اساتید پیشنهادی:

بهترین روش یادگیری زبان هلندی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 2 آبان 2022

دسته بندی : learning-dutch

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3227

بهترین روش یادگیری زبان هلندی

 یادگیری زبان هلندی بسیار هیجان‌انگیز است. بر کسی پوشیده نیست که اکثر هلندی‌ها در مناطق شهری هلند تسلط عالی به زبان انگلیسی دارند،  به‌طوری‌که زندگی در این کشور برای سال‌ها بدون نیاز به یادگیری زبان هلندی کاملاً ممکن است. بااین‌وجود، اکثر مهاجران هنوز به دلایل مختلفی علاقه‌مند به چالش یادگیری زبان هلندی هستند.

قبل از یادگیری زبان هلندی باید چند نکته را در نظر بگیرید که یکی از آنها بودجه شماست. در این مقاله ما برخی از روش‌های رایگان یادگیری زبان هلندی را بررسی خواهیم کرد. بعد از تشریح روش‌های گوناگون، به انتخاب بهترین روش یادگیری زبان هلندی می‌پردازیم.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری زبان هلندی 

انواع روش‌های یادگیری زبان هلندی

در این قسمت انواع مختلفی از روش‌ها را ارائه داده‌ایم که به شما در یادگیری زیان هلندی بسیار کمک خواهد کرد:

  1. فیلم‌های هلندی تماشا کنید

یکی از روش‌های یادگیری زبان هلندی تماشای فیلم‌های هلندی با زیرنویس هلندی است! تماشای فیلم نه‌تنها مهارت شنیداری شما را تقویت می‌کند، بلکه شما را با اصطلاحات پرکاربرد هلندی نیز آشنا می‌کند.

  1. یک دوره آنلاین رایگان را دنبال کنید

یک دوره آموزشی MOOC (دوره گسترده آنلاین رایگان) را بگذرانید. برای یادگیری هلندی، دانشگاه گرونینگن یک دوره مقدماتی سه‌هفته‌ای ارائه می‌دهد که در آن صحبت‌کردن، درک و نوشتن زبان هلندی پایه را یاد خواهید گرفت.

این دوره به‌خوبی سازماندهی شده و در دسترس است و انبوهی از مطالب آموزشی را ارائه می‌دهد از جمله فیلم‌ها، آزمون‌ها و فلش کارت‌ها. به‌علاوه، این دوره تنها سه هفته طول می‌کشد؛ بنابراین راهی آسان، سریع و کاملاً رایگان برای تقویت زبان هلندی شماست.

 

  1. به موسیقی و پادکست هلندی گوش دهید

با جدیت تمام، موسیقی هلندی یک راه عالی برای تقویت مهارت‌های شنیداری شماست. یا، اگر می‌خواهید مهارت‌های مکالمه‌ای خود را تقویت کنید، به یک پادکست هلندی گوش دهید.

 

  1. کانال‌های آموزش هلندی یوتیوب را دنبال کنید

راه دیگری برای یادگیری زبان هلندی استفاده از ویدئوهای یوتیوب است. کانال‌های یوتیوب زیادی برای کسانی که سعی در غلبه بر مشکلات یادگیری زبان هلندی دارند وجود دارد.

اگر مبتدی هستید، یک روش خوب برای شروع یادگیری، کانال‌های YouTube است که برای زبان‌آموزان هلندی تهیه شده است. برخی از کانال‌های خوب یادگیری زبان هلندی عبارت‌اند از Easy Dutch و Bart de Pau.

 

  1. دستور زبان را به‌صورت آنلاین بیاموزید

درحالی‌که ممکن است یادگیری در مورد اصطلاحات عجیب‌وغریب هلندی یا کلمات هلندی جالب‌تر به نظر بیاید، اما گرامر سنگ بنای اساسی شما برای یادگیری یک زبان است! بااین‌حال، اغلب کتاب‌های دستور زبان گران هستند و همچنین سرگرم‌کننده‌تر نیستند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم برای بهره‌گیری از توضیحات ساده و واضح، DutchGrammar.com را بررسی کنید.

 

  1. از اپلیکیشن‌های آموزش زبان هلندی استفاده کنید

Duolingo به‌عنوان یکی از پیشروترین برنامه‌های یادگیری زبان در جهان، اغلب اولین جایی است که مردم هنگام تلاش برای یادگیری سریع و آسان زبان هلندی به آن مراجعه می‌کنند. اما Duolingo تنها برنامه آموزش زبان موجود نیست! برخی دیگر اپلیکیشن‌های آموزش زبان هلندی عبارت‌اند از:

  • Memrise
  • Babbel
  • Speak Dutch by Mondly

 

  1. کتاب‌های هلندی کودکان را بخوانید

وقتی یک زبان جدید یاد می‌گیرید، گاهی اوقات احساس می‌کنید دوباره یک بچه هستید. بااین‌حال، یک راه عالی در یادگیری زبان هلندی، خواندن کتاب‌های کودکان است! کتاب‌های داستان کودکان، به زبان ساده نوشته شده‌اند، اما اغلب حاوی واژگان کاربردی هستند.

 

  1. به گروه یادگیری زبان هلندی بپیوندید

یک راه خوب برای حفظ انگیزه در یادگیری زبان، پیوستن به گروه‌های یادگیری زبان هلندی در Discord است. Discord یک سیستم پیام‌رسانی فوری است که در آن می‌توانید به یک گروه خاص بپیوندید و سپس با افراد در سراسر جهان چت کنید.

سرور Nederlands Leren/Learn Dutch بیش از 5000 عضو دارد که بسیاری از آنها زبان مادری‌شان هلندی است و خوشحال هستند که با افرادی که زبان کشورشان را یاد می‌گیرند صحبت می‌کنند.

 

  1. در گروه‌های هلندی بازی کنید

یادگیری زبان واقعاً می‌تواند سرگرم‌کننده باشد! اگر به بازی علاقه دارید می‌توانید به یک سرور بازی هلندی نیز بپیوندید. به‌این‌ترتیب، وقتی بازی‌های ویدئویی موردعلاقه خود را انجام می‌دهید.

 

  • زبان سیستم‌عامل رایانه یا تلفن خود را به هلندی تغییر دهید

تغییر تنظیمات زبان در رایانه و تلفن راه خوبی برای غوطه‌ور شدن در زبان هلندی است! کلماتی را یاد می‌گیرید که هر روز به دیدن آنها عادت کرده‌اید. پس از مدتی، آن‌قدر به رابط کاربری لپ‌تاپ یا تلفن خود عادت می‌کنید که حتی مجبور نیستید کلمات هلندی را ترجمه کنید، فقط از روی نمادها و مکان آن‌ها متوجه خواهید شد که چه معنایی دارند.

 

  • اخبار را به زبان هلندی بخوانید

بخش‌های خبری اطلاعات را به شیوه‌ای واضح و سازمان‌یافته منتقل می‌کنند، بنابراین، خواندن اخبار هلندی می‌تواند قدم بعدی باشد! اگر به‌اندازه کافی برای خواندن وب‌سایت‌های خبری اصلی اعتمادبه‌نفس ندارید، می‌توانید با مرور NOS Jeugdjournaal که پخش‌کننده اخبار آنلاین عمومی برای کودکان است، شروع کنید که رایگان است، مقالات جالبی دارد و به زبان هلندی قابل‌فهم نوشته شده است. سایر منابع خبری هلندی مانند RTL Nieuws، NU.nl و NOS نیز برای خواندن آنلاین رایگان هستند.

 

  • وانمود کنید که انگلیسی صحبت نمی‌کنید

تقریباً همه در هلند انگلیسی صحبت می‌کنند. اغلب، هلندی‌ها وقتی سعی می‌کنید با آن‌ها هلندی صحبت کنید، با شما انگلیسی صحبت می‌کنند، فقط به این دلیل که انگلیسی آنها بسیار بهتر از هلندی شماست.

تظاهر به اینکه انگلیسی بلد نیستید می‌تواند ترفند خوبی برای هلندی حرف‌زدن باشد، در این صورت مهارت گفتاری شما به‌مرور بهتر و بهتر می‌شود. همه ما می‌دانیم که گفتن چیزی به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار آسان‌تر یا سریع‌تر باشد، اما اگر هلندی صحبت نکنیم هیچ‌گاه به اشتباهات خود پی نمی‌بریم و هلندی یاد نمی‌گیریم.

بهترین روش یادگیری زبان هلندی

بهترین روش یادگیری زبان هلندی

در بخش قبل انواع روش‌های یادگیری زبان هلندی را برای شما شرح دادیم. اما انتخاب بهترین روش یادگیری زبان هلندی به خود شما بستگی دارد. هر روشی که یادگیری زبان را برای شما آسان‌تر می‌کند قطعاً بهترین روش خواهد بود. اما به‌عنوان یک پیشنهاد، تماشای فیلم‌های هلندی و همچنین گوش‌دادن موسیقی هلندی را در برنامه خود داشته باشید.

جهت مطالعه بیشتر: آشنایی با جملات هلندی پرکاربرد در سفر

یادگیری زبان در تیکا

آنچه که واضح و آشکار است، این است که یادگیری هر زبانی متناسب با نیاز ما بسیار سودمند خواهد بود. چرا که ما را با افراد جدید در کشورهای دیگر آَشنا می‌کند و باعث می‌شود فرهنگ و سبک زندگی دیگر افراد جهان را بشناسیم، خوبی‌ها و بدی‌های هر فرهنگ را بیاموزیم و در نهایت زندگی خود را ارتقا بخشیم.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان در تیکا

بهترین روش یادگیری زبان هلندی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

دستتون درد نکنه

9 آبان 2022

user-image

پریسا

چقدر عالی

4 آبان 2022

user-image

پارسا مهری

هلند زبان و کشور جذابی داره

3 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

ممنون از این مقالات ساده و روان و کاربردی♥️

3 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

خیلی هم عالی

3 آبان 2022