزش زبان به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و با استاد خود به زبان انگلیسی صحبت کنید؛ این کار علاوه بر اینکه لیسنینگ شما را تقویت می‌کند، باعث می‌شود تلفظ درست کلمات را یاد بگیرید.

·         سعی کنید سخنرانی‌ها و سمینارهای علمی را ضبط کرده و به آن‌ها گوش دهید. هر سخنرانی را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چندین بار گوش دهید. هر بار هر چه متوجه می‌شوید یادداشت‌برداری کنید. سخنرانی را متوقف کرده و سعی کنید صحبت‌های بعدی را پیش‌بینی کنید.

·         با قالب رایج سخنرانی‌های دانشگاهی آشنا شوید. ساختار یک سخنرانی که شامل مقدمه، بدنه و نتیجه است را بشناسید تا بهتر بتوانید موضوع را درک کنید. سعی کنید هدف سخنرانی را درک کنید به این معنا که سخنران به دنبال چه هدفی است.

جهت مطالعه بیشتر:

تکنیک‌های تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

آزمون دولینگو کاملاً به‌صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. در بخش لیسنینگ امکان تکرار متن تا سه بار وجود دارد و این امکان را به شما می‌دهد اشتباهات خود را درست کنید. مراحل طرح سؤالات توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و با هر پاسخ غلط و درستی که می‌دهید سطح سؤالات بعدی مشخص می‌شود. بخش لیسنینگ دولینگو مبتنی بر فهم تلفظ، معنی لغات و داشتن حافظه قوی برای به خاطر سپردن شنیده‌ها است.

تکنیک‌های متعددی برای تقویت لیسنینگ دولینگو وجود دارد. به‌کارگیری این تکنیک‌ها در تمرین می‌تواند موفقیت شما را در آزمون اصلی تضمین کند. برای شروع تمرین بهتر است به سایت‌های معتبر که فایل‌های صوتی مخصوص دولینگو دارند بروید. یک‌بار به جمله گوش دهید و سعی کنید جمله را درست به خاطر بسپارید. یک‌بار دیگر جمله را گوش‌داده و عبارت را کامل تایپ کنید. در مرتبه سوم که به جمله گوش می‌دهید به دنبال اشتباه احتمالی خود باشید و سعی کنید آن‌ها را اصلاح کنید.

. یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو شرکت در آزمون‌های آزمایشی است. بهتر است در همان اتاقی که قرار است امتحان دهید در آزمون آزمایشی شرکت کنید. بخش لیسنینگ آزمون‌های گذشته و نمونه سؤالات این بخش را مطالعه کرده و پاسخ کامل تمامی سؤالات را بدهید. تمرین و تکرار و یادگیری لغات جدید مهم‌ترین تکنیک تقویت لیسنینگ دولینگو است. در هنگام برگزاری آزمون می‌توانید از دفترچه یادداشت کامپیوتر خود برای تایپ پاسخ‌های خود استفاده کنید تا بعد از اصلاح نهایی آن را به پاسخنامه منتقل کنید. آشنایی با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی نیز برای تقویت لیسنینگ دولینگو بسیار مؤثر است زیرا بخش لیسنینگ ممکن است هر لهجه‌ای داشته باشد.

تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو با اساتید تیکا

آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. اساتید این آموزشگاه باتجربه و مهارتی که دارند می‌توانند شما را برای شرکت در آزمون دولینگو به آمادگی بالایی برسانند. تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو نیز با تمرین مکرر، استفاده از تکنیک‌های مؤثر و منابع موجود در کلاس‌های آنلاین زبان تیکا انجام می‌شود.

تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

خانم امجدی

جالب بود مرسی

20 اردیبهشت 2023