اساتید پیشنهادی:

پرکاربرد ترین زبان ها در سال 2021 کدام اند ؟

زهرا اکبری نیا
زهرا اکبری نیا
شنبه, 6 آذر 2020

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 9222

چه زبان هایی در جهان در سال 2020 بیشتر صحبت می شوند ؟

مطالعه در مورد زبان ها و کسب اطلاعات در حوزه ی زبان های پرطرفدار و پر تکلم تر به شما کمک میکند تا اگر در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستید و هنوز نمیدانید چه زبانی بیشترین کاربرد را دارد، به شما کمک میکند. زبان های زنده دنیا به ترتیب اهمیت برای تجارت یا برای مسافرت با هم متفاوت خواهند بود.

حتی اگر زبان دلخواهتان را انتخاب کردید باز هم به این اطلاعات نیاز پیدا میکنید تا بتوانيد بهترین راه یادگیری زبان انتخاب كنيد  كه خيلي از زبان آموزان با گذشت سال ها متوجه آن خواهند شد بعد از طی کردن این مسیر گاهی متوجه اهمیت چند زبان باهم میشوید و اینجا متوجه مزایای چند زبانه بودن و مولتی لنگوییج میشوید.
سوالی که در ابتدا مطرح می شود این است که چه زبان هایی در جهان بیشتر از بقیه زبان ها استفاده و صحبت می شوند؟ خب در حال حاضر حدود 6500 زبان مختلف در سر تا سر جهان توسط مردم دنیا اسفاده می شود. و هر کدام از این زبان ها ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارد. بهترین زبان برای تجارت در آسیا چینی است اما در اروپا انگلیسی و آلمانی.

این روزها متاسفانه بعضی از این زبان ها کمتر از مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا زبان Busuu که اتفاقا نام یکی از بزرگترین پلتفرم های آموزش آنلاین زبان در جهان نیز هست اما تنها 8 نفر درجهان به این زبان صحبت می کنند! اما برخی دیگر از زبان ها توسط بسیاری از مردم جهان به کار میروند و محبوبت تر از سایر زبان ها هستند.  به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با 12 زبانی که بیشتر از همه در جهان صحبت می شوند آشنا شوید. البته این بررسی و آمار براساس افراد نیتیوی است که به این زبان ها صحبت می کنند و باید این نکته را مدنظر خود داشت.


12 زبانی که در سال 2020 در دنیا بیشتر از همه صحبت می شوند

در ادامه به بررسی تک تک زبان های پر تکلم میپردازیم و هر کدام را از نظر زبان های هم خانواده ،ارتباط زبان مورد نظر با زبان های دیگر نکاتی در مورد آن زبان میپردازیم 


1 . زبان انگلیسی

بهترین زبان برای تجارت همچنان در بیشتر نقاط دنیا انگلیسی است. زبان هم خانواده : ژرمن ، از زیرمجموعه های  زبان هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : آلمانی ، داتچ ، فریسی
یک نکته جالب : کلمه انگلیسی goodbye  در اصل کوتاه شده God be with ye است.
در جهان  با بیش از 1.13 میلیارد نفر که انگلیسی زبان نیتیو هستند ، این زبان رتبه اول را در لیست ما دارد. زبان انگلیسی زبان رسمی مورد استفاده خلبان ها و خطوط هوایی است.
 همگی شکسپیر را میشناسیم ، او نه تنها یکی از بزرگترین نویسندگان انگلیسی زبان درجهان است  بلکه وی به تنهایی حدود 1700  کلمه جدید با تغییر افعال به اسم ، اسم به فعل ،متصل کردن چند کلمه به هم و ساخت یک کلمه جدید ،اضافه کردن پیشوند و پسوند ها به زبان انگلیسی اضافه کرده است!

آموزش زبان آنلاین انگلیسی


2 . زبان چینی ماندارین

زبان های زنده دنیا به ترتیب اهمیت همیشه شامل زبان چینی میشوند. در صورتی که شما در آسیا زندگی کنید، اهمیت چینی برای شما حتی بیشتر خواهد بود.

زبان هم خانواده: زبان چینی تبتی
مرتبط با زبان های : چینی کانتونی ، زبان برمه ای ، تبتی
یک نکته جالب: تحقیقات پیشنهاد می کنند که برای اینکه بتوانید 98% مطالب روزمره چینی را بخوانید نیاز خواهید داشت که حدود2500 کارکتر زبان چینی را یاد بگیرید.
اگر تنها فاکتور کسانی که نتیو صحبت میکنند را  یک زبان در نظر بگیریم زبان چینی ماندارین با اختلاف زیاد نسبت به سایر زبان ها در مقام دوم قرار می گیرد. این زبان ، زبان رسمی کشور چین ، تایوان ، سنگاپور و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است. و طبق آخرین بررسی ها چیزی حدود 1.09 میلیارد نفر در جهان به زبان چینی ماندارین صحبت می کنند. 
ماندارین زبانی آهنگین است به این معنی می باشد که معنی یک لغت با توجه به نحوه تلفظ آن لغت تغییر می کند. این زبان با حدود 5000 کارکتر احتمالا یکی از پیچیده ترین زبان ها برای یادگیری است. اما خبر خوب اینکه در این زبان خبری از زمان ها ، جنسیت اسامی نیست که بخواهد یادگیری را دشوارتر کند. 

آموزش زبان چینی به صورت آنلاین


3 . زبان هندی

بهترین زبان برای تجارت با بزرگترین شریک تجاری ایران هندی است. در طول سال گذشته صادرات ایران به هند 70 درصد افزایش پیدا کرد.

زبان هم خانواده: زبان هندو آریایی، زبان هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : بنگالی ، پنجابی، زبان مراتی ، کشمیری ، نپالی

یک نکته جالب : شما اگر توانایی انگلیسی صحبت کردن را دارید احتمالا باید تا حدودی با زبان هندی آشنایی داشته باشید. لغاتی مثل Jungle , karma , yoga , bungalow , cheetah , avatar  از جمله لغات فراوانی هستند که از زبان هندی وارد انگلیسی شده اند.
حدود 615 میلیون هندی زبان نیتیو در جهان وجود دارند که در نهایت مقام سوم زبان های پرتکلم جهان در سال 2020 را از آن خود می کند. هندی زبان رسمی کشور هندوستان است و همچنین در کشورهایی مثل نپال ، فیجی،موریس،گویان نیز به زبان هندی صحبت می شود. 


4 . زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی در بسیاری از کشورهای دنیا کاربرد دارد، از جمله در آمریکا! روش های یادگیری زبان اسپانیایی بسیار متنوع هستند، شما میتوانید با مسافرت یا گوش دادن به موسیقی اسپنیش شروع کنید.

زبان هم خانواده : لاتین ، زبان هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : فرانسوی ، ایتالیایی ، پرتغالی ، رومانیایی
یک نکته جالب درباره زبان اسپانیایی : رمان دن کیشوت اثر نویسنده اسپانیایی میگل سروانتس ساآودرا ،اولین رمان مدرن اسپانیایی است که بعد از انجیل بیشتراز بقیه ترجمه شده است .
در سراسر جهان 22 کشور از 4 قاره جهان زبان اسپانیایی را به عنوان یکی از زبان های رسمی کشور خود برگزیده اند. و بعد از زبان انگلیسی رتبه دوم بیشترین زبان آموزان جهان در زبان های مختلف را دارد.
نکته جالب دیگر این است که تا 3 نسل آینده حدود 10% جمعیت جهان قادر خواهند بود به زبان اسپانیایی صحبت کنند. همچنین طبق مطالعات زبان اسپانیایی ساده ترین زبان برای یادگیری انگلیسی زبانان است و برای رسیدن به سطح متوسطی در زبان اسپانیایی به زمانی حدود 22 -24 هفته زمان نیاز است.


5 . زبان فرانسه

بهترین زبان برای تجارت در مناطق کبک و قسمت هایی از آفریقا فرانسوی است. زبان هم خانواده : لاتین
مرتبط با زبان های : اسپانیایی ، ایتالیایی، پرتغالی،رومانیایی
یک نکته جالب درباره زبان فرانسوی : حدود 45% از لغات مورد استفاده در انگلیسی مدرن ریشه فرانسوی دارند.
زبان فرانسوی در نقاط مختلف جهان صحبت می شود .از خود کشور فرانسه تا بخش هایی از کانادا و برخی کشورها در قاره آفریقا  از جمله سنگال و ماداگاسکار به زبان فرانسه صحبت می کنند. 

 

یادگیری پر کاربرد ترین زبان های جهان

 

6 . زبان عربی 

زبان هم خانواده :  سامی،آفرو آسیایی
مرتبط با زبان های : عبری، امهری ،آرامی
یک نکته جالب درباره زبان عربی : در زبان عربی حداقل 11 لغت متفاوت برای کلمه عشق داریم. و هر کدام یک مرحله خاص از عشق و عاشقی را بیان می کند. حالا به نظرتون عربی ارزش یادگیری نداره؟
با 295 میلیون عربی زبان در سراسر جهان ، زبان عربی  ششمین زبان پر استفاده در دنیا محسوب می شود و در لیست 12 زبان ما عربی تنها زبانی است که از سمت راست به چپ نوشته می شود. 
همچنین زبان عربی تاثیر زیادی بر روی بعضی زبان های اروپایی داشته است که از جمله آن ها زبان پرتغالی و اسپانیی هستند که در آن ها لغاتی را می توان پیدا کرد که دقیقا مانند عربی تلفظ می شوند. 
زبان عربی بر روی زبان انگلیسی هم تاثیر خود را گذاشته است برای مثال لغت coffee  از کلمه عربی qahwa (قهوه) گرفته شده است.

7 . زبان بنگالی

زبان هم خانواده : هندو آریایی ، از زیر خانواده های زبان هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : هندی، پنجابی، مراتی ، کشمیری ، نپالی
یک نکته جالب درباره زبان بنگالی : در حالیکه نوشتار بنگالی در غرب ناشناخته است اما پنجمین سیستم نوشتاری پر استفاده در جهان است!
زبان بنگالی در کشورهای بنگلادش و هند مورد استفاده قرار می گیرید و برخی معتقدند که زبان بنگالی بعد از فرانسه  زیباترین زبان جهان است و با حدود 205 بنگالی زبان در جهان رتبه هفتم را در لیست ما به خود اختصاص داده است.


8 . زبان روسی

زبان هم خانواده : اسلاو شرقی ، زیر خانواده هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : اوکراینی ، بلاروسی
بک نکته جالب درباره زبان روسی : به واسطه حضور روسیه در فضا ، هر فضانوردی باید با زبان روسی آشنایی داشته باشد .
زبان روسی با بیش از 155 میلیون نفر روسی زبان هشتمین زبان پر استفاده در جهان محسوب می شود. 
اگرچه گرامر روسی به پرنکته بودن مشهور است اما روسی شامل حدود 200000 لغت می شود ( انگلیسی حدود 1 میلیون لغت را شامل می شود) و به همین دلیل است که در زبان روسی هر لغت می تواند بیش از یک معنی داشته باشد.

 

استاد آنلاین زبان



9 . زبان پرتغالی

زبان هم خانواده : لاتین ، از زیرشاخه های هندو اروپایی
مرتبط با زبان های : اسپانیایی ، فرانسوی،ایتالیایی،رومانیایی
یک نکته جالب درباره زبان پرتغالی : تا همین چند سال پیش حروف k,w,y جزئی از حروف الفبای پرتغالی نبودند. در سال 2009 قراردادی تصویب شد تا در انوع مختلف زبان پرتغالی حروف استانداردی استفاده شود. 
ریشه زبان پرتغالی به گالیسیا می رسد (منطقه ای که در شمال کشور پرتغال و شمال غرب اسپانیا واقع شده است) اما جالب است که بدانید تنها 5% از 215 میلیون پرتغالی زبان در کشور پرتغال زندگی می کنند. احتمالا می دانید که پرتغالی زبان رسمی کشور برزیل است و همچنین در کشورهای آنگولا،موزامبیک،گینه بیسائو، گینه استوایی،ماکائو،پرنسیپ و چند کشور دیگر نیز به عنوان زبان رسمی شناخته می شود.


10 . زبان اندونزیایی

زبان هم خانواده : آسترونزیایی
مرتبط با زبان های : مالایی،جاوه ای و ...
یک نکته جالب درباره زبان اندونزیایی : در کنار زبان مالایی ، اندونزیایی هم در لیست زبان های مبادی ادب منطقه شرق کره زمین است!
این زبان در کشورهای مالزی،اندونزی صحبت می شود و حدود 199 میلیون اندونزیایی زبان در سرتاسر جهان زندگی می کنند. اندونزیایی با توجه به ساختار ساده و تلفظ آسان لغات جزو زبان هایی است که برای یادگیری زبان آموزان دشوار نیست.
 

آموزش زبان به صورت آنلاین


11 . زبان اردو

بهترین زبان برای تجارت در شرق ایران و پاکستان اردو است. زبان هم خانواده: هندی آریایی
مرتبط با زبان های : هندی ، بنگالی،کشمیری،نپالی
یک نکته جالی درباره زبان اردو: یک فرد هندی و یک اردو زبان به راحتی می توانند با همدیگر یک مکالمه ساده داشته باشند. 
با واسطه اینکه اردو زبانی میانجی بین پاکستان و هند به حساب می آید در چند سال اخیر توانسته وارد لیست پرتکلم ترین زبان ها در جهان شود. و حدود 170 میلیون نفر اردو زبان در سرتاسر جهان داریم.
با توجه به تلفظ و لغات زیبای این زبان برخی آن را زبان عشق نیز می شناسند! و از این نظر ممکن است زبان فرانسوی رقیب جدی پیدا کرده باشد.

12 . زبان آلمانی

زبان هم خانواده: زیرخانواده هندو اروپایی،ژرمنی غربی
مرتبط با زبان های: انگلیسی،فریسی، هلندی
یک نکته جالب درباره زبان آلمانی : زبان آلمان به جملات طولانی و به نظر بی پایان خود مشهور است! زبان آلمانی به زبان نویسندگان و متفکرین مشهور است و با بیش از 100 میلیون نفر آلمانی زبان نیتیو پرتکلم ترین زبان در اتحادیه اروپا محسوب می شود.  زبان رسمی کشورهای آلمان ،اتریش،لیختن اشتاین،سوییس و لوکزامبورگ زبان آلمانی است. در زبان آلمانی برای هر اتفاق و موقعیت خاص می توان لغتی جداگانه پیدا کرد. 

شما علاقه مندان به یادگیری زبان می توانید در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا علاوه بر زبان انگلیسی ، زبان های فرانسه ، اسپانیایی، آلمانی،فرانسه،روسی،عربی ، چینی که در لیست پرتکلم ترین زبان های سال 2020 می باشند را به صورت آنلاین فرا بگیرید. کافیست به سایت آموزش آنلاین زبان تیکا وارد شده و  استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و در روز وساعت مورد نظر خود کلاس آنلاین داشته باشد.

 

 

منابع: busuu
 

آموزش زبان آنلاین تیکا

پرکاربرد ترین زبان ها در سال 2021 کدام اند ؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زهرا اکبری نیا

تولید محتوا

من زهرا هستم کامپیوتر-نرم افزار خوندم و به زبان و طراحی علاقه زیادی دارم ، تلاش میکنم شما رو هم با روش های مختلف یادگیری زبان آشنا کنم.

نظرات