اساتید پیشنهادی:

تقویت گرامر تافل

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 1 خرداد 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 1392

گرامر تافل

آزمون تافل یکی از معروف‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است. تافل اعتبار جهانی دارد و برای اخذ ویزای دانشجویی و پذیرش در دانشگاه‌های معتبر جهان کاربرد دارد. این آزمون از چهار بخش لیسنینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و ریدینگ تشکیل شده است. تقویت گرامر تافل یا تقویت گرامر نقش مهمی در قبولی تافل مخصوصاً بخش‌های نوشتن و صحبت کردن دارد. تسلط به گرامر زبان انگلیسی به‌صورت عالی و پیشرفته به شما کمک می‌کند یک متن درست و بدون غلط نوشته و همچنین قواعد و ساختار جمله را به‌خوبی رعایت کنید. تقویت گرامر تافل روش‌های تمرینی، منابع و تکنیک‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در کنار همه این روش‌ها، ثبت‌نام در کلاس‌های آموزش زبان و کمک گرفتن از اساتید حرفه‌ای تا حد زیادی می‌تواند برای شما راهگشا باشد. کلاس‌های آنلاین تافل آموزشگاه تیکا در این مسیر همراه شما خواهد بود.

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل یک آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی برای استفاده در محیط‌های دانشگاهی است. نمره و مدرک تافل برای پذیرش در دانشگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد اما برخی از افراد برای مهاجرت و اخذ ویزای دانشجویی از آن بهره می‌برند. آزمون تافل در سراسر جهان به دو صورت تافل آنلاین و تافل کاغذی برگزار می‌شود. تافل آنلاین یا TOEFL IBT از طریق کامپیوتر برگزارشده و تافل PBTTOEFL به‌صورت کاغذی و در مکان‌هایی که دسترسی به کامپیوتر و اینترنت وجود ندارد برگزار می‌شود. آزمون تافل تقریباً ۴ ساعت زمان می‌برد و از چهار مهارت اصلی شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن تشکیل‌شده است. بخش خواندن یا ریدینگ یکی از بخش‌های اصلی آزمون و شامل سؤال‌های درک مطلب، چندگزینه‌ای و جایگذاری در متن می‌شود. بخش لیسنینگ آزمون تافل نیز بسیار چالش‌برانگیز است. هیچ منبع مشخصی برای این قسمت وجود ندارد و معمولاً شامل ۲۸ سؤال است. بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ نیز از بخش‌های دیگر آزمون تافل است که باید به‌خوبی آنها را پشت سر بگذارید.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

منابع مفید برای تقویت Grammar تافل

منابع متعددی برای تقویت گرامر تافل وجود دارد. این منابع به‌صورت چاپی و الکترونیکی قابل تهیه و استفاده هستند. در ادامه به برخی از منابع مفید برای تقویت گرامر تافل می‌پردازیم:

·        Learn4Good: این سایت برای تقویت گرامر و دستور زبان تافل بسیار مناسب است. در این سایت سؤالات چندگزینه‌ای گرامر برای تمرین وجود دارد.

·        Meetup: این سایت مکانی مناسب برای تقویت گرامر تافل به‌صورت گروهی است. شما در اینجا افرادی را پیدا می‌کنید که گروه‌های متعددی تشکیل داده و در حال تمرین گرامر هستند.

·        Good Luck TOEFL: این سایت بیش از چند صد سؤال رایتینگ تافل دارد. آزمون‌های این سایت سطح آسان‌تری نسبت به آزمون اصلی دارند اما به شما کمک می‌کنند ایده اصلی خود برای نوشتن در روز آزمون را به دست بیاورید.

·        مجموعه کتاب‌های grammar in use: این مجموعه کتاب دارای سطح‌بندی است و برای تقویت گرامر همه افراد بسیار مفید است. اگر از نظر گرامر در سطح مبتدی هستید کتاب Basic برای شما مناسب است. این کتاب نکات گرامری را از ابتدا به شما آموزش می‌دهد. بعدازآن نوبت به کتاب‌های Intermediate و Advanced است. با مطالعه این کتاب‌ها سطح گرامر خود را بالاترین سطح برسانید.

·        کتاب Oxford Practice Grammar: این کتاب یکی از بهترین و جامع‌ترین منابع برای تقویت گرامر تافل است. تمامی نکات گرامری از مبتدی تا سطح متوسط و پیشرفته به‌صورت خودآموز آموزش داده می‌شود. مطالب آموزشی هر بخش مناسب با سطح دانشجو تعیین شده و همه نکات به‌صورت مفصل آموزش داده شده است.

·         جهت مطالعه بیشتر:

·          تقویت لسینیگ آزمون تافل

·          تقویت رایتینگ آزمون تافل

روش‌های تمرین برای تقویت گرامر تافل

آزمون تافل بخش جداگانه برای آزمون گرامر ندارد؛ اما چرا تقویت گرامر برای آزمون اهمیت دارد؟ در این بخش می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم. سؤالات مربوط به گرامر انگلیسی در بخش جداگانه‌ای از شما پرسیده نمی‌شود اما در بخش‌های اسپیکینگ و رایتینگ شما به گرامر احتیاج دارید. در بخش نوشتن تسلط به گرامر به شما کمک می‌کند یک متن بدون اشکال بنویسید. اشکالاتی که مسئول آزمون به دنبال آن است تا امتیاز شما را تعیین کند. روش‌های تمرین زیادی برای تقویت گرامر تافل وجود دارد. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند گرامر تافل و به‌طورکلی گرامر زبان انگلیسی را به‌خوبی یاد گرفته و به آن مسلط شوید. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

·        گوش دادن به زبان انگلیسی: به نحوه صحبت کردن افراد به زبان انگلیسی توجه کنید و نکات گرامری آن به خاطر بسپارید. این کار علاوه بر اینکه دایره لغات شما را بالا می‌برد باعث بهبود مهارت لیسنینگ شما نیز می‌شود. برای این کار می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی‌زبان را ببینید و یا به رادیوی انگلیسی‌زبان گوش دهید.

·        نوشتن را فراموش نکنید: هر دستور زبان انگلیسی و هر نکته جدیدی را که یاد می‌گیرید با نوشتن تمرین کنید تا در ذهن شما تثبیت شود. این کار تمرین عملی نکات دستوری است که یاد گرفته‌اید؛ بنابراین بهتر است برای تقویت گرامر تافل هر روز بخشی از تمرین خود را به نوشتن اختصاص دهید.

·        نکات گرامری را مرتباً تمرین کنید: همه نکات گرامر زبان انگلیسی را در یک دفتر  کوچک یادداشت کرده و مرتباً آن را مرور کنید. نکات گرامی زبان انگلیسی به‌اندازه لغات و اصطلاحات گسترده نیست و مرور آن، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.

تکنیک‌های تقویت گرامر تافل

تکنیک‌های تقویت گرامر تافل مانند تمرین‌های تقویت گرامر تافل باعث می‌شوند شما در بخش گرامر به سطح آمادگی بالایی برسید و بتوانید متون خود را در آزمون بدون اشتباه بنویسید. به‌کارگیری گرامر درست در موقع صحبت کردن و مکالمه نیز امتیاز بالایی برای شما خواهد داشت. در ادامه به چند تکنیک برای تقویت گرامر تافل می‌پردازیم:

·        یکی از تکینک های مهم و تأثیرگذار برای تقویت گرامر تافل آموزش دادن نکات گرامی به دیگران است. آموزش دادن به دیگران به شما کمک می‌کند تا مطالب را به‌خوبی در ذهنتان به تثبیت برسانید. در هنگام آموزش دادن به دیگران به جزئیات و نکات مهم با دقت بیشتری توجه کرده و این کار باعث می‌شود سطح گرامر شما ارتقا پیدا کند.

·        تست زدن مرتب یکی دیگر از تکنیک‌های تقویت گرامر تافل است. شما ممکن است هر روز تمرین گرامر داشته باشید اما تست زدن به شما کمک می‌کند نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و نکاتی را یاد بگیرید که آن‌ها را قبلاً مطالعه نکرده‌اید. این نکات ریز معمولاً در سؤالات تستی گنجانده می‌شوند؛ بنابراین تست زدن روزانه باعث ارزیابی سطح گرامر شما نیز می‌شود.

·        اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. اصطلاحات انگلیسی یا Idioms به‌طور کامل از قواعد گرامی تبعیت نمی‌کنند و آشنایی و یادگیری آن‌ها باعث می‌شود در صورت روبه‌رو شدن با آن‌ها در روز آزمون هول نشده و به‌خوبی به سؤالات پاسخ دهید. بهتر است این اصطلاحات را یادداشت کنید و به‌صورت مکرر در متن‌های خود به کار ببرید.

·        یکی از منابع خوب یادگیری زبان انگلیسی فیلم‌های آموزشی در یوتیوب و دیگر سرویس‌های اشتراک ویدئو است. در این برنامه‌ها فیلم‌های آموزشی متعددی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی وجود دارد. با کمک این ویدئوها می‌توانید گرامر تافل خود را تقویت کرده و به سطح بالایی برسانید.

·        مجلات و روزنامه‌های انگلیسی را از اینترنت دانلود کنید و آن‌ها را مطالعه کنید. مطالعه مستمر و روزانه متون انگلیسی یکی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند گرامر تافل شما را تقویت کند زیرا این متن‌ها برای یادگیری ساختار جملات، کمک زیادی به شما می‌کنند.

تقویت گرامر تافل با اساتید تیکا

 آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آمادگی آزمون تافل را به‌صورت خصوصی و گروهی برگزار می‌کند. کلاس‌های آموزشگاه تیکا به‌صورت آنلاین برگزارشده و این امکان را به شما می‌دهد در هر زمان و مکانی در کلاس‌های تیکا شرکت کنید. تقویت گرامر تافل یکی از بخش‌های مهم آمادگی برای آزمون تافل است که می‌تواند موفقیت شما را در این آزمون تضمین کند. آموزشگاه زبان تیکا این امکان را به شما می‌دهد کلاس و استاد موردنظر خود را انتخاب کرده و خود برای آزمون تافل به آمادگی بالایی برسانید.

تقویت گرامر تافل با اساتید تیکا


تقویت گرامر تافل

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات