اساتید پیشنهادی:

نحوه برگزاری آزمون دولینگو در دوران کرونا

پرستو غفاری
پرستو غفاری
یک‌شنبه, 13 شهریور 2021

دسته بندی : english-application

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 2220

نحوه برگزاری آزمون دولینگو در دوران کرونا

حالا که همه چیز آنلاین شده است، تکلیف آزمون های زبان چه میشود؟ آزمون زبان دولینگو در دوران کرونا چطور برگزار میشود؟

آزمون زبان دولینگو چیست؟

دولینگو یک وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل آموزش زبان معروف و شناخته شده است. در سال گذشته، آزمون دیجیتال ارزیابی تسلط به زبان دولینگو نیز محبوبیت و مقبولیت خودش را پیدا کرد. برخی از دانشگاه ها به علت شیوع کرونا و غیرممکن شدن برگزاری آیلتس و تافل به صورت سنتی، اعلام کردند نتایج آزمون دولینگو را میپذیرند. دولینگو خدمات خود را به هر دو صورت رایگان-غیررایگان ارائه میکند. به اینصورت که برای استفاده از برخی امکانات نیاز به پرداخت هزینه‌ای وجود ندارد اما اگر قصد دارید که از خدمات بیشتری بهره‌مند شوید، لازم است که مبلغی را پرداخت کنید.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو یک ابزار مدرن ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی است که برای ارائه مدرک به بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا مورد استفاده داوطلبین قرار می‌گیرد. این آزمون ویژگی های یک آزمون زبان جامع را دارد و هر چهار مهارت شما را به شیوه های مختلف میسنجد. دولینگو نمره شما را بر اساس میزان تسلط به لغات و گرامر، مصاحبه ویدئویی و نمونه متن نوشتاری که در یک تجربه امن و کارآمد در دسترس شما قرار میگیرد حساب میکند.

مزایای آزمون زبان آنلاین

همانطور که گفته شد میتوانید مدرک دولینگو را به مراکز آموزشی و اداری ارائه کنید. نمرات این  آزمون تقریباً قابل مقایسه با آزمون‌های آیلتس و تافل است و نتایج آن بعد از تنها 48 ساعت در دسترس شما قرار میگیرد.

در بخش مصاحبه، داوطلبین می‌بایست به طور بداهه به سؤالاتی تصادفی پاسخ‌ دهند که از این طریق مهارت‌های زبانی‌شان مورد ارزیابی قرار بگیرد. این شکل از مصاحبه بسیار کم‌هزینه‌تر از شکل سنتی مصاحبه‌ها است اما همان نتیجه را ارائه خواهد داد.

می‌توانید تسلط بر مهارت‌های زبانی خود را با شرکت در یک آزمون تعیین سطح بسنجید و خدمات مربوطه را دریافت نمایید.

اگر شما در حال حاضر قصد بررسی شرکت در آزمون زبان انگلیسی دولینگو را دارید، این مطلب توصیه‌های مفیدی را برایتان خواهد داشت.

آزمون دولینگو تمام مهارت‌های زبانی شما از جمله صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن را ارزیابی می‌کند. با هر روشی این چهار مهارت را تمرین می‌کنید، می‌توانید برای آزمون آماده شوید. این روش‌ها ممکن است شامل تماشا کردن فیلم، صحبت کردن با یک دوست، خواندن روزنامه و مجله و تمرین نوشتن باشد. علاوه بر اینها منابع آنلاین بسیار خوبی هم وجود دارند.

ثبت نام در آزمون دولینگو

شرکت در آزمون دولینگو در دوران همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. چرا که دیگر آزمون‌های بین المللی ارزیابی تسلط به زبان انگلیسی مثل IELTS یا TOFEL سابقاً به دو شکل حضوری و کامپیوتری برگزار می‌شدند و برای شرکت در آنها می‌بایست از میان روزها و ساعات معینی انتخاب کنید. اما آزمون دولینگو از ابتدا یک آزمون کاملاً دیجیتال محسوب می‌شده و به داوطلب این امکان را می‌دهد که در صورت ثبت‌نام و ارائه مدارک لازم در هر روز یا زمان دلخواه در آزمون شرکت کند.

نکته بسیار مهم دیگر هزینه آزمون دولینگوست که در مقایسه با آزمون بین‌المللی دیگری مثل آیلتس به مراتب کمتر است.

و از آنجایی که به مرور دانشگاه‌های بیشتری در سراسر دنیا حاضر به پذیرش مدرک زبان آزمون دولینگو هستند، شرکت در آن بسیار مقرون به صرفه است.

بعلاوه، اگر احساس می‌کنید که هنوز برای شرکت در امتحان آماده نیستید، می‌توانید با نصب کردن اپلیکیشن دولینگو بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت خود دانسته‌هایتان را تمرین کنید و مطالب را مرور نمایید. بعلاوه آزمون آزمایشی نیز در اختیار شما خواهد بود تا شما را با شرایط آزمون واقعی آشنا کند. در بخش بعدی این مطلب در مورد آزمون‌های آزمایشی دولینگو اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.

ابتدا در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید

شرکت در یک آزمون آزمایشی سبب می‌شود تا با انواع مختلف سؤالات در آزمون زبان انگلیسی دولینگو آشنا شوید. توصیه می‌کنیم که این این آزمون را امتحان کنید تا بدانید که در آزمون واقعی دقیقاً چه چیزی در انتظار شماست و بتوانید روی نقاط ضعف خود تمرکز بیشتری داشته باشید. آزمون آزمایشی رایگان است و شما می‌توانید هر چندبار که خواستید در آن شرکت نمایید. به محض اینکه امتحان به پایان رسید، نمره تخمینی خود را دریافت خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که آزمون آزمایشی کوتاهتر است (فقط 80 دقیقه طول می‌کشد) و نمره‌ اعلام شده رسمی نخواهد بود و چندان دقیق نیست. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دولینگو سری بزنید.

شرایط لازم برای برگزاری آزمون

محیط اطراف خود را مناسب شرکت کردن در آزمون آماده کنید.

به دلیل اینکه قرار است در آزمون تسلط به زمان انگلیسی دولینگو به شکل آنلاین شرکت کنید، خوب است که مطمئن شوید همه آنچه که نیازمندش خواهید بود در دسترستان است تا در حین امتحان دچار مشکل نشوید. می‌بایست موارد زیر را در اختیار داشته باشید:

یک مدرک احراز هویت مورد تأیید دولت
اتاقی با نور مناسب
یک ساعت زمان بدون توقف میانی
کامپیوتری مجهز به دوربین جلو
ارتباط اینترنتی خوب و مرورگری سازگار با آن
حواستان به قوانین باشد

بعد از اینکه امتحان را به پایان رساندید، یک بازرس ویدئوی آزمون شما را تماشا خواهد کرد تا مطمئن شود تمامی قوانین به خوبی رعایت شده‌اند. قوانین شامل موارد زیر می‌شوند:

می‌بایست از هدفون استفاده نکنید. در حین امتحان نباید با کسی ارتباط برقرار نمایید. در طول جلسه نباید از گوشی موبایل و یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید و نگاهتان را از صفحه برندارید. رعایت این قوانین اهمیت بسیاری دارد چرا که در غیراینصورت می‌بایست دوباره در آزمون شرکت نمایید. قوانین دقیق‌تر را می‌توانید در سایت دولینگو بخوانید. همچنین در ابتدای امتحان در اختیار شما خواهند بود.

آماده باشید تا توانایی‌های خود را به خوبی ارائه دهید.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو شامل یک بخش نوشتاری و یک مصاحبه ویدئویی می‌شود. موقع ارائه مدرک به دانشگاه موردنظرتان هر دوی این موارد فرستاده خواهند شد. این یک موقعیت استئنایی برای کارمندان پذیرش بین المللی است تا با شما آشنا شوند و بنابراین می‌بایست از آن برای معرفی خود و توانایی‌هایتان در زمینه مهارت‌های زبان انگلیسی حداکثر بهره را ببرید. برای هر مصاحبه ویدئویی و آزمون نوشتاری دو سؤال در اختیار خواهید داشت که می‌توانید از میانشان انتخاب نمایید. سپس به مدت یک تا سه دقیقه صحبت خواهید کرد و برای نوشتن هم پنج دقیقه زمان در اختیار خواهید داشت.

نگران نباشید. بر روی صفحه یک زمان‌سنج وجود دارد که روند را ضبط می‌کند. اگر تمرکزتان را از دست دادید، دلسرد نشوید. یک نفس عمیق بکشید و هر سؤال را به بهترین شکلی که می‌توانید پاسخ دهید. قبل از اینکه نتایج را برای دانشگاه‌های مورد نظرتان ارسال کنید، می‌توانید که آنها را مرور نمایید. اگر از نتیجه به دست آمده راضی نیستید، می‌توانید دوباره در امتحان شرکت نمایید.

آمادگی برای آزمون های زبان به کمک تیکا

تیکا سال هاست در زمینه آموزش آنلاین و آموزش از راه دور زبان های خارجی فعالیت میکند. در صورتی که قصد دارید برای یک آزمون زبان آنلاین یا حتی یک مصاحبه آماده شوید، اساتید تیکا همراه شما خواهند بود.

چگونه یک استاد زبان انلاین پیدا کنیم؟
نحوه برگزاری آزمون دولینگو در دوران کرونا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات