اساتید پیشنهادی:

مهاجرت از طریق ازدواج

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 10 دی 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 788

مهاجرت از راه ازدواج

مردم در دنیای جهانی­شده امروزی دائما در حال حرکت هستند. مهاجرت مرزهای سنتی بین فرهنگ­ها، گروه­های قومی و زبان­ها را از بین می­برد و به تنوع، غنای فرهنگی و اقتصادی می­افزاید. مهاجرت همچنین توسط بسیاری  از افراد به عنوان یک چالش یا حتی یک تهدید تلقی می­شود. مهاجرت یک چالش برای سازوکارهای حقوق بشر است که در تلاش برای تضمین برخورداری کامل از حقوق بشر برای همه از جمله مهاجران هستند، زیرا حقوق بشر مهاجران اغلب نقض می­شود. برای مهاجرت به هر کشوری و با هر دلیلی بهتر است که ابتدا برای انتخاب آموزشگاه زبان برای مهاجرت اقدام کنید. 

مهاجرت به خارج

مهاجرت به کشورهای مختلف دلایل مختلفی دارد. هر کس متناسب با شرایط و معیارهای شخصی خود دلیلی برای مهاجرت دارد. برای مثال یکی از دلایل مهاجرت ادامه تحصیل و پیشرفت تحصیلی است. این روزها اما مهاجرت از طریق ازدواج بسیار رایج شده است. مهاجرت از طریق ازدواج یک امر کاملا پذیرفته شده در قوانین بین‌المللی است. نکته بسیار مهم این است که مهاجرت از طریق ازدواج بسیار آسان است و کشورها شرایط بسیار مساعدی برای این افراد فراهم می‌کند. 

برای اینکه شخص بتواند با ازدواج مهاجرت کند باید ازدواجش کاملا حقیقی و درست باشد، همچنین شرایط مورد نیاز کشور مقصد را داشته باشد. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت با ازدواج خواهیم پرداخت و مزایا و معایب مهاجرت از این طریق را بررسی خواهیم نمود.

آموزش زبان برای مهاجرت به صورت رایگان با تیکا

مهاجرت به خارج از راه ازدواج

مهاجرت به خارج از راه ازدواج

همان­طور که پیش از این نیز اشاره نمودیم دلایل مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. شاید بتوان گفت یکی از راحت­ترین راه­ها برای مهاجرت و گرفتن اقامت از کشور مقصد ازدواج با فردی است که تبعه یا شهروند آن کشور باشد. شخص پس از ازدواج با فرد خارجی اقدام به اخذ ویزا می­کند. نکته بسیار مهم این است که ازدواج باید صحیح و حقیقی باشد؛ یعنی فرد مهاجر باید به مقامات مربوطه درکشور مقصد اثبات کند که هدفش از ازدواج اخذ ویزا یا اقامت نبوده است.

برای مهاجرت از طریق ازدواج چه شرایطی باید داشته باشیم؟

باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که انعقاد ازدواج یک شرط لازم برای اخذ ویزا و اقامت از کشور مقصد است اما کافی نیست. برای موفقیت در این راه باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

  1. ازدواج شما باید واقعی باشد؛ یعنی دلیل شما برای ازدواج با فرد خارجی باید از روی احساس و علاقه باشد و برای اخذ ویزا و اقامت.
  2. شما و همسرتان باید اثبات کنید که تمکن مالی لازم برای امرار معاش و گذران زندگی را دارید.
  3. شما و همسرتان باید ثابت کنید که یک مکان زندگی مناسب برای شروع زندگی را دارید.

اخذ اقامت از کشور مقصد از طریق ازدواج

وقتی شخصی برای مهاجرت اقدام به ازدواج با یک شخص خارجی می­کند، این امکان برایش فراهم می­شود که اقامت دائم و به عبارتی پاسپورت کشور مورد نظر را دریافت کند. البته این موضوع زمانی امکان­پذیر خواهد بود که فرد در مدت زمان مشخصی که از طرف کشور مقصد تعیین می­کند همچنان به زندگی مشترک خود با تبعه خارجی ادامه دهد. همچنین باید اثبات کند که شرایط کشور مقصد با شرایط روحی وی سازگاری دارد.

قانون ایران در اقامت از طریق ازدواج

طبق قوانین کشور ایران اگر یک زن خازجی با یک مرد ایرانی ازدواج کند امکان اخذ تابعیت ایران برای زن وجود دارد؛ اما عکس این موضوع امکان­پذیر نیست؛ یعنی اگر یک مرد خارجی با یک زن ایرانی ازدواج کند، مرد نمی­تواند تابعیت ایرانی بگیرد.

مراحل اخذ اقامت از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت از طریق ازدواج باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ثبت رسمی ازدواج
  2. مراجعه به سفارت و ارائه مدارک مربوطه و درخواست ویزای ازدواج
  3. بررسی و تایید مدارک ارائه شده توسط سفارت
  4. تایید تمکن مالی همسر تبعه
  5. صدور ویزای ازدواج توسط سفارت

نکته: مدت اعتبار این ویزا یک سال است و قابل تمدید می­باشد. اگر ازدواج پایدار باشد و تمدید آن تا سه سال متوالی انجام شود، پس از آن فرد می­تواند درخواست اقامت دائم بدهد.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج

برای ثبت درخواست ویزا و اقامت دائم به سفارت، زوج باید مدارک زیر را به سفارت مزبوطه ارائه نماید:

  1. ارائه سند ازدواج و شناسنامه هر دو طرف
  2. ارائه مدارک شغلی همسر تبعه که ثابت کند تمکن مالی لازم برای رفع مخارج زندگی را دارد.
  3. ارائه مدرک زبان معتبر
  4. ارائه کارت پایان خدمت
  5. ارائه فتوکپی از تمامی صفحات پاسپورت
  6. ارائه کپی از کارت PR
  7. ارائه کارت ملی

معایب و مزیت های مهاجرت از طریق ازدواج

معایب و مزیت های مهاجرت از طریق ازدواج به شرح زیر است:

مزیت­های اخذ اقامت از طریق ازدواج

این موضوع را نمی­توان انکار نمود که اخذ اقامت دائم مزایای بسیاری برای فرد به همراه دارد که در زیر به برخی از مهم­ترین آن­ها خواهیم پرداخت.

  1. امکان اشتغال تمام­وقت در کشور مقصد
  2. برخودار بودن از حقوق مساوی با سایر شهروندان
  3. امکان اخذ تابعیت کشور مقصد پس از گذشت حداقل سه سال
  4. پایین بودن هزینه مهاجرت و سایر هزینه­های جانبی
  5. یادگیری زبان دوم

معایب مهاجرت یا اخذ اقامت از طریق ازدواج

  1. متفاوت بودن قوانین و آداب و رسوم
  2. متفاوت بودن مذاهب
  3. دوری از خانواده و دوستان

ازدواج صوری برای مهاجرت

بسیاری از افراد تصور می­کنند که می­توانند با ازدواج صوری اقدام به مهاجرت یا اخذ اقامت دائم از کشور مربوطه نمایند. در حالی که باید بدانید ازدواج صوری با هدف مهاجرت و تخذ اقامت یک امر کاملا غیرقانونی بوده و منجر به جریمه نقدی و زندان خواهد شد. در برخی موارد دیده شده است که شخص متخلف از کشور مورد نظر اخراج می­شود و تا 10 سال و گاهی تا آخر عمر حق بازگشت به آن کشور را نخواهد داشت.

جهت مطالعه بیشتر: انواع روش های مهاجرت

یادگیری زبان در تیکا

بسته به هدف و دلیل مهاجرت، افرادی که مهاجرت می­کنند را می­توان به سه دسته مهاجر، پناهنده و پناهجو تقسیم کرد.  به این ترتیب، مهاجران به عنوان افرادی توصیف می­شوند که کشور محل سکونت خود را به دلایل و اهداف مختلف تغییر می­دهند. این اهداف ممکن است شامل جستجوی فرصت­های شغلی بهتر باشد.

یکی از راه­های آسان برای مهاجرت به یک کشور خارجی مهاجرت و اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج با یک تبعه یا شهروند از کشور مقصد است. در این مقاله سعی کردیم مراحل مختلف و مدارک لازم جهت مهاجرت و درخواست اخد اقامت دائم از طریق ازدواج را برایتان شرح دهیم.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english
 

مهاجرت از طریق ازدواج

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا طهماسبی

وکیل مهاجرتی هم اینجا معرفی می‌کنید که قانونی باشه?

11 دی 2022

user-image

الهام طالبی

مراحلشم میگید؟

11 دی 2022