فیلترهای اعمال شدهحذف فیلترها
ژاپنیحذف فیلتر
حذف فیلتر
سلین آریان
تخفیف ویژه برای زبان آموز اول در تیکا7 زبان آموز / 4 کلاس برگزار شده
جلسه آزمایشی:رایگان
هزینه هر جلسه:120 هزار تومان
سمانه امیری
تخفیف ویژه برای زبان آموز اول در تیکا31 زبان آموز / 273 کلاس برگزار شده
جلسه آزمایشی:20 هزار تومان
هزینه هر جلسه:160 هزار تومان
حسن جعفری نیارکی
تخفیف ویژه برای زبان آموز اول در تیکا39 زبان آموز / 532 کلاس برگزار شده
جلسه آزمایشی:10 هزار تومان
هزینه هر جلسه:130 هزار تومان

مزایای آموزش زبان ژاپنی بازرگانی

ژاپن از قدیمی ترین اقتصادهای برتر آسیا محسوب میشود. این کشور با جمعیت بیش از 120 میلیون نفر در شرق آسیا پیشتاز در زمینه فناوری است. ژاپن در بازار آزاد یک رقیب مهم برای کشورهای اروپایی و آمریکا است. با این وجود زبان انگلیسی در ژاپن رواج چندانی ندارد. در صورتی که بتوانید زبان ژاپتی صحبت کنید، اگر عاشق تکنولوژی هستید، ژاپن مقصد مناسب شماست. این یک مزیت بزرگ برای شما محسوب میشود. همچنین آشنایی با فرهنگ ژاپن باعث میشود در صورتی که متقاضی کار در این کشور باشید زندگی راحت تری داشته باشید. آموزش آنلاین زبان ژاپنی بازرگانی این روزها در تمام کشورهای پیشرفته دنیا متقاضیان خود را دارد.

مردم ژاپن از رفاه و وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار هستند. ژاپن مبدا بسیاری از گردشگران است. در صورت آشنایی با این زبان شما میتوانید در شرکت های گردشگری سراسر جهان کار کنید. تورلیدرهایی که به زبان ژاپنی آشنا باشند سرمایه مهمی محسوب میشوند. همچنین شما میتوانید در زمینه تولید محتوا و ترجمه مطالب آنلاین به زبان ژاپنی و بهینه سازی وبسایت های بین المللی فعالیت کنید. ژاپنی ها بخش مهمی از کاربران آنلاین هستند و در استفاده از تکنولوژی در دنیا پیشتازند.

اصول زبان ژاپنی رسمی

اصطلاحات Keigo (زبان مودب) و کلمات رسمی نقش مهمی در زبان تجاری ژاپنی دارند. مردم ژاپن بسیاری مبادی آداب و سنت ها هستند. احترام گذاشتن به دیگران و به خصوص مقام های بالاتر و بزرگترها در ژاپن بسیار مهم است. اگر از عبارات کیگو استفاده نکنید، ممکن است ناپخته و غیرحرفه ای به نظر برسید. به همین دلیل گذراندن یک دوره آموزش زبان ژاپنی بازرگانی توصیه میشود. با درک کامل کاربردهای اساسی کیگو می توانید اطمینان حاصل کنید که روابط تجاری خوبی بر اساس درک و احترام متقابل ایجاد می کنید.

در زبان ژاپنی برای تجارت طیف وسیعی از عبارات مجموعه ای برای سناریوهای مختلف وجود دارد. برای مثال سلام کردن بسته به اینکه در حال ملاقات با مشتری هستید یا تلفنی در حال بازاریابی هستید متفاوت خواهد بود. همچنین در رده های شغلی بالاتر باید بتوانید در جلسات کاری نظرات خود را به خوبی بیان کنید. اگر ایده های ارزشمندی داشته باشید اما نتوانید آن را به خوبی بیان کنید ضرر خواهید کرد.

نوشتن به زبان ژاپنی

سیستم نگارشی زبان و خط ژاپنی دارای 4 نوع نگارش میباشد. این موارد شامل کانجی، کاتاکانا و هیراگانا و خط رومانجی هستند. کاراکترهای کانجی در واقع از زبان چینی وارد زبان ژاپنی شده اند و کار یادگیری را سخت کرده اند! اما حروف الفبای کاتاکانا و هیراگانا که برای نوشتن کلمات ژاپنی اصیل تر به کار میروند، تعداد محدود تری دارند. شما میتوانید همه کلمات ژاپنی را با این دو حروف بنویسید، با این حال یادگیری کانجی ضروری است. یکی از راحت ترین روش های تشخیص دادن نوشته های ژاپنی توحه به استفاده از چند نوع مختلف کاراکتر و الفبا برای نوشتن کلمات است. کانجی هایی که از زبان چینی وارد شده اند بیشتر برای نام، صفت، قید و فعل کاربرد دارند. در زبان نوشتاری ژاپنی کلمات خارجی با کاتاکانا نوشته می شوند.

در نهایت و به دنبال نفوذ بیشتر تکنولوژی و روابط ژاپن با دنیا، استفاده از حروف لاتین برای نوشتن کلمات ژاپنی هم رواج پیدا کرد. برای اینکه نوشتن کلمات ژاپنی به این صورت هم قائده و قانون خودش را داشته باشد، سیستم رومانجی تعریف شد. در رومانجی شما آواهای کلمات ژاپنی را با حروف انگلیسی مینویسید.

زبان ژاپنی با بسیاری از زبان های دنیا تفاوت دارد. از نظر صرف نشدن افعال، این زبان شبیه به زبان چینی است. همچنین افعال ژاپنی همیشه در انتهای جمله می آیند.

آموزش زبان کره ای تجاری نیز مانند زبان ژاپنی برای موفقیت در آسیای شرقی مفید خواهد بود.

مکالمه به زبان ژاپنی

ممکن است گوش شما با تماشا کردن برنامه های تلوزیونی و اخبار ژاپنی با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر توانایی های شما قادر به درک کلمات ژاپنی شود. صحبت کردن به زبان ژاپنی زمان و تمرکز زیادی میطلبد. سیستم های تلفظی این زبان تفاوت بسیاری با سایر زبان ها دارد. تمرین کردن زبان ژاپنی و کتاب های داستان کودک میتواند کمک زیادی به زبان آموزان مبتدی بکند.

آموزش زبان ژاپنی بازرگانی با آموزش مکالمات ساده و ضروری شروع میشود. همانطور که پیش میروید متوجه خواهید شد که این زبان هم کلمات بسیاری را از زبان انگلیسی قرض گرفته است. کلمات انگلیسی وقتی وارد زبان های آسیایی مشوند دچار تغییرات مهمی در تلفظ و حتی شکل کلمه میشوند. همچنین کلمات زیادی مانند اوریگامی و نام برندها و غیره از این زبان وارد زبان های دیگر شده است.

شرکت های مهم ژاپنی


تصمیم گیری برای مهاجرت به ژاپن یک چالش بزرگ است. شما باید تفاوت های بسیار فرهنگی و شغلی را در نظر بگیرید. با این وجود، شرکت های بزرگ معمولا فضایی بسیار کارآمد برای جذب نیروهای خارجی را فراهم میکنند.

خوشبختانه ، از نظر درآمد ژاپن خانه برخی از بزرگترین شرکت ها است. گرچه برخی از این شرکت ها ممکن است برای شما ناآشنا باشند ، بسیاری از آن ها باید برندهایی آشنا باشند! زیرا محصولات و خدمات آنها در خیابان های بزرگ و خانه ها به کار میروند.

طبق فهرست Forbes Global 2000 ، این 10 شرکت برتر در ژاپن هستند.

 گروه مالی میزوهو

ارزش بازار: 39.8 میلیارد دلار (31.3 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #125

گروه مالی Mizuho (MHFG) در نتیجه ادغام بین سه بانک ژاپنی در سال 2001 ایجاد شد. میزوهو یک شرکت هلدینگ بانکی است که دفتر مرکزی آن در پایتخت توکیو قرار دارد. بیش از 50،000 نفر در 880 دفتر خود مشغول به کار هستند. خدمات این شرکت مجموعه ای از خدمات مالی ، بانکی و مدیریت دارایی را پوشش می دهند.

 شرکت میتسوبیشی

ارزش بازار: 42.5 میلیارد دلار (33.4 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #108

یکی از چهار شرکت اصلی تشکیل دهنده میتسوبیشی ، شرکت میتسوبیشی مستقر در توکیو بزرگترین شرکت تجاری ژاپن است. بسیار متنوع ، منافع تجاری متعددی را در بخشهای مختلف ، از جمله امور مالی ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و مواد غذایی حفظ می کند ، در حالی که گروه تجاری انرژی (که تجارت و سرمایه گذاری در گاز و نفت را انجام می دهد) سطح قابل توجهی از درآمد را به همراه دارد.

سود شرکت میتسوبیشی در سال 2018/2019 حدود 5.3 میلیارد دلار (4.2 میلیارد پوند) بود. این شرکت دارایی هایی به ارزش بیش از 150 میلیارد دلار (117.9 میلیارد پوند) دارد.

شرکت هوندا موتور

ارزش بازار: 50.5 میلیارد دلار (39.7 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #76

از اوایل دهه 1980، ژاپن به عنوان تولید کننده و صادرکننده انبوه خودرو و موتورسیکلت مشهور بوده است. هوندا مانند تویوتا، میتسوبیشی و نیسان قطعات بسیار ارزشمندی از بازار جهانی را تشکیل میدهند. تخمین زده می شود که هوندا بزرگترین تولید کننده موتورسیکلت در جهان باشد. این موفقیت بدون شک به درآمد چشمگیر این شرکت در سال 2018/2019 کمک کرده است، زیرا تنها تویوتا در این دوره فروش بیشتری داشته است.

هوندا همچنین در سال های اخیر در بازار تولید فعال بوده است. هوندا به طور فزاینده ای در تحقیقات هوش مصنوعی و تحقیقات روباتیک فعالیت دارد. به طور کلی هوندا سال گذشته 6.6 میلیارد دلار (5.2 میلیارد پوند) سود داشت و دارایی های آن 180.9 میلیارد دلار (142.1 میلیارد پوند) برآورد شده است.

شرکت سونی

 

ارزش بازار: 60.1 میلیارد دلار (47.2 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #73

سونی گروهی چند ملیتی با مشارکت در صنایع بازی ، سرگرمی ، موسیقی و لوازم الکترونیکی (در میان دیگران) و یک نام خانوادگی در سراسر جهان است. شاید سونی بیشتر بخاطر تأثیر آن در بازار لوازم خانگی - به ویژه برند پلی استیشن - شناخته شده است. با این وجود سونی پیکچرز استودیوی فیلم سازی این شرکت حق امتیاز Jumanji ، Men in Black و Ghostbusters را در اختیار دارد. همچنین Sony Music شامل One Direction ، Pharrell Williams و Foo Fighters میشود.

مجموع ارزش این دارایی ها 190.7 میلیارد دلار (149.8 میلیارد پوند) و سود این شرکت در سال 2018/2019 7.3 میلیارد دلار (5.7 میلیارد پوند) است.

گروه مالی Sumitomo Mitsui

ارزش بازار: 50.9 میلیارد دلار (40 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #67

یکی از بزرگترین موسسات مالی جهان ، با دارایی بیش از 1.84 تریلیون دلار (1.45 تریلیون پوند) ، گروه مالی Sumitomo Mitsui (SMFG) است. این گروه در سال 2002 تاسیس شد. بیش از 70،000 نفر در دفاتر مختلف جهانی آن مشغول به کار هستند.

 هلدینگ پست ژاپن

ارزش بازار: 44.5 میلیارد دلار (35 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #66

Japan Post Holdings که مسئول چهار حوزه اصلی کسب و کار (از جمله مدیریت تحویل پست و خدمات پست ژاپن) است ، گروهی متنوع است که در بانکداری ، بیمه و تدارکات نیز دست دارد.

دولت ژاپن در حال حاضر حدود 71 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد ، اگرچه پیشنهادات زیادی برای خصوصی سازی آن ارائه شده است. تا به امروز ، وزارت دارایی دو پیشنهاد عمومی اولیه (IPO) در سال 2015 و 2017 انجام داده است که در مجموع 24 میلیارد دلار (18.9 میلیارد پوند) جمع آوری کرده است - بیشتر درآمد سال 2015 برای تعمیر و بازسازی مناطق آسیب دیده استفاده شد. توسط بلایای زیست محیطی

سود این شرکت در سال گزارش 4.3 میلیارد دلار (3.4 میلیارد پوند) بوده است. در حالی که دارایی های آن بالغ بر 2.62 تریلیون دلار (2.1 تریلیون دلار) ارزش گذاری شده است.

نیپون تلگراف و تلفن

ارزش بازار: 80.2 میلیارد دلار (63 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #51

از نظر درآمد ، نیپون تلگراف و تلفن (NTT) یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی جهان است که دارای زیرمجموعه های متعدد منطقه ای ، راه دور و تلفن همراه است.

اگرچه NTT در چندین بورس اوراق بهادار (از جمله توکیو ، لندن و نیویورک) فهرست شده اما طبق قانون ، متعلق به دولت سوم ژاپن است. این شرکت در سال گزارش 8.7 میلیارد دلار (6.8 میلیارد پوند) سود داشت، در حالی که دارایی هایی به ارزش 80.2 میلیارد دلار (63 میلیارد پوند) در اختیار دارد.

گروه مالی میتسوبیشی UFJ

ارزش بازار: 65 میلیارد دلار (51 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #43

بازوی اصلی مالی گروه میتسوبیشی ، گروه مالی میتسوبیشی UFJ یکی از بزرگترین و قدرتمندترین بانک های جهان است که پس از ادغام در سال 2006 با بانک United Financial of Japan (UFJ) عنوان کامل خود را به دست آورد.

Mitsubishi UFJ با دارایی حدود 2.8 تریلیون دلار (2.2 تریلیون پوند) ، بزرگترین گروه مالی در ژاپن است و مسئول ده ها شرکت مدیریت دارایی ، سهام و اوراق بهادار در سراسر جهان است. این شرکت دارای مالکیت قابل توجهی در چندین موسسه مالی دیگر ، از جمله مورگان استنلی در ایالات متحده و صاحب سهام تویوتا ، نیپون و بانک چیس است. این شرکت در سال گزارش اخیر حدود 9 میلیارد دلار (7 میلیارد پوند) سود داشته است.

گروه سافت بانک

ارزش بازار: 112.4 میلیارد دلار (88.3 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #36

گروه نرم افزاری با علاقه به ارتباطات از راه دور ، تجارت الکترونیکی ، فناوری ، امور مالی و رسانه ها ، گروه SoftBank دارای سهام در طیف گسترده ای از مشاغل است. در ابتدا در سال 1981 به عنوان فروشگاه قطعات رایانه توسط کارآفرین تازه کار Masayoshi Son تاسیس شد ، قبل از گسترش قابل توجه در دهه 1990 و 2000.

این شرکت به دلیل طرح های پیچیده بازاریابی ، و همچنین برنامه مزایا و مزایای کارکنان خود (چیزی که در ژاپن نادر است) مشهور است. در سال گذشته گزارش ، سود آن حدود 13.9 میلیارد دلار (10.9 میلیارد پوند) و دارایی هایی به ارزش حدود 332 میلیارد دلار (260.9 میلیارد پوند) در اختیار دارد.

شرکت تویوتا موتور

ارزش بازار: 176.6 میلیارد دلار (138.8 میلیارد پوند)

رتبه جهانی 2000: #15

دومین تولید کننده بزرگ خودرو در جهان (فقط فولکس واگن آلمان بیشتر تولید می کند) ، شرکت تویوتا موتور یکی از مشهورترین موفقیت های ژاپن و اولین شرکتی است که بیش از 10 میلیون خودرو در یک سال تولید کرده است. این خودرو پیشرو بازار خودروهای برقی هیبریدی و همچنین مالک خودروهای لوکس Lexus است.

تویوتا سیتی محل اصلی و کارخانه های تولیدی این شرکت ، تویوتا در سال گزارش اخیر 17.2 میلیارد دلار (13.5 میلیارد پوند) سود به دست آورده است. از فروش حدود 272 میلیارد دلار (213.7 میلیارد پوند) (تقریبا دو برابر نزدیکترین رقیب ژاپنی خود). هوندا). همچنین دارایی هایی به ارزش حدود 466 میلیارد دلار (366.2 میلیارد پوند) دارد.

منابع یادگیری زبان ژاپنی تجاری

کتاب های مختلفی آموزش زبان ژاپنی بازرگانی وجود دارد. همچنین منابع آنلاین و ویدیویی کمک زیادی خواهند کرد. در نهایت کمک گرفتن از یک استاد بهترین راه حل است.

کتاب یادگیری کامل زبان ژاپنی در سه ماه Hugo Japanese in 3 Months
کتاب Hugo Japanese in 3 Months برای آموزش مبتدی زبان ژاپنی همراه با فایل های چند زبانی هستند. این کتاب برای افرادی که به انگلیسی مسلط هستند مناسب است.

کتاب آموزش هیراگانا و کاتاکانا ژاپنی Japanese Hiragana and Katakana for Beginners
همانطور که گفتیم زبان ژاپنی دارای دو سیستم نوشتن هیراگانا و کاتاکانا می باشد. این کتاب برای یادگیری خواندن و نوشتن 92 کاراکتر اصلی هیراگانا و کاتاکانا مورد استفاده قرار می گیرد.

دوره تخصصی آموزش زبان ژاپنی تجاری

این دوره ها به صورت خصوصی و تصویری برگزار میشوند. شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز کلاس های مناسب خودتان را رزرو کنید. برنامه درسی طبق نیاز شما و در جلسه مشاوره تعیین میشود.

طول دوره

طول دوره برای هر یک از شش سطح استاندارد CEFR حدود 90 جلسه خواهد بود. یعنی برای رسیدن به سطح A1 در زبان ژاپنی به حدود 90 جلسه کلاس نیاز دارید. در سطح های پیشرفته مانند C1 اهمیت مطالعه شخصی شما بیشتر میشود.

هزینه دوره

هزینه دوره آموزش زبان ژاپنی بازرگانی بسته به استاد شما بین جلسه ای 90-200 هزارتومان است. رزرو چند جلسه ای شامل تخفیف خواهد شد.

انتخاب بهترین استاد تیکا برای آموزش زبان ژاپنی تجاری

برای انتخاب بهترین استاد میتوانید از لیست اساتید زبان ژاپنی تیکا معلم مناسب خودتان را پیدا کنید. همچنین با مطالعه رزومه استاد مد نظرتان و تماشای ویدیوی معرفی او میتوانید استاد مد نظرتان را انتخاب کنید. نظرات زبان آموزان قبلی و تماس با پشتیبان تیکا نیز میتواند به شما کمک کند.