اساتید پیشنهادی:

چگونه 2 زبان را همزمان یاد بگیریم؟ 5 نکته مهم برای یادگیری هم زمان دو زبان

معین
معین
چهارشنبه, 27 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 37094

چگونه 2 زبان را همزمان یاد بگیریم؟ 5 نکته مهم برای یادگیری هم زمان دو زبان

یادگیری یک زبان جدید به دلیل اینکه شما را با فرهنگ و تاریخ کشورهای مختلف آشنا می کند و به شما جهانبینی می دهد جذاب است. وقتی که بتوانید به خوبی یک زبان خارجی را صحبت کنید اعتماد به نفستان را بالا می برد و شما را هم به یادگیری بیشتر ترغیب می کند. 


چند زبان می توان یاد گرفت؟

آقای Michael Erard  روانشناس و نویسنده کتاب  Babel No More ادعا می کند که هیچ تئوری مبنی بر محدودیت در تعداد زبان هایی که می توانید یاد بگیرید وجود ندارد و تنها محدودیت زمان در این بین قرار می گیرد. آقای Erard به کشورهای مختلف سفر کرده و با افراد چند زبانی مختلفی از سراسر جهان صحبت کرده است. طبق تحقیقات ایشون برای موفقیت در یادگیری زبان باید سخت تلاش کنید و انگیزه یادگیری زبان خود را حفظ کنید و تنها به مقدار خیلی کمی استعداد برای یادگیری توجه کرده است. 
یادگیری دو زبان مختلف می تواند بسیار جذاب باشد.با این حال اگر یادگیری یک زبان را از قبل شروع کرده اید بهتر است به پایه و base آن زبان قبل از شروع زبان دوم تسلط پیدا کنید .اگر محدودیت زمانی ندارید منطقی تر این است که یادگیری زبان دوم را تا قبل از تسلط نسبی به زبان اول شروع نکنید و سپس یادگیری زبان دوم همزمان با تسلط کامل به زبان اول را شروع کنید.
ولی چگونه می توان 2 زبان را همزمان شروع به یادگیری کرد؟  شاید قصد سفر به کشورهای مختلف را داشته باشید و یا در رویای یک شغل عالی هستید.  در این مقاله به بررسی اینکه چه زمان و چرا یادگیری 2 زبان همزمان خوب است می پردازیم و 5 نکته مهم برای اینکه هرچه بهتر بتوانید 2 زبان را با هم یاد بگیرید به شما زبان آموزان خواهیم گفت. برای مثال زبان انگلیسی و زبان فرانسه را در نظر بگیرید. یادگیری دو زبان انگلیسی و فرانسه به طور هم زمان ممکن است و میتوانند مکمل هم باشند.
این روزها با استفاده از تکنولوژی یادگیری یک زبان جدید از همیشه ساده تر است. بسیاری از ابزارها مثل سایت آموزش آنلاین زبان تیکا در دسترس شما هستند و به شما کلاس های آنلاین خصوصی با اساتید زبان را ارائه می دهد و کلاس ها به صورت ویدئوچت با استاد زبان شما از راه دور برگزار می شوند.همین الان می توانید برای دریافت یک جلسه آزمایشی رایگان به ما پیام بدهید.

آموزش آنلاین دو زبان به صورت همزمان



یادگیری دو زبان به صورت همزمان خوب است یا بد؟

اگر می خواهید به تسلط کامل در یک زبان خارجی برسید باید زمان و تلاش زیادی برای یادگیری آن زبان بگذارید.شما باید بتوانید با کنترل مهارت های خود و زمانبندی مناسب ،به هر دو زبانی که یاد می گیرید توجه کنید. با این حال با صبر و استفاده از روش های مناسب می توانید برای یادگیری دو زبان به صورت همزمان اقدام کنید و نتایج درخوری نیز بگیرید.


مزیت های یادگیری همزمان دو زبان 

در این بخش از مقاله به مزایایی که یادگیری همزمان دو زبان می تواند برای شما داشته باشد اشاره خواهیم کرد .

با یادگیری همزمان دو زبان مغز خود را تمرین بدهید

تحقیقات نشان می دهند که زبان آموزانی که به صورت همزمان 2 زبان را می آموزند نسبت به کسانی که 1 زبان یاد می گیرند هنگام آزمون های مختلف بهتر می توانند تمرکز کنند و نتایج بهتری هم بگیرند . دلیل آن هم تقویت بخش اجرایی وعملکردی مغز هنگام یادگیری 2 زبان به صورت همزمان است.
این سیستم عملکردی مغز به افراد اجازه می دهد که بهتر تمرکز کنند و از عهده مولتی تسک (انجام چندکار به صورت همزمان) بهتر برآیند. افراد چند زبانه مدام از لغات وگرامرهای زبان های مختلف استفاده می کنند  و به همین دلیل قادر خواهند بود در کارهای خود بتوانند بهترتمرکز داشته باشند.



 

اساتید زبان تیکا

تقویت انعطاف پذیری شناختی

افراد چند زبانه از انعطاف پذیری شناختی بهتری برخوردار هستند.بخشی از مغز که وظیفه یادگیری زبان را دارد باعث می شود که بتوانند یک مطلب را به روش های مختلف ابراز کنند. و همین به افراد چند زبانه در حل مشکلات برتری قابل توجهی می دهد. همچنین خلاقیت اینگونه افراد بالاتر است و بهتر می توانند شرایط را آنالیز کنند و و سریع تر راه حل هایی برای مشکلات پیدا کنند. 

یادگیری همزمان دو زبان می تواند از بیماری های ذهنی جلوگیری کند

تحقیقات بسیاری نشان داده است که یادگیری همزمان چند زبان می تواند ریسک بیماری هایی نظیر آلزایمردر سنین پیری را کاهش دهد. از بیمارانی که دچار به آلزایمر هستند آن هایی که به 2 زبان صحبت می کنند با سرعت کمتری نشانه های بیماری را بروز می دهند  و سرعت پیشرفت آلزایمر در آن ها نست به افرادی که فقط 1 زبان صحبت می کنند کمتر است.

تقویت ذهن و مغز با یادگیری زبان های خارجی


با یادگیری همزمان دو زبان در زمان صرفه جویی کنید

اگر شما قصد دارید به 2 زبان تسلط پیدا کنید ، یادگیری همزمان این دو زبان بسیار سریع تر از این است که اول یکی را یاد بگیرید و سپس بروید سراغ زبان دیگر. دلیل این امر هم آن است که مغز شما در پردازش اطلاعات زبان های مختلف متمرکزتر عمل می کند به شرط آنکه به صورت مداوم خواندن زبان را ادامه دهید.  
البته که تسلط کامل به زبان امری زمان بر است اما پروسه یادگیری همزمان دو زبان با هم سریع تر از یادگیری جداگانه آن هاست.

یادگیری همزمان دو زبان باعث تقویت مهارت های یادگیری می شود

چالش یادگیری همزمان دو زبان باعث می شود مهارت های یادگیری شما بالاتر بروند بنابراین نتیجه آن خواندن سریع تر و راحت تر در آینده است. برای جابجایی بین دو زبانی که در حال یادگیری هستید باید زمان و منابع خود را به خوبی مدیریت کنید.
یادگیری سریع دو زبان موضوع هیجان انگیزی است ! شما را به زبان جذب می کند، به شما این امکان را می دهد که درباره فرهنگ های جدید بیشتر بیاموزید و به درک بالاتری از زبان های مختلف برسید.

مزیت های رقابتی یادگیری دو زبان در یک زمان در زندگی و موقعیت های شغلی

اینکه به 2 یا چند زبان مختلف تسلط داشته باشید موقعیت های شغلی و زندگی فراوانی پیش روی شما می گذارد. کارفرماها همیشه به دنبال افرادی هستند که بیشتر از 1 زبان بتوانند صحبت کنند.  وقتی بتوانید به بیشتر از یک زبان تسلط داشته باشید و صحبت کنید می توانید سفر به سراسر جهان رو آغاز کنید.

یادگیری همزمان دو زبان خارجی


 

5 نکته طلایی برای یادگیری همزمان چند زبان

آیا می توانید 2 زبان را همزمان یاد بگیرید؟ البته که می توانید! بدون شک یادگیری همزمان دو زبان برای زبان اموزان چالش برانگیز خواهد بود اما شما می توانید با یک استراتژی یادگیری دقیق از پس آن برآیید. با بکارگیری نکته هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم و مداومتی که در امر یادگیری خواهید داشت از چیزی که فکر می کنید بیشترمی توانید پیشرفت کنید.

1. زبان هایی را انتخاب کنید که با هم بسیار متفاوت هستند

بهترین زبان ها برای یادگیری همزمان ،آن هایی هستند که با هم بسیار تفاوت داشته باشند. اینکه دو زبان به هم نزدیک باشند به نظر منطقی می آید. اما می تواند برای شما گیج کننده شوند . هر چه دو زبان به هم نزدیک تر باشند احتمال قاطی کردن آن ها با هم زیاد می شود .
اگر دست شما برای انتخاب زبان ها باز است ، دو زبانی را انتخاب کنید که از نظر لغات و گرامر با هم متفاوت باشند. برای مثال به جای یادگیری همزمان زبان های "داچ" و "آلمانی" بهتر است "داچ" و "اسپانیایی" را یاد بگیرید.

2. انگیزه یادگیری زبان خود را حفظ کنید

وقتی درباره یادگیری صحبت می کنیم داشتن انگیزه بسیار مهم است. اگر می خواهید چند زبان یاد بگیرید بدون داشتن اهدافی روشن و یک زمانبندی درست و پایبندی به آن اهداف نمی توانید در این امر موفق شوید.
برای مثال هدف اصلی شما می تواند این باشد که : من یادگیری فرانسه و اسپانیایی را با هم شروع می کنم تا به شغل رویایی خود تا یک سال آینده برسم.

3. یک برنامه یادگیری روزانه را دنبال کنید

برای دستیابی به هدف اصلی خود باید یک برنامه کامل با جزئیات داشته باشید و آن را دنبال کنید. جلسه های یادگیری کوتاه روزانه برای خود تعریف کنید و زمان مناسبی را به آن ها تخصیص بدهید.  یادتان باشید خوادن روزانه 30 دقیقه زبان بسیار موثرتر از خواندن 1 یا 2 بار در هفته با زمان بیشتر است.
خاطرتان باشد که نیاز نیست زمان یکسان برای همه زبان هایی که یاد می گیرید اختصاص دهید . اگر برای شما یادگیری زبان ژاپنی از یادگیری زبان پرتغالی دشوارتر است وقت بیشتری به یادگیری ژاپنی اختصاص دهید.
یادگیری همزمان دو زبان به این معنی است که نمی توانید به سرعت یادگیری یک زبان پیشرفت داشته باشید. به طور منظم برای یادگیری زبان وقت کافی بگذارید  و پیشرفت های خود را در هر زبان جشن بگیرید .

 

4. برای خواندن هر زبان یک برنامه جداگانه داشته باشید

هنگام یادگیری دو زبان همزمان، برای اینکه دو زبانی را که در حال یادگیری آن ها هستید با هم قاطی نکنید برای هرکدام یک روش یادگیری جداگانه داشته باشید. هر کدام را در یک مکان و یک زمان جداگانه بخوانید .برای مثال زبان اسپانیایی را در مسیر خانه تا سرکار یا دانشگاه بخوانید و زبان ایتالیایی را فقط وقتی در خانه هستید بخوانید و یا به هر صورت دیگری که خودتان تمایل دارید. همین موضوع به شما این امکان را می دهد تا یک محیط مخصوص برای یادگیری هر زبان داشته باشید.

5. از انجام چندکار به صورت همزمان(مولتی تسکینگ) دوری کنید

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که مولتی تسکینگ می تواند بر روی خلاقیت شما اثر منفی بگذارد. و مولتی تسکینگ  بر روی یادگیری زبان نیز همین اثر را می گذارد. یادگیری دو زبان در یک جلسه معمولا فکر خیلی خوبی نیست مخصوصا اگر به تازگی شروع به یادگیری این زبان ها کرده اید.
هنگامی که base هر دوزبان را تقویت کردید می توانید آن ها را با هم ترکیب کنید . مثلا می توانید یک فیلم با زبان ایتالیایی ببینید و همزمان از زیرنویس اسپانیایی آن استفاده کنید. یا به عنوان یک تمرین جالب از فلش کارت هایی که ترکیب 2 زبان هستند استفاده کنید.پیشنهاد می کنم مقاله چگونه با دیدن فیلم و سریال زبان خود را تقویت کنیم را بخوانید و ترفندهایی که در آنجا معرفی شده اند را برای یادگیری هر زبان دیگری می توانید استفاده کنید.

اثر مولتی تسکینگ در یادگیری


 

آماده شروع یادگیری همزمان دو زبان هستید؟

یادگیری همزمان دو زبان تمرینی برای مغز شماست و به شما برای صرفه جویی در زمان و تقویت مهارت های یادگیری کمک می کند. اگر در امر یادگیری دو زبان خلاقیت ،تعهد وشور و شوق داشته باشید شانس موفقیت در یادگیری هر دو زبان را بالا می برید. اگر تجربه یادگیری همزمان دو زبان مختلف را دارید در قسمت نظرات در پایین همین صفحه آن را با ما در میان بگذارید.
برای اینکه به راحتی بتوانید دو زبان به صورت همزمان یاد بگیرید می توانید از آموزش آنلاین زبان استفاده کنید . در صفحه اساتید زبان با بهترین اساتید زبان های مختلف آشنا می شوید و می توانید از میان آن ها استاد زبان مناسب خود را انتخاب کنید. در تیکا کلاس ها به صورت آنلاین بین زبان آموز و استاد زبان از طریق ویدئوچت برگزار می شود و شما زبان آموزان می توانید از امکان رزرو جلسه آزمایشی رایگان برای انتخاب بهترین استاد زبان استفاده کنید . در هر مرجله از پروسه رزرو کلاس سوال دارید به پشتیبانی تیکا پیام بدهید.

 

منبع: Preply

 

 

آموزش آنلاین زبان و اساتید زبان باتجربه آنلاین
چگونه 2 زبان را همزمان یاد بگیریم؟ 5 نکته مهم برای یادگیری هم زمان دو زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات