اساتید پیشنهادی:

تقویت اسپیکینگ آزمون دولینگو

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 25 اردیبهشت 2023

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 2388

اسپیکینگ آزمون دولینگو

بدون شک صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است. ممکن است شما مراحل یادگیری زبان  خود را در بخش دیگری مانند ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ با موفقیت تمام کنید اما در قسمت اسپیکینگ ضعف داشته باشید و امتیاز پایینی کسب کنید. از آنجایی که موفقیت در اسپیکینگ  آزمون دولینگو برای کسب نمره مورد نیاز ضروری است باید بر روی این بخش بسیار وقت گذاشته و تمرین کنید. اگر دوست دارید بدانید که با استفاده از چه راه حل‌هایی می‌توانید به تقویت اسپیکینگ آزمون دولینگو کمک کنید در ادامه با ما همراه شوید. زیرا ما می‌دانیم که چه استراتژی‌هایی را برای افزایش موثر امتیاز خود در آزمون اسپیکینگ دولینگو به کار گیرید. اگر همیشه مشکل صحبت کردن به زبان انگلیسی را داشتید جای نگرانی وجود ندارد فقط راه حل‌های زیر را مطالعه کنید. 

بدون شک صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است. ممکن است شما مراحل یادگیری زبان  خود را در بخش دیگری مانند ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ با موفقیت تمام کنید اما در قسمت اسپیکینگ ضعف داشته باشید و امتیاز پایینی کسب کنید. از آنجایی که موفقیت در اسپیکینگ  آزمون دولینگو برای کسب نمره مورد نیاز ضروری است باید بر روی این بخش بسیار وقت گذاشته و تمرین کنید. اگر دوست دارید بدانید که با استفاده از چه راه حل‌هایی می‌توانید به تقویت اسپیکینگ آزمون دولینگو کمک کنید در ادامه با ما همراه شوید. زیرا ما می‌دانیم که چه استراتژی‌هایی را برای افزایش موثر امتیاز خود در آزمون اسپیکینگ دولینگو به کار گیرید. اگر همیشه مشکل صحبت کردن به زبان انگلیسی را داشتید جای نگرانی وجود ندارد فقط راه حل‌های زیر را مطالعه کنید. 

بر تلفظ جملات و کلمات مسلط شوید

فرقی ندارد زبانی که قصد یادگیری آن را دارید انگلیسی است یا زبان دیگر، بلکه تلفظ کلید موفقیت در صحبت کردن است. به این دلیل که به شما کمک می‌کند بفهمید این زبان چگونه به نظر می‌رسد، مردم آن را چگونه صحبت می‌کنند و در نهایت موفق می‌شوید که روان و مسلط صحبت کنید. برای اینکه بتوانید به تلفظ و درست کردن لهجه خود مسلط شوید، دو راه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این دو روش عبارت‌اند از:

·         انگلیسی بریتانیایی: فقط کافیست شما «English voices» را در یوتیوب جستجو ‌کنید و حدود ۴۵ درس ویدیویی رایگان از BBC Learning English را پیدا کنید که بهترین دوره برای پیروی از لهجه بریتانیایی است. 

·         انگلیسی آمریکایی: همیشه به زبان آموزان پیشنهاد می‌شود که کارگاه تلفظ را از پل گروبر، آسیب شناس گفتار در آمریکا را دنبال کنید. می‌توانید آن را در گوگل یا سایر پلتفرم‌ها جستجو کنید. همچنین می‌توانید از فیلم‌ها، موزیک‌ها و پادکست‌های آمریکایی برای تقویت لهجه خود استفاده کنید. 

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

هر روز تمرین کنید

اگر می‌خواهید خروجی خوبی برای آزمون اسپیکینگ دولینگو خود کسب کنید باید هر روز تمرین و تکرار داشته باشید. بنابراین اگر هر روز متن‌ها و مقاله‌های انگلیسی را نخوانید و گوش ندهید راهی برای بهبود اسپیکینگ شما وجود نخواهد داشت. منظور ما از تمرین این است که باید هر روز مقالات انگلیسی را بخوانید و به محتوایی با زبان انگلیسی گوش دهید تا بتوانید دایره لغات خود را تقویت کنید. از نحوه صحبت افراد بومی انگلیسی ‌زبان تقلید کنید، ایده‌های خود را به طور موثر سازمان‌دهی کنید و بیان خودتان را تقویت کنید. می‌توانید تنها با ۳۰ دقیقه یا یک ساعت تمرین در طول روز اسپیکینگ خود را برای آزمون دولینگو تقویت کنید. سعی کنید این روند را همیشه ادامه دهید و حتی برای یک روز هم متوقف نشوید.  

صحبت کردن خود را تمرین کنید 

قطعا صحبت کردن یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید خودتان را برای آزمون اسپیکینگ دولینگو آماده کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه هر روز صحبت کردن خود را تمرین کنید؟ بیایید چند راهکار به شما معرفی کنیم:

با دوستان خود چت کنید

در ابتدا ساده‌ترین مورد برای تمرین صحبت کردن، چت کردن با دیگران است. برای انجام این کار فقط باید دوستی پیدا کنید که مایل به کمک کردن به شما باشد. هر دوی شما می‌توانید یک برنامه روزانه برای حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای تمرین صحبت کردن تنظیم کنید. اگر می‌خواهید از این کار حداکثر بهره را ببرید، باید موضوعات مورد علاقه خود را از قبل آماده کنید. از این رو، احتمالاً حداقل دو موضوع با سؤالات زیادی برای بحث خواهید داشت. 

استفاده از تکنیک تقلید کردن

به طور خلاصه، همانطور که از اسم این روش مشخص است، شما باید از روش صحبت کردن دیگران تقلی کنید. به این معنی که باید بر گوش دادن به نحوه صحبت افراد بومی تمرکز کنید و تا جایی که ممکن است مشابه آن‌ها تقلید ‌کنید. برای تاثیر پذیری هر چه بهتر شما باید این کار را مرحله به مرحله و به صورت زیر انجام دهید:

محتوای «درست» خود را انتخاب کنید

به طور کلی، ما تمام محتوای انگلیسی را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: Easy ،hard، Just وright . محتوای درست یا right به این معنی است که شما می‌توانید از آن مطالب و نکات بیشتری بیاموزید. محتوایی که انتخاب می‌کنید باید موضوع مورد علاقه‌تان باشد و خیلی سخت یا خیلی آسان نباشد. 

به محتوا  گوش دهید و به جزئیات دقت کنید

در آغاز کار، به کل ویدیو یا پادکست گوش می‌دهید و مکث می‌کنید تا کلمات، اصطلاحات یا ترکیب‌های جدید را یادداشت کنید. اما برای صرفه جویی در زمان و دنبال کردن جریان سخنرانی، فقط باید پس از تکمیل ویدیو به یادداشت‌های خود نگاه کنید. علاوه بر این، باید به لحن، مکث، سرعت و تلفظ گوینده توجه زیادی داشته باشید. لطفاً توجه داشته باشید که این مرحله را فقط یک بار باید انجام دهید. 

دوباره محتوا را پخش کنید و آن را تکرار کنید

برای یادگیری هر چه بهتر و تثبیت نکات و مطالب پیشنهاد می‌شود که محتوا را دوباره پخش کنید، تا جایی که ممکن است تمرین کنید و مهم‌تر از همه باید جمله به جمله گوینده را تکرار کنید. ویدیو یا فایل صوتی را نگه دارید تا تک تک جملات گوینده را تا آخر تکرار کنید و باید تا جایی که می‌توانید آن‌ها را شبیه به هم تقلید کنید. 

صدای خودتان را ضبط کنید

احتمالاً برای اینکه اسپیکینگ خود را برای آزمون دولینگو تقویت کنید سخنرانی‌هایی به زبان انگلیسی گوش کرده‌اید. اما از خودتان بپرسید که موضوعات این سخنرانی‌ها مورد علاقه شما بوده یا خیر؟ در دنیا موضوعات بسیار مختلفی وجود دارد که بخواهید خود را در آن‌ها غرق کرده و درباره آن‌ها صحبت کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید صدای خودتان را هنگام صحبت کردن ضبط کنید، ابتدا باید موضوع مورد علاقه خود را پیدا کرده و روی آن تمرین کنید. هنگامی که موضوعات خود را پیدا کردید، به دنبال طرح کردن برخی سوالات مرتبط با آن‌ها باشید و سپس شروع به ضبط کردن پاسخ‌های خود به سوالات کنید. ضبط کردن صدا به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را بررسی کنید، از عیوب خود درس بگیرید و دفعه بعد دیگر آن‌ها را تکرار نکنید. 

از برنامه‌های زبان استفاده کنید

درست است که می‌خواهید خود را برای آزمون اسپیکینگ دولینگو آماده کنید، اما برنامه دولینگو یک برنامه آموزشی رایگان است، پس چرا نباید از آن برای بهبود مهارت‌های انگلیسی خود استفاده ‌کنید؟ با استفاده از خود برنامه نیز می‌توانید اسپیکینگ خود را تقویت کنید. استراتژی ساده ما برای اطمینان از موفقیت شما با استفاده از برنامه دولینگو این است که به طور مداوم هر روز مطالعه کنید.  درست است که هفته‌ها، ماه‌ها و ساعت‌های طولانی و متوالی تمرین کردن کار آسانی نیست اما شما هیچ راه دیگری برای تقویت اسپیکینگ خود به جز تمرین کردن و استفاده از این برنامه ندارید. با کمک گرفتن از برنامه دولینگو هر روز می‌توانید تلاش خود را برای رسیدن به نمره مورد نظر آزمون اسپیکینگ محک بزنید. از طرفی دیگر پیشنهاد می‌شود از ساعت مطالعه کم شروع کنید و سپس این ساعت مطالعه را بالا ببرید. به طور مثال امروز شما باید حداقل سه درس یا ده دقیقه تمرین کنید. اگر بتوانید این مدت زمان را به مرور افزایش دهید با خیال راحت می‌توانید به برنامه زبانی خود و مهارت‌هایی که دوست دارید آموزش ببینید دست پیدا کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که لطفاً این کار را به صورت روزمره انجام دهید. 

از یک جسم بی جان استفاده کنید

اکثر زبان آموزانی که می‌خواهند روی مهارت‌های اسپیکینگ خود کار کنند از اشیاء بی جان لاستیکی مورد علاقه خود برای صحبت کردن استفاده می‌کنند. آیا این کار عجیب به نظر می‌رسد؟ بله، در ابتدا شاید برای شما عجیب باشد با این حال، زمانی که تمرین می‌کنید متوجه موثر بودن این روش خواهید شد در نتیجه دوست دارید که آن را دنبال کنید‌. اول از همه، حیوان مورد علاقه شما چیست؟ آیا یک میمون، اردک یا اژدها است؟ هر چه که هست عروسک آن را خریداری کنید.  سپس شما باید به فهرستی از موضوعات مورد علاقه خود یا چیزی که دوست دارید با دیگران درباره آن صحبت کنید اشاره کنید. به خصوص چیزی که در آن مهارت دارید مانند تحصیل، فیلم، مسافرت و... به این دلیل که در مکالمه با دیگران احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. 

در مرحله بعد لازم است که تمام نکات مهم و آنچه را که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید را روی یک دفترچه یادداشت کنید تا هنگام ارائه دادن آن به عروسک یا وسیله مورد علاقه خود تمام نکات را ذکر کنید. در به کارگیری این ترفند در واقع شما با خودتان صحبت نمی‌کنید بلکه مطالب را به یک شی یا عروسکی آموزش می‌دهید که به آن علاقه دارید. علاوه بر این شما باید هنگام صحبت کردن و ارائه مطالب صدای خود را ضبط کنید تا بعدا با گوش دادن چندین باره متوجه اشتباهات خود شوید. به این دلیل که اگر سعی کنید هنگام صحبت کردن ایرادات خود را بگیرید موثر نیست، بلکه بر میزان تسلط و اعتماد به نفس شما هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. 

وانمود کنید که انگلیسی زبان مادری شماست 

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که غوطه ور شدن در یک محیط که همه افراد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند بهترین راه برای بهبود مهارت‌های اسپیکینگ شما است. فقط کافیست تصور کنید که در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید و از زبان انگلیسی برای گفتگو کردن با دیگران استفاده می‌کنید. این روش ظاهراً کار شما را برای صحبت کردن به انگلیسی آسان‌تر می‌کند. به این دلیل که ناچار هستید حتی دست و پا شکسته به این زبان صحبت کنید. اما به هر حال این روش بسیار موثری است که افرادی که قصد دارند مهارت‌های اسپیکینگ خود را تقویت کنند از آن استفاده می‌کنند. ما سه راه حل برای به کارگیری موثرتر این روش برای شما در نظر گرفته‌ایم:

به انگلیسی فکر کنید

بسیاری از مردم دنیا انجام این کار را غیر ممکن می‌دانند زیرا فکر می‌کنند که سطح زبان انگلیسی فعلی آن‌ها به اندازه کافی خوب نیست که بخواهند فکرها و آنچه که در ذهن دارند را به زبان انگلیسی مطرح کنند. بله این موضوع کاملاً درست است، اما نیازی نیست برای فکر کردن به انگلیسی از جملات پیچیده استفاده کنید. بلکه می‌توانید جملات خود را ساده‌تر در ذهنتان سرهم بندی کنید. بنابراین توصیه می‌شود که تا حد امکان این کار را انجام داده و با زبان انگلیسی کاملاً راحت باشید.

با خودتان صحبت کنید

آیا تا به حال از خود در مورد مسائل مختلف، زندگی یا آنچه که در صورت مواجهه با چالش رو به رو می‌شوید، سوال کرده‌اید؟ چیزهای زیادی برای صحبت کردن با خودتان وجود دارد. مسلماً در ابتدا صحبت کردن با خودتان بسیار عجیب و سخت به نظر برسد. بنابراین، شما باید یک هدف اولیه را تعیین کنید که روزانه سه سوال از خود بپرسید و پس از آشنایی با آن می‌توانید تعداد سوالات را افزایش دهید. با این حال، نکته مهم این است که شما باید با صدای بلند صحبت کنید تا بتوانید به صدای خود، لحن، تلفظ و... گوش دهید. بهتر است در حین صحبت کردن، صدای خود را ضبط کنید، سپس می‌توانید دوباره به آن گوش دهید و برخی از اشتباهات و نقاط ضعف خود که نباید آن‌ها را تکرار کنید را تشخیص دهید. 

در هر جای خانه از زبان انگلیسی استفاده کنید 

برای غوطه ور شدن در یک محیط انگلیسی باید همه جای خانه را پر از نکات، لغات و هر آنچه که باید برای یادگیری زبان استفاده کنید پر کنید. به عبارتی دیگر، می‌توانید از نوت برای نوشتن نقل قول‌های معروف یا برخی یادداشت‌های شخصی استفاده کنید. آن را در اتاق، روی دیوار یا روی یخچال بچسبانید تا بتوانید مرتباً آن‌ها را ببینید.  این نیز یک روش موثر و بدون دردسر برای یادگیری ترکیب‌ها یا اصطلاحات جدید با پیوست کردن آن‌ها در جایی است که می‌توانید اغلب آن‌ها را ببینید.  هدف این نکته این است که به شما اجازه می‌دهد زبان انگلیسی را بیشتر در خانه ببینید و تکرا کنید.

جهت مطالعه بیشتر: تقویت لیسنینگ آزمون دولینگو

تقویت اسپکینگ آزمون دولینگو با اساتید تیکا

کلاس‌های آمادگی آزمون دولینگو در آموزشگاه زبان تیکا  برگزار می‌شود. در این مقاله ما به معرفی استراتژی‌ها و تکنیک‌های مهمی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اسپیکینگ آزمون دولینگو خود را تقویت کنید پرداختیم. شاید در قدم اول صحبت کردن به زبان دیگری برای شما کمی سخت باشد اما مطمئن باشید که با تمرین و تکرار و افزایش دایره لغات قطع می‌توانید در این راه موفق شوید. اگر از منابع انگلیسی زبان و سخنرانی‌های انگلیسی استفاده کنید، نحوه بیان کردن و زبان بدن آن‌ها را نیز بهتر متوجه خواهید شد.

یادگیری مهارت های زبان در تیکا


تقویت اسپیکینگ آزمون دولینگو

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات