اساتید پیشنهادی:

شرایط اپلای و شرکت در تافل در دوران کرونا

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 27 مرداد 2021

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 1868

شرایط برگزاری آزمون تافل در دوران کرونا و تاثیر آن بر فرآیند اپلای دانشجویان

(آپدیت 2021: در حال حاضر امکان ثبت نام تافل از سایت http://ets.sanjesh.org/ وجود دارد. آزمون حضوری برگزار میشود.) همه‌گیری ویروس کرونا تمام ابعاد زندگی روزمره ما را تغییر داده است. شرایط برگزاری تافل در دوران کرونا هم استثنا نیست. اگر قصد داشتید که تا چند ماه آینده در این آزمون شرکت کنید، احتمالاً نگرانی‌هایی دارید. اگرچه ما جواب تمام سؤالاتتان را نداریم. اما در مورد شرایط برگزاری تافل در دوران کرونا اطلاعات موجود را گردآوردیم. مهاجرت تحصیلی شما ممکن است به تعویق بیفتد اما به احتمال زیاد لغو نمیشود.

تافل در دوران شیوع کرونا

بسیاری از دانشجویان با لغو و تأخیر آزمون تافل مواجه شده‌اند. ETS در حال همکاری با مراکز برگزاری محلی آزمون و دولت است تا در مورد تأخیر روز آزمون تصمیم‌گیری کند. اگر آزمون شما به تأخیر افتاده است، ETS از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد کرد. توصیه می‌کنیم تا برای اطمینان از وضعیت آزمون خود به حساب کاربری‌تان سر بزنید. همچنین برای کسب اطلاعات مربوط به تأخیر آزمون در منطقه محل سکونت خود به وب‌سایت ETS مراجعه نمایید. اگر سؤالات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق بخش پاسخگویی مشتریان با ETS در تماس باشید. در طول بحران کووید19 بخش پاسخگویی مشتریان وب‌سایت گزینه چت زنده را نیز به شما ارائه می‌دهد.

بعلاوه، ETS هم اکنون به دانشجویان سراسر دنیا امکان شرکت در امتحان آیلتس در خانه را می‌دهد. در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

آزمون تافل من به تعویق افتاده است، حالا چه می‌شود؟

ETS برای دانشجویانی که به علت تعوبق تافل در دوران کرونا دچار مشکل شده اند، چند گزینه در نظر گرفته است. اولاً ETS از دریافت هزینه مربوط به تغییرزمان آزمون صرف نظر می‌کند. این گزینه شامل کسانی می‌شود که آزمونشان به تعویق افتاده و همینطور کسانی که مایل به تغییر زمان آزمون خود هستند. (فارغ از اینکه ETS آزمون آن ها را به تأخیر انداخته باشد یا نه.) هزینه ثبت نام تافل تغییر نکرده است.

دانشجویان می‌بایست به منظور تغییر زمان‌بندی آزمون خود بدون نیاز به پرداخت هزینه با ETS مستقیماً تماس بگیرند.

شرکت در آزمون تافل به صورت اینترنتی از خانه به خاطر شرایط کرونا


شرکت در تافل از راه دور

ETS برای آزمون تافل iBT امکان شرکت در منزل را ارائه داده است. از 23 مارس دانشجویان می‌توانند تقریباً در هرجای دنیا که هستند به جز ایران و چین از منزل خود در آزمون شرکت کنند. این یعنی شاید نیاز باشد برای شرکت در تافل در دوران کرونا به ترکیه بروید.

اگر اهل کشور چین و یا ایران هستید، توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه ها در طول بحران کنونی مدرک آزمون Doulingo را به عنوان جایگزین تافل می‌پذیرند. بعلاوه، چین در تلاش است تا مراکز سنتی برگزاری آزمون تافل iBT را بازگشایی کند. و همچنین آزمون تافل ITP Plus را به عنوان جایگزین iBT برگزار می‌نماید. ایران نیز مراکز برگزاری سنتی آزمون تافل iBT را بازگشایی کرده است.

علاوه بر بررسی محل برگزاری آزمون، شما می‌بایست ملزومات کامپیوتری ETS را نیز برای آزمون فراهم نمایید. این امکانات شامل یک کامپیوتر، بلندگو، میکروفن و دوربین می‌شود.

از شروع سال تحصیلی جا مانده اید؟

ابتدا بدانید که تنها نیستید: ما از بسیاری از دانشجویان شنیده‌ایم که در این دوره دچار اضطراب شده‌اند و از برنامه درسی خود جامانده‌اند. این مسئله حتی در وضعیت معمولی هم طبیعی است چه برسد به شرایط کنونی که وضع را کاملاً قابل درک می‌کند. اما می‌بایست که نفس عمیقی بکشیم، مراقب سلامت روان خود باشیم و اگر از برنامه عقب افتادیم با خود همدلی کنیم. سلامت فیزیکی شما باید در اولویت باشد. امکان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان همیشه برای شما وجود دارد.

می‌توانید از برنامه‌های درسی تازه برای جبران استفاده کنید اما برای برگشت به مسیر اصلی به خود فشار نیاورید. یادآوری کنید که دارید تماش تلاش خود را می‌کنید و زندگی همه افراد در این دوره دچار اختلال شده است.

چطور به سرعت برای تافل آماده شویم؟

باز تأکید می‌کنم که شما تنها نیستید. دانشجویان بسیاری در مسیر مطالعه برای آزمون چنین احساسی داشته‌اند.

سعی کنید هر روز زمانی را هرچند اندک به مطالعه اختصاص دهید. این زمان می‌تواند شامل دوره برخی از دروس ، انجام چند تمرین و یا ضبط کردن صدایتان به منظور تمرین صحبت کردن (و گوش کردن در روز بعد) باشد. معمولا شما برای ثبت نام تافل باید از مدتی قبل اقدام کنید. سهیمه ووچر تافل در مراکزی که در ایران برگزار میشوند به سرعت تمام میشوند.

مطالعه در منزل

بسیاری از ما به خانه ماندن و بیرون نرفتن تشویق می‌شویم. این می‌تواند به معنی زمان بیشتری برای مطالعه نیز باشد.

می‌توانید از این فرصت برای مرور برنامه درسی خود استفاده کنید. می‌توانید روزهای بیشتری را به مطالعه بپردازید و یا زمان بیشتری را صرف مرور پاسخ‌های اشتباه خود کنید.

اگر هم‌اکنون زمان آزاد زیادی در اختیار دارید، موقعیتی استثنائی برای آزمون‌های آزمایشی بیشتر در اختیار خواهید داشت. آزمون‌های آزمایشی کامل بهترین راه برای آمادگی برای شرایط آزمون واقعی هستند. بنابراین اگر فرصت بیشتری برای نشستن و مطالعه سه ساعت مداوم دارید، چرا از این مدت زمان برای شرکت در یک آزمون آزمایشی استفاده نکنید؟ از زمان اضافه خود برای آمادگی آزمون زبان انگلیسی بهره ببرید و از طریق این آزمونها روند پیشرفت خود را بررسی کرده و نمره‌تان را پیش‌بینی نمایید.

منابع رایگان (یا مقرون بصرفه) برای آزمون تافل

می‌توانید عناوین زیر را در اینترنت جستجو کنید:

  • Free TOEFL Vocabulary App
  • TOEFL iBT Free Official Practice Test
  • Free TOEFL Practice Test from Magoosh
  • Free eBook: Guide to the TOEFL iBT
  • Free TOEFL Study Plans (from 2 weeks to 2 months)

منابع رایگان بالا به شما برای آمادگی برای تافل در دوران کرونا کمک میکنند.

شرکت در کلاس های آمادگی تافل از راه دور در تیکا به کمک بهترین اساتید که نمره بالای 80 تافل را ممکن میکنند.


مدیریت اضطراب

اول از همه با خودتان مهربان باشید.

ما در دوره سختی به سر می‌بریم. به یاد داشته باشید که احساس ناراحتی، اضطراب، ناامیدی یا گیجی طبیعی است. و قابل درک است که برای تمرکز دچار مشکل شده باشید. جلوی خودتان را نگیرید و درک کنید که ابراز احساسات مهم و حتی سالم است. طبیعتا شما از محیط اطرافتان تأثیر پذیرفته‌اید و حالتان خوش نیست. اگر لازم است، کمی از مطالعه فاصله بگیرید. این مدت زمان استراحت می‌تواند چند ساعت، چند روز و یا بیشتر باشد.

و به یاد داشته باشید منابع خوب آنلاین و آفلاین بسیاری وجود دارد. این منابع روانشناسانه می‌تواند به شما کمک کند تا با شرایط کنار بیایید. من به شخصه از خواندن مطلب "راهنمای بهداشت روانی دوران کرونا"  https://www.tenpercent.com/coronavirussanityguide استفاده کردم.  در ایالات متحده آمریکا مرکز کنترل و پیشگیری بیماری CDC صفحه‌ای عالی در مورد سلامت روان در دوران کرونا طراحی کرده است. Talkspace نیز امکانات خوبی از جمله گروههای حمایتی رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌هد. اگر شما هنوز دانش‌آموز هستید، به وب‌سایت مدرسه خود سری بزنید.

تکنیک های خانگی!

می‌توانید از تکنیک‌های تنفس آرامش بخش میز استفاده کنید. آنها به منظور آرام کردن سیستم عصبی بدن شما طراحی شده‌اند. شما می‌توانید هر زمان که دوست داشتید، به مدت 5 دقیقه این تمرین را انجام دهید. می‌تواند مشخصاً برای زمان مطالعه یا کار یا قبل از شرکت در آزمون تافل مناسب باشد.:

تا چهار شماره نفس خود را به داخل ریه‌ها بکشانید، تا چهار شماره نفس را نگه دارید، و وقتی به شماره 8 رسیدید آن را بیرون دهید. این کار را 10 تا 20 بار تکرار کنید.

این تنها یک تمرین ساده بود. تمرین‌های تنفس متنوعی وجود دارند. در نهایت شما میتوانید در آزمون های آزمایشی آنلاین شرکت کنید. همچنین اساتید زبان تیکا میتوانند شرایط آزمون تافل را در طول کلاس های آمادگی برای شما شبیه سازی کنند. شاید کمک گرفتن از یک استاد خصوصی حتی شده برای چند جلسه، بهترین راه حل برای مدیریت استرس باشد.

ادامه دادن به مسیر اپلای و شرکت در تافل

درست مثل بسیاری از ما ممکن است هنگام مطالعه یا کار برای حفظ تمرکز دچار مشکل شوید. به یاد داشته باشید که طبیعی است. اضطراب تمرکز و ماندگاری حافظه را دشوار می‌کند. اما به محض اینکه این مسئله را بپذیرید، می‌توانید کار خود را به شکلی متفاوت جلو ببرید. اهداف کوچک بیشتر و اهداف بزرگ کمتری را انتخاب کنید. مرکز آموزش زبان رایگان تیکا همراه شماست.

برای مثال می‌توانید به خود بگویید : "الان از ده دوازده لغت تازه از خودم امتحان می‌گیرم." یا اینکه به جای تمام کردن یک متن کامل، بخشی از متن مربوط به مهارت خواندن آزمون تافل را بخوانید و در مدت زمان معین سؤالات مربوط به آن را پاسخ دهید.

بر روی اهداف قابل مدیریت و دسترسی تمرکز کنید. شما همچنان پیشرفت خواهید کرد. احتمال دارد حتی به اندازه قبل هم پیشرفت کنید. اما مهم این است که به شکلی پیشرفت می‌کنید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را نیز دوباره به دست آورید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 

 

شرایط اپلای و شرکت در تافل در دوران کرونا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات