جست و جو کنید

اگر در ورود به کلاس یا فعال کردن صدا و تصویر مشکلی داشتم چه کار کنم؟

نوشته شده توسط عارفه سالاریهآخرین ویرایش چهارشنبه، 14 آبان 2024

برای فعال‌کردن میکروفون و دوربین خود برای شرکت در کلاس با حفظ خونسردی آموزش زیر را مطالعه بفرمایید.

کدام بستر را برای برگزاری کلاس انتخاب کردید؟ الوکام؟ اسکای‌روم؟ اسکایپ؟ یا بسترهای تحت وب؟ به ترتیب در ادامه توضیح می‌دهیم:

نحوه فعال‌سازی میکروفون در سامانه های الوکام

 طبق راهنمای زیر می‌توانید میکروفون خود را فعال کنید.

پلتفرم آموزش زبان های خارجی در کلاس آنلاین.


برای ورود به کلاس، ابتدا روی دکمه رود به کلاس کلیک کنید کنید.

فعال کرذن دسترسی های صدا و تصویر در پلتفرم بیگ بلو باتن.


در ابتدا می‌توانید ورود به‌عنوان تنها شنونده یا ورود به‌عنوان گوینده و شنونده را انتخاب کنید. سپس گزینه میکروفون را انتخاب کنید.

بررسی تنظیمات بروزر برای مطمئن شدن از فعال بودن دسترسی میکروفون.


نوتیفیکیشن فعال‌سازی میکروفون را که از طرف استاد برای شما فعال می شود، حتماً تأیید کنید. در صورت نیاز به میکروفون دکمه بلند کردن دست را بزنید تا استاد متوجه درخواست شما شده و میکروفون شما را فعال کند.

نحوه کار با سامانه بیگ بلو باتن در تیکا.


در این قسمت می‌توانید سخت‌افزار خود را تست کنید. درصورتی‌که شما و استاد صدای خودتان را می‌شنوید، یعنی سخت‌افزار شما سالم است.

حضور در کلاس به همراه استاد و امکان فرستادن پیام در قسمت چت برای استاد زبان.


شما می‌توانید فعال‌بودن دسترسی میکروفون و دوربین خود را با کلیک روی آیکون قفل در نوار آدرس سایت چک کنید. دسترسی باید در حالت allow یا "مجاز" قرار داشته باشند.


 

 

ویدیوی محیط کلاس زبان در الوکام


 

فعال‌سازی میکروفون در سامانه اسکای‌روم

قدم اول شناسایی مشکل شماست.

برای تست میکروفون خود در اسکای‌روم مطابق تصویر زیر عمل کنید. در بیگ بلو باتن وقتی شما صحبت می‌کنید و مشکلی وجود نداشته باشد، می‌توانید ارتعاش را دور آیکون میکروفون مشاهده نمایید.
در محیط اسکای‌روم، طبق شماره گزینه‌ها را انتخاب کنید. درصورتی‌که میکروفون شما فعال باشد صفحه زیر به شکل ارتعاش‌های صدا (طبق تصویر مشخص شده) در خواهد آمد.


درصورتی‌که میکروفون شما فعال نباشد، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

ممکن است علت فعال نشدن میکروفون، تنظیمات ویندوز شما باشد. این مورد را می‌توان برای به‌راحتی با دنبال‌کردن موارد زیر حل کنید.

 

تنظیمات میکروفون سیستم 

1. Control panel را باز کنید و گزینه Sound را انتخاب کنید.


2. در پنجره باز شده لیستی از دستگاه‌های ارسال صدا را مشاهده خواهید کرد. با ایجاد صدا و صحبت‌کردن، مشاهده خواهید کرد که نوار سبز رنگی در یکی از این دستگاه‌ها نوسان ایجاد می‌کند. این بدین معناست که آن دستگاه فعال است.
3.
درصورتی‌که مشاهده کردید نوار سبزرنگ در حال نوسان بود، یعنی میکروفون شما به‌درستی پیکربندی شده است.
4.
روی دستگاه فعال موردنظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس مطابق تصویر زیر دکمه "Set Default" را انتخاب کنید.
5.
روی دکمه "Ok" کلیک کنید.


 

فعال نبودن اجازه دسترسی وب‌سایت 

درصورتی‌که اعلان فعال‌سازی را در ابتدا تأیید کنید، این مشکل بروز پیدا نمی‌کند. اعلان برای میکروفون و دوربین به یک‌شکل و مانند زیر است:

بررسی تنظیمات بروزر برای مطمئن شدن از فعال بودن دسترسی میکروفون.


در این حالت کافی است در اسکای‌روم یا بیگ بلو باتن روی آیکن قفل کنار عبارت secure در نوار آدرس بالای صفحه کلیک کنید. در این حالت می‌توانید دسترسی‌های دوربین و میکروفون را ببینید. درصورتی‌که دسترسی در حالت مسدود یا not allow قرار دارد، آن را به حالت allow تغییر دهید.


ابزار تست میکروفون و دوربین آنلاین

علاوه بر روش‌های گفته شده، برای تست آنلاین میکروفون و دوربین سیستم خود می‌توانید از این لینک‌ها استفاده کنید:

تست میکروفون

تست دوربین

درصورتی‌که مشکل شما از طریق بالا حل نشد، به پشتیبان تیکا در بخش پشتیبانی پیام دهید یا تماس بگیرید. از صفحه خطا اسکرین‌شات یا تصویر بفرستید و مشکل خود را توضیح دهید. همکاران ما در بخش پشتیبانی فنی معمولاً بر کلاس‌های آزمایشی نظارت می‌کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند. پشتیبان می‌تواند شما را راهنمایی کند و شما می‌توانید با نصب نرم‌افزار AnyDesk اجازه دسترسی به تنظیمات تلفن همراه یا سیستم خودتان را به او بدهید.

 

لینک دانلود نرم افزار AnyDesk برای ویندوز
لینک دانلود نرم افزار AnyDesk برای سیستم عامل مک

لینک دانلود نرم افزار AnyDesk برای اندروید

لینک دانلود نرم افزار AnyDesk برای آیفون

 

سؤالات دیگری که ممکن است برای شما پیش آمده باشد:

چطور با پنل زبان آموزی خود کلاس رزرو کنم؟

کلاس های تیکا چگونه برگزار میشوند؟ 

چقدر براتون مفید بود؟