اساتید پیشنهادی:

آزمون CELTA

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 11 خرداد 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : دقیقه

تعداد بازدید : 2359

آزمون CELTA

آزمون CELTA یک آزمون بین‌المللی است که در سراسر جهان توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. اگر علاقه دارید به‌عنوان مدرس زبان انگلیسی مشغول به کار شوید و زبان انگلیسی را به غیر انگلیسی‌زبانان آموزش دهید مدرک سلتا یکی از مدارکی است که باید دریافت کنید. مدرک سلتا اعتبار بین‌المللی داشته و این امکان را به شما می‌دهد که در کشورهای دیگر نیز زبان انگلیسی را تدریس کنید. خوب است بدانید در این دوره آموزشی هیچ آزمونی گرفته نمی‌شود و ارزیابی دانشجو در طول دوره آموزشی انجام می‌شود. برای آشنایی هر چه بیشتر با آزمون سلتا با ادامه این مقاله همراه باشید.

آزمون سلتا چیست؟

آزمون سلتا مخفف عبارت Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages است و یکی از مهم‌ترین مدارکی است که هر مدرس زبان انگلیسی باید آن را اخذ کند. معنی این عبارت مدرک آموزش زبان انگلیسی به غیر انگلیسی‌زبانان است. اگر قصد مهاجرت به‌عنوان مدرس زبان انگلیسی را دارید این مدرک می‌تواند مسیر مهاجرت و کاریابی شما را در کشورهای دیگر هموار کند. مدرک سلتا توسط دانشگاه کمبریج صادر می‌شود و اعتبار جهانی دارد. دانشگاه کمبریج دوره‌های آمادگی آزمون سلتا را در مراکز معتبر برگزار می‌کند. این دوره‌ها به‌صورت آنلاین، حضوری و ترکیبی است. در این دوره‌ها به‌صورت کاملاً عملی و پروژه محور با متدهای آموزش زبان انگلیسی برای مهارت‌های چهارگانه، مدیریت کلاس و طریق آماده‌سازی پلن درسی آشنا می‌شوید. دانشجو باید در هر جلسه آموزش‌های دیده‌شده را ارائه دهد و مورد ارزیابی اساتید قرار بگیرد. بر اساس این ارزیابی‌های انجام‌گرفته و در نهایت سه نمره PASS A،PASS B و PASS به شما ارائه می‌شود. PASS A بهترین نمره و PASS کمترین نمره دریافتی است.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

دوره آموزشی سلتا شامل موارد زیر است:

·        حداقل ۱۲۰ ساعت تدریس در کلاس

·        آموزش مهارت‌های تدریس زبان انگلیسی به‌صورت تئوری و عملی

·        تجربه تدریس واقعی به گروهی از زبان آموزان

·        دریافت مشاوره و بازخورد در مورد نحوه تدریس

·        ارزیابی بر اساس مهارت‌های تدریس و آزمون کتبی

مراکز برگزاری آزمون سلتا در ایران

آزمون و دوره رسمی سلتا در ایران برگزار نمی‌شود. تنها چند مرکز محدود دوره‌های آمادگی آزمون سلتا را برگزار می‌کنند. برای دریافت مدرک رسمی سلتا باید به یکی از کشورهای امارات، ترکیه، فرانسه، اسپانیا یا گرجستان بروید. لیست دوره‌های مورد تائید دانشگاه کمبریج در سایت در این دانشگاه قرار دارد. طول دوره سلتا در حال عادی چند ماه تا یک سال و در حالت فشرده ۴ تا ۵ هفته است. این مدرک اعتبار همیشگی داشته و اعتبار آن منقضی نمی‌شود.

هزینه آزمون سلتا در سال ۲۰۲۳

هزینه شرکت در دوره آموزشی و آزمون سلتا در هر کشور متفاوت است. هزینه سلتا در سال ۲۰۲۳ طبق اعلام دانشگاه کمبریج در حدود ۱۰۹۵ تا ۱۳۹۹ پوند است. هزینه دوره‌های حضوری و آنلاین متفاوت بوده و قبل از شرکت در هر دوره می‌توانید هزینه آن را بپرسید. با توجه به قیمت پوند و نوسان قیمت ارز در ایران هزینه سلتا در حدود ۴۸ تا ۶۰   میلیون تومان است.

منابع آزمون سلتا

آزمون سلتا یک منبع معتبر دارد که توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است. کتاب The Celta Course تنها منبع معتبر برای دوره سلتا است که داری ۴۰ بخش است. در این کتاب متدهای آموزشی زبان انگلیسی، مدیریت کلاس و منابع آموزش زبان انگلیسی موردبررسی قرار گرفته است. این کتاب در ایران قابل تهیه است.

زمان برگزاری آزمون سلتا در سال ۲۰۲۳

دانشگاه کمبریج در سایت مربوط به آزمون‌های زبان انگلیسی زمان‌بندی زیر را برای آزمون سلتا در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. زمان برگزاری دوره سلتا در کشورهای دیگر متفاوت است.

تاریخ شروع دوره

تاریخ پایان دوره

نوع دوره

۶ فوریه

۱۰ مارس

تمام‌وقت حضوری

۲۰ فوریه

۲۶ مارس

پاره‌وقت حضوری

۱۴ مارس

۱۹ می

آنلاین

۲۹ مارس

۳۰ ژوئن

تمام‌وقت حضوری

۱۷ جولای

۳ نوامبر

پاره‌وقت حضوری

۲۴ جولای

۲۲ سپتامبر

آنلاین

۲۳ اکتبر

۲۶ ژانویه

پاره‌وقت حضوری

۱۳ نوامبر

۱۵ دسامبر

تمام‌وقت حضوری

شرایط شرکت در آزمون سلتا چیست؟

آزمون سلتا برای معلمین کم‌تجربه زبان انگلیسی طراحی‌شده است. اگر به‌تازگی مشغول کار تدریس شده‌اید و هنوز تجربه کمی در این زمینه دارید آزمون سلتا برای شما مناسب است. همچنین معلمان باتجربه که می‌خواهند کار خود را توسعه داده و یک مدرک بین‌المللی بگیرند می‌توانند در آزمون سلتا شرکت کنند. برای شرکت در دوره سلتا و دریافت مدرک باید حداقل آیلتس ۷.۵ و ۲۰ سال سن داشته باشید. داشتن سابقه تدریس برای موفقیت در آزمون سلتا به شما کمک می‌کند. معمولاً قبل از ورود به دوره آموزشی یک مصاحبه از شما گرفته می‌شود که در صورت قبولی می‌توانید وارد دوره آموزشی سلتا شوید. در چند سال اخیر به دلیل گسترش ویروس کرونا این دوره به‌صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود. دوره سلتا توسط اساتید حرفه‌ای و بین‌المللی تدریس شده و مدرک آن نیز مستقیماً توسط دانشگاه کمبریج صادر می‌شود. مدرک سلتا نیاز به تمدید ندارد.

نحوه ثبت‌نام در آزمون سلتا

برای شرکت در دوره سلتا ابتدا باید پیش ثبت‌نام انجام دهید. اطلاعات اولیه و شخصی خود را ثبت کنید تا زمان مصاحبه شما مشخص شود. بعد از ثبت نام باید در مصاحبه شفاهی شرکت کنید. این مصاحبه از طریق نرم‌افزار زوم نیز قابل انجام است. یک آزمون رایتینگ نیز از شما گرفته می‌شود. درصورتی‌که بتوانید نمره قبولی را بگیرید می‌توانید ثبت‌نام نهایی را انجام دهید و شهریه را بپردازید.

تفاوت آزمون سلتا، دلتا و تسول چیست؟

اگر به تدریس زبان انگلیسی علاقه دارید و به دنبال اخذ مدرک زبان انگلیسی هستید حتماً نام آزمون‌ CELTA در کنار آزمون‌های DELTA و Tesol به گوش شما خورده است. مدرک تسول و دلتا مانند مدرک سلتا مدرک بین‌المللی تدریس زبان انگلیسی هستند. این مدارک برای تدریس در کشورهای خارجی اعتبار دارند و به‌نوعی در یک رده قرار می‌گیرند. مدرک دلتا نسبت به سلتا در رده بالاتری قرار می‌گیرد و پیشرفته‌تر است. افرادی که تجربه کمتری در تدریس زبان انگلیسی دارند بهتر به سراغ آزمون سلتا بروند و افراد باتجربه بیشتر می‌توانند برای اخذ مدرک دلتا اقدام کنند.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

·         آزمون Prometric چیست؟

کلاس‌های آمادگی آزمون سلتا در آموزشگاه زبان تیکا

آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آموزشی خود را با سبکی جدید و به روش آنلاین برگزار می‌کند. اساتید جوان، باتجربه و حرفه‌ای کنار هم گردآمده‌اند و کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های زنده دنیا را به‌صورت آنلاین، خصوصی و گروهی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید با بررسی سابقه تدریس و رزومه اساتید، استاد موردنظر خود را انتخاب کرده و در کلاس‌های تیکا شرکت کنید.

کلاس‌های آمادگی آزمون سلتا در آموزشگاه زبان تیکا


آزمون CELTA

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات