اساتید پیشنهادی:

آموزش تلفظ زبان دوازدهم - دانلود فایل صوتی

زینب ناصری
زینب ناصری
یک‌شنبه, 28 اسفند 2021

دسته بندی : high-school

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 7332

آموزش تلفظ زبان دوازدهم - دانلود فایل صوتی

در این مقاله از سری مطالب کمک آموزشی کتاب های زبان متوسطه، میتوانید فایل صوتی کتاب زبان انگلیسی دوازدهم را دانلود کنید. برای آموزش تلفظ زبان دوازدهم میتوانید این فایل را پخش و به آن گوش بدهید. برای آشنایی با نحوه استفاده از این کتاب که در تست های کنکوری هم اهمیت زیادی دارد به خواندن ادامه بدهید.

دانلود فایل صوتی کتاب زبان دوازدهم

فایل را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید. این فایل به صورت فشرده rar بارگزاری شده است. برای باز کردن آن میتوانید از نرم افزار winrar استفاده کنید. حجم فایل حدود 50 مگابایت است.

دانلود فایل صوتی زبان انگلیسی دوازدهم

نحوه استفاده از فایل صوتی برای تمرین تلفظ

بهترین روش تمرین تلفظ های کتاب درسی میتوانید فایل صوتی را دانلود کرده و پخش کنید. در صورتی که احساس میکنید در فهمیدن کلمات کتاب درسی زبان دوازدهم مشکل زیادی دارید، میتوانید با مرور کتاب زبان انگلیسی سال های قبل شروع کنید. شما در تیکا میتوانید از طریق این لینک فایل صوتی کتاب یازدهم را نیز دانلود کنید. گوش دادن به این فایل میتواند به شما کمک کند که در آزمون شنیداری ترم نیز موفق تر عمل کنید. زیرا سئوالات آزمون شنیداری با توجه به متن کتاب درسی و فایل آن طراحی میشوند.

بهترین روش های تمرین تلفظ زبان انگلیسی

برای تمرین بیشتر میتوانید از روش های زیر کمک بگیرید:

از دیکشنری استفاده کنید. علاوه بر فرهنگ لغت‌های چاپی که به شما رونویسی آوایی یک کلمه را می‌دهند، لغتنامه‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید روی آن کلیک کرده و به کلمه‌ای که گفته می‌شود گوش دهید. یکی از موارد خوب Howjsay است - حتی نام این وب سایت راهنمای مفیدی برای نحوه تلفظ سوال رایج "چگونه می گویید...؟" است. به روش طبیعی این یک منبع عالی برای بررسی چگونگی صدای کلمات جدید است.

گوش دادن و تکرار

گوش دادن به نمونه هایی از متن انگلیسی نیتیو واضح ترین راه برای بهبود تلفظ شما است. این روش برای آموزش تلفظ زبان دوازدهم متوسطه نیز کاربرد دارد. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد - یک فیلم را در نسخه اصلی آن تماشا کنید، به پادکست‌هایی درباره موضوعی که به زبان انگلیسی علاقه دارید گوش دهید، حتی گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند کمک کند. سعی کنید به لحنی که مردم استفاده می کنند توجه کنید. شما می توانید با "تکرار کردن" به آن اضافه کنید. تکرار کردن به معنای گوش دادن به یک جمله یا عبارت کوتاه، و سپس تکرار آن، تلاش برای تقلید صداها، لحن و استرس کلمات و توجه به حرکت دهان و زبان در هنگام صحبت کردن است.

برای مطالعه بیشتر: آموزش گرامر دوازدهم متوسطه pdf

تمرین دادن عضلات صورت!

کمی ورزش کنید! زبان های مختلف صداهای متفاوتی دارند و دهان ما با آن صداها سازگار می شود. ساختن برخی صداها از نظر فیزیکی برای ما بسیار دشوار است، زیرا در زبان مادری ما وجود ندارند. درست مانند زمانی که در حال یادگیری یک ورزش جدید یا حرکت رقص هستید، مهم است که دهان خود را آموزش دهید که چگونه صداهای جدید را ایجاد کند - هر چه بیشتر تمرین کنید آسان تر می شود. به عنوان مثال، بسیاری از سخنرانان اسپانیایی با تفاوت بین صدای /b/ و /v/ مشکل دارند. صدای /b/ را با به هم پیوستن لب ها به هم و سپس ریلکس کردن آن ها صدا را میسازیم. صدای /v/ مشابه است اما دندان های بالایی شما باید قبل از رها کردن لب پایین شما را لمس کنند. هر چه بیشتر این کار را تمرین کنید، آسان تر می شود - سعی کنید بگویید "لطفا یک نوشیدنی بسیار بزرگ می خواهم"!

جمع بندی آموزش تلفظ زبان دوازدهم

تلفظ متن هایی که در سومین کتاب از سری Vision می آید برای زبان آموزان ممکن است در ابتدا کمی چالش بر انگیز باشد. برای گرفتن نتایج بهتر میتوانید قبل از هر درس با فایل صوتی تمرین کنید. برای دانلود منابع بیشتر همراه مرکز دانلود منابع رایگان تیکا باشید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان

 

آموزش تلفظ زبان دوازدهم - دانلود فایل صوتی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

عارفه سالاریه

خیلی هم عالی، من خیلی دنبال فابل دانلود این درس بودم. ممنون

8 خرداد 2022

user-image

پارسا مهری

خیلی کاربری هست من و برادرم خیلی راضی هستیم

8 خرداد 2022

user-image

رکسانا آبدیده

متشکرم فایل ها رو استفاده کردم دستتون درد نکنه. ترافیک کلاس هاتون هم مثل ترافیک دانلودتون نیم بهاست؟

7 اردیبهشت 2022