اساتید پیشنهادی:

گویش های مختلف زبان ایتالیایی | با تیکا ایتالیایی صحبت کنید!

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
شنبه, 3 اردیبهشت 2021

دسته بندی : learning-italian

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6159

گویش های مختلف زبان ایتالیایی | با تیکا ایتالیایی صحبت کنید!

گویش ها و زبان های ایتالیایی   

آیا می دانید ایتالیا از لحاظ گویش و زبان بسیار غنی است؟ شاید از خود بپرسید که تفاوت یک زبان با یک گویش چیست؟ گویش انواع مختلفی از زبان است که مردم در یک بخش خاص از یک کشور صحبت می کنند، و معمولاً حاوی چند کلمه و دستور زبان مختلف است. به طور معمول، گویش های یک زبان به راحتی قابل درک هستند، در حالی که زبان های مختلف اینگونه نیستند.


یادگیری قدم به قدم زبان ایتالیایی | آموزش زبان تیکا



 

 زبان رسمی ایتالیا چیست؟

زبان رسمی جمهوری ایتالیا، ایتالیایی است که در طول تاریخ به عنوان "توسکایی ادبی" شناخته می شود و توسط نویسندگان مشهوری مانند دانته آلیگیری، فرانچسکو پترارکا و جیووانی بوکاچیو در طول قرن XIII استفاده می شود. زبان ایتالیایی قبل از ایتالیا فقط توسط اقلیت کمی استفاده می شد و در سال 1861 این زبان گسترش یافت.

تا آن لحظه، ایتالیا گویش های بی شماری داشت که این گویش ها شامل زبان های لاتین، یونانی، آلبانیایی، اسلاوی و آلمانی می باشد. بیایید نگاهی بیندازیم به زبان ها و گویش های دیگری که در ایتالیا به کار برده می شود. می خواهیم بدانیم که این زبان ها در کدام یک از 20 منطقه پیدا می شود.


 

با تیکا زبان ایتالیایی را مسلط شوید

کدام گویش ها در ایتالیا صحبت می شود ؟ 

هر گویش یا زبان دارای انواع مختلفی از اصوات و کلمات است که از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. در بیشتر موارد، مردم در شمال کشور تمایل دارند، حروف e و o را با صدای باز و نه بسته تلفظ کنند. این می تواند برای کلماتی مانند pesca (به معنی هلو - اصطلاح صحیح در اینجا pèsca است [مانند e caffè باز است]) یا pesca ( به معنی ماهیگیری ماهیگیری - اصطلاح صحیح در اینجا pésca [بسته e] ، مانند perché) گیج کننده باشد.

مردم از مرکز ایتالیا معمولاً نزدیک به تلفظ "اصلی" زبان ایتالیایی هستند که از توسکانی گرفته شده است، که همچنین زبان ایتالیایی است که برای بازی در تئاتر یا سینما آموزش داده می شود. در جنوب، وضعیت معمولاً برعکس می شود: مصوت هایی که با صدای  باز تلفظ می شدند، با صدای بسته تلفظ می شوند و برعکس مصوت هایی که باصدای بسته تلفظ می شدند، با صدای باز تلفظ می شوند.


بیشتر بخوانید: آموزش حروف الفبای زبان ایتالیایی | آشنایی با زبان ایتالیایی

به خاطر داشته باشید که هر منطقه نیز گویش های مختلفی دارد. این بدان معناست که مردم حتی اگر از یک منطقه باشند، ممکن است یکدیگر را درک نکنند! نکته جالب این است که برخی از گویش ها / زبان ها کاملاً متفاوت با زبان ایتالیایی است. این امر معمولاً در مورد جنوبیان از آپولیا، کامپانیا، سیسیل، ساردینیا یا شمالیان از لومباردی، پیمونت یا دره آئوستا اتفاق می افتد. لهجه ها / زبان های آنها چنان متفاوت است که درک مطالب مورد بحث در اغلب موارد غیرممکن است، مگر اینکه از یک منطقه باشید. با این کار سفر کوتاه ما به ایتالیا و مناطق مختلف آن به پایان می رسد!
 

ما در سامانه آموزش زبان تیکا، توسط بهترین اساتید زبان ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم و قدم به قدم شما را در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس همین حالا دست بکار شوید و با مراجعه به سایت تیکا و انتخاب استاد دلخواه خود کلاس خود را شروع کنید.

 

 

سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا


گویش های مختلف زبان ایتالیایی | با تیکا ایتالیایی صحبت کنید!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات