اساتید پیشنهادی:

آزمون تسلط بر زبان چینی HSK در ایران

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 12 آذر 2020

دسته بندی : chinese-placement-tests

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 6892

آزمون تسلط بر زبان چینی HSK در ایران

تا به حال در یری مقالات معرفی آزمون های زبان  تیکا با آزمون های مختلف زبان های گوناگون جهان آشنا شده ایم. حال در این مقاله قصد داریم همه چیز درمورد آزمون hsk را بررسی کنیم: از نحوه برگزاری این آزمون و نمونه سئوالات آزمون hsk گرفته تا هزینه آزمون HSK.

این آزمون تنها مدرک زبان چینی بین المللی است.

آزمون (Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK؛ که به چینی  汉语 水平 考试 میشود، به عنوان یک معیار برای ارزشیابی مهارت متقاضیان در زبان چینی استاندارد (نوعی چینی ماندارین) توسط جمهوری خلق چین ایجاد شده است. این آزمون از افراد غیر بومی مانند دانشجویان خارجی و چینی های خارج از کشور گرفته میشود.
شما در موسسه کنفسیوس دانشگاه تهران میتوانید در این آزمون شرکت کنید. مهارت زبان چینی و مدرکی که بتواند مهارت شما را در این زبان نشان دهد، میتواند موقعیت شغلی شما در هر دو کشور ایران و چین و تمام کشورهای دنیا را تامین کند، زیرا چین یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیاست که طرف قراردادهای تجاری تقریبا تمامی کشورهای دنیا محسوب میشود.

مدرک زبان چینی اچ اس کا توسط آژانس هانبان، آژانس وزارت آموزش و پرورش جمهوری خلق چین اجرا می شود.

 همه چیز درمورد آزمون hsk

آزمون HSK شبیه به TOEFL در زبان انگلیسی است، و گواهی HSK در کشور چین هرگز منقضی نمیشود. هدف از برگزاری این آزمون اعتبار بخشی بر مهارت زبان چینی متقاضی برای اهداف آموزش عالی و حرفه ای است. در توضیحات شرایط پذیرش در دانشگاه یا یک شغل مشخص، در بسیاری از موارد به شماره سطح مهارت متقاضی در آزمون HSK اشاره میشود. به عنوان مثال ، یک شغل در یک شرکت چینی ممکن است به دنبال جذب کارمندان خارجی با HSK5 یا بالاتر باشد.

آزمون زبان چینیHSK  به صورت اینترنتی فقط در لهجه استاندارد ماندارین و با کاراکتر های چینی ساده اجرا می شود. با این حال ، اگر آزمون از نوع کاغذی باشد ، متقاضی آزمون می تواند به صلاحدید خود بخش نوشتن را با کاراکترهای ساده یا سنتی بنویسد. بسته به شرایط هر مرکز آزمون، متقاضیان میتوانند در آزمون کاغذی یا مبتنی بر اینترنت شرکت کنند. در یک آزمون زبان چینی مبتنی بر اینترنت، قسمت نوشتن با کاراکترهای چینی از سطح HSK 3 به بعدکمی ساده تر است. زیرا متقاضی یک پینین را تایپ می کند و میتواند کاراکتر مناسب را از لیست انتخاب کند. در حالی که در یک آزمون مبتنی بر کاغذ ، باید همه کاراکترها را به خاطر بسپارید. علاوه بر آن در نوع کاغذی باید ترتیب رسم شدن هر کدام از خطوط حروف را رعایت کنید.

متقاضیان آزمون HSK که نمرات بالایی کسب کرده باشند، می توانند برای مطالعه کوتاه مدت زبان در چین بورسیه دریافت کنند.
 

آمادگی آزمون hsk زبان چینی


قالب آزمون تسلط بر زبان چینی HSK 

قالب فعلی این آزمون در سال 2010 با هدف سنجش "توانایی جامع زبان و ارتباطات به زبان چینی" طراحی شد.
مهمترین نکته درمورد قالب فعلی این آزمون، گنجاندن بخش های نگارشی در همه سطوح است. قبل از 2010 این بخش ها فقط در سطوح پیشرفته وجود داشتند.
یست کامل واژگان، آزمون های قبلی و آزمون های شبیه سازی شده زبان چینی HSK به عنوان منابع آماده شدن برای آزمون در دسترس هستند. به روزرسانی جزئی لیست های واژگان در سال 2012 انجام شد.

HSK شامل یک آزمون کتبی و یک تست شفاهی است که به طور جداگانه انجام میشوند. آزمون شفاهی همچنین به عنوان HSKK یا 汉语 水平 口语 known شناخته می شود.

نحوه نمره دهی برای مدرک زبان زبان چینی

آزمون های گوش دادن ، خواندن و نوشتن هر کدام دارای حداکثر 100 نمره می باشند. بنابراین HSK 1 و 2 مجموعا 200 نمره دارند و حداقل نمره برای قبولی در آن ها 120 نمره است. آزمون HSK در سطوح 3 و 4 مجموعا 300 نمره دارند و نمره لازم برای قبولی در آن ها برابر با 180 است.
 تا زمانی که نمره متقاضی بیش از 120 یا 180 باشد، حداقل نمره برای هر یک از بخش ها وجود ندارد.

در سطح 5 و 6 آزمون زبان HSK دارای 300 نمره است و برای قبولی در آن ها باید 180 نمره از 300 نمره را بگیرید.
با این حال از زمان تصمیم گیری در فوریه 2013 ، هیچ نمره قبولی رسمی برای HSK 5 یا 6 اعلام نشده است.

آژانس هانبان نمونه هایی از آزمون زبان چینی HSK را برای سطوح مختلف به همراه لیستی از کلماتی که باید برای هر سطح شناخته شوند ارائه می دهد. این نمونه ها (همراه با صوت های زبان چینی برای بخش درک مطلب شنیداری) در وب سایت های موسسه کنفوسیوس در QUT [22] و آکادمی HSK موجود هستند.

تغییرات نمونه سئوالات آزمون hsk در سال 2020 

در سال 2020 ، یک مقاله آکادمیک داخلی چین مورد بحث قرار گرفت که در استانداردهای تسلط بر زبان چینی باید تغییر جدیدی ایجاد شود: این تغییر شامل الگوی ترکیبی از "سه مرحله و نه سطح" می شود. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این تغییر جدید در دسترس است.هدف از برگزاری این آزمون جدید ، استفاده از نتایج آخرین تحقیقات در زمینه مطالعات زبان و آزمایش زبان است.

هزینه آزمون HSK

برای شرکت در آزمون HSK هزینه بسته به کشور محل اجرای آزمون متفاوت خواهد بود. بر اساس واحد پول چین، این هزینه ها از 150 تا 660 ین متفاوت خواهد بود.

 

استاد آنلاین زبان



توانایی لازم برای دستیابی به مدرک در هر سطح از مهارت زبان چینی HSK

سطوح پایه تسلط بر زبان چینی تقریباً مطابق با سطح های pre-A1 / A1 + / A2 از استاندارد CEFR هستند.  در این سطح متقاضیان باید دانشی برابر با 500 تا 2245 کاراکتر چینی داشته باشند. 
سطح متوسط تقریبا با سطوح  B1 / B1 + / B2. از استاندارد CEFR برابر هستند. برای دستیابی به این سطح، متقاضیان آزمون سلط بر زبان چینی باید با 3245 تا 5456 کلمه چینی آشنا باشند. برای دستیابی به مدرک HSK با سطح پیشرفته (تقریبا مطابق با CEFR B2.2 / B2 + / C1)  متقاضیان باید نشان دهند دانش آن ها برابر با 6000 تا 11000 کاراکتر چینی است.  

نمونه سئوالات آزمون hsk به راحتی قابل دسترسی نیستند. اساتیدی که خود در این آزمون شرکت کرده باشند میتوانند به شما کمک کنند برای آن آماده شوید. آزمون HSK در سطوح میانی باید توانایی درک مطالب زبان اصلی چینی که کمی ساده سازی شده اند یا مطالب زبان اصلی را که به روشی واضح نوشته شده اند را بسنجد. در این سطح هنگام سنجش توانایی صحبت کردن به زبان چینی، از موضوعات روزمره، مقالات ساده ، تفسیرها و انتقادهای ساده موجود در روزنامه ها و مجلات استفاده میشود.

آزمون تسلط بر زبان چینی HSK در سطوح پیشرفته باید توانایی درک مطالب طولانی تر، پیچیده تر و انتزاعی را ارزیابی کند: در این بخش چکیده هایی از منابع زبان اصلی چینی که از کتاب های درسی دانشجویان دانشگاه ها، مجله و مقالات، ادبیات مدرن، مصاحبه ها و مطالب مرتبط شده در رسانه ها به زبان چینی استفاده میشود. علاوه بر این ، عبارات کلاسیک چینی و ساختارهای گرامری کلاسیک چینی مورد استفاده در چینی رسمی مدرن نیز باید در این منابع گنجانده شود.

امیدواریم از مقاله همه چیز درمورد آزمون hsk نهایت استفاده را برده باشید. برای آشنایی بیشتر با زبان چینی میتوانید کلاس خصوصی آموزش زبان چینی خود را با بهترین اساتید زبان چینی در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا رزرو کنید.

 

 

 

استاد آنلاین زبان

آزمون تسلط بر زبان چینی HSK در ایران

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات