اساتید پیشنهادی:

آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 9 مهر 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2285

سخنرانی به زبان انگلیسی

طبیعی است که در ابتدا برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در مقابل دیگران نگرانی و استرس داشته باشید. زیرا صحبت کردن به یک زبان دیگر ممکن است برای همه ما کمی سخت و دشوار به نظر برسد به خصوص اینکه در مقابل جمعیت زیادی از افراد قرار داشته باشیم. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قرار نیست همیشه به دلیل فراموش کردن اصطلاحات و جمله‌های انگلیسی سخنرانی خوبی نداشته باشید. بلکه گاهی عوامل دیگری مانند نداشتن اعتمادبه‌نفس، موانع زبانی و... می‌تواند باعث شود تا نتوانید به خوبی صحبت کنید. برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، میتوانید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. در همین جهت در ادامه قصد داریم درباره آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی صحبت کنیم و تکنیک‌های مختلفی که می‌تواند در این راه به شما کمک کند را معرفی کنیم. با کمک این تکنیک‌ها یک سخنرانی بی‌نظیر به زبان انگلیسی را خواهید آموخت.

تکنیک‌های سخنرانی به زبان انگلیسی

تکنیک‌های سخنرانی به زبان انگلیسی

اما قبل از اینکه بخواهیم مهم‌ترین جملات و عبارت‌هایی که می‌توانید در سخنرانی‌های خود به کار ببرید را بررسی کنیم، بهتر است درباره تکنیک‌هایی که می‌تواند در انجام یک سخنرانی ایده‌آل به شما کمک کند صحبت کنیم. مهم‌ترین نکات و تکنیک‌هایی که در حین سخنرانی باید رعایت کنید شامل موارد زیر هستند:

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان بدن

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام سخنرانی در یک جمع باید در نظر بگیرید این است که اعتمادبه‌نفس زیادی داشته باشید به طوری که این اعتمادبه‌نفس کاملاً در رفتار و شخصیت شما دیده شود. به طور معمول افرادی که اعتمادبه‌نفس دارند هنگام سخنرانی در نحوه حرکات بدن و تکان دادن دست خود می‌توانند میزان بالای اعتمادبه‌نفسشان را به شما نشان دهند. توجه داشته باشید که مخاطبان خیلی زود متوجه این موضوع می‌شوند که آیا شما اعتمادبه‌نفس کافی را برای ارائه مطلبی دارید یا خیر. ازآنجایی‌که هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد بنابراین اگر در کشور انگلیسی ‌زبان به دنیا نیامده باشید احتمالاً نمی‌دانید که باید با چه زبان بدنی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید؛ بنابراین بهتر است قبل از آن راجع به این موضوع اندکی تحقیق کنید.

استفاده کردن از مکث و تأکید هنگام سخنرانی

نکته مهم دیگر این است که گاهی اوقات هنگام سخنرانی به زبان انگلیسی، مکث کردن مانند صحبت کردن می‌تواند تأثیر زیادی بر مخاطبان بگذارد. زیرا مکث کردن شما باعث می‌شود تا مخاطب زمان کافی برای فکر کردن و تحلیل کردن حرف‌های شما داشته باشد. سخنرانان بزرگ و کمدین‌ها برای تأثیرگذاری کلام خود از این تکنیک زیاد استفاده می‌کنند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در چه موقعیت‌هایی باید از مکث کردن استفاده کرد؟ به طور مثال شما می‌توانید بعد از گفتن ایده‌های اصلی و کلمات کلیدی، هنگام گذر کردن از یک مرحله سخنرانی به مرحله بعدی و توضیح نکته‌های مهم روی جدول و یا نمودارها از مکث کردن استفاده کنید.

تاکید کردن روی برخی از کلمات

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر در سخنرانی به زبان انگلیسی این است که روی برخی از کلمات خود تاکید کنید. این راهی است که مخاطبان می‌توانند بهتر متوجه منظور شما شوند. همچنین از طرفی اگر هیچ تأکیدی روی صحبت‌های شما نباشد و یا در جای اشتباهی از تاکید کردن استفاده کنید می‌تواند باعث سردرگمی مخاطبان شود. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ارائه سخنرانی خود به مکث‌ها و تاکیدها روی کلمات دقت کنید و آن‌ها را برای خود تمرین کنید. همچنین می‌توانید از سخنرانی‌هایی که در اینترنت بسیار مشهور است استفاده کنید. با گوش دادن به آن‌ها بهتر می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی باید مکث کنید و چه زمانی باید تاکید کنید.

برقرار کردن ارتباط چشمی با مخاطبان

سخنرانی شما نباید خیلی خشک و بی‌روح باشد بلکه باید هنگام سخنرانی با حاضرین و مخاطبانی که در آنجا هستند ارتباط چشمی و تا حدودی کلامی برقرار کنید. هنگامی‌که با مخاطبان خود ارتباط چشمی برقرار می‌کنید آن‌ها می‌توانند بیشتر به شما اعتماد کنند و درنهایت باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما شوند.

تقویت کردن مهارت راوی گری

باید گفت چیزی که باعث جذاب‌تر کردن یک سخنرانی می‌شود، داستانی است که سخنران برای مخاطبان تعریف می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید مخاطبان با شما همراه شوند و تا پایان از صحبت‌های شما خسته نشوند می‌توانید یک داستان برای آن‌ها تعریف کنید. اما قبل از آن باید هنر داستان‌سرایی خود را تقویت کنید. برای انجام این کار می‌توانید قبل از ارائه سخنرانی اصلی خود، داستان‌های مختلفی را بخوانید و آن را برای دوستان و آشنایانتان روایت کنید.

تمرین زیاد

حتماً خودتان می‌دانید که برای انجام دادن کاری به بهترین شکل ممکن باید تمرین و ممارست زیادی داشته باشید. همچنین برای سخنرانی کردن به یک زبان دیگر که معمولاً چالش‌های خاص خود را دارد نیاز است تا بسیار زیاد تمرین کنید زیرا با تمرین کردن می‌فهمید که در کدام قسمت‌ها ضعف دارید. یادتان باشد که شما باید سخنرانی خود را نه کاملاً بی‌نقص اما تا جای ممکن به بهترین شکل انجام دهید بنابراین روی زبان بدن، انتخاب داستان و هر چیز دیگری که باعث می‌شود سخنرانی‌تان جذاب شود تمرین کنید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه در یک جمع سخنرانی کنید در خانه تمرین کنید تا هنگام سخنرانی، کاملاً به مطالبی که می‌خواهید درباره آن صحبت کنید مسلط باشید. بهترین روش این است که هنگام تمرین کردن از خود فیلم‌برداری کنید. هنگامی‌که فیلم را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که چه کارهایی را باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید. همچنین هنگامی‌که فیلم تمرین سخنرانی خود را ضبط کنید می‌توانید نظرات دیگران را درباره خود بپرسید و از آن‌ها بخواهید صادقانه پاسخ دهند که شما در چه جاهایی مشکل دارید.

مهم‌ترین و پرکاربردترین عبارت‌ها برای سخنرانی به زبان انگلیسی

مهم‌ترین و پرکاربردترین عبارت‌ها برای سخنرانی به زبان انگلیسی

معمولاً سخنرانان بزرگ از برخی جمله‌ها و اصطلاحات استفاده می‌کنند تا تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از جملات کلیدی انگلیسی را برای شما توضیح دهیم. فقط تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید این عبارت‌ها را زیاد تمرین کنید تا بتوانید در هنگام سخنرانی به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید:

 مهم‌ترین جملات برای تشکر کردن از مخاطبان

فارسی انگلیسی
از همه شما برای حضورتان در این مکان سپاسگزارم Thank you all for being here
از دیدن همه‌ی شما خوشحالم I’m happy to see you all

مهم‌ترین جملات هنگام اعلام موضوع سخنرانی

فارسی انگلیسی
اجازه بدید شروع کنم با... Let me begin with…
تمایل دارم که شروع کنم با صحبت کردن با شما در مورد... I’d like to start by telling you about…

مهم‌ترین جملات هنگام ارتباط برقرار کردن با مخاطب

فارسی انگلیسی
آیا کسی سوالی دارد؟ does anyone have any questions?
من قصد دارم به شما فرصتی برای پاسخ دادن بدهم I’d like to give you an opportunity to respond

مهم‌ترین جملات هنگام به اتمام رساندن سخنرانی

فارسی انگلیسی
از همه‌ی شما برای وقت و توجهتان ممنونم Thank you all for your time and attention
با این کار، من می‌خواهم سخنرانی خود را به پایان برسانم. ممنونم که گوش دادید With that, I want to wrap up (end) my presentation. Thank you for listening
من می‌خواهم ارائه‌ی خود را در اینجا به پایان برسانم. از حضور شما متشکرم I’d like to end my presentation here. Thanks for coming

برای مطالعه بیشتر: 4 نکته طلایی تقویت مکالمه انگلیسی | مانند یک فرد انگلیسی صحبت کنید!

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله درباره آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی صحبت کردیم. تمام این موارد گفته‌شده با تکرار و تمرین به دست می‌آیند و شما را برای یک سخنرانی جذاب و مفید آماده می‌کنند. در واقع باید گفت این کامل به شما بستگی دارد که چقدر خودتان را برای آن آماده کنید. هر چقدر که تمرین و تلاش بیشتری داشته باشید، مطمئنا سخنرانی بی‌نقص‌تری ارائه می‌دهید. در واقعه لازمه مهارت زیاد تمرین کردن است.

برای آشنایی با سایر مباحث و ترفندهای ساده یادگیری زبان انگلیسی با مجله سامانه آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

آموزش سخنرانی به زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات