اساتید پیشنهادی:

آموزش تلفظ زبان انگلیسی یازدهم متوسطه

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 27 اسفند 2021

دسته بندی : high-school

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 9501

آموزش تلفظ زبان انگلیسی یازدهم - همراه با دانلود فایل صوتی

در این مقاله شما میتوانید دانلود فیل صوتی کتاب آموزش زبان انگلیسی یازدهم متوسطه را انجام بدهید. این کتاب از نظر مطالب درسی کاربردی و همچنین تست های کنکور زبان اهمیت زیادی دارد. 

دانلود فایل آموزش تلفظ صوتی زبان یازدهم

فایل زیر به صورت فشرده است. برای دانلود آن روی لینک کلیک کنید و گزینه دریافت لینک دانلود را انتخاب کنید. برای باز کردن فایل rar یا فشرده از نرم افزار winrar استفاده کنید.

لینک دانلود فایل صوتی کتاب زبان یازدهم

برای گرفتن بهترین نتیجه میتوانید هر درس را قبل از مرور یک بار گوش دهید. همچنین برای آمادگی پیدا کردن برای روخوانی کتاب یازدهم، میتوانید با تمرین تلفظ زبان دهم متوسطه شروع کنید. بعد از گوش دادن به فایل صوتی، همراه با کتاب هم خوانی کنید. با چند بار انجام این کار میتوانید به سرعت بهبود و پیشرفت را احساس کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه در آخرین مرتبط صدای گوینده را قطع کرده و خودتان به تنهایی از رویم تن روخوانی کنید. با ضبط کردن صدای خودتان و گوش دادن به آن میتوانید ایرادهای خودتان را شناسایی کنید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش گرامر یازدهم متوسطه PDF

چرا باید با فایل صوتی تمرین کنیم؟

 انگلیسی آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. شما با قوانین تلفظ عجیب مواجه میشوید که باید حواستان به آن ها باشد.

برای مثال، برخلاف اسپانیایی، که در آن کلمات دقیقاً همانطور که نوشته شده‌اند خوانده می‌شوند و تلفظ می‌شوند، بسیاری از کلمات در انگلیسی متفاوت از اشکال نوشتاری آنها صحبت می‌شوند. البته شاید برای ما فارسی زبان ها که بیشتر مصوت های کوتاه را نمینویسیم و خواننده باید آن ها را حدس بزند این قضیه خیلی عجیب نباشد. برخی از کلمات با وجود اینکه املای آنها مشابه است، دارای تلفظ کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. به عنوان مثال، کلمات سخت ("tuff") و اگرچه ("thoh") تنها با یک حرف متفاوت هستند، اما کاملاً متفاوت هستند.

مانند هر زبان دیگری، انگلیسی نیز مملو از استثناها و موارد عجیب و غریب است.  به نظر می رسد که این بخش های پیچیده مانند یک کابوس است. آموزش تلفظ زبان یازدهم متوسطه میتواند نقطه شروع خوبی برای غلبه بر این سختی ها باشد.

نحوه تلفظ کلمات دشوار

آیا به توده ای طولانی و گیج کننده از حروف برخورد کرده اید؟ آیا فراموش می کنید که چه زمانی برخی کلمات را متفاوت بیان کنید؟ آموزش تلفظ  زبان یازدهم متوسطه را از کلمات شروع کنید. اصلا از این بابت خجالت نکشید.

هر زمان که به مانع برخورد کردید و نمی دانید یک کلمه عجیب و غریب را چگونه تلفظ کنید، کافی است توقف کنید. کمی استراحت کنید و به ویژگی های آن کلمه دقت کنید. ویژگی ها شامل املا، هجاها و معنی آن است.

کاری که می خواهید انجام دهید این است که آن کلمه طولانی و پیچیده را بردارید و آن را به تکه تکه کنید. سپس به آرامی آن را دوباره کنار هم قرار دهید.

به عنوان مثال: یکی از رایج ترین کلماتی که در زبان انگلیسی اشتباه تلفظ می شود، Februrary است. مردم آن را به عنوان Feb-yu-airy تلفظ می کنند. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه حرف r در وسط خواهید شد، و شکستن آن نشان می‌دهد که در واقع Feb-ru-airy تلفظ می‌شود.

برای این کلمات نیز باید به شماره 1 برگردید. آمریکایی ها هرگز در ماه فوریه آن r را تلفظ نمی کنند. تلفظ های محلی ممکن است لزوماً تلفظ های انگلیسی مناسبی نباشند. با این حال، استفاده از این روش به شما کمک می کند تا درک کنید که کلمات واقعاً چگونه باید تلفظ شوند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که کلمات در انگلیسی همیشه آنطور که نوشته می‌شوند تلفظ نمی‌شوند. بنابراین این کلمات را به آرامی تمرین کنید و یک فرهنگ لغت را در نزدیکی خود نگه دارید. اگر هنوز در شکستن کلمات مشکل دارید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

برای آموزش های بیشتر و دانلود فایل های صوتی تمرین تلفظ با مرکز دانلود رایگان منابع زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان

 

آموزش تلفظ زبان انگلیسی یازدهم متوسطه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

پارسا مهری

خیلی مفید و کاربردی

8 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

چقد خوب، فایل دانلود ترجمه دروس رو هم دارید؟

8 خرداد 2022