اساتید پیشنهادی:

نکته هایی برای یادگیری فرانسه در مدت زمانی کوتاه

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
سه‌شنبه, 28 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 9 دقیقه

تعداد بازدید : 4294

نکته هایی برای یادگیری فرانسه در مدت زمانی کوتاه

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل چیست؟ در این مقاله از سری مقاله های آموزش زبان فرانسه می خواهیم روش ها و نکاتی را بررسی کنیم که به زبان آموزانی که قصد یادگیری سریع زبان فرانسه را دارند کمک می کند تا در مدت زمانی کوتاه فرانسه را یاد بگیرند. هر روش یادگیری زبان نقاط قوت و ضعف خود را دارد. اما یک چیز در همه آنها یکسان است. آن هم پیدا کردن بهترین روش می باشد. متاسفانه هر کسی امکان این را ندارد که همه چیز را رها کند, چمدان خود را ببندد و به پاریس سفر کند تا زبان فرانسه را بهتر و سریع تر یاد بگیرد.
 برخی از این موارد ترفند هایی هستند که می تواند در یادگیری از آنها استفاده کنید. برخی دیگر به شما کمک می کند تا وقت خود را تنظیم کنید و برنامه مطالعاتی خود را ایجاد کنید. در اینجا 10 نکته اصلی برای کمک به شما در یافتن بهترین راه برای یادگیری سریع زبان فرانسوی را آورده ایم. آماده اید شروع کنیم؟ پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1 - یادتان باشد که چرا شروع به یادگیری زبان فرانسه کرده اید

امروزه هزاران روش برای یادگیری یک زبان وجود دارد، این روش ها می تواند شامل : مقالات، منابع، برنامه های آموزشی ، کتاب های درسی و سایر موارد آنلاین باشد، که به وسیله آن می توان یادگیری راحت ترین و سریع ترین روش هر زبانی را آموخت.
زبان آموزان فرانسوی که یادگیری را تازه آغاز کرده اند، معتقدند که این روش ها مهارت آنها را افزایش می دهد. پس تمرکز روی بهترین روش بهتر از این است که، چند روش را برای یادگیری انتخاب کنیم . چرا که با تمرکز کامل بر روی یک روش یادگیری زبان می تواند بسیار مفیدتر از این باشد که چندین روش مختلف را به صورت ناقص بخواهید جلو ببرید.

یادگیری زبان فرانسه


2 - حفظ انگیزه: بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

حالا که صحبت از داشتن هدف کردیم ، یک چالش مهم در یادگیری زبان فرانسه و یا حتی هر زبان دیگر این است که بتوانید انگیزه خود را در مسیر یادگیری زبان جدید حفظ کنید. اگر بخواهیم هدف از یادگیری زبان فرانسه را بگوییم ، انگیزه مهم ترین چیز می باشد. ولی ممکن است گاهی با داشتن یک هدف مناسب ، پیشرفت شما در برخی مواقع کند شود در نتیجه شور و شوق شما کاهش می یابد. بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل این است که وسایل یادگیری زبان فرانسه را همیشه در معرض دید خودتان بگذارید.
یادگیری زبان فرانسه به طور روزانه ممکن است، بیش از حد خسته کننده شود. پس در اینجا پیشنهاد ما این می باشد : به این فکر کنید که چرا می خواهید فرانسوی یاد بگیرید. آن را یادداشت کنید و یادداشت خود را همیشه همراه داشته باشید ، که هرگاه روند یادگیری برایتان خسته کننده شد ، به اهداف خود نگاه کنید تا انگیزه بگیرید.
باید یک برنامه مطالعاتی داشته باشید و آن را بر حسب اینکه چه مدت به یادگیری می خواهید ادامه دهید و در طول روز چه تایمی را به آن اختصاص می دهید ، تنظیم کنید.

3 - هدف نهایی خود از یادگیری فرانسه را درنظر داشته باشید

حال که زمان کافی به صورت روزانه و هفنگی برای یادگیری فرانسه در نظر گرفته اید به سراغ مرحله بعد می رویم. گام بعدی این است که تصمیم بگیرید چه زمانی فکر می کنید به هدف یادگیری نهایی خود برسید. زمان بندی رسیدن به اهداف یادگیری زبان بسته به زبان آموز متفاوت خواهد بود. آ یا شما جزو گروهی هستید که می خواهید در 6 ماه فرانسه یاد بگیرید ؟ و یا اینکه می خواهید با خیالی آسوده دو سه سال برای یادگیری آن زمان بگذارید؟ بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل استفاده از منابع است.
در واقع شما باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را تعیین کنید، اینکه می خواهید یادگیری را تا چه زمانی ادامه دهید و همچنین در طول روز یا هفته چه تایمی را به یادگیری اختصاص می دهید. و نکته مهم این است که هیچ کس نمی تواند به جای شما تصمیم بگیرد و این اهداف را باید خود ِ شما برای خود تعیین کنید.

4 - برای یادگیری زبان فرانسه زمان کافی اختصاص بدهید

یکی از سخت ترین چیز ها در مورد یادگیری، وقت گذاشتن برای زبان مورد نظر است. و این یکی از موانع اصلی در یادگیری زبان است.
بنابراین اولین قدم اختصاص دادن زبان مناسب برای یادگیری می باشد. چه بخواهید چند دقیقه در طول روزو یا چند ساعت در هفته باید برای یادگیری فرانسه اختصاص دهید. مهم این است که تعادل بین کارهای روزانه خود و یادگیری برقرار شود تا شما در طولانی مدت به مشکل بر نخورید. تعادلی که با در نظر گرفتن تمام جنبه های زندگی به گونه ای که قابل مدیریت و واقع بینانه باشند تا شما در مدت زمانی طولانی دلسرد نکنند.

آموزش زبان فرانسه به صورت آنلاین


5 - از دانش قبلی خود در زبان فرانسه استفاده کنید

اگر از قبل با زبان فرانسه آشنایی داشته باشید ، یا در مدرسه و دانشگاه درسی از آن را خوانده اید و یا حتی با لغات زبان انگلیسی آشنا شده اید که ریشه در زبان فرانسوی دارند.  می توانید از دانش پایه خود در زبان فرانسه استفاده کنید ، که این دانش می تواند از یادگیری ماه ها ، سال ها ، اعداد و الفبا به زبان فرانسوی باشد. بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل استفاده از دانش قبلی است.
دانش قبلی شما ستون هایی را تشکیل می دهد که مهارت های شما را تقویت می کند و باعث می شود اعتماد به نفس شما، در صحبت کردن به زبان فرانسه افزایش یابد . پس دانش و اطلاعات قبلی خود در زبان فرانسه را دست کم نگیرید و از آن ها استفاده کنید.


6 - یک پارتنر برای یادگیری زبان فرانسه داشته باشید

ممکن است فکر کنید همانطور که زنگی کردن در کشور فرانسه برای یه مدت طولانی می تواند باعث شود، یادگیری زبان برای ما بسیار سریع اتفاق بیفتد، فکر کنید که اگر با فرانسوی زبان  ها در ارتباط  نباشید،هیچ وقت نتوانید فرانسوی یاد بگیرید یا یادگیریتان خیلی کند پیش خواهد رفت. اما تکنولوژی آموزش آنلاین زبان این مشکل را به راحتی حل کرده است، به این صورت که:

یک دوست فرانسوی زبان را در فضای مجازی پیدا کنید و با آن ها از طریق برنامه های واتس آپ، اسکایپ یا هر ابزار ارتباطی دیگری به عنوان پارتنر یادگیری زبان فرانسه صحبت کردن را شروع کنید و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.


7 - تا می توانید خود را در فرهنگ و آداب و رسوم کشور فرانسه غوطه ور کنید

شاید شما دوست داشته باشید تا از هر لحاظ آداب و رسوم فرانسوی ها در زندگی خود احساس کنید اما چون در این کشور زندگی نمی کنید و کسی را هم در اطراف خود نمی شناسید که به زبان فرانسه صحبت کند نتوانید تا این حد پیش بروید.
اما باز هم راه هایی وجود دارد، که هر کجای دنیا هم که باشید، بتوانید با این کشور و فرهنگ فرانسوی ها آشنا شوید.

فیلم و سریال های فرانسوی را برای یادگیری زبان فرانسه دست کم نگیرید 

اینکه برای یادگیری زبان به سراغ هنر هفتم که همان سینما است بروید و یا سریال های به زبان فرانسه را تماشا کنید برای یادگیری زبان بسیار مفید هستند. تماشای فیلم و سریال به زبان فرانسوی می تواند از بهترین روش ها برای یادگیری باشد. با تماشای ویدیو و فیلم در یوتیوب یادگیری زبان فرانسه برای شما سریع تر و آسان تر از همیشه می باشد.

آهنگ های فرانسوی گوش کنید

شاید تا حدودی موسیقی فرانسوی در کشورهای انگلیسی زبان به سختی یافت شود! اما می توان خواننده یا هنرمندان و شاعران فرانسوی را دید و از هنر آنها در یادگیری زبان فرانسه استفاده کرد.

اخبار فرانسوی را پیگیری کنید

یکی دیگر از راه های یادگیری هر زبانی خواندن مقالات و روزنامه و اخبار مرتبط با کشور فرانسه و به زبان فرانسوی است. حتی اگر احساس می کنید که در ابتدا نمی دانید مقاله در مورد چه چیزی است، چند کلمه یا جمله جدید از اون خبر می تواند برای شما سودمند باشد و در یادگیری شما موثر واقع شود.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل هنگام کارهای روزمره: پادکست

پادکست نوعی فایل صوتی می باشد که در جهان رواج پیدا کرده است. که تعداد زیادی از آنها به زبان فرانسوی می باشند. این یک روش تاثیر گذار می باشد که می توانید، برای تقویت قسمت شنیداری در یادگیری  از آنها استفاده کنید. و هنگامی که مشغول انجام سایر کارهای روزمره خود  هستید به پادکست های فرانسوی گوش بدهید و ضمن انجام کارهایتان ، مهارت شنیداری زبان خود را نیز تقویت کنید.

بیش تر بدانید ، یادگیری الفبای زبان فرانسه

8- از یادگیری زبان فرانسوی لذت ببرید:

ممکن است در یادگیری زبان فرانسوی استعداد خوبی داشته باشید ، اما هدف نهایی شما باید رسیدن به سطح مناسبی از یادگیری باشد. به گونه ای که بتوانید با افراد نیتیو فرانسوی زبان ارتباط برقرار کنید. 
تمام پروسه یادگیری زبان و صحبت کردن در ارتباط برقرارکردن خلاصه می شود که تا چه حد شما قادر هستید با فرانسه زبانان ارتباط برقرار کنید. اما یادتان باشد هر چقدر هم که در زبان فرنسه پیشرفت کرده باشید این ارتباط نمی تواند بدون نقص و کامل باشد. باید کلمات و جملات مناسب و جدید را جست و جو کنید و به یادداشته باشید . و ایده های مناسب در یادگیری از خود بوجود آورید . همین الان هم کلمات و اصطلاحات زیادی در زبان فارسی وجود دارند که ممکن است معنای آن ها را ندانید! بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل استفاده از این واژگان در کارهای روزمره است.
خاطرتان باشد که با فرانسه زبانی که ارتباط برقرار می کنید می داند که شما در حال یادگیری هستید و بنابراین در مقابل اشتباهات شما صبور است و نتیجه آن این است که اعتماد به نفس شما هنگام مکالمه فرانسوی بالا می رود و از یادگیری زبان فرانسه نیز لذت خواهید برد.


9- یادگیری زبان مانند یک سفر است ، از این سفر لذت ببرید!

یادگیری زبان فرانسوی مزیت های زیادی دارد ، می توانید ارتباطات خود را تقویت کرده و هچنین می توان به فهم عمیق تر از فرهنگ کشور فرانسه و فرانسه زبانان رسید. این روند زمان بر می باشد تا شما را به نتیجه مطلوب خود برساند، پس برای رسید به نتیجه مطلوب هدفتان از یادگیری زبان را در خاطر داشته باشید و یادتان باشد که از مسیر یادگیری زبان فرانسه لذت ببرید. 


10- درس های قبل را مرور کنید:

در طول یادگیری، مرور درس های قبل باعث می شود، نکته های درس قبل از یادتان نرود ، زیرا بدون تجدید نظر نمی توانید مهارت های خود را به سطح بالاتری برسانید و در یادگیری زبان فرانسه پیشرفت کنید. یک راه مرور و تکرار درس های قبل دادن یک آزمون مرتبط با آن مبحث می باشد. این کار باعث می شود یادگیری را جدی بگیرید، در عین حال مطالب یادتان نرود .

حقیقت این است که اگر می‌خواهید زبان را یاد بگیرید، باید شروع کنید. مدت زمان یادگیری زبان برای هر کس متفاوت است. باید شروع کرد و پیش رفت. بودجه یا زمان خود را برای به تعویق انداختن یادگیری خود بهانه نکنید. یادگیری را امروز با اپلیکیشن آموزش زبان تیکا شروع کنید و یا استاد زبان خود را در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا انتخاب کنید و در محیطی که برای یادگیری زبان بهینه شده است و با امکاناتی مثل تخته سیاه مجازی همین امروز یک قدم در یادگیری زبان بردارید.

 

منبع : Busssu

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
نکته هایی برای یادگیری فرانسه در مدت زمانی کوتاه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات

user-image

پریسا

خیلی زبان زیباییه

13 آذر 2022

user-image

افسانه عارفي

زبان فرانسوی بسیار جذابه

10 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

با اینکه شنیدم زبان فرانسه خیلی سخت هست ولی این نکات خیلی مفید بودن

10 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

فرانسه خیلی زبان جذابیه واقعا دلنشینه

7 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

زبان زیباییه من خیلی دوستش دارم و دارم یادش میگیرم.

7 آذر 2022