اساتید پیشنهادی:

انواع روش‌ های مهاجرت

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 11 شهریور 2022

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 948

روش‌های مهاجرت

روش‌های بسیاری برای مهاجرت کردن به کشورهای مختلف در سراسر دنیا وجود دارد که ممکن است افراد زیادی از آن‌ها اطلاع نداشته باشند. به‌طورمعمول از بین تمامی این روش‌ها ما تنها با روش‌هایی که شناخته‌شده‌تر هستند آشنایی داریم درحالی‌که افراد از راه‌های مختلفی می‌توانند به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند.  برای مهاجرت به هر کشوری بهتر است که ابتدا برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت اقدام کنید. اگر دوست دارید بدانید انواع روش‌های مهاجرت چیست بهتر است مطلب زیر را بخوانید زیرا در ادامه می‌خواهیم درباره انواع روش‌های مهاجرت به طور کامل صحبت کنیم.

دریافت ویزای شینگن

اگر می‌خواهید به صورت کوتاه‌مدت به کشورهای عضو شینگن مهاجرت کنید می‌توانید درخواست ویزای شینگن کنید. ویزای شینگن یک ویزای کوتاه‌مدت است که به افراد اجازه می‌دهد تا به کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنند. حداکثر مدت اقامت با استفاده از ویزای شینگن ۹۰ روز است. ویزای شینگن رایج‌ترین نوع ویزا برای ورود به اروپا است بااین‌حال اگر شما قصد دارید بیشتر از ۹۰ روز در یکی از کشورهای عضو شینگن به قصد کار، زندگی و تحصیل بمانید می‌توانید ویزای بلندمدت کشور اروپایی را دریافت کنید.

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان 

دریافت ویزای تحصیلی

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از انواع روش‌های مهاجرت گرفتن ویزای تحصیلی است. برای گرفتن ویزای تحصیل شما باید از آموزشگاه پذیرش بگیرید و همچنین باید گواهی اثبات تمکن مالی را که نشان می‌دهد شما می‌توانید هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنید را ارائه دهید. بسته به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید ممکن است لازم باشد تا مدرک زبانی که نشان می‌دهد شما به زبان آن کشور تسلط کافی دارید را ارائه دهید. برای مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیلی شما باید مدارکی مانند پاسپورت، بیمه درمانی، گواهی اثبات تمکن مالی و... را به سفارت ارائه دهید.

همچنین اگر سن شما کمتر از ۱۸ سال است نیاز به ارائه مدرک اثبات توافق والدین نیز دارید. هنگامی که ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید و به کشور مورد نظر مهاجرت کنید، می‌توانید به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوید. البته توجه داشته باشید که ساعات کاری برای دانشجویان و افرادی که مشغول به تحصیل هستند توسط کشور مورد نظر تعیین می‌شود، اما حداقل ساعتی که دانشجوی می‌تواند کار کند حدود ۱۰ ساعت در هفته است.

مهاجرت به وسیله ویزای دوره زبان

اگر قصد دارید به یک کشور اتحادیه اروپا مهاجرت کنید یا به تحصیل بپردازید، اما سطح زبان بالایی ندارید می‌توانید در کشور مورد نظر خود دوره زبان را بگذرانید. این روش یکی از روش‌های بسیار سریع برای ورود به کشور مورد نظر و مخصوصا کشورهای اروپایی است. پس‌ازاینکه دوره زبان شما به اتمام رسید می‌توانید در همان کشور ویزای خود را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید و سپس درخواست اقامت دائم کنید.

نکته قابل ‌توجه این است که شما با داشتن اقامت دائم هر کشوری با شهروندان آن کشور یکسان هستید و از حقوق شهروندی یکسانی نیز برخوردار هستید. به طور مثال می‌توانید تحصیلات رایگان داشته باشید، حساب بانکی باز کنید و یا برای خود خودرو و خانه بخرید.

مهاجرت از طریق ویزای کاری

یکی از پرطرفدارترین انواع روش‌های مهاجرت، مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری است. این ویزا معمولاً به کارگران باتجربه و ماهر داده می‌شود. به طور مثال کشورهای اروپایی دارد نیاز به کارگرانی ماهری دارند که بتوانند در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوند. مشاغلی مانند پزشکی و پرستاری رایج‌ترین مشاغلی هستند که از طریق ویزای کاری امکان مهاجرت برای افراد را دارند، اما بعضی از کشورهای دیگر به متخصصان امور مالی و IT نیز نیاز دارند. فردی که ویزای کاری دارد چند سال پس از مهاجرت به کشور مورد نظر خود می‌تواند درخواست اقامت دائم کند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

امروزه با وجود پیشرفت اقتصاد دیجیتالی و دیگر زمینه‌ها بسیاری از کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا افراد متخصص سایر کشورها که مایل‌اند تا مشاغل جدیدی را در کشور مورد نظر خود ایجاد کنند را جذب کنند و شرایط ویژه‌ای به وجود آورند که این افراد بتوانند به کشورشان مهاجرت کنند، اما یکی از مشکلات عمده‌ای که در روش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد، هزینه‌های شروع کار است که فرد باید این هزینه‌ها را برای شروع کار و مهاجرت خود به طور کامل پرداخت کند، اما درصورتی‌که فرد بتواند به طور موفقیت‌آمیزی به کشور مورد نظر خود مهاجرت کند.

این روش مهاجرت می‌تواند برای او بسیار سودآور باشد به طوری که پس از ۳ سال موفقیت، فرد می‌تواند اقامت دائم کشور مورد نظر را دریافت کند.

ثبت شرکت در کشور مورد نظر

روش مهاجرت از طریق ثبت شرکت یکی که از روش‌هایی است که در کشورهایی مانند آلمان، مجارستان، لهستان، اسلواکی و... بسیار رایج است و یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به شمار می‌رود زیرا هزینه آن بسیار پایین است و همچنین درصد موفقیت بسیار بالایی نیز دارد. در این روش برای فرد متقاضی، شرکتی ثبت می‌شود و فرد اجازه کار و فعالیت در زمینه‌های تجاری را خواهد داشت‌. افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت می‌کنند نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند‌.

مهاجرت به وسیله تمکن مالی

اگر فردی در کشور خود درآمد مناسبی داشته باشد و علاقمند باشد تا در یک کشور دیگر به زندگی خود ادامه دهد، می‌تواند مهاجرت از طریق تمکن مالی را دریافت کند. درست است که فرد به این وسیله می‌تواند به کشور مورد نظر خود مهاجرت کند، اما همسر و فرزندان او نمی‌توانند در آن کشور استخدام شوند و حق کار ندارند، اما از حق تحصیل و حق شهروندی برخوردار هستند.

سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور مورد نظر

بسیاری از کشورها و از جمله آلمان به سرمایه‌گذاران و افراد کارآفرین علاقه بسیار زیادی دارند؛ بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهند تا به کشورشان مهاجرت کنند، اما نکته قابل توجه این است که فرد سرمایه‌گذار باید تا حد مشخصی را در کشور مورد نظر خود سرمایه‌گذاری انجام دهد. این مبلغ به طور معمول ۲۵۰ هزار یورو است. همچنین این فرد باید ثابت کند که سرمایه‌گذاری او به نفع اقتصاد آن کشور است و سرمایه‌گذاری به طور مستقیم در کشور مورد نظر انجام می‌شود. در صورتی که تمامی شرایط به خوبی انجام شود فرد متقاضی پس از سه سال می‌تواند به کشور مورد نظر خود درخواست اقامت دائم دهد.

دریافت ویزای استارتاپ

این روش مهاجرت بیشتر برای اروپا انجام می‌شود. به وسیله این روش کارآفرینان جوان با ایجاد ابداعات جدید می‌توانند ویزای استارتاپ کانادا برای خود دریافت کنند و در آن کشور مشاغل جدیدی راه‌اندازی کنند و به اقتصاد کانادا نیز کمک کنند‌. برای دریافت این ویزا باید مدرک اثبات تمکن مالی که مبلغ آن ۱۰ هزار دلار برای هر نفر است را ارائه دهید و همچنین با زبان انگلیسی نیز آشنایی داشته باشید.

مهاجرت از طریق گرین کارت

مهاجرت از طریق گرین کارت

ویزای مهاجرتی گرین کارت یا لاتاری برای کشور آمریکا به کار برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد تا به طور دائم در این کشور اقامت کنند. روش برگزاری لاتاری به این صورت است که در پاییز، ایالات متحده آمریکا یک قرعه‌کشی برای افرادی که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند برگزار می‌کند و هرسال ۵۰ هزار نفر با کمک این برنامه می‌توانند وارد کشور آمریکا شوند و به طور دائم در آنجا اقامت کنند.

برای شرکت در لاتاری و مهاجرت از طریق گرین کارت می‌توانید به سایت لاتاری مراجعه کنید و مراحل موردنیاز را طی کنید. نکته جالب توجه این است که دارندگان گرین کارت در کشور آمریکا از حقوق شهروندی این کشور برخوردار هستند و می‌توانند تا زمانی که علاقه دارند در این کشور زندگی کنند و مشغول به کار شوند.

"مقاله آیتلس بگیریم یا تافل را از دست ندهید! "

آمادگی برای مهاجرت با تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره انواع روش‌های مهاجرت صحبت کنیم تا در صورتی که قصد مهاجرت به کشور مورد نظر خود را داشتید بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌ها برای شما آسان‌تر هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قوانین کشورها برای مهاجرت متغیر هستند؛ بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای دریافت ویزا و مهاجرت اقدامات لازم را انجام دهید بهتر است به سایت سفارت کشور مورد نظر خود مراجعه کنید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

انواع روش‌ های مهاجرت

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

مدرک تافل کافیه؟

13 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

با آیلتس 6 میشه مهاجرت کاری کرد؟

13 شهریور 2022