اساتید پیشنهادی:

آموزش الفبای زبان اسپانیایی در سه سوت | آشنایی با زبان اسپانیایی

زینب ناصری
زینب ناصری
یک‌شنبه, 24 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 3 دقیقه

تعداد بازدید : 10978

آموزش الفبای زبان اسپانیایی در سه سوت | آشنایی با زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی چهارمین زبان رایج دنیا بعد از چینی، انگلیسی و هندی است. توانایی صحبت کردن به این زبان هم مثل زبان فرانسوی شخصیت شما را رمانتیک و بسیار جذاب نشان میدهد! برای همین ما میل و علاقه شما به یادگیری زبان اسپانیایی را کاملا درک میکنیم. بد نیست بدانید در آمریکا، محبوب ترین زبان دوم که در مدارس هم تدریس میشود همین زبان شیرین اسپانیایی است که شما را یاد ترانه های انریکه می اندازد. اگر دوست دارید قبل از ثبت نام در یک آموزشگاه زبان آنلاین یا معمولی کمی بیشتر با زبان اسپانیایی و به خصوص الفبای ساده زبان اسپانیایی آشنا شوید، این مقاله برای شماست!

معرفی کشور اسپانیا

کشور اسپانیا در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق ،از شما و شمال شرق با کشور فرانسه  و از غرب و شمال غرب با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. اسپانیا با مساحت 505990 کیلومترمربع کمی از ترکمنستان بزرگتر است و پنجمین کشور بزرگ اروپا به حساب می آید. آموزش الفبای اسپانیایی باعث میشود بتوانید با افراد بسیاری ارتباط بگیرید. اعداد اسپانیایی نیز با اعداد لاتین نوشته میشوند.
اسپانیا یک کشور توسعه یافته و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می آید. استانداردهای زندگی در این کشور سطح بالایی دارد و اسپانیا در سازمان ملل متحد ،ناتو ،سازمان تجارت جهانی ، سازمان همکاری اقتصادی و اتحادیه اروپا عضو است.
زبان رسمی مردم اسپانیا ، اسپانیایی است و در سرتاسر جهان بیش از 570 میلیون نفر به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. 


اساتید زبان تیکا

الفبای زبان اسپانیایی با انگلیسی چه فرقی دارد؟

الفبای زبان اسپانیایی همان بیست و شش الفبای زبان لاتین یا رومی است که برای بسیاری از زبان های اروپایی استفاده میشود، به علاوه یک حرف جدید که با صداگذاری کردن حرف n درست شده است: ñ و یک حرف مستقل از n در نظر گرفته میشود.

الفبای زبان اسپانیایی



در زبان اسپانیایی حروف w و k به ندرت استفاده میشوند مگر برای نشان دادن یک نوع تلفظ خاص یا برای نوشتن کلمات دخیل از زبان های دیگر، مثلا کلمه Wifi. آموزش الفبای اسپانیایی با در نظر گرفتن این ریزه کاری ها به راحتی انجام میشود.
یکی دیگر از تفاوت های بارز بین زبان اسپانیایی و زبان انگلیسی این است که برخی حروف در زبان اسپانیایی صداگذاری میشوند، اما نترسید! این ویژکی زبان اسپانیایی در حقیقت خواندن جملات نوشته شده به این زبان را برای شما بسیار راحتتر میکند، چون نشانه های صداگذاری یا همان accent های کوچک در واقع به شما نشان میدهند استرس یا تاکید آوایی باید روی کدام بخش از هرکلمه و جمله باشد!
استرس لغات نه فقط در زبان اسپانیایی بلکه در زبان انگلیسی هم باعث تفاوت معنایی میشوند. در جملات فارسی هم ما از استرس برای نشان دادن منظور خودمان از یک جمله (مثلا پرسشی یا خبری بودن آن) و نشان دادن موضوع هر جمله استفاده میکنیم. 
شاید برای عادت کردن به نوشتن نشانه های accent و یاد گرفتن قوانین نشانه گذاری نیاز به کمک یک استاد زبان اسپانیایی یا ثبت نام در یک کلاس آنلاین داشته باشید، اما این سختی کوچک واقعا به زحمت آن می ارزد!

آموزش آنلاین زبان اسپانیایی



کلمات نوشته شده به زبان اسپانیایی چگونه خوانده می شوند؟

خبر خوب برای دوستانی که از تفاوت بین تلفظ و املای کلمات انگلیسی به ستوه آمده اند: در اسپانیایی تا حد زیادی میتوان از روی شکل نوشتاری یک کلمه، شکل تلفظ آن را پیشبینی کرد! و تا حدی هم میتوان با توجه به شکل تلفظ آن، املای صحیح کلمه را حدس زد.
مثلا به لغات زیر توجه کنید:
•    Hola = سلام: اولا
•    Adiós = خداحافظ: آدیوس
•    Por favor = لطفا: پور فیور
•    Gracias = متشکرم: گراسیاس
•    Lo siento = متاسفم: لو سینتو
•    Sí = بله: سی
•    No = نه: نو

همانطور که میبینید، در موارد بالا همه کلمات اسپانیایی به همان صورتی که نوشته میشوند خوانده میشدند، و تلفظ آن ها چندان دشوار نیست مگر نه؟
از نظر تلفظ احتمالا یکی از مهمترین نکاتی که در مکالمه زبان اسپانیایی باید به خاطر بسپارید، نقش بسیار مهم حرف r در این زبان زیبا است. انگلیسی و خصوصا  انگلیسی بریتانیایی معمولا صدای r را کامل تلفظ نمیکند بنابراین اگر قصد دارید زبان اسپانیایی و انگلیسی را هم زمان یاد بگیرید، حواستان به این نکته باشد تا استاد زبان خودتان را کلافه نکنید!
امیدواریم این مقاله شما را به یادگیری زبان اسپانیایی ترغیب کرده باشد. اگر میخواهید یک برنامه منظم برای کلاس آنلاین و یک مدرس خصوصی برای تدریس زبان اسپانیایی داشته باشید، به آکادمی تیکا مراجعه کنید!


برای یادگیری آنلاین زبان اسپانیایی می توانید در آموزش آنلاین زبان تیکا  به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان اسپانیایی بپردازید. برای آشنایی با استاد زبان اسپانیایی خانم نسترن فاطمی صدر به پروفایل ایشون مراجعه کنید و کلاس خود را رزرو کنید . کلاس آنلاین شما به صورت مجازی و از طریق ویدئوچت در محیطی مجازی که برای آموزش آنلاین زبان بهینه شده است برگزار می شود.

 

 

استاد خصوصی آنلاین زبان
آموزش الفبای زبان اسپانیایی در سه سوت | آشنایی با زبان اسپانیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

پارسا مهری

اسپانیا هم کشورش جذابه هم زبانش

25 مهر 2022

user-image

پریسا

ممنون عالی بود

25 مهر 2022

user-image

Maryam

چه عالییییییییییییییییییییییییی

25 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

چه جالب

25 مهر 2022