اساتید پیشنهادی:

چرا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت نمی کنم؟

زینب ناصری
زینب ناصری
یک‌شنبه, 24 آبان 2019

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 5825

چرا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت نمی کنم؟

گاهی ممکن است حس کنید در یادگیری به بن بست رسیده اید. این اتفاق هنگامی می افتد که هرروز زبان مورد نظرتان را مطالعه می کنید اما در نهایت پیشرفتی در خود نمی بینید پس در نتیجه نا امید شده و انگیزه خود را از دست می دهید و سوالی که برای خودمان پیش می آید این است که چرا در یادگیری زبان پیشرفت نمی کنیم؟ بن بست ها برای همه پیش می آیند اما در نهایت بعضی از آن ها عبور می کنند و بعضی همان جا می مانند. تفاوت این دو گروه چیست؟ چه عاملی این دو گروه را از هم جدا می کند؟

البته در ابتدا باید بدانیم که ما نباید دنبال یک عامل اصلی برای موفقیت یا عدم موفقیت خود باشیم، بلکه عوامل زیادی هستند که مانع رسیدن ما به موفقیت می شوند. ما در این مقاله به شما 4 تا از مشکلاتی که زبان آموزان را از پیشرفت باز می دارند گفته و راه خارج شدن ازاین بن بست ها را می آموزیم و به شما کمک می کنیم دوباره پیشرفت را در یادگیری احساس کنید.


دانش لغات شما برای برقرارکردن یک مکالمه محدود است

مشکل شما: شما فقط لغات سطحی یک زبان را می دانید. منظورم از لغات سطحی این است که شما مثلا کلمهchair  را یاد گرفته اید اما تفاوت بین صندلی ها مختلف مثلا dining room table chair، rocking chair، recliner را نمی دانید. شما فقط کلمات اولیه را می دانید ولی نمی توانید فرق بین انواع مختلف آن کلمه را تشخیص دهید.

راه حل: شما می توانید در زندگی روزمره هر چیزی که در اطرافتان می بینید با جزئیات توصیف کنید. برای یادگیری لغات زبان خارجی به جزئیات کوچک دقت کرده و کلماتی که بلد نیستید پیدا کنید. سپس آن کلمات را در فلش کارت و یا دفترچه ای نوشته و دوباره به آن ها برگردید و آن ها را مرور کنید.

چگونه در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت پیوسته داشته باشیم؟



نمی دانم چگونه اشتباهاتم را دوباره تکرار نکنم

مشکل شما: شما دارید همان اشتباهاتی را که به عنوان مبتدی یاد گرفته اید تکرار می کنید و آن ها را اصلاح نمی کنید. شما وقتی یادگیری یک زبان را شروع می کنید،(مخصوصا اگر یادگیری شما خود آموز باشد) چیز های بسیار زیادی هست که باید یاد بگیرید و اطلاعات زیادی که باید هضم کنید. این حجم زیاد اطلاعات باعث میشود شما اشتباهاتی بکنید و با گذر زمان این اشتباهات روی هم انباشته شده و هیچگاه اصلاح نشوند. اگر با یک معلم کار می کنید، معلم شما معمولا اشتباهات بزرگ شما را اصطلاح می کند اما ایرادات کوچک تر شما ممکن است اصلاح نشده باقی بمانند. این کار در ابتدا باعث پیشرفت شما می شود اما با گذشت زمان شما به بن بست برمی خورید و نمی دانید دلیلش چیست.

در قسمت لیست اساتید میتوانید اساتید برتر زبان را در بالای لیست مشاهده کنید.

راه حل: با استاد زبان خود کلاس های خصوصی تک نفره بگیرید و از او بخواهید اشکالات شما را بلافاصله اصلاح کند. سپس اگر با نوشتن بهتر یاد می گیرید از او وقت بگیرید تا اشکالات خود را یادداشت کنید. اگر با گوش دادن و تکرار کردن بهتر یاد می گیرید از او اجازه گرفته و درسی که داده شده را ضبط کنید. سپس می توانید فایل ضبط شده را موقعی که در ماشین هستید یا هنگام پیاده روی گوش کنید.

این روش ممکن است به نظر گران و وقت گیر بیاید، اما شما راه های دیگری هم برای این کار دارید. شما می توانید در اپلیکیشن آموزش لغات زبان انگلیسی تیکا از بخش تیکا مدرس استفاده کرده و هر زمان که مایلید با مدرسان ما کلاس رزرو کرده و از آن ها بخواهید به اشکلات شما رسیدگی کنند. نه تنها با استفاده از کلاس های آنلاین وقت کمتری از شما گرفته می شود بلکه هزینه شما هم به میزان قابل قبولی کاهش می یابد.

برای پیشرفت در مهارت های زبان یک برنامه ریزی واقع بینانه داشته باشید.



می توانم بفهمم اما نمی توانم صحبت کنم

مشکل شما: شما زمان زیادی را به گوش دادن و خواندن زبان مورد نظرتان اختصاص داده اید حتی شاید بتوانید یک داستان انگلیسی بنویسید اما وقتی موقع صحبت کردن می شود اعتماد به نفس لازم را ندارید. شما باید سعی کنید از روز اول حرف  بزنید. اگر از حرف زدن فرار کنید در اصل از هدف اصلی یادگیری زبان دور شده اید.(مگر اینکه بخواهید برای خواندن متون ادبی زبان یونانی بیاموزید) اما از آن جایی که هدف ما از یادگیری اکثر زبان ها صحبت کردن است پس باید به مهارت صحبت کردن توجه ویژه ای داشته باشید.

راه حل: اگر می خواهید مهارت های گفتاری شما به اندازه شنیداری تان خوب باشد نباید فقط به صورت منفعلانه گوش دهید بلکه باید به طور فعال به اطرافتان توجه کرده و دقت کنید. وقتی که از چیزی که می شنوید و می خوانید آگاه باشید آن زمان است که می توانید پیشرفت کنید. پس اولین قدم این است که به کلمات و گرامری که می شنوید دقت کرده و بعد سعی کنید آن ها را هنگام صحبت کردن استفاده کنید. برای تمرین صحبت کردن هم می توانید از کلاس های مکالمه آزاد استفاده کنید یا با هم کلاسی های خود قرار گذاشته و با آن ها راجع به یک موضوع خاص صحبت کنید.

"مقاله پیشنهادی یادگیری زبان انگلیسی بدون درجا زدن"

زبان را یاد گرفته ام اما مانند یک فرد انگلیسی زبان صحبت نمی کنم

مشکل شما: شما بسیار رسمی حرف میزنید طوری که انگار دارید ملکه انگلیس را مخاطب قرار می دهید. یک مشکل رایج که بسیاری از دانش آموزان دارند این است که زبان انگلیسی را به طور آکادمیک یاد گرفته اند و اگر با یک انگلیسی زبان یا در یک کشور انگلیسی زبان صحبت کنند سرد و مصنوعی به نظر می رسند. شما ممکن است همه قواعد گرامری را رعایت کنید ولی آن صمیمیتی که با استفاده از زبان غیررسمی بین مردم یک کشور بوجود می آید را هنگام صحبت کردن ندارید.

راه حل: برای این کار اصطلاحات روزانه، عبارات و ضرب المثل ها به شما بسیار کمک می کنند. اگر برایتان ممکن است می توانید هنگامی که با دوستانتان هستید از زبان غیر رسمی و اصطلاحات روزانه استفاده کنید.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بیشتری به زبان مورد نظر ببینید، موزیک گوش کنید و سعی کنید عباراتی که استفاده می کنند یاد گرفته و دقت کنید مردم در روابط مختلف خود از چطور زبانی استفاده می کنند.

برای مثال دقت کنید:

چگونه سر کار با هم صحبت می کنند؟

چگونه با اعضای خانواده که از آن ها بزرگ تر هستند صحبت می کنند؟

چگونه با دوستانی که از آن ها بزرگ تر هستند صحبت می کنند؟

چگونه با کودکان صحبت می کنند؟

چگونه نامه یا ایمیل می نویسند؟

شما تا به حال با کدام یک از این مشکلات رو به رو شده اید؟ در حال حاضر کدام مشکل را دارید؟ آیا از راه حل هایی که پیشنهاد داده ایم استفاده کرده اید یا راه حل جدیدی را پیشنهاد می دهید؟

همچنین شما می توانید با کمک اساتید آموزش زبان تیکا در هر زمان و فقط با گوشی موبایل خودتان به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

 

 

تنها چند کلیک با مدرس زبان خصوصی مناسب خودتان فاصله دارید!
چرا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت نمی کنم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات