اساتید پیشنهادی:

5 دلیل مهم برای یادگیری زبان ایتالیایی و بهترین روش های یادگیری آن

نغمه خیرخواهی
نغمه خیرخواهی
سه‌شنبه, 2 آذر 2020

دسته بندی : learning-italian

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 3976

5 دلیل مهم برای یادگیری زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی زبان رسمی کشور ایتالیا و کشورهای دیگری مانند سوئیس است و جزو پرطرفدارترین و اصلی ترین زبان های دنیا می باشد بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی غرق کردن خود در فرهنگ این کشور است. با وجود اینکه زبان ایتالیایی گرامر با قاعده ای دارد، یادگیری این زبان خارجی دشوار نیست و اتفاقا زبانی بسیار اصولی و جذاب می باشد. شاید از خودتان بپرسید یادگیری ایتالیایی چقدر زمان میبرد؟ اگر انگلیسی بدانید، احتمالا یادگیری ایتالیایی نصف مدت زمانی که صرف یادگیری انگلیسی کردید طول میکشد! برای یادگرفتن زبان ایتالیایی با کیفیت و بازدهی بالا فقط کافی است که یک مدرس باتجربه و همراه داشته و برگزاری کلاس و مطالعه با اراده و مرور درس های تدریس شده به صورت منظم انجام شوند. راه های زیادی از جمله گوش دادن به آهنگ و تماشای فیلم و سریال به زبان ایتالیایی برای یادگیری این زبان خارجی وجود دارد.
برای فراگیری زبان شیرین ایتالیایی، دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه، ما به 5 مورد آن اشاره خواهیم کرد:

1- زمانیکه شما سفارش غذای ایتالیایی می دهید، در واقع مثل یک فرد ایتالیایی می شوید

شما کلماتی مانند پیتزا، پومودورو و موزارلا را صدها بار شنیده و یا به زبان آورده اید، اما تا به حال یک بروشتا را با تلفظ درست ایتالیایی سفارش داده اید؟ به دلایلی، این کلمه همیشه افراد غیر ایتالیایی زبان را به چالش می کشد! اما، این به این خاطر است که افراد در واقع نمی دانند که چگونه این لغت را تلفظ کنند. بنابراین، ما قرار است که به شما کمک کنیم.

منظره یک روستا با هوای آفتابی مانند سیسیلی را تصور کنید. وقت ناهار است و شما می خواهید به یک رستوران محلی در پایین جاده بروید و غذای خود را سفارش دهید.

در گام اول، هنگام صحبت کردن، بلندتر از زمانی صحبت کنید که به زبان مادری خود صحبت می کردید. در گام بعدی، "k" را مانند "ch" (ک) تلفظ کنید. سپس، بین دو "t" خیلی کوتاه مکث کنید. در میان حروف الفبای زبان ایتالیایی، آمدن دو صامت (حرف بی صدا) در کنار هم در یک کلمه بسیار رایج می باشد و ممکن است تلفظ اشتباه آن ها باعث سردرگمی شود. مثلا وقتی دو "t" پشت سر هم می آید، باید مطمئن شوید که آن ها با تاکید و به حالت تشدید خوانده شوند (شما می توانید هنگامی که t اول را تلفظ می کنید زبان خود به سمت بالای دهانتان با مکثی کوتاه نگه دارید). بنابراین، شما در این حالت می توانید کلمه "brusket-ta" را درست تلفظ کنید.

همچنین، در اینجا کلمه !BRUSCHETTA را داریم! سعی کنید یک بار به کشور ایتالیا سفر کرده و یا حداقل به یک رستوران ایتالیایی بروید و غذایی به همین اسم سفارش داده تا با ظاهر جذاب آن آشنا شوید.
 

یادگیری تلفظ کلمات ایتالیایی هنگام صحبت کردن
 

2-بهترین روش یادگیری زبان ایتالیایی توجه به زبان بدن آن هاست!

نکته جالبی وجود دارد که ایتالیایی ها در هنگام صحبت کردن دست های شان را حرکت می دهند. حرکت دادن دست ها به آن ها کمک می کند تا افکار و نظرات خود را بهتر بیان کنند. در واقع ایتالیایی زبان ها بسیار به حرف زدن علاقه مندند! اما تنها به عمل صحبت کردن بسنده نمی کنند، بلکه آن ها نیاز دارند تا هنگام حرف زدن علاوه بر زبان خود دیگر قسمت های بدن خود مثل دست ها را حرکت دهند! بنابراین، تنها با پی بردن به زبان بدن ایتالیایی ها مثل حرکت دست های شان موقع حرف زدن می توان زبان مادری آن ها را بهتر درک کرد و بیشتر به آن مسلط شد. پس اگر شما در شرایطی قرار گرفتید که لغتی را به خاطر نمی آورید یا نمی دانید چطور منظور خود را بیان کنید، می توانید از حرکات دست ایتالیایی زبان ها تقلید کرده و با حرکت دادن دست های تان منظور خود را به طرف مقابل برسانید. این نکته مهم را بخاطر داشته باشید که استفاده از زبان بدن هنگام صحبت کردن، مکالمه را بسیار جذابتر و پویاتر خواهد کرد!
 

یادگیری زبان بدن ایتالیایی ها هنگام صحبت کردن
 

3- شما می توانید با هنر و تاریخ ایتالیا آشنا شوید

کلمه ایتالیا به معنی هنر و تاریخ است. پس گم شدن در شهرهای روم، فلورانس یا پالرمو می تواند بسیار هیجان انگیز باشد! شما ممکن است از یک کلیسای قدیمی، بعضی از خرابه های شهر روم و یا حتی از قلعه افسانه پریان دیدن کنید. این به این خاطر است که روزی امپراطوری روم، یکی از بزرگترین و قدرتمندترین امپراطوری های جهان بوده است. رومی ها معماران و هنرمندان بزرگ و برجسته ای بوده اند که بر افکار نسل های آینده خود که پیروی آن ها بوده اند تاثیر بسزایی گذاشته اند.
 

اساتید آنلاین زبان ایتالیایی تیکا

 

زمانی که شما کلمات دوناتلو (Donatello)، رافائلو (Raffaello)، لئوناردو (Leonardo) و میکلانژئو (Michelangelo) را می شنوید، این واژه ها ممکن است برای شما آشنا باشند (ممکن است اسم لاکپشت های نینجا را در ذهن شما تداعی کنند اما، در واقع این نام ها ربطی به اسم این شخصیت های کارتونی ندارند!). حرف زدن به زبان ایتالیایی و فهمیدن صحبت های ایتالیایی زبان ها به شما کمک خواهد کرد تا هنر کشور ایتالیا را درک کرده و جذب آن شوید. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید و می خواهید از شاهکارهای هنری و تاریخی این کشور دیدن کنید، در مورد این آثار ارزشمند حتما مطالعه کنید تا بتوانید به زیبایی های آن ها بیشتر پی ببرید!

4- La vita è bella! (زندگی زیباست!)

کشور ایتالیا در حوزه ادبیات و سینما کشوری بسیار غنی می باشد و در این دو زمینه حرفی برای گفتن دارد. تماشای فیلم های زبان ایتالیایی ممکن است ابتدا سخت و چالش برانگیز بنظر برسد اما، شما باید بدانید که برای تماشای فیلم های ایتالیایی فقط کافی است که در حد ابتدایی با زبان ایتالیایی آشنایی داشته و این فیلم ها را به همراه زیر نویس ایتالیایی ببینید تا بتوانید کلمات و اصطلاحات و زبان بدن به کار برده شده توسط ایتالیایی زبان ها را متوجه شوید. به طور کلی، یکی از بهترین راه های یادگیری سریع یک زبان خارجی گوش کردن به مکالمات افرادی است که به همان زبان صحبت می کنند.
به آثار هنرمندان و نویسندگان برجسته روم باستان نگاهی بیاندازید: بعنوان مثال: "La dolce vita" به معنی "زندگی شیرین" نوشته فلینی (Felini)، و "Nuovo cinema paradiso" به معنی "سینمای بهشت جدید" نوشته تورتاتور (Tornatore) یا "!La vita è bella" به معنی "زندگی زیباست!" نوشته بنیگنی (Benigni). مغز شما بعنوان یک زبان آموز هر چیزی را که مطالعه کرده و خود را با آن درگیر می کنید، سریعا یاد گرفته و در حافظه خود ثبت می کند. علاوه بر این ها، خواندن کتاب داستان های کوتاه ایتالیایی نیز به زبان آموزان توصیه می شود. شما علاقه مندان به یادگیری زبان ایتالیایی حتی می توانید ترجمه آن ها را در صورت نیاز تهیه کرده و هر جا که در هنگام خواندن به مشکل برخوردید، از آن ها استفاده کنید. بعنوان مثال به شما خواندن کتاب های "La Divina Commedia" به معنی "کمدی الهی" نوشته دانته (Dante)، و "Uno, Nessuno e Centomila" به معنی "یک، هیچ و صد هزار" نوشته پیراندلو (Pirandello)، و نیز داستان "Romeo and Juliet" به زبان ایتالیایی توصیه می شود.
 

یادگیری زبان ایتالیایی با خواندن کتاب داستان
 

5- زبان ایتالیایی فقط در کشور ایتالیا صحبت نمی شود!

آیا می دانستید که زبان ایتالیایی تنها در کشور ایتالیا صحبت نمی شود؟ این زبان خارجی، زبان رسمی جمهوری سن مارینو، ایالت واتیکان، و یکی از چهار زبان رسمی کشور سوئیس می باشد. همچنین، این زبان در قسمت هایی از مالتا، جمهوری اسلوونی (یوگسلاوی سابق) و کرواسی توسط مردمانشان صحبت می شود و یکی از 24 زبان رسمی اتحادیه اروپا بشمار می آید. بنابراین، حتی اگر این زبان خارجی، زبان رسمی بسیاری از کشورهای دنیا نباشد، صحبت کردن آن از اهمیت و امتیاز خاصی برخوردار است. صدها لهجه متفاوت ایتالیایی وجود دارد و اگر شما به این زبان جدید بیشتر مسلط شوید، می توانید این لهجه ها را تشخیص داده و حتی آن ها را به خوبی درک کنید.

زبان ایتالیایی، زبانی با محتوا و غنی، عاشقانه، سرگرم کننده و جذاب، آهنگین و موزون، و زیباست. همچنین، این زبان خارجی دارای ویژگی های خاصی می باشد. بنابراین، دلیلی وجود ندارد که بخواهید از یاد گرفتن آن صرفه نظر کنید! همین حالا، شما می توانید کلاس ایتالیایی خود را با استاد ایتالیایی دلخواه خود در هر روز و ساعتی که می خواهید تنظیم کنید تا بتوانید bruschetta (بروشتا) خود را مانند یک فرد ایتالیایی زبان سفارش دهید. تنها کافی است که به آموزش زبان تیکا مراجعه نمایید.

 

منبع: busuu

 

 

اساتید آنلاین آموزش زبان تیکا

5 دلیل مهم برای یادگیری زبان ایتالیایی و بهترین روش های یادگیری آن

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نغمه خیرخواهی

تولید محتوا

نغمه خیرخواهی هستم. مدرس زبان انگلیسی و آیلتس هستم و آشنایی پایه ای با زبان آلمانی دارم. به نقاشی و طراحی، خواندن کتاب به خصوص کتابهای روانشناسی و رمان به زبان انگلیسی علاقه مند هستم.

نظرات