اساتید پیشنهادی:

تقویت گرامر آیلتس

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 2 خرداد 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 1309

گرامر آزمون آیلتس

یکی از دغدغه های مهم زبان آموزان، مربوط به قبولی در آزمون های بین المللی است. آزمون آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Testing System  بوده و یک آزمون بین‌المللی و معتبر در سطح جهانی است. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان، مؤسسات دولتی و ادارات مهاجرت این آزمون را برای ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی به رسمیت می‌شناسند. آزمون آیلتس چهار مهارت اصلی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و تقویت گرامر نقش مهمی در موفقیت این آزمون دارد. آشنایی و تسلط کامل به گرامر زبان انگلیسی باعث می‌شود داوطلب بتواند به‌خوبی سؤالات بخش‌های ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ را جواب دهد. برای تقویت گرامر آیلتس روش‌ها و تکنیک‌های تمرینی متعددی وجود دارد. همچنین منابع معتبر زیادی در این زمینه در دسترس است که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. در کنار همه این روش‌ها ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های زبان آموزشگاه تیکا می‌تواند شما را برای حضور در آزمون آیلتس به سطح آمادگی بالایی برساند.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس یک آزمون معتبر و شناخته در سراسر جهان است که در کشور ما نیز برگزار می‌شود. این آزمون چهار مهارت رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون آیلتس در ۱۴۰ کشور جهان، چهار بار در ماه در روزهای شنبه و چهارشنبه برگزارشده و دو بخش کتبی و شفاهی دارد. بخش کتبی در حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان دارد و شامل ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ است. بخش اسپیکینگ به‌صورت شفاهی و معمولاً یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می‌شود. برای دستیابی به نمره قبولی در این آزمون باید تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید. آزمون آیلتس دارای دو نوع است. آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک که هرکدام برای هدف مشخصی برگزار می‌شوند. آیلتس آکادمیک همان‌طور که از نامش پیداست برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان است. افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و یا در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی تحصیل کنند باید این مدرک را داشته باشند. آیلتس جنرال نیز برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان ازجمله انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا برگزار می‌شود. آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک در بخش‌های ریدینگ و رایتینگ با هم متفاوت بوده اما در بخش‌های اسپیکینگ و لیسنینگ به هم شبیه هستند.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با همه آزمون های زبان انگلیسی | کدام آزمون زبان را شرکت کنم؟

منابع مفید برای تقویت Grammar آزمون آیلتس

منابع مفید متعددی برای تقویت گرامر آیلتس وجود دارد. این منابع به‌صورت آنلاین و چاپی بوده و بسیاری از آن‌ها در کشور ما نیز در دسترس است. برخی از این کتاب‌ها شامل موارد زیر است:

·        کتاب Practical English Usage: این کتاب یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌های گرامر آیلتس است. بسیاری از دانشجویان و افراد انگلیسی‌زبان از این کتاب برای آموزش گرامر استفاده می‌کنند. این کتاب مانند دیکشنری همه موضوعات را دسته‌بندی کرده و به‌راحتی می‌توان موضوع موردنظر را پیدا کرد.

·        کتاب Grammar for IELTS: این کتاب توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است و می‌تواند سطح گرامر شما را برای موفقیت در آیلتس بالا ببرد. این کتاب مهارت‌های چهارگانه را به‌صورت هم‌زمان آموزش می‌دهد و برای افرادی که در سطح upper intermediate قرار دارند مناسب است.

·        Oxford Practice Grammar: این کتاب توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دارد. کتاب گرامر آکسفورد تمامی نکات گرامر آیلتس را به‌طور کامل داشته و علاوه بر آن تمرین‌های متعددی برای زبان آموزان دارد. این کتاب بخشی به نام Exit test دارد که به کمک آن می‌توان تمامی درس‌های گرامر را مرور کرد. این کتاب دارای پاسخ‌نامه بوده و به‌صورت خودآموز قابل‌استفاده است.

·        کتاب Grammar in Use: کتاب Grammar in Use یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های گرامر در سراسر جهان است. این کتاب دارای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است و برای تقویت گرامر آیلتس توصیه می‌شود. کلیه قواعد گرامری در این کتاب به همراه مثال و تمرین آورده شده است.

·        کتاب Cambridge Grammar for IELTS: این کتاب مخصوص تقویت گرامر آیلتس طراحی شده است و به‌صورت خودآموز قابل‌مطالعه است. کلیه تمرین‌ها به همراه مثال و توضیحات تکمیلی در این کتاب آورده شده است.

روش‌های تمرین برای تقویت گرامر آیلتس

آزمون آیلتس بخش جداگانه‌ای برای سنجش گرامر ندارد اما تسلط کافی به گرامر کمک زیادی به قبولی و اخذ نمره بالا دارد. در بخش‌های رایتینگ و اسپیکنگ آزمون آیلتس آشنایی با قواعد به‌کارگیری افعال، ضمایر، ساختار جمله و ... می‌تواند تأثیر مثبتی روی امتیاز این بخش‌ها داشته باشد؛ بنابراین بهتر است بری تقویت گرامر آیلتس روش‌های تمرینی داشته باشید. در ادامه با برخی از این روش‌های تمرینی برای تقویت گرامر آیلتس آشنا می‌شویم:

·        تمرین گرامر آیلتس با گوش دادن یا لیسنینگ: یکی از روش‌های رایج برای تمرین گرامر گوش دادن به صحبت‌های افراد انگلیسی‌زبان یا قرارگیری در محیط‌های انگلیسی‌زبان است. گوش دادن با دقت می‌تواند شما را با زمان افعال، به‌کارگیری قواعد و ساختار جمله‌ها آشنا کند. برای این کار می‌توانید فیلم‌های انگلیسی‌زبان ببینید یا به رادیوی انگلیسی‌زبان گوش دهید.

·        تمرین روزانه نوشتن: هر قاعده و دستور گرامری که یاد می‌گیرید به‌وسیله نوشتن آن را در ذهن خود تثبیت کنید. تمرین روزانه نوشتن به شما کمک می‌کند قواعد گرامری و دستوری را به‌صورت عملی تمرین کنید. در ضمن برای بخش رایتینگ آزمون آیلتس نیز به آمادگی لازم می‌رسید.

·        نکات گرامری را مرتباً مرور کنید: نکات گرامری و دستوری در زبان انگلیسی به‌اندازه لغات و واژگان گسترده نیستند و مرور آن‌ها وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. تمامی نکات را در یک یا دو کتاب یادداشت کرده و مرتباً مرور کنید. این کار باعث می‌شود قواعد گرامری به‌خوبی در ذهن شما بماند.

·        دایره لغات خود را افزایش دهید: یکی از روش‌های تقویت گرامر آیلتس و به‌طورکلی گرامر انگلیسی افزایش دایره لغات است. با مطالعه روزانه کتاب، مجله و روزنامه می‌توانید دایره لغات خود را افزایش داده و با ساختار جملات گوناگون آشنا شوید؛ بنابراین داشتن مطالعه روزانه می‌تواند باعث تقویت گرامر شما شود. ثبت‌نام در یک کلاس آنلاین نیز برای تقویت گرامر بسیار کمک‌کننده است. در کنار همه روش‌ها برای تمرین خودآموز در خانه، شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان تیکا می‌تواند نقاط ضعف شما را درزمینه گرامر برطرف کند.

تکنیک‌های تقویت گرامر آیلتس

تکنیک‌های تقویت گرامر آیلتس رابطه نزدیکی با روش‌های تمرینی دارند. نکات گرامری متعددی در سؤالات آیلتس وجود دارد که به‌صورت پرتکرار در سؤالات این آزمون دیده شده است و دانستن این تکنیک‌ها به موفقیت در آزمون آیلتس منجر می‌شود. یکی از این تکنیک‌ها مشاهده ویدئو آموزشی در شبکه‌های مجازی است. به‌عنوان‌مثال فیلم‌های آموزشی متعددی در یوتیوب درباره آموزش گرامر زبان انگلیسی، شناخت زمان و افعال در زبان انگلیسی و کاربرد آن‌ها در جملات وجود دارد. این کانال‌های پربیننده توانسته است به‌خوبی نکات گرامری را آموزش دهد. یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت گرامر آیلتس به خاطر سپردن قیدهای زمان و ارتباط آن‌ها با زمان افعال است به‌عنوان‌مثال هرگاه در جمله از قیدهای دیروز، هفته گذشته یا سال گذشته استفاده می‌کنیم افعال نیز باید درگذشته صرف شوند. این روند برای زمان‌های حال و آینده نیز باید رعایت شود.

یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت گرامر، کنترل گرامر متن‌های نوشته‌شده توسط ابزارهای آنلاین است. در حال حاضر ابزارهای متعددی برای کنترل گرامر جملات وجود دارد که به شما کمک می‌کند اشکالات خود را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کنید. ابزار Grammarly یکی از ابزارهای آنلاین است که نیاز به پرداخت هزینه و حق اشتراک دارد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند باعث تقویت گرامر زبان انگلیسی شما شود شرکت در کلاس‌های آموزشی است. ارتباط با اساتید حرفه‌ای و کار بلد می‌تواند یکی از تکنیک‌هایی باشد که به‌خوبی گرامر آیلتس شما را تقویت کند.

تقویت گرامر آیلتس با اساتید تیکا

آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس را برگزار می‌کند. کلیه کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزارشده و امکان انتخاب کلاس و استاد برای دانشجویان وجود دارد. کلاس‌های تیکا به‌صورت خصوصی و گروهی برگزار می‌شود و کاملاً تعاملی و اکتیو است. تقویت گرامر آیلتس با استفاده از منابع استاندارد و معتبر انجام‌شده و دانشجویان می‌توانند اشکالات و نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و به سطح بالای آمادگی برسند.

تقویت گرامر آیلتس با اساتید تیکا


تقویت گرامر آیلتس

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات