اساتید پیشنهادی:

الفبای زبان هلندی را بشناسید

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 3 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 4082

الفبای زبان هلندی

شروع یادگیری زبان آموزش حروف الفبای آن است. زبان هلندی به دلیل کلماتی که تلفظ آن‌ها برای بیشتر مردم سخت است معروف است. برخی از این کلمات آنقدر سخت هستند که بسیاری از زبان آموزان را از ادامه یادگیری این زبان بازمی‌دارد. اما دلایل زیادی وجود دارد که شاید فردی بخواهد این زبان را یاد بگیرد. به طور مثال مهاجرت، تحصیل، گردش، ارتباط با مردم این کشور، ارتباط با دوستان و... زبان هلندی در حال حاضر زبان مادری بیش از ۲۵ میلیون نفر از مردم سراسر جهان است. کشورهای بلژیک و هلند از جمله مهم‌ترین کشورهایی هستند که به زبان هلندی صحبت می‌کنند و از نظر جاذبه‌های گردشگری و توریستی موقعیت مناسبی در اروپا دارند.

بنابراین همین موضوع باعث شده تا کشور هلند به عنوان یکی از کشورهای بسیار مهم تحصیلی و اقامتی در دنیا تبدیل شود. به طوری که هر ساله افراد زیادی را از سراسر نقاط جهان به خود جذب می‌کند. اگر قصد دارید زبان هلندی را بیشتر بشناسید ابتدا بهتر است تا با الفبای آن آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

یادگیری الفبای زبان هلندی

قبل از اینکه کار خود را با یادگیری حروف سخت که تلفظ پیچیده‌ای دارند شروع کنید، بهتر است ابتدا با الفبای این زبان آشنا شوید. الفبای هلندی مانند الفبای انگلیسی از ۲۶ حرف لاتین تشکیل شده که اکثر صامت‌های آن نیز در تلفظ زبان انگلیسی یکسان هستند، اما چند استثنا وجود دارد:

  • G در زبان هلندی صدای ch/gh می‌دهد و در پشت گلو ایجاد می‌شود. حرف lo در هلندی نیز همین صدا را می‌دهد.
  • J در هلندی مانند  کلمه year با صدای انگلیسی y تلفظ می‌شود.
  • V در هلندی گاهی اوقات یک صدای f مانند ایجاد می‌کند و بسته به محل و گویش منطقه‌ای می‌تواند متفاوت باشد.
  • W در هلندی w تلاقی بین صدای w و v انگلیسی است.

درست است که حروف صدادار در زبان هلندی می‌تواند برای زبان آموزان کمی پیچیدگی به همراه داشته باشد، اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا هنگامی که الفبای زیر را بخوانید و با تلفظ آن‌ها آشنا شوید این پیچیدگی برای شما از بین خواهد رفت.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری زبان هلندی 

حروف الفبا

نام حروف به انگلیسی

نام حروف به فارسی

تلفظ

A

ah

آ

آ

B

bay

بِـی

ب

C

say

سِـی

س، ک

D

day

دِی

د

E

eh

اِی

اِ

F

eff

اِف

ف

G

ghay

خِـی

خ

H

haa

ها

ه

I

ee

ایــ

ایـ

G

yay

یِـی

ی

K

kha

کا

ک

L

ell

اِل

ل

M

em

اِم

م

N

en

اِن

ن

O

oh

اُ

اُ

P

pay

کوئو

پ

Q

koo

کوئو

ک

R

ehr

اِر

ر

S

ess

اِس

س

T

tay

تِـی

ت

U

oo

اوئو

اوئو

V

vay

فی

ف

W

way

ویِ

و

X

ex

اِکس

اکس

Y

ei

خرکیسه اِی

ی، ای

Z

zet

زِد

ز

مصوت‌های بلند در زبان هلندی

زبان هلندی نیز مانند زبان انگلیسی ترکیبات صدا داره پیچیده‌ای دارد. در زبان هلندی چندین ترکیب مصوت متداول وجود دارد که می‌تواند یک مصوت کوتاه را به مصوت بلند تبدیل کند مانند:

  • A > aa مانند father، اما طولانی‌تر. به عنوان مثال: kaas (cheese) یا پنیر
  • E > ee مانند hail به عنوان مثال: een (a/one)
  • > oo O مانند rose به عنوان مثال: boot (boat)
  • U > uu مانند poor به عنوان مثال: muur (wall) به صورت اوئو کشیده بیان می‌شود، هنگام تلفظ اوئو لب غنچه‌ای شکل می‌شود.
  • I > ie مانند sheep به عنوان مثال: bier (beer)
  • eu: اتلفظ به صورت اِیئو است
  • ei: تلفظ به صورت اَی است
  • ui: ئاُی، این صدا چیزی شبیه تلفظ آی در «دایی» و «دعایی» است
  • au: تلفظ به صورت آئُ است
  • ch: تلفظ تنها به صورت حرف خ است
  • sch: اِسخ و در آخر واژه اِس تلفظ می‌شود
  • ng: اِنگ تلفظ به صورت گ تو دماغی است (در این حالت گ تو دماغی تلفظ می‌شود)

در صورت وجود هرگونه ابهام در نحوه تلفظ این مصوت‌های بلند می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین و صوتی استفاده کنید زیرا بسیار مهم است که شما این تفاوت صداها را یاد بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید، زیرا در صورتی که کلمه را اشتباه تلفظ کنید آن کلمه می‌تواند معنی مختلفی به خود بگیرد. به طور مثال:

  • Man (man) – maan (moon)
  • Les (lesson) – lees (read)
  • Vis (fish) – vies (dirty/disgusting)
  • Zon (sun) – zoon (son)
  • Bom (bomb) – boom (tree)
  • Bos (woods) – boos (angry)

چگونه کلمات را در هلندی تلفظ می‌کنید؟

الفبای زبان هلندی را بشناسید

اما در اینجا لازم است تا تلفظ چند کلمه مهم زبان هلندی را باید بررسی کنیم. با استفاده از صداهایی که تا به الان یاد گرفته‌اید تمرین کنید که آیا می‌توانید این کلمات را به زبان بلند و به تلفظ درست بیان کنید یا خیر.

  • Heerlijk به معنای خوشمزه و لذیذ است. اگر حروف صدادار بلند و صدای ij را به خاطر داشته باشید، می‌توانید همه را کنار هم بگذارید تا بگویید «hair-leik»
  • Spreek به معنای صحبت کردن است و به صورت spraik تلفظ می‌شود.
  • Jaar به معنای سال است. به یاد دارید که j هلندی شبیه y است؟ در نتیجه شما می‌توانید شما می‌توانید این کلمه را به صورتyahr و بسیار نزدیک به معادل انگلیسی آن بگویید.

 در واقع، با این مثال‌ها متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات هلندی برای انگلیسی زبانان به صورت زبان بومی آن‌ها تلفظ خواهد شد. در واقع این کلمات به صورت گفتاری آسان‌تر هستند تا به صورت نوشتاری.

چرا یادگیری حروف هلندی مهم است؟

همان‌طور که می‌دانید، الفبای هر زبان در جهان پایه و اساس آن زبان را تشکیل می‌دهد. بنابراین باید گفت تلاش شما برای یادگیری نحوه نوشتن و خواندن به زبان هلندی بدون اینکه الفبای زبان را یاد بگیرید هیچ فایده‌ای ندارد. زیرا شما اول باید با ابتدایی‌ترین نیازهای زبان که یادگیری الفبا است آشنا شوید؛ بنابراین لازم است که به افرادی که قصد دارند به شما بدون پایه و اساس تنها کلمات را یاد بدهند اعتماد نکنید،زیرا لازم است که ابتدا با حروف الفبای این زبان آشنایی پیدا کنید.

هنگامی که شروع به یادگیری و تشخیص نمادها و کلمات کنید این موضوع باعث انگیزه گرفتن شما برای ادامه کار و یادگیری سریع می‌شود. حتی اگر فقط حروف ابتدایی را یاد بگیرید باز هم می‌توانید کلمات ساده زبان هلندی را به درستی تلفظ کنید و معنی آن‌ها را بفهمید که این باعث می‌شود احساس خوبی برای یادگیری ادامه این زبان داشته باشید. همچنین نکته بعدی این است که یاد گرفتن حروف الفبا می‌تواند به تلفظ درست شما کمک کند، زیرا هنگامی که حروف را به طور جداگانه آموزش می‌بینید می‌توانید نکات ظریف و پیچیدگی‌هایی که در آن حروف وجود دارد را بهتر درک کنید.

این باعث می‌شود تا تلفظ شما نیز بهتر و روان‌تر شود؛ در نتیجه اهمیتی ندارد که تسلط کامل شما به الفبای زبان هلندی چقدر طول بکشد در هر صورت هنگامی که شروع به یادگیری کنید می‌توانید نسبت به خیلی از افرادی که بدون یادگیری حروف، یادگیری کلمات و تلفظ را آغاز کرده‌اند جلوتر باشید، زیرا شما پیش زمینه محکمی برای یادگیری مهارت‌های زبانی دیگر خواهید داشت.

جهت مطالعه بیشتر: آشنایی با جملات هلندی پرکاربرد در سفر

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم شما را با ابتدایی‌ترین درس در یادگیری زبان یعنی حروف الفبای آشنا کنیم. حروف الفبای زبان هلندی شباهت‌هایی به زبان انگلیسی دارد؛ بنابراین برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و یا زبان آموزان انگلیسی می‌تواند کمی آسان به نظر برسد. اما برای اینکه در تلفظ و ادای درست کلمات دچار اشتباه نشوید، تنها پیشنهاد ما به شما این است که بسیار زیاد تمرین کنید و یا از مترجم‌های صوتی برای بیان کلمات استفاده کنید. یادتان باشد که شنیدن و صحبت کردن به این زبان می‌تواند در یادگیری شما بسیار تأثیرگذار باشد.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان در تیکا

الفبای زبان هلندی را بشناسید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

مریم خوشاب

ممنون برای اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

ممنون برای اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

ممنون برای اطلاعات خوبتون

10 آبان 2022

user-image

حسین محسنیان

مرسی از شما و تیم خوبتون

9 آبان 2022

user-image

پریسا

عالی بود. ممنون

6 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون از مطلب مفیدتون

6 آبان 2022