اساتید پیشنهادی:

آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 12 خرداد 2023

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 13 دقیقه

تعداد بازدید : 3009

آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

اخذ مدرک معتبر زبان انگلیسی و اثبات تسلط به زبان انگلیسی یکی از شرایط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی است. دانشگاه کمبریج  آزمون های بین‌المللی متعددی را برگزار کرده و اخذ نمره قبولی در این آزمون‌ها برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی و انگلیسی‌زبان مؤثر است. در ادامه با آزمون‌های بین‌المللی کمبریج و کاربرد هر یک از این آزمون‌ها آشنا می‌شویم. آموزشگاه زبان تیکا با برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزش زبان آمادگی شما را برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی کمبریج به سطح بالایی می‌رساند.

انواع آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

دانشگاه کمبریج آزمون‌های متعددی را برگزار می‌کند که برخی از این آزمون‌ها ازجمله KET،PET،FCE،IELTS در ایران نیز برگزارشده و دانشجویان ایرانی می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. آزمون‌های کمبریج (Cambridge Exams) برای اهداف مختلف تحصیلی، کاری و مهاجرتی برگزار می‌شوند و چهار خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. مدرک زبان دانشگاه مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی کمبریج توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و ادارات مهاجرت در کشورهای زیادی اعتبار دارد. معروف‌ترین و رایج‌ترین آزمون‌های بین‌المللی کمبریج شامل موارد زیر است:

نام آزمون

کاربرد

IELTS

آزمون بین‌المللی ارزیابی مهارت زبان انگلیسی

A2 Key for Schools (KET)

آزمون کلیدی زبان انگلیسی

B1 Preliminary for Schools (PET)

B1 مقدماتی برای مدارس

B2 First for Schools (FCE)

B2 اولیه برای مدارس

B1 Preliminary (PET)

B1 مقدماتی

B2 First (FCE)

B2 اولیه

C1 Advanced (CAE)

گواهی زبان انگلیسی پیشرفته یا C1

C2 Proficiency (CPE)

گواهی مهارت زبان انگلیسی C2

آشنایی با آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

آزمون‌های کمبریج دارای سه سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته هستند. اگر در این آزمون‌ها قبول شوید مدرک دریافت کرده و اگر رد شوید مدرکی به شما داده نمی‌شود. از بین آزمون‌های کمبریج تنها آیلتس شرایط متفاوتی دارد و داوطلب درهرصورتی نمره یا امتیاز خود را دریافت خواهد کرد.

آزمون KET

 این آزمون برای سنجش مهارت زبان انگلیسی مقدماتی یا elementary طراحی شده است. مدرک این آزمون برای استفاده در مدارس و نوجوانان کاربرد دارد. در صورتی که مدرک این ازمون را دریافت کنید مهارت‌های زیر را دارید:

·        درک نوشتاری ساده زبان انگلیسی

·        توانایی کاربرد اصطلاحات و عبارات پایه‌ای زبان انگلیسی

·        توانایی برقراری ارتباط در سطح ابتدایی

·        توانایی معرفی خودشان

مدت‌زمان این آزمون ۲ ساعت است و به‌صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود.

آزمون PET

 سطح این آزمون متوسط بوده و مهارت‌های زبان انگلیسی را در سطح متوسط مورد ارزیابی قرار می‌دهد. برای اخذ نمره قبولی در این آزمون باید مهارت‌های زیر را داشته باشید:

·        مقالات و نوشته‌های ساده انگلیسی را بخوانید.

·        درباره موضوعات ساده نامه نوشته یا ایمیل بزنید.

·        گفتگوهای معمولی زبان انگلیسی را درک ‌کنید.

مدت‌زمان این آزمون ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه است و به‌صورت کامپیوتری و کاغذی برگزار می‌شود. نمره این آزمون بین ۱۴۰ تا ۱۵۹ است.

آزمون FCE

 این آزمون برای اثبات مهارت‌های انگلیسی فرد در سطح بالا و آکادمیک است. با اخذ این مدرک آزمون می‌توانید توانایی خود را برای حضور در محیط دانشگاهی اثبات کرده و متن و نوشته‌های علمی را بخوانید. می‌توانید ارتباط مؤثر برقرار کرده و متن‌های مختلفی را به زبان انگلیسی بنویسید. مدت‌زمان این آزمون ۳ ساعت و نیم است و بازه نمره آن بین ۱۶۰ تا ۱۷۹ است.

آزمون CAE

 اخذ مدرک این آزمون موفقیت بزرگی برای دانشجو خواهد بود. این مدرک نشان می‌دهد شما در سطح پیشرفته‌ای به زبان انگلیسی تسلط داشته و مهارت‌های زیر را دارید:

·        به‌خوبی در سطح آکادمیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

·        به‌صورت حرفه‌ای و با تسلط ارتباط مؤثر داشته باشید.

·        در سمینارها و آموزش‌های آکادمیک شرکت کنید.

·        خودتان را با جزئیات بیشتری معرفی کنید.

مدت‌زمان این آزمون ۴ ساعت بوده و به‌صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. بازه نمره آزمون CAE بین ۱۸۰ تا ۱۹۹ است.

آزمون CPE

اخذ مدرک این آزمون نشان می‌دهد شما به‌صورت حرفه‌ای زبان انگلیسی را بلدید و می‌توانید در مقاطع تحصیلی بالا به زبان انگلیسی تحصیل کنید. این مدرک بالاترین مدرک از آزمون‌های بین‌المللی کمبریج است که به متقاضیان داده می‌شود. با اخذ مدرک این آزمون شما توانایی‌های زیر را دارید:

·        در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

·        متون سخت و پیچیده انگلیسی را مطالعه کرده و درک کنید.

·        در جلسات کاری و تجاری مذاکره کرده و مشتری را متقاعد کنید.

·        درباره مسائل سخت و پیچیده صحبت کنید.

مدت‌زمان این آزمون ۴ ساعت بوده و به‌صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. بازه امتیازدهی این آزمون بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ است.

آزمون IELTS

آزمون آیلتس یکی از مدارک زبان انگلیسی است که اعتبار جهانی داشته و چهار مهارت اصلی رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هر ساله داوطلبان زیادی از سراسر جهان در این آزمون شرکت می‌کنند. آزمون آیلتس در کشور ما نیز برگزارشده و برای ارائه به دانشگاه‌های معتبر جهان کاربرد دارد.

شرایط ثبت‌نام در آزمون‌ها بین‌المللی کمبریج

آزمون‌های بین‌المللی کمبریج شرایط سنی خاصی ندارد. همه افراد در هر سنی می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. در حال حاضر چند مرکز معتبر در کشور ما برخی از آزمون‌های کمبریج را برگزار می‌کنند. برای ثبت‌نام در این آزمون‌ها کافی است نوع آزمون را انتخاب کرده، محل آزمون را انتخاب کنید و هزینه آزمون را بپردازید.

هزینه شرکت در آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

هزینه شرکت در آزمون‌های بین‌المللی کمبریج با توجه به نوع آزمون و مرکز برگزاری متفاوت است. برای اطلاع از هزینه شرکت در آزمون‌ها کمبریج می‌توانید با مرکز برگزاری این آزمون‌ها در ایران تماس بگیرید. در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون‌های کمبریج بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار آمریکا است. برخی از مراکز برگزاری آزمون‌های کمبریج در ایران شامل موارد زیر است:

·        تهران: مرکز آزاد تهران

·        تهران: کانون زبان ایران

·        تهران: آموزشگاه زبان ارشاد

·        اصفهان: مرکز آزاد اصفهان

·        همدان: آموزشگاه زبان معرفت همدان

اعتبار مدارک آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

مدرک آزمون‌های بین‌المللی کمبریج اعتبار همیشگی داشته و نیازی به تمدید اعتبار ندارند. بعد از اخذ مدرک زبان از دانشگاه کمبریج این مدرک قابل‌ارائه به دانشگاه‌ها، مؤسسات و کارفرمایان است. البته برخی از مراکز ممکن است تاریخ اخذ مدرک را معیاری برای پذیرش مدرک شما بدانند؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای پذیرش و یا مهاجرت کاری در آزمون شرکت کنید.

جهت مطالعه بیشتر:

·         آزمون kenntnisse چیست؟

·         آزمون MCAT چیست؟

·         آزمون Prometric چیست؟

کلاس‌های آمادگی آزمون‌های بین‌المللی کمبریج در آموزشگاه تیکا

آموزشگاه زبان تیکا کلاس‌های آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی کمبریج را برگزار می‌کند. این کلاس‌ها به‌صورت خصوصی و گروهی برگزارشده و دانشجویان می‌توانند از هر مکان و در هرزمانی در این کلاس‌ها شرکت کنند. هزینه شرکت در کلاس‌های آموزشگاه تیکا مناسب است و افراد با هر توانایی مالی می‌توانند در این کلاس‌ها حضورداشته باشند.

آزمون‌های بین‌المللی کمبریج

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات