اساتید پیشنهادی:

معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته)

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 20 شهریور 2022

دسته بندی : english-videos

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2491

سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان

این روزها دانلود ویدئو های یوتیوب و اینستاگرام برای آموزش زبان های مختلف یکی از پرطرفدارترین روش‌های یادگیری زبان خارجی است. لزومی ندارد حتماً برای یادگیری زبان انگلیسی به آموزشگاه‌های زبان مراجعه کنیم و ساعت‌های طولانی را صرف یادگیری زبان کنید، بلکه می‌توانید در حین تفریح کردن زبان را یاد بگیرید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه ممکن است این اتفاق رخ دهد؟ پاسخ به سوال بسیار ساده است، شما می‌توانید با تماشای سریال‌های انگلیسی زبان خود را تقویت کنید.

مزایایی که تماشای سریال به زبان اصلی دارد این است که درک شنیداری شما را بهبود می‌بخشد و دایره لغاتتان را گسترش می‌دهد؛ بنابراین در ادامه می‌خواهیم به معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته) بپردازیم.

سریال‌های انگلیسی سطح مبتدی

سریال دوستان

بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین سریال انگلیسی سریال دوستان است که احتمالا شما تا به حال آن را تماشا کرده‌اید یا حداقل اسم آن را شنیده باشید. اگر شما یک فرد مبتدی در زبان انگلیسی هستید که تازه قصد دارید آموزش زبان شروع کنید، این سریال به شما پیشنهاد می‌شود. داستان این سریال به قدری جذاب است که غرق در زندگی روزمره و فراز و نشیب تعدادی از دوستانی خواهید شد که در نیویورک زندگی می‌کنند. ‏ ‏این سریال به بیان زندگی شخصی و احساسی افراد سریال می‌پردازد.

سطح واژگان آن نیز بسیار مبتدی و روزمره است به طوری که تمامی دیالوگ‌ها و ترکیب کلمات رایج هستند و به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی خود را به مرور زمان تقویت کنید. همچنین هنگامی ‌که با این سریال همراه شوید و چندین فصل از آن را تماشا کنید می‌توانید درک شنیداری خود را بهبود ببخشید.

سریال چیزهای عجیب‌ و غریب

حتماً تا به حال نام این سریال جذاب را شنیده‌اید، اما تا به حال پیش‌آمده تا به تماشای آن به زبان انگلیسی فکر کنید؟ در واقع می‌توان گفت درک کردن برخی از کلمات عامیانه در این سریال ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما روند این سریال به گونه‌ای است که هنگام دیدن و شنیدن آن با کلمات خیلی عجیب و پیشرفته مواجه نمی‌شوید، در نتیجه دنبال کردن این سریال برای شما جذاب می‌شود.

سریال بریکینگ بد

یکی دیگر از سریال‌هایی که برای افراد مبتدی در دسترس است سریال بریکینگ بد نام دارد. این سریال درباره یک استاد شیمی است که تولیدکننده متامفتامین می‌شود و بیشتر از ۶۰ قسمت دارد که به پیشرفت شما در زبان انگلیسی کمک بزرگی می‌کند. لهجه آمریکایی در این سریال بسیار قابل فهم است و در دیالوگ‌ها از کلمات و اصطلاحات عامیانه استفاده می‌شود؛ بنابراین سریال برای افراد مبتدی که قصد یادگیری زبان را دارند بسیار ایده‌آل است.

برای مطالعه بیشتر: ویدیوی آموزش زبان انگلیسی

 

سریال‌های انگلیسی سطح متوسط

معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته)

سریال دفتر

‏این سریال سطح متوسطی از زبان را شامل می‌شود و درباره زندگی روزمره کارکنان یک شرکت فروش کاغذ است. این سریال موقعیت‌های غافلگیرکننده و خنده‌دار زیادی دارد که به شما کمک می‌کند تا هم از سریال لذت ببرید و هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

سریال وطن

این سریال درباره میهن‌پرستی و فداکاری است و ژانر سیاسی دارد که فرهنگ و وضعیت ذهنی آمریکا را منعکس می‌کند. نکته مثبتی که درباره این سریال وجود دارد این است که تمامی دیالوگ‌های به کار برده شده در آن به زبان روزمره و بدون لهجه خاصی هستند، اما برخی از واژگان و عبارت‌های به کار برده شده در آن برای افراد مبتدی مناسب نیست؛ بنابراین این سریال در بین سریال‌هایی با سطح متوسط زبان قرار می‌گیرند.

سریال ۱۳ دلیل برای اینکه

حتما تا به حال نام این سریال مشهور به گوش شما خورده است و یا آن را تماشا کرده‌اید. این سریال پرطرفدار بر اساس کتاب پر ‌فروشی با موضوع خودکشی جوانان ساخته‌شده است. موضوع این سریال درباره روابط پر سر و صدای گروهی از جوانان یک دبیرستان است که با موضوعاتی مانند دوستی، خیانت و عشق سر و کار دارند. دیالوگ‌های به کار برده شده در این سریال قابل درک هستند و واژگان در سطح متوسط قرار دارند بنابراین می‌توان تا حد زیادی متوجه روند کلی سریال حتی بدون استفاده از زیرنویس شد.

سریال تاج

این سریال به بررسی وقایع مهم زندگی ملکه الیزابت دوم ایتالیا از هنگام ازدواج در سال ۱۹۴۷ تا به امروز می‌پردازد. در واقع می‌توان گفت این سریال یک داستان تاریخی، سیاسی و زندگی‌نامه‌ای را شامل می‌شود و بیش از پنجاه سال تاریخ را دنبال می‌کند. بدون شک این سریال جز بهترین سریال‌های زبان انگلیسی بریتانیایی است که می‌توانید ببینید.

سریال آناتومی گری

این سریال درباره جراح معروفی به نام مردیت گری است. این سریال ۱۶ فصل دارد و بیش از ۱۵ سال است که سیر تکاملی‌ بیمارستانی به همراه پزشکان آن و زندگی آن‌ها را دنبال می‌کند. هر قسمت از این سریال به بیان و توصیف پزشکی تمرکز دارد و این دقیقاً همان چیزی است که این سریال را کمی پیچیده می‌کند، اما دیالوگ‌هایی که بین شخصیت‌های داستان ردوبدل می‌شود سطح متوسطی دارند بنابراین برای بیشتر افراد قابل درک هستند.

سریال‌های انگلیسی سطح پیشرفته

سریال خانه کاغذی

این سریال درباره نظام سیاسی آمریکا ساخته‌شده و درباره شخصیتی است که به همراه همسرش نقشه‌ای برای رسیدن به قدرت و مقام عالی طراحی می‌کنند. ژانر این سریال کاملاً سیاسی است و سیاست‌های کشور آمریکا را توضیح می‌دهد، اما در کنار آن این سریال به دیگر موضوعاتی مانند قدرت، خیانت و جاه‌طلبی نیز می‌پردازد. دیدن این سریال برای افراد مبتدی و تا کمی متوسط پیشنهاد نمی‌شود زیرا دیالوگ‌های بین شخصیت‌های داستان کمی پیچیده است و از واژگان کلاسیک استفاده می‌شود، اما می‌توان گفت برای هر سریال حقوقی و سیاسی استفاده از این اصطلاحات کاملاً بدیهی است.

سریال بازی تاج‌وتخت

سریال بازی تاج و تخت سریال فانتزی است که در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارد. این سریال از داستان جذاب، منظره‌های زیبا، قلعه‌های بزرگ و قرون‌وسطایی، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و اژدها تشکیل شده است؛ بنابراین مهم نیست که شما از دنیای فانتزی لذت ببرید یا نه زیرا در هر صورت این سریال شما را جذب خواهد کرد.

سریال بازی تاج‌وتخت نیاز به یک سطح نسبتا خوبی از زبان انگلیسی دارد به طوری که افراد مبتدی و متوسط ممکن است متوجه بسیاری از عبارات و کلمه‌های داخل سریال نشوند، زیرا در این سریال از واژگان خاص با اصطلاحات قرون‌وسطایی استفاده می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید این سریال را تماشا کنید اما سطح زبان شما اجازه نمی‌دهد بهتر از زیرنویس استفاده کنید.

سریال پیکی بلایندرز

این سریال به ماجراهای یک خانواده تبهکار در دهه ۱۹۲۰ می‌پردازد. قرارگیری ویژگی‌هایی مانند موسیقی متن دلهره‌آور، شخصیت‌های کاریزماتیک، صحنه‌های بصری زیبا و... باعث شده تا این سریال طرفداران زیادی داشته باشد. این سریال احتمالاً یکی از بهترین سریال‌های بریتانیایی است. لهجه به کار برده شده در این سریال انگلیسی است و برای افرادی که سطح پیشرفته زبان را دارند، می‌تواند سریال جذاب و مفیدی باشد. همچنین سناریوی پر پیچ‌وخم و مهیج این سریال برای هر بیننده‌ای جذابیت خاصی دارد.

لینک مفید: انیمیشن سریالی برای تقویت زبان انگلیسی 2022

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته) بپردازیم. یکی از مزیت‌هایی که تماشای سریال دارد این است که شما می‌توانید در مورد تاریخ کشور، فرهنگ آن و دغدغه‌های اجتماعی که وجود دارد اطلاعات زیادی کسب کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سریالی را شروع کنید که با سطح زبان شما همخوانی دارد. فراموش نکنید که پیشرفت شما در زبان انگلیسی باید به مرور زمان و به طور پیوسته ادامه پیدا کند؛ بنابراین اگر برخی از عبارات و دیالوگ‌های سریال را متوجه نشدید خودتان را اذیت نکنید زیرا پیشرفت به تدریج اتفاق می‌افتد.

ما در لیست بالا سعی کردیم همه سلیقه ها را در نظر بگیریم. از عناوین معروف و پرفروش گرفته تا سریال های هنرمندانه با موضوعات خاص. امیدواریم لیست بالا برای شما مفید بوده باشد. برای دانلود منابع یادگیری زبان بیشتر با سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی

معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته)

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای زبان فرانسوی هم بگید عالی میشه

21 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

ممنون، کاش سطح مورد نیاز برای این سریال ها رو هم میگفتید.

21 شهریور 2022