اساتید پیشنهادی:

بهترین روش یادگیری زبان اسپانیایی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 1 آبان 2022

دسته بندی : learning-spanish

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1165

روش یادگیری زبان اسپانیایی

 یادگیری زبان اسپانیایی بسیار هیجان‌انگیز است. زبان اسپانیایی را چه برای کار، چه برای مسافرت یا صرفاً برای سرگرمی یاد می‌گیرید، پیداکردن ابزار مناسب برای یادگیری اصولی زبان بسیار مهم است. اما پیداکردن یک گزینه مناسب، به‌خصوص در میان انبوهی از برنامه‌ها و منابع متنوعی که این روزها وجود دارند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. در این مقاله، چندین مورد از بهترین راه‌های یادگیری زبان اسپانیایی را برای شما تشریح می‌کنیم.

ابزارهای یادگیری زبان چیست؟

ابزارهای یادگیری زبان می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های کلیدی موردنیاز برای رسیدن به تسلط به زبان موردنظر را به دست آورید. برخی از ابزارها بر اجزای سازنده زبان مانند واژگان یا دستور زبان تمرکز می‌کنند. برخی دیگر به شما امکان تقویت مهارت خواندنی و شنیداری را در زبان موردنظر برای شما فراهم می‌کنند. برای ارتقای توانایی‌های گفتاری، برخی از ابزارها شما را با معلمان مجازی برای کلاس‌های مکالمه و درس‌های تعاملی آشنا می‌کنند. ممکن است لازم باشد از چند ابزار مختلف برای ارتقای توانایی‌های زبانی خود در مهارت‌های اصلی استفاده کنید.

لینک مفید: یادگیری زبان اسپانیایی

چرا از ابزارهای یادگیری اسپانیایی استفاده کنیم؟

درگذشته، زبان‌آموزان به منابع کمی محدود می‌شدند. از لغت‌نامه‌های سنگین گرفته تا کتاب‌های گرامر متراکم که استفاده از آن‌ها بسیار دشوار بود. درحالی‌که کلاس‌ها و دوره‌های حضوری هنوز با استقبال زیاد زبان‌آموزان مواجه هستند، اما می‌توانند پرهزینه باشند و زمان زیادی را از زبان‌آموز بگیرند. در مقابل، ابزارهای یادگیری دیجیتال اسپانیایی این فرصت را به شما می‌دهند که در هر زمانی مطالعه کنید و هزینه‌هایتان نیز معمولاً بسیار کمتر (حتی رایگان) هستند.

بسیاری از برنامه‌های یادگیری زبان اسپانیایی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که ریشه در علوم اعصاب و تحقیقات آموزشی دارند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین نتایج را دریافت می‌کنید. حتی ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند شما را با دیگر زبان‌آموزان یا افراد بومی مرتبط کنند و باعث ‌شوند یادگیری اسپانیایی برای شما لذت‌بخش‌تر شود. حتی اگر قادر به بازدید از کشوری نباشید که در آن اسپانیایی صحبت می‌شود، همچنان فرصت‌های زیادی برای تعامل با افراد بومی خواهید داشت.

چه نوع ابزارهایی برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد؟

بهترین روش یادگیری زبان اسپانیایی

 بسیاری از برنامه‌های آموزش زبان اسپانیایی بر روی یادگیری و به‌خاطر سپردن واژگان تمرکز می‌کنند، اما نحوه برخورد آنها به این موضوع به نرم‌افزار بستگی دارد. برخی از روش‌های تکرار زمان‌دار، مشابه فلش کارت‌ها، استفاده می‌کنند. این روش به شما کمک کلمات در ذهن شما نقش ببندند. برخی دیگر از برنامه‌ها واژگان را در عبارات کوتاه، جملات یا حتی داستان‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین شما به نحوه کاربرد کلمات در متن عادت می‌کنید. بسیاری از برنامه‌ها همچنین از ویژگی‌های شبیه به بازی استفاده می‌کنند تا شما را تشویق کنند تا از طریق تمرین مکرر مهارت‌های خود را تقویت نمایید.

 

سایر برنامه‌های یادگیری اسپانیایی به شما در جهت تقویت مهارت شنیداری از طریق ارائه فایل‌های از پیش ضبط شده کمک می‌کنند. حتی برنامه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را به زبان اسپانیایی با کمک زیرنویس تماشا کنید.

 

وقتی نوبت به مهارت گفتاری می‌رسد، تعدادی ابزار وجود دارد که شما را تشویق به صحبت‌کردن می‌کنند. تقویت این مهارت می‌تواند از طریق تکرار مطالب صوتی یا انجام مکالمات ساختگی باشد. برخی از برنامه‌ها حتی دارای ویژگی‌های تشخیص صدا هستند که تلفظ شما را ارزیابی می‌کنند.

 

اگر می‌خواهید روی مهارت‌های گفتاری و شنیداری خودکار کنید، تعدادی برنامه یادگیری اسپانیایی وجود دارد که شما را با یک معلم مجازی که اغلب مسلط به زبان مادری است، مرتبط می‌کند.

 

از طرف دیگر، برخی از برنامه‌ها می‌توانند شما را برای درس‌های گروهی با دیگر زبان‌آموزان مرتبط کنند که می‌تواند به شما کمک کند از اشتباهات دیگران بیاموزید. همچنین تعدادی برنامه وجود دارد که می‌تواند شما را با افرادی در سراسر جهان برای تبادل مهارت‌های زبان مرتبط کند که معمولاً هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

معرفی ابزارهای یادگیری زبان اسپانیایی

 

  1. یک نرم‌افزار آموزش زبان برای گوشی خود دانلود کنید

بسیاری از برنامه‌های تلفن هوشمند می‌توانند به شما در یادگیری اصول اولیه یک زبان جدید کمک کنند. Duolingo یک برنامه محبوب است که مطالعه و یادگیری اسپانیایی را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کند.

 

  1. به پادکست اسپانیایی‌زبان گوش دهید

شنیدن آهنگ‌های زبان اصلی و گوش‌دادن به نحوه صحبت افراد مسلط به آن زبان بسیار مفید است. هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، استفاده از پادکست‌های اسپانیایی‌زبان، مانند News in Slow Spanish، واقعاً می‌تواند تفاوتی در بهبود تلفظ شما ایجاد کند.

 

  1. اخبار را به زبان اسپانیایی تماشا کنید

تماشای برنامه‌های تلویزیونی اسپانیایی واقعاً به یادگیری زبان اسپانیایی کمک می‌کند. هرچه بیشتر با شنیدن کلمات و عبارات اسپانیایی با صدای بلند آشنا باشید، مغز شما پس مدتی این کلمات را در خود ثبت می‌کند. چندین برنامه به طور خاص برای تماشای افرادی که اسپانیایی می‌آموزند ساخته شده‌اند، مانند Destinos.

  1. همه‌جا یک فرهنگ لغت اسپانیایی - انگلیسی همراه خود داشته باشید

برای گسترش دایره لغات اسپانیایی خود، یک فرهنگ لغت کوچک اسپانیایی - انگلیسی همراه خود داشته باشید. اگر کلمه‌ای را در زبان اسپانیایی نمی‌دانید، آن را جستجو کنید و آن را در همان لحظه به حافظه بسپارید.

  1. زمانی را در یک کشور اسپانیایی‌زبان بگذرانید

رفتن به یک کشور اسپانیایی‌زبان یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی است. حتی اگر مبتدی هستید، یک سفر طولانی‌مدت یا برنامه تحصیلی در خارج از کشور می‌تواند بهترین راه برای یادگیری این زبان باشد.

چگونه بهترین ابزار یادگیری اسپانیایی را انتخاب کنیم

اولین چیزی که هنگام انتخاب ابزار یادگیری اسپانیایی باید به آن فکر کنید بودجه شما است. ابزارهای کاملاً رایگانی وجود دارد، و بسیاری از آنها همچنین دارای افزونه‌های ممتاز هستند، اگر مقداری پول بیشتر هزینه کنید، آموزش با معلمان مجازی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

همچنین باید بررسی کنید که آیا ابزار انتخابی شما واقعاً زبان اسپانیایی را پوشش می‌دهد یا خیر. اگر این‌طور است، بررسی کنید برنامه موردنظر در چه سطحی آموزش می‌دهد. اگر کاملاً مبتدی هستید، ابزاری که محتوایی در سطح یک فرد بومی را ارائه می‌دهد ممکن است انتخاب مناسبی نباشد. برعکس، برنامه‌ای که فقط اصول اولیه را پوشش می‌دهد ممکن است در ابتدای مسیر کمک‌کننده باشد، اما اگر جایی برای پیشرفت وجود نداشته باشد، مناسب نخواهد بود.

انتخاب مهارت خاصی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید نیز می‌تواند شما را در انتخاب ابزار راهنمایی کند. شاید لازم باشد مهارت‌های خواندن یا شنیدن خود را تقویت کنید. یا شاید لازم باشد هر چهار مورد را پوشش دهید. ساخت مجموعه‌ای از ابزارها می‌تواند به شما کمک کند دانش زبان خود را به‌طورکلی تر توسعه دهید.

لینک مفید: آشنایی با جملات پرکاربرد اسپانیایی در سفر

یادگیری زبان در تیکا

مهم نیست چه نوع سبک یادگیری را انتخاب می‌کنید، فقط از یک چیز مطمئن شوید: اینکه به آن متعهد باشید. یک یادآوری در تلفن همراه خود قرار دهید تا هر روز (هر هفته) زمان و مکانی را برای نشستن و تمرکز بر یادگیری اسپانیایی انتخاب کنید.

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا، توسط بهترین اساتید زبان، زبان اسپانیایی را آموزش می دهیم و قدم به قدم زبان آموز حرکت کرده و او را تا رسیدن به قله موفقیت همراهی خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

یادگیری زبان در تیکا

بهترین روش یادگیری زبان اسپانیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

ممنون از شما

9 آبان 2022

user-image

پارسا مهری

اسپانیایی همیشه جذابه

3 آبان 2022

user-image

پریسا

کلاس گروهی مکالمه برای زبان اسپانیایی دارید؟

3 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

زبان اسپانیایی خیلی جذابه??

2 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

زبان اسپانیایی خیلی جذابه??

2 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

این راه ها رو برای زبان هایی مثل چینی هم بگید

2 آبان 2022