اساتید پیشنهادی:

آشنایی با جملات هلندی پرکاربرد در سفر

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 27 مهر 2022

دسته بندی : learning-dutch

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1632

جملات هلندی پرکاربرد در سفر

 یادگیری زبان جدیدی چون هلندی بسیار سخت و زمانبر است.سفر به کشورهای خارجی تقریباً همیشه یک تجربه هیجان‌انگیز و سودمند است. بااین‌حال، نمی‌توان انکار کرد که ارتباط برقرار کردن با مردم یک کشور به زبان خودشان، لذت سفر را دوچندان خواهد کرد. هلند به‌عنوان یکی از زیباترین کشورها، همواره گردشگران زیادی را جذب نموده است. اگر قصد سفر به این کشور پر از گل و زیبایی را دارید، شاید بهتر باشد اندکی با زبان مردمان این کشور آشنا باشید.

اهمیت یادگیری عبارات پرکاربرد سفر به هلند

در این بخش به علل اهمیت یادگیری جملات پرکاربرد در سفر می‌پردازیم:

  1. خستگی سفر را از بین ببرید

با یادگیری عبارات مهم و پرکاربرد، بخشی از خستگی سفر ناشی از عدم توانایی در برقراری ارتباط و در نتیجه عدم رفع نیازها را از بین ببرید. با برقراری ارتباط شما قادر خواهید بود دوستان تازه پیدا کنید. در ضمن مردم محلی تمایل بیشتری برای کمک به افرادی دارند که برای یادگیری زبان کشورشان زحمت کشیدند.

  1. آمادگی در مواقع اضطراری

در مواقع اضطراری، اگر بدانید چگونه به زبان هلندی مشکل خود را مطرح کنید، می‌توانید خیلی سریع‌تر کمک بگیرید. تصور کنید بخواهید با حرکات دست و اشاره به پزشک یا پرستار بفهمانید که گوش درد دارید اما به پنی‌سیلین حساسیت دارید، کار بسیار دشواری است. در عوض، شما باید عبارات اولیه سفر را برای مواقع اضطراری را بدانید، به‌خصوص اگر از یک بیماری جدی رنج می‌برید. همچنین، اگر دچار بیماری‌های آلرژیک خطرناک هستید، اطلاعات مربوط به بیماری شما باید همیشه به زبان کشوری که از آن بازدید می‌کنید در اختیار شخص شما باشد.

  1. آمادگی برای دیدن مناظر

اگر بدانید چگونه به زبان هلندی سؤالات مربوطه را بپرسید، بازدید از مکان‌های توریستی در هلند جالب‌تر خواهد بود.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری زبان هلندی 

معرفی جملات هلندی پرکاربرد در سفر

آشنایی با جملات هلندی پرکاربرد در سفر

وقت آن رسیده است تا با برخی از عبارات ضروری موردنیاز برای سفر به هلند آشنا شویم:

  1. Dank je wel (متشکرم)

به‌عنوان یک گردشگر، ممکن است مشکلاتی در سفر برایتان پیش بیاید که نیازمند کمک دیگران باشید. برای جبران لطف دیگران ساده‌ترین راه تشکر کردن از آن‌ها است؛ بنابراین این عبارت بسیار کاربردی است.

  1. Spreekt u Engels? (آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟)

گاهی اوقات ممکن است مردمی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید، با لهجه سنگین صحبت کنند. در این صورت، سعی کنید از آنها بپرسید که آیا آنها انگلیسی صحبت می‌کنند یا خیر، تا بتوانید کار را کمی برای خود ساده‌تر کنید.

  1. Gaat er een bus vanaf het vliegveld naar de stad? (آیا اتوبوسی از فرودگاه به شهر وجود دارد؟)

حمل‌ونقل عمومی معمولاً ارزان‌تر از استفاده از تاکسی است. زمانی که می‌خواهید از اتوبوس برای رفتن به مقصد خود استفاده نمایید، این عبارت را به کار ببرید.

  1. hoeveel is de ritprijs؟ (ببخشید، کرایه چقدر است؟)

اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید باید میزان کرایه را بدانید. مخصوصاً وقتی دارید از ارز کشور مقصد یعنی هلند استفاده می‌کنید. این موضوع در مدیریت هزینه‌ها به شما کمک می‌کند.

  1. Ik heb gereserveerd (من یک اتاق رزرو دارم)

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بلافاصله بعد از رسیدن به یک کشور خارجی انجام می‌دهیم. رفتن به یک محل اقامت مانند هتل است که احتمالاً از قبل هماهنگی‌های لازم را برای رزرو اتاق در آن انجام داده‌ایم. پس این عبارت به دردتان می‌خورد.

  1. Heeft u voor vanavond nog iets vrij? (امشب جای خالی دارید؟)

البته این امکان نیز وجود دارد که از قبل اتاقی رزرو نکرده باشید؛ بنابراین به دانستن این عبارت نیاز پیدا خواهید کرد.

  1. Waar is het treinstation? (ایستگاه قطار کجاست؟)

اگر در کشوری هستید که دارای سیستم ریلی مسافربری گسترده است، ممکن است بخواهید بدانید نزدیک‌ترین ایستگاه کجاست.

  1. 9Ik ben allergisch voor pinda’s (من به بادام‌زمینی حساسیت دارم)

کلمه "بادام‌زمینی" را با هر چیزی که به آن آلرژی دارید جایگزین کنید. اگر آلرژی شما جدی است، احتمالاً از قبل اهمیت بیان این موضوع را به زبان هلندی می‌دانید. اگر آلرژی شما تهدیدکننده است، حتماً نامه یا نسخه‌ای از یک متخصص پزشکی به زبان هلندی برای شخص خود داشته باشید. اگر اقامت شما بیش از یک ماه یا بیشتر طول بکشد، یک دستبند هشدار پزشکی مخصوصاً به زبان هلندی تهیه کنید.

  1. Heeft u ook vegetarische gerechten? (آیا غذاهای گیاهی دارید؟)

اگر از خوردن بعضی غذاها خوشتان نمی‌آید، یا محدودیت‌های غذایی خاصی دارید، بهتر است بدانید چگونه این موضوع را به زبان هلندی به‌وضوح بیان کنید. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که گفتن «من وگان هستم» یا «من دیابتی هستم» ممکن است برای رسیدن به آنچه می‌خواهید کافی نباشد. قوانین وگانیسم و ​​گیاهخواری در همه جای دنیا استاندارد نیست. همچنین، حامی شما ممکن است معنی "دیابتی" را درک نکند. اگر مشکل پزشکی دارید، بهتر است از قبل در مورد واژگان عمیق تحقیق کنید.

  1. Hoeveel kost dit? (این چنده؟)

این عبارت یکی از پرکاربردترین عبارت‌های است که در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت. البته دانستن نحوه شمارش به زبان هلندی نیز به خرید کمک زیادی خواهد کرد.

11. Accepteert u ook creditcards? (کارت اعتباری می‌گیرید؟)

این یکی دیگر از عبارت‌های سفر است که معاملات پولی شما را به میزان قابل‌توجهی برای شما

آسان می‌کند.

  1. Mogen wij misschien de menukaart? (آیا می‌شود از من عکس بگیرید؟)

سفر بدون عکس که سفر نیست!  پس این عبارت نیز حتماً به کارتان خواهد آمد.

راه‌های بهبود برقراری ارتباط در یک کشور خارجی

  1. به زبان انگلیسی ساده و قابل‌فهم صحبت کنید.

اگر فردی که با او صحبت می‌کنید دانش خیلی کمی از انگلیسی دارد، از افعال، صفت‌ها و اسم‌های اصلی استفاده کنید و جملات را کوتاه به کار ببرید.

  1. فرد مناسب را برای درخواست کمک انتخاب کنید.

به نزدیک‌ترین بانک، بیمارستان، داروخانه یا هتل بروید. کارکنان این مکان‌ها معمولاً کمی انگلیسی صحبت می‌کنند.

  1. مکان را به‌موقع ترک کنید.

اگر به قوانین بالا پایبند بودید، اما شخصی که با او صحبت می‌کنید فقط به شما خیره می‌شود، از او تشکر کنید و بروید. صبر کردن به این امید که شخص ناگهان بفهمد و به شما پاسخ دهد فقط وقت شما را تلف می‌کند و ممکن است او را نیز آزار دهد. پس شخص دیگری را پیدا کنید.

جهت مطالعه بیشتر: روش آموزش زبان هلندی به کودکان

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم شما را با جملات هلندی پرکاربرد در سفر آشنا کنیم. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم دانستن حداقل‌های یک زبان خارجی هنگام سفر به یک کشور ضروری است. برای مثال زمانی که درگیر بیماری خاصی هستید و از خوردن بعضی غذاها منع شده‌اید، لازم و ضروری است که بتوانید مشکل خود را به‌وضوح بیان نمایید. از طرف دیگر برقراری ارتباط با مردم یک کشور به زبان خودشان این امکان را فراهم می‌کند که بافرهنگ و تاریخ آن کشور بیشتر آشنا شویم.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان هلندی در تیکا

آشنایی با جملات هلندی پرکاربرد در سفر

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

کلاس گروهی هلندی دارید؟

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

پارسا مهری

اکه از زبان هلندی بیشتر بگید عالی میشه

30 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

عالی، مکالمه ضروری هلندی واقعا جاش خالی بود تو بلاگ تیکا

30 مهر 2022