اساتید پیشنهادی:

زبان آموز برتر ماه سامانه آموزش زبان تیکا بابک عابدیان

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 23 بهمن 2020

دسته بندی : success-story

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 2901

زبان آموز برتر ماه سامانه آموزش زبان تیکا

مصاحبه سامانه آموزش زبان تیکا با آقای بابک عابدیان


زبان مورد مطالعه: زبان انگلیسی


محل زندگی: بابل

سن:  متولد 52


شغل مهندس عمران


تعداد جلسات گذرانده: 46 جلسه 

در این قسمت از سری مصاحبه و تشویق زبان آموزان برتر تیکا، با آقای عابدیان همکلام میشویم.


هدف از یادگیری انگلیسی:

من دوست داشتم مدرک آیلتس با یه نمره خوب بگیرم. روی همین حساب با آقای حسینی مقدم کلاس های خصوصی خودم رو رزرو کردم چون بر اساس اطلاعاتی که در پروفایل خودشون نوشته بودند استاد قابلی به نظر میرسیدند. من از ابتدای تابستان با ایشون کلاس های خودم رو شروع کردم. 
تا به حال آموزشگاه زبان رفته بودید؟ خیلی وقت پیش با کانون زبان ایران

مزیت و دشواری های کلاس آنلاین

وقتی کلاس خصوصی باشه سرعت پیشرفت خواهد بود و با سطح شما مطابق میشه. هر پیشرفت کوچیکی که از سمت شما صورت بگیره، استاد میتونه اون رو در کلاس خودش لحاظ بکنه.
 حقیقتش رو بخواهید، من هنوز هم کمی با پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین تیکا مشکل دارم. در ابتدای کلاس صدا وصل نمیشه و گاهی اوقات استاد مجبور میشه حرف خودش رو تکرار کنه. 

تیکا: متاسفانه اختلال در سرعت اینترنت ممکنه برگزاری کلاس رو کمی دشوار کنه، اما خوشبختانه اگه واقع گرایانه نگاه کنیم میشه گفت وضعیت سرویس دهنده های اینترنت روز به روز داره بهتر میشه. با گسترش آموزش انلاین البته نیاز به پیشرفت سریع در این زمینه احساس میشه.

توصیه شخصی به سایر زبان آموزان

افرادی که دوست دارند آیلتس بگیرند و به کلاس حضوری یا آموزشگاه دسترسی ندارند بهتره یادگیری رو به این دلایل به تعویق نندازند. کلاس آنلاین زبان برای پیشرفت راه حل خوبیه وخیلی هم تفاوتی نداره. به علاوه در شرایط حاضر برای حفظ سلامتی خودمون و بقیه شهروندان خیلی بهتره که از بیرون رفتن تا حد ممکن اجتناب کنیم. 

نحوه تدریس استاد زبان انگلیسی، حسین حسینی مقدم

 آقای حسینی تکلیف برای هر مهارت میدهند. ایشون از زمان کلاس به خوبی استفاده میکنند و برای هر مهارتی تکلیف و تمرین های آمادگی برای کلاس تعیین میکنند. با پیشخوانی کردن یا انجام دادن همین تمرین ها، میتونم با ذهن آماده تری وارد کلاس بشم و در تست ها موفق تر باشم. من به جز تمرینات استاد برنامه مجزایی برای مطالعه شخصی ندارم اما چون تعداد جلسات کلاس هام حداقل سه جلسه در هر هفته هست، حس میکنم کفایت میکنه.

تیکا: متشکریم از آقای بابک عابدیان که وقت گذاشتند و این نکات رو با ما درمیون گذاشتند. استاد حسینی مقدم یکی از بهترین اساتید آیلتس آکادمیک تیکا هستند.

آیلتس آکادمیک در بخش مهارت نوشتاری یا writing با آیلتس عمومی یا جنرال متفاوت است: در آیلتس آکادمیک، شما باید بتوانید به طور تخصصی تر دو essay یا مقاله کوتاه برای مقایسه اطلاعاتی که در قالب نمودار یا گزارش های علمی به شما ارائه شده اند بنویسید. تمرین و تکرار باعث میشود مهارت writing شما بهبود پیدا کند. گرفتن بازخورد از یک استاد چیره دست که به اصول نگارش و آزمون آیلتس تسلط داشته باشد باعث میشود در وقت شما صرفه جویی شود.

یکی لز لازمه های گرفتن نمره بالای هشت در آزمون آیلتس، آشنایی عمیق و وسیع با اصطلاحات این زبان و همچنین اصول نگارش صحیح هست. برای مثال در بخش آزمون مکالمه آیلتس، در صورتی شما نمره بالای 8 دریافت خواهید کرد که قادر باشید از کلمات متنوعی برای بیان یک موضوع از زاویه های دید مختلف استفاده کنید. برای رسیدن به این سطح شما باید علاوه بر مطالعه زیاد، یک پارتنر یا همراه با سطح زبان بالا داشته باشید که با شما به مدت طولانی مکالمه کند و در گفت و گو حتی شما را به چالش بکشد! چون سئوالات آزمون مکالمه آیلتس به گونه ای طراحی شده اند که مهارت استدلال کردن شما و مهارت شما در استفاده کاربردی از زبان انگلیسی را بسنجند.

در پاسخ به سئوالاتی که درمورد نظر شخصی شما هستند، جواب درست و غلطی از نظر مفهومی وجود ندارد: در پاسخ به اکثر سئوالات بخش مکالمه آزمون آیلتس، فرقی ندارد شما به سئوالت ارائه شده مانند " آیا همه باید رانندگی بلد باشند؟" پاسخ مثبت دهید یا منفی. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید نظر خود را به روشنی و با استفاده از اصطلاحات مناسب بیان کنید. از به کاربردن بیش از حد کلماتی مثل "and" یا "very" یا "bad" و ... بپرهیزید و سعی کنید دایره دایره لغات خود را گسترش دهید.

میتوان گفت بخش شنیداری یا listening و بخش مهارت درک مطلب یا reading برای زبان آموزانی که قصد گرفتن نمره بالای 8 داشته باشند، بخش هایی با دشواری کمتر محسوب میشوند که میتوانند به بالاتر رفتن نمره شما کمک کنند. با این وجود سئوالات آزمون آیلتس از الگوی خاصی پیروی میکنند که اگر با این الگوها آشنا باشید، میتوانید نمره بالاتری از این بخش ها بگیرید. آشنایی با تکنیک های یادداشت برداری در قسمت شنیداری و استفاده از نکات کلیدی یادداشت های خود برای پاسخگویی به سئوالات باعث میشود در زمان خود صرفه جویی کنید.

ما به رسم تقدیر و تشویق هدیه ایشون رو تقدیمشون کردیم و اعتبار ایشون رو افزایش دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما زبان آموز هم انگیزه بخش و مفید بوده باشه!

سایت آموزش انلاین زبان

.

آموزش زبان آنلاین تیکا
زبان آموز برتر ماه سامانه آموزش زبان تیکا بابک عابدیان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات