اساتید پیشنهادی:

آموزش تلفظ دهم متوسطه - دانلود فایل صوتی

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 26 اسفند 2021

دسته بندی : high-school

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 3489

آموزش تلفظ دهم متوسطه - دانلود فایل صوتی

در این مقاله منابع لازم برای آموزش تلفظ دهم متوسطه که اولین کتاب از سری vision است را برای شما آمده کرده ایم. شما میتوانید در این مقاله فایل صوتی کتاب آموزش زبان دهم متوسطه را دانلود کنید. به این ترتیب میتوانید همراه با خواندن و مطالعه کتاب، به فایل صوتی هم گوش بدهید.

دانلود فایل صوتی کتاب زبان دهم

روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه دانلود شوید. برای باز کردن فایل های rar از نرم افزار یا اپلیکیشن winrar استفاده کنید.

لینک دانلود فایل صوتی زبان دهم

نحوه تمرین تلفظ های زبان انگلیسی دهم

شما میتوانید فایل هر درس را باز کرده و همراه آن از روی کتاب بخوانید. برای تسلط بهتر روی تلفظ های این کتاب میتوانید از کتاب های سال قبلی و برای مثال زبان نهم متوسطه شروع کنید. برای شروع میتوانید از بخش picture dictionary استفاده کنید. کتاب سال دهم شامل لغات بیشتری نسبت به کتاب های دوره اول متوسطه میشود.

امروزه زبان انگلیسی یک زبان بسیار مهم در جهان است. این زبان در معاملات تجاری، در شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود و در سفر به یک کشور خارجی بسیار عالی است. 

مانند هر زبان دیگری، یکی از دشوارترین جنبه های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از تلفظ صحیح است. درک این موضوع به تنهایی از طریق متن تقریباً غیرممکن است. با استفاده از مربیان واجد شرایط در جلسات مطالعه آنلاین زنده، دانش آموزان می توانند تلفظ و درک بسیار بهتری داشته باشند. این به فرآیند کلی یادگیری کمک زیادی می‌کند. برای کسانی که تماس شخصی را ترجیح می‌دهند، ما در تیکا جلسات مطالعه مجازی خصوصی را نیز ارائه می‌کنیم.

نکات یادگیری تلفظ ها

در زبان انگلیسی دهم متوسطه شما میتوانید مثال های زیادی برای عباراتی که با صداهای مشابه تمام و شروع میشوند پیدا کنید. در عبارتی مانند «bad dog» - جایی که یک کلمه با همان صامتی که کلمه بعدی شروع می شود به پایان می رسد - «د» را دو بار تلفظ نمی کنید، چیزی شبیه «با داگ» می گویید. شما در هنگام صحبت کردن به زبان خود، برای بهبود روانی حرف هایتان، تقریباً همین کار را انجام می دهید.
وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید، اگر دو کلمه دقیقاً همخوان یکسانی نداشته باشند، اما شباهت زیادی داشته باشند، همین امر صدق می‌کند. به عنوان مثال، دو کلمه اول «what does that?» تلفظ می‌شود «wha» انجام می‌دهد، یعنی، «t» را در «what» حذف می‌کنیم، زیرا بسیار شبیه «d» در «does» است.
اغلب جمله‌ای مانند «I’m going to go to the shops» شبیه «I’m gonna go to the shops» تلفظ میشود. برای صدای طبیعی تر که راحت تر از زبان خارج می شود.
بسیاری از کلمات، هنگام تلفظ، کوتاهتر از زمانی هستند که نوشته می شوند و صداها ملایم تر هستند، به عنوان مثال، "mackerel" به جای "mak-e-rel" "mack-ril" تلفظ می شود. -chre-string، "comfortable" "comf-ta-bil" و "every" "e-vry" این نمونه ای از فشرده شدن حروف در گفتار برای صدای طبیعی تر است.

در تصویر سایت تیکا روی ثفحه تلفن همراه را میبینید.


یادآوری نکات اصلی

اول، مهم است که به یاد داشته باشید که به زبان مادری خود "فکر نکنید". احتمال اینکه تفاوت های زیادی وجود داشته باشد (مانند قرار دادن یک صفت بعد از اسم) زیاد است. با یادگیری آموزش ذهن خود برای تفکر به زبان انگلیسی ، یادآوری همه مهم ترین قوانین بسیار آسان تر خواهد بود.
به همین ترتیب، سعی نکنید جملات را مستقیماً از زبان خود به انگلیسی ترجمه کنید.معنای آن ممکن است کاملاً متفاوت باشد و ممکن است نتیجه نهایی پس از تکمیل ترجمه معنی نداشته باشد.
عجله در اولین یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان انگلیسی معمول است. در عوض، آهسته و واضح صحبت کنید. این نه تنها به شما امکان می دهد لهجه ها و تلفظ ها را بیشتر درک کنید، بلکه درک شما برای شنونده بسیار آسان تر خواهد بود.

جمع بندی آموزش تلفظ دهم دبیرستان

برای یادگیری بهتر تلفظ های دهم دبیرستان میتوانید به فایل صوتی کتاب چند بار گوش دهید. صدای خودتان را ضبط کنید و با فایل صوتی مقایسه کنید. برای آموزش های بیشتر در زمینه تلفظ ، گرامر و سایر نکات کتاب زبان انگلیسی متوسطه همراه ما باشید. سامانه آموزش زبان تیکا به طور مرتب مطالب آموزشی را برای شما منتشر میکند.

یادگیری زبان انگلیسی به صورت کلاس های آنلاین در آموزشگاه زبان تیکا از طریق رزرو جلسه با استاد زبان
آموزش تلفظ دهم متوسطه - دانلود فایل صوتی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

taregh

awli

9 خرداد 2022

user-image

پارسا مهری

بسیار مفید و کاربردی

9 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون واقعا کاربردی و مناسب بود.

9 خرداد 2022

user-image

رکسانا آبدیده

خیلی ممنون از لینک دانلودتون و توضیحاتی که درمورد تلفظ های عامیانه انگلیسی دادید که مکمل کتاب درسی بود

7 اردیبهشت 2022