اساتید پیشنهادی:

اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 4 مهر 2022

دسته بندی : english-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 6161

اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی

مدیریت به فرآیند سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی، آموزش، رهبری و ایجاد یک سازمان یا یک کسب‌وکار گفته می‌شود. همچنین به مدیریت فرایند کنترل منابع انسانی، فیزیکی و مالی یک کسب‌وکار نیز می‌گویند. اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که برای افرادی که قصد وارد شدن به این حوزه را دارند، دانستن اصطلاحات ضروری به زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. بنابراین در ادامه می‌خواهیم به لغات زبان در حوزه اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی بپردازیم تا مانند یک فرد حرفه‌ای وارد این حوزه شوید.

مهم‌ترین اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی چیست؟

اصطلاحات مدیریت

برای یادگیری لغات انگلیسی بهتر است که در شرایط ممکن قرار بگیرید. به طور معمول بیشترین اصطلاحاتی که در حوزه مدیریت به کار گرفته می‌شود عبارت‌اند از:

فارسی

انگلیسی

توضیح

بودجه

Budget

بودجه مبلغی است که برای اداره کردن شرکت در نظر گرفته می‌شود.

کسب‌وکار

Business

به فعالیت‌های مربوط به مدیریت و تجارت که با اهداف ایجاد سود به کار گرفته می‌شود کسب‌وکار می‌گویند.

ارتباط

Communication

ارتباط در واقع استفاده از اقدام و تکنیک‌ها برای جلب توجه مخاطبان و متقاعد کردن آن‌ها برای ارزش یک کالا و یا یک سرویس است.

رهبر

Leader

به فردی که بیشترین تصمیم را در مدیریت می‌گیرد و می‌تواند سایر اعضای تیم خود را هدایت کند رهبر گفته می‌شود.

رهبری 

Leadership

به ویژگی‌های یک رهبر که شامل تخصص و مهارت‌های نرم است رهبری گفته می‌شود.

مدیر

Manager

مدیر، مرد یا زنی است که یک شرکت و یا یک تیم را مدیریت می‌کند.

مرشد

Mentor

مرشد به فردی گفته می‌شود که تأثیر بسزایی بر روی افراد دیگر که اغلب جوان‌تر هستند دارد. رابطه‌ای که بین مرشد و دیگر افراد تیم وجود دارد کاملاً داوطلبانه است و تنها با هدف تشویق به خودسازی جوان‌ها به کار می‌رود.

سرپرست

Supervisor

سرپرست فردی است که یکی از اعضای شرکت باید به او گزارش مستقیم تمام‌ کارها و حساب‌ها را بدهد.

مسئول

Responsible

مسئول، شخصی است که دارای اختیار و تعهد سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی، کنترل و رهبری اعضای تیم است.

کارآموز

Trainee

کارآموز به فردی گفته می‌شود که در حال یادگیری انجام وظایف خود زیر نظر یک مدیر است.

افشاگر

Whistleblower

فردی است که تخلفات صورت گرفته در یک شرکت را کشف می‌کند.

فعالیت

Activity

به ورودی‌ها و خروجی‌ها، سود و ارزش‌افزوده که به طور دقیق تعیین و عرضه می‌شود فعالیت می‌گویند.

قدرت اختیار

Authority

قدرت اختیار در واقع یک قدرت رسمی است که تضمین می‌کند صاحب این کسب‌وکار می‌تواند مسئولیت خود را به‌درستی و با موفقیت انجام دهد.

هزینه‌ها

Costs

هزینه‌ها شامل تمام هزینه‌های تکمیل یک پروژه از مصالح گرفته تا هزینه‌های جاری در طی انجام پروژه است.

صنعت

Industry

صنعت در واقع یک بخش تجاری است که درگیر فعالیت‌های مختلف اقتصادی است و ورودی‌هایی مانند منابع، امکانات، مهارت‌ها نیروی کار و... را برای تولید کردن کالاهای فیزیکی با یکدیگر ترکیب می‌کند.

سازمان

Organization

به فرد یا افرادی که ساختار عملکردی مخصوص به خود را دارند سازمان گفته می‌شود. سازمان‌ها معمولاً شرکت‌ها، انجمن‌ها و یا مؤسسات مختلف هستند.

پروژه

Project

به فرایند انجام یک کار از طریق فعالیت‌های مختلف برای دستیابی به یک هدف، پروژه گفته می‌شود.

تولید

Product

به محصولی که می‌تواند یک خدمت، یک کالا و یا یک ایده باشد و به مصرف‌کنندگان توزیع شود تولید گفته می‌شود.

مسئولیت 

Responsibility

مسئولیت در واقع تعهد به سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی، کارکنان، رهبری و مدیریت کردن افراد تیم است.

سرویس

Service

به خدماتی شامل ارائه تخصص فنی یا فکری سرویس گفته می‌شود.

مهارت‌ها

Skills

مهارت‌ها شامل توانایی‌های اکتسابی و ذاتی افراد تیم است که برای دستیابی به اهداف و برتری در کارها مشخص می‌شود.

تعادل

Balanced

به سند حسابداری که به صورت کاملاً منظم توسط شرکت تنظیم می‌شود و کلیه حساب‌ها با ذکر بدهی و ارزش هرکدام از آن‌ها در پایان انجام یک عملیات یا پروژه مشخص می‌شود، تعادل می‌گویند.

اطلاعات بزرگ     

Big data

به فناوری که برای ذخیره حجم بسیار زیادی از داده‌ها برای تجزیه‌وتحلیل آینده شرکت و مدل‌سازی برای درک کردن عمیق‌تر و پیش‌بینی انجام پروژه در سطح جهانی برای تصمیم‌گیری بهتر به کار گرفته می‌شود می‌گویند.

هیئت‌مدیره

Board

هیئت مدیر وظیفه هدایت کردن گروهی از مدیران یک شرکت را بر عهده دارد و درباره مسائل مهم شرکت تصمیم‌گیری می‌کند.

طرح کسب‌وکار 

Business plan

یک سند است که رویه‌ها، اهداف تجاری و بازه زمانی را تعیین می‌کند.

جریان نقدی

Cashflow

به تراز بودجه حاصل از سرمایه‌گذاری در پایان یک دوره یا یک پروژه جریان نقدی گفته می‌شود.

مدیران اجرایی

Executives

مدیران اجرایی اعضای یک شرکت هستند که در موقعیت خود سطح بالایی دارند.

سرمایه انسانی

Human Capital

سرمایه انسانی به تجربه و دانش و مهارت‌های یک فرد برای انجام یک شغل یا یک پروژه گفته می‌شود. سرمایه انسانی در واقع می‌تواند توانایی‌های فرد را مشخص کند.

مدیریت اطلاعات

Information management

مجموعه‌ای از مراحل یک شرکت است که امکان مدیریت اطلاعات را فراهم می‌کند و معمولاً با استفاده از فناوری‌هایی مانند ارتباطات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و افرادی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند انجام می‌شود.

تنگنا     

Bottleneck

به نقاط محدودیت سیستم که باعث کاهش عملکرد جریان تولید می‌شود و به طور معمول در این هنگام حجم کار از ظرفیت تولید بالاتر می‌رود تنگنا گفته می‌شود.

همکاری

Collaboration

کار مشترکی است که توسط افراد یک تیم انجام می‌شود‌‌.

روش مسیر بحرانی

Critical Path Method (CPM)

این اصطلاح در واقع الگوریتمی است که جزئیات هر پروژه را مشخص می‌کند.

پیگیری

Follow up

جلسه‌ای است که برای بحث و گفتگو درباره پیشرفت پروژه به همراه اعضای تیم برگزار می‌شود.

نقطه عطف

Milestone

مرحله‌ای در یک پروژه است که در آن کارکنان ارزیابی، وظیفه دارند تا اسناد و محصولات تحویل را به طور کامل بررسی کنند و هر مرحله را تایید کنند. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا از این مرحله به بعد پروژه بدون امکان بازگشت انجام خواهد شد.

بودجه پروژه 

Project Budget

به بودجه‌ای که برای انجام یک پروژه اختصاص داده شده است می‌گویند.

مدیر پروژه

Project Manager

فردی است که مسئول اجرا و تکمیل کردن پروژه را بر عهده دارد.

مدیریت پورتفولیو پروژه

Project Portfolio Management

ارزیابی کل پروژه‌های شرکت و بررسی آن‌ها با استراتژی‌های تجاری بر عهده این افراد است.

ذینفع پروژه

Project Stakeholder

شخصی است که به صورت غیرمستقیم و مستقیم در دستیابی به اهداف یک شرکت و یا یک پروژه مشارکت می‌کند. ذینفع پروژه می‌تواند یک مدیر شرکت، مربی، مشتری و یا عضو تیم باشد.

جدول زمانی پروژه

Project Timeline

جدول زمانی پروژه تمامی رخدادهای یک پروژه را به ترتیب وقوع توصیف می‌کند. این جدول می‌تواند نشان دهد که در طول انجام یک پروژه چه‌کاری باید انجام شود و چگونه باید به آن دست پیدا کرد.

تخصیص منابع

Resource Allocation

به استفاده از بودجه‌ها و تخصیص آن بر اساس نیاز به بخش‌های مختلف تخصیص منابع گفته می‌شود.

وقت ملاقات

Appointment

وقت ملاقات می‌تواند زمان، تاریخ و مکان را برای ملاقات با فردی تعیین کند.

موعد

Deadline

به تاریخ دقیقی برای انجام یک کار گفته می‌شود.

اولویت‌بندی

Prioritize

به اول قرار دادن کارهای فوری و واجب گفته می‌شود.

تعیین اهداف

Setting Goals

تعیین اهداف به معنای سازمان‌دهی و بهینه‌سازی منابع برای دستیابی به اهداف است.

زمان ورود

Time Log

ابزاری است که زمان کار شما را بررسی می‌کند و به شما در بهینه سازی آن کمک می‌کند.

چانه زنی

Bargaining

این اصطلاح مترادف با مذاکره است و معمولاً برای مشاغلی که در آن‌ها سرمایه و پول زیادی وجود دارد به کار گرفته می‌شود.

خط کمربند

Beltline

این اصطلاح به معنای حمله به نقاط ضعیف یک هدف برای رسیدن به هدف شرکت است.

پشیمانی خریدار

Buyer's remorse

به ناامید شدن و پشیمانی از فهمیدن این موضوع که فرد می‌توانست در انجام یک فرایند و یا مذاکره سود بیشتری به دست آورد پشیمانی خریدار گفته می‌شود.

سازش

Conciliation

نوعی میانجیگری است که هدف آن حفظ روابط بین مدیران و یا اعضای تیم است.

تعارض بین فردی

Interpersonal conflict

به وضعیتی که در آن حداقل دو طرف دچار درگیری می‌شوند و اهداف و نظرات ناسازگاری با یکدیگر دارند تعارض بین فردی گفته می‌شود. البته توجه داشته باشید که در این حالت رسیدن به اجماع غیرممکن نیست.

پادرمیانی

Mediation

به طور معمول وقتی تعارض بین فردی رخ می‌دهد به شخص ثالثی نیاز است تا به صورت کاملاً بی‌طرفانه برای کمک به طرف‌های درگیری وارد عمل شود که به این کار پادرمیانی گفته می‌شود.

لینک های مفید:

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی صحبت کنیم. این اصطلاحات بسیار مهم و کاربردی هستند. اگر در حوزه مدیریت فعالیت می‌کنید به طور حتم با این کلمات زیاد روبرو شده‌اید، اما اگر هنوز وارد این حوزه نشده‌اید به شما پیشنهاد می‌شود تا این اصطلاحات و کلمات را یاد بگیرید تا در صورت برخورد با آن‌ها دچار مشکل نشوید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان در تیکا

 

اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

حسین محسنیان

مرسی مرسی

16 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

ممنون میشم در مورد مارکتینگ هم بگید

5 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

اصطلاحات برنامه نویسی هم میگذارید؟

5 مهر 2022