اساتید پیشنهادی:

چگونه یک داستان کوتاه به زبان انگلیسی بنویسیم؟؟؟

زینب ناصری
زینب ناصری
پنج‌شنبه, 14 آبان 2019

دسته بندی : stories

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 39126

چگونه داستان کوتاه به زبان انگلیسی برای تقویت زبان خودمان بنویسیم؟ | سامانه آموزش آنلاین تیکا

داستان کوتاه انگلیسی؛ نوشتن داستان انگلیسی ساده است!!!

بسیاری از شاهکارهای ادبی دنیا به زبان انگلیسی تولید و یا ترجمه شده‌اند، و تعداد روزافزونی از نویسندگان برجسته کشورهای غیرانگلیسی زبان - از جمله هاروکی موراکامی - آثار خود را به زبان انگلیسی تولید می‌کنند. تقریباً تمام مسابقات ادبی بین‌المللی نیز به زبان انگلیسی برگزار شده و یا حداقل شامل یک بخش انگلیسی نیز می‌شوند. نوشتن داستان کوتاه انگلیسی میتواند بسیار جذاب باشد.

اما برای اینکه خودتان را با نوشتن داستان‌های کوتاه انگلیسی به چالش بکشید، لازم نیست حتماً سودای نویسنده حرفه‌ای شدن در سر داشته باشید. البته اگر بعد از شروع چنین آرزویی هم پیدا کنید خیلی هم خوب است. اگر فکر می‌کنید توانایی این کار را ندارید، درمورد این نکته فکر کنید. اگر فقط ده فعل انگلیسی، ده اسم و ده صفت را بدانید، می‌توانید هزار عبارت و جمله مختلف تولید کنید!

چطور یک داستان کوتاه انگلیسی بنویسیم؟

نوشتن داستان لذت‌بخش‌ترین راه برای تقویت یکی از پیشرفته‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی یعنی مهارت رایتینگ است. هنگام مکالمه انگلیسی رودررو، شما فرصت این را دارید که برخی مفاهیم را با زبان بدن به فرد مقابل انتقال دهید و اشتباهات دستوری شما شاید آن‌قدر به چشم نیایند. اما وقتی یک نوشته را به زبان انگلیسی تولید می‌کنید که اشتباهات خود را در آن تصحیح نکرده‌اید، اشتباهات شما بیشتر به چشم می‌آیند.

بیشتر آموزشگاه‌ها، به‌خصوص مدرسین دوره‌های مخصوص آمادگی آزمون‌های بین‌المللی زبان آیلتس و تافل، نوشتن eassy را به عنوان تنها راه تمرین نوشتن معرفی می‌کنند. اما هنگام نوشتن eassy بیشتر از اینکه از بتوانید از ذوق و خلاقیت خودتان استفاده کنید باید حواستان به قوانین ریز و درشت مختلف باشد. این قوانین شامل تعداد کلمات هر پاراگراف، نحوه ارتباط معنایی بین آن‌ها، تقدم ‌وتأخر اجزای مختلف - مقدمه، استدلال‌ها، نتیجه‌گیری - و ... هستند.

eassy نوشتن به ذهن شما نظم می‌دهد، اما نوشتن داستان کوتاه انگلیسی می‌تواند دریچه‌های جدیدی در ذهن شما به روی زبان انگلیسی باز کند. همچنین این کار باعث می‌شود این زبان بیگانه با قسمت‌های مختلف تجربیات و افکار شما پیوند بخورد.

نوشتن رایتینگ و داستان کوتاه انگلیسی


داستان کوتاه انگلیسی شما می‌تواند یک مینیمال 100 کلمه‌ای یا یک غول بیشتر از 5000 کلمه‌ای باشد. همچنین می‌تواند درمورد هر موضوعی و با هر سبکی که دوست دارید باشد. البته تیکا به شما توصیه می‌کند داستان خودتان را درمورد موضوعی بنویسید که برای شما اهمیت یا جذابیت داشته باشد. چون به‌هرحال نوشتن به یک زبان جدید آن‌قدرها هم آسان نیست. با این مقاله همراه باشد تا به شما بگوییم که چگونه می‌توانید یک داستان کوتاه به انگلیسی بنویسید.

چرا نوشتن داستان کوتاه انگلیسی به زحمتش می‌ارزد؟

نوشتن داستان های کوتاه انگلیسی به زحمتش می‌ارزد زیرا کار خیلی جذابی است. زیرا استفاده کردن از کلمات و لغاتی که تازه یاد گرفته‌اید یا لغاتی که مدام فراموش می‌کنید، بهترین راه برای به‌خاطر سپردن و از آن مهم‌تر، تمرین "به‌یادآوردن" آن‌هاست. به‌علاوه اگر فرصت و قصد نشان‌دادن این داستان به یک دوست یا معلم زبانتان را داشته باشید، او می‌تواند شما را تصحیح کند.

پیشنهاد می‌کنیم که از نوشتن یک داستان کوتاه‌تر و مینیمالیستی شروع کنید. مثلاً اگر دانشجوی انسان‌شناسی هستید، می‌توانید یک داستان کوتاه درمورد رفتار دسته‌ای از نئاندرتال‌هایی که در یک غار زندگی می‌کردند بنویسید.

می‌توانید درمورد هر ایده‌ای بنویسید!

نکات زیر برای کمک به جهت‌دادن به نوشتار شما آماده شده‌اند.

 

تیکا برای یادگیری زبان استادهای مختلفی به شما پیشنهاد می کند

1.داستان را حول محور یک موضوع بنویسید

ممکن است همه لغات مربوط به آن موضوع را ندانید، پس از فرهنگ لغت کمک بگیرید. اپلیکیشن آموزش زبان تیکا یک فرهنگ لغت غنی و هوشمند دارد. درمورد موضوع موردنظرتان سرچ کنید. اگر مطمئن نبودید یک کلمه را درست به کار بردید یا نه، بازهم گوگل می‌تواند کمکتان کند. برای مثال فرض کنید می‌خواهیم داستان بازگشت پدر یک خانواده که همه فکر می‌کردند بیست سال قبل در جنگ کشته شده است را بنویسیم. برای نوشتن این داستان باید حداقل کاربرد افعال حال و گذشته ساده و کلماتی مثل جنگ، کشته‌شدن، گم‌شدن و ... را بدانیم. املای لغات انگلیسی را با تایپ در word می‌توانید چک کنید. اگر نرم‌افزار grammarly را روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب کنید، اشتباهات ساده دستور را هم به شما گوشزد و با یک کلیک تصحیح خواهد کرد.

2.طرح داستان را تهیه کنید

مهم نیست که در نظر دارید داستانتان چقدر کوتاه باشد، قبل از شروع یک برنامه سریع تنظیم کنید. این باعث می‌شود از سردرگمی در بیاید و قبل از شروع به شما در متوقف کردن مشکلات کمک خواهد کرد. شاید انتخاب شما این باشد که اول متن کلی داستان را به زبان خودتان بنویسید، اما اگر نتوانستید جملات را دقیقاً همان‌طوری که در نظر دارید در داستان زبان انگلیسی بنویسید، سرخورده نشوید. شما در ابتدای یک مسیر طولانی و شگفت‌انگیز هستید!

"پیشنهاد ویژه: خواندن مقاله چرا در یادگیری زبان پیشرفت نمی کنیم؟"

3.زاویه دید خودتان را انتخاب کنید

بهتر است برای یک داستان کوتاه از یک نوع زاویه دید استفاده کنید. سعی کنید ضمیرهای مختلف را با درنظرگرفتن همین زاویه دید در داستان به کار ببرید. اگر از زبان اول‌شخص یا سوم‌شخص می‌نویسید، همیشه این مطلب را مدنظر داشته باشید تا متن شما یک‌دست و قابل فهم شود.

4.اصل داستان را به زبان انگلیسی بنویسید

گفتیم که طرح داستان را می‌توانید به زبان خودتان بنویسید، اما وقتی شروع به نوشتن خود داستان می‌کنید، انگلیسی فکر کنید. کلمات انگلیسی را انتخاب کنید و جملات انگلیسی بسازید. برای مثال، اگر شروع داستان با یک نقل‌قول باشد، بهتر است از اول آن را به انگلیسی بنویسید. هرچند جمله شما در انگلیسی خیلی ساده باشد یا چند بار مجبور شوید آن را بازنویسی کنید - و خودتان را درگیر فرآیند دیگری به اسم ترجمه نکنید.

این داستان با ورود سارا و اعلام بازگشت پدر شروع می‌شود، اگر فارسی بنویسید مجبورید این جمله را ترجمه کنید: سارا گفت: به جون بچه‌ام قسم بابا رو سر کوچه دیدم!

"I swear on my children's life, that I saw dad near the alley! " said Sarah.

اما اگر از ابتدا داستان انگلیسی خلق شود، این جمله خیلی روان‌تر خواهد بود:

" I am sure I saw dad when I was coming home! " said Sarah.

همانطور که در مثال بالا می‌بینید، در جمله‌ای که از ابتدا به زبان انگلیسی تولید شده است، اثری از اصطلاحات فارسی مثل "به جون بچه‌ام" یا "سر کوچه" وجود ندارد. کلمات ساده‌تر بر اساس دایره لغات یک زبان‌آموز در سطح پیش - متوسط یا A2 انتخاب شده‌اند. ساختار جمله هم ساده‌تر شده است، به همین دلیل تشخیص و اصلاح اشتباهات در مورد دوم بسیار آسان‌تر است.

چطور در زبان انگلیسی داستان کوتاه بنویسیم


5.آسان‌گیر باشید

شما در اولین تلاش‌های خودتان برای نوشتن احتمالاً نمی‌توانید یک داستان هیجان‌انگیز درمورد اژدها و زامبی‌ها، یا یک داستان تکان‌دهنده درمورد پیچیدگی‌های روابط انسانی بنویسید. اما به‌هرحال در حال خلق معنا به‌صورت نظام‌مند هستید، کاری که اهمیت بالایی در یادگیری و مهارت‌های زبانی شما دارد. اگر بعد از بازنویسی خواندن متن داستان با صدای بلند را هم تمرین کنید، بین مهارت گفتار و جمله‌سازی شما ارتباط عمیقی برقرار می‌شود. پس اهمیت ذات کارتان را فراموش نکنید و خیلی ایده‌آل گرا نشوید.

داستان‌های فلش چیزی بین 150 تا 1000 لغت دارند.

6.داستان کوتاه انگلیسی خودتان را به پایان برسانید

تمام کردن یک پروژه حس شگفت انگیزی دارد که با هیچ حس دیگری قابل مقایسه نیست. اگر بتوانید یک داستان کوتاه انگلیسی بنویسید، یعنی وارد مرحله استفاده از این زبان شده‌اید. این مرحله، مرحله‌ای است که بیشتر زبان‌آموزان سنتی به آن نمی‌رسند.

برای آموزش‌های بیشتر، با تیکا همراه باشید.

 

 

استادهای تیکا کلاس های خصوصی آنلاین در زمانی که شما بخواهید برگزار می کنند
چگونه یک داستان کوتاه به زبان انگلیسی بنویسیم؟؟؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات