استاد زبان انگلیسی احسان صابری

درباره مدرس

احسان صابری هستم. دانش آموخته IDP استرالیا. دانشجوی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران. با بیش از 7 سال سابقه تدریس زبان انگلیسی (آنلاین و حضوری)، برگزاری کارگاه های روش تدریس جهت ارتقاء اساتید آموزشگاه های تهران و کرج و نیز ارائه سمینار های آموزشی در دانشگاه های معتبر. بیشتر کلاس ها رو با توجه به نیاز های اختصاصی هر فرد، از طریق متد های SELECTIVE و در قالب ESA جهانی جلو میبرم. به دلیل حجم بالای متقاضی تلاشم بر این است تا در کم ترین زمان منطقی، بیشترین بازدهی رو برای زبان آموزان داشته باشم. Don't forget to be GREAT! EHSAN SABERI مصاحبه با استاد زبان انگلیسی و آیلتس، احسان صابری استاد صابری شما روش تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟ من با توجه به نیاز زبان آموز و با توجه به سطح مهارت زبان اموز متد تدریسم رو تعیین میکنم و پیش میرم. میشه بگید از چه کتاب های آموزش زبانی بیشتر استفاده میکنید؟ این مورد هم به هدف زبان آموز بستگی داره. برای دریس آیلتس، من از کتابی استفاده خواهم کرد که نسبت به بقیه کتاب ها برتری داشته باشه، گرچه در هر حال هر منبعی کمبودهایی داره. برای آیلتس و حتی مثلا برای جنرال اسپیکینگ کتاب های زیادی تدریس شده. کتابی که من بیشتر استفاده میکنم مجموعه Improve your skills هست، اما من معتقدم یک استاد زبان باید به کتاب های زیادی تسلط داشته باشه و بتونه هر جا کتابی کمبود داشت، با دانش خودش یا مراجعه به اون کتاب ها نیاز زبان آموز رو پوشش بده. آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه آموزشگاهیه؟ تو آموزشگاه های تهران و کرج به نظر من برخی از ویژگی های آموزشگاه های ایده آل زبان وجود داره و برخی هم نه. مثلا توی تدریس در بعضی از آموزشگاه های زبان در آمریکا از روش suggestopedia استفاده میشه و به این روش افتخار هم میکنند. استاد ایده آل زبان انگلیسی برای شما چه کسی بوده یا میتونه باشه؟ سئوال بزرگی پرسیدید، استاد ایده آل باید ویژگی های زیادی داشته باشه. یک استاد خوب نه تنها باید اطلاعات زیادی داشته باشه بلکه باید توانایی انتقال این اطلاعات رو هم داشته باشه. بزرگترین اشتباه یک مدرس توی تدریس زبان چی میتونه باشه؟ به نظر من بزرگترین اشتباه اینه که یه استاد بعد از تموم کردن یک کلاس ندونه هدف از اون کلاس چی بوده و چقدر تحقق پیدا کرده. بسیاری از استادها هستند که در کلاس روی موضوع و برنامه تدریس خاصی تمرکز نمیکنند. ممکنه یک استاد زبان قصد تدریس گرامر رو داشته باشه اما بحث به مکالمه و موضوعات مختلف کشیده بشه. در نهایت بعد از چنین جلساتی زبن آموز هم احساس پیشرفت نخواهد داشت. در این موارد شاید استاد خیلی آگاه و با اطلاعات باشه اما در نهایت موفق نشده بحث رو جمع کنه و روی یک موضوع تمرکز کنه. نیتیو بودن یک استاد زبان چقدر اهمیت داره؟ از نظر صحت اطلاعات زبانی جنرال و کلی میشه گفت نیتیو بودن استاد باعث میشه اطلاعات صحیح تر باشند و مطالب اشتباهی به زبان آموز منتقل نشه. اما همونطور که هر ایرانی توانایی تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبان ها رو نداره، هر فرد انگلیسی زبان هم نمیتونه یک معلم زبان انگلیسی بشه. شاید بشه گفت میزان اطلاعات و دانش دست اول یک استاد نیتیو پنجاه درصد اهمیت داشته باشه و پنجاه درصد دیگه برمیگرده به مهارت تدریس استاد زبان. به نظر شما کلاس های خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و شباهت هایی دارند؟ سئوال خیلی کلیه، در بعضی مهارت ها مثل مکالمه یا همون اسپیکینگ میشه گفت کلاس گروهی باعث میشه زبان آموزها پارتنرهای بیشتری برای صحبت کردن داشته باشند، اما در عین حال نکته منفی مکالمه زبان آموزها با هم اینه که ممکنه اطلاعات اشتباهی به هم منتقل کنند. برای کاهش تاثیر این مشکل در کلاس گروهی باید برنامه ریزی انجام داد. به نظر شما نسبت مدت زمان حرف زدن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟ به هر حال مدت زمان صحبت کردن استاد زبان و شاگرد باید تقریبا با هم برابر باشه، اما بسته به سطح زبان آموز و مهارت مورد تدریس در کلاس، هر قدر کلاس مکالمه محورتر و سطح زبان آموز پیشرفته تر باشه، مدت زمان صحبت شاگرد باید بیشتر باشه.... مشاهده بیشتر

گروه هدف تدریس

نوجوان(13 تا 19 سال)
جوان(20 تا 30 سال)
میانسال(بالای 46 سال)
بزرگسال(31 تا 45 سال)

مهارت های مدرس

تخصص های مدرس

تقویم مدرس

شما در حال مشاهده زمان های خالی استاد هستید؛ برای رزرو می توانید روی تقویم استاد کلیک نمائید.

درباره استاد زبان انگلیسی احسان صابری بیشتر بدانید

من باتوجه‌به نیاز زبان‌آموز و باتوجه‌به سطح مهارت زبان‌آموز متد تدریسم رو تعیین می‌کنم و پیش میرم.

این مورد هم به هدف زبان‌آموز بستگی داره. برای تدریس آیلتس، من از کتابی استفاده خواهم کرد که نسبت به بقیه کتاب‌ها برتری داشته باشه، گرچه درهرحال هر منبعی کمبودهایی داره. برای آیلتس و حتی مثلاً برای جنرال اسپیکینگ کتاب‌های زیادی تدریس شده. کتابی که من بیشتر استفاده می‌کنم مجموعه Improve your skills هست، اما من معتقدم یک استاد زبان باید به کتاب‌های زیادی تسلط داشته باشه و بتونه هر جا کتابی کمبود داشت، با دانش خودش یا مراجعه به اون کتاب‌ها نیاز زبان‌آموز رو پوشش بده.

تو آموزشگاه‌های تهران و کرج به نظر من برخی از ویژگی‌های آموزشگاه‌های ایده‌آل زبان وجود دارد و برخی هم نه. مثلاً توی تدریس در بعضی از آموزشگاه‌های زبان در آمریکا از روش suggestopedia استفاده می‌شود و به این روش افتخار هم می‌کنند.

سؤال بزرگی پرسیدید، استاد ایده‌آل باید ویژگی‌های زیادی داشته باشه. یک استاد خوب نه تنها باید اطلاعات زیادی داشته باشه بلکه باید توانایی انتقال این اطلاعات رو هم داشته باشه.

به نظر من بزرگ‌ترین اشتباه اینه که یه استاد بعد از تموم کردن یک کلاس ندونه هدف از اون کلاس چی بوده و چقدر تحقق پیدا کرده. بسیاری از استادها هستند که در کلاس روی موضوع و برنامه تدریس خاصی تمرکز نمی‌کنند. ممکنه یک استاد زبان قصد تدریس گرامر رو داشته باشه اما بحث به مکالمه و موضوعات مختلف کشیده بشه. در نهایت بعد از چنین جلساتی زبان‌آموز هم احساس پیشرفت نخواهد داشت. در این موارد شاید استاد خیلی آگاه و با اطلاعات باشه اما در نهایت موفق نشده بحث رو جمع کنه و روی یک موضوع تمرکز کنه.

از نظر صحت اطلاعات زبانی جنرال و کلی میشه گفت نیتیو بودن استاد باعث میشه اطلاعات صحیح‌تر باشند و مطالب اشتباهی به زبان‌آموز منتقل نشه. اما همونطور که هر ایرانی توانایی تدریس زبان فارسی به‌غیر فارسی‌زبان‌ها رو نداره، هر فرد انگلیسی‌زبان هم نمی‌تونه یک معلم زبان انگلیسی بشه. شاید بشه گفت میزان اطلاعات و دانش دست‌اول یک استاد نیتیو پنجاه‌درصد اهمیت داشته باشه و پنجاه‌درصد دیگه برمی‌گرده به مهارت تدریس استاد زبان.

سؤال خیلی کلیه، در بعضی مهارت‌ها مثل مکالمه یا همان اسپیکینگ میشه گفت کلاس گروهی باعث میشه زبان‌آموزها پارتنرهای بیشتری برای صحبت‌کردن داشته باشند، اما درعین‌حال نکته منفی مکالمه زبان‌آموزها با هم اینه که ممکنه اطلاعات اشتباهی به هم منتقل کنند. برای کاهش تأثیر این مشکل در کلاس گروهی باید برنامه‌ریزی انجام داد.

به‌هرحال مدت‌زمان صحبت‌کردن استاد زبان و شاگرد باید تقریباً با هم برابر باشه، اما بسته به سطح زبان‌آموز و مهارت مورد تدریس در کلاس، هرقدر کلاس مکالمه ‌محور تر و سطح زبان‌آموز پیشرفته‌تر باشه، مدت‌زمان صحبت شاگرد باید بیشتر باشه.

امتیاز شما به مدرس

هنوز هیچ نظری برای استاد ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...

رزومه مدرس

1398 کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی تهران

قوانین رزرو و برگزاری

پس از رزرو کلاس منتظر تایید یا رد درخواست از طرف استاد بمانید. نیم ساعت قبل از برگزاری کلاس، آمادگی حضور در کلاس را داشته باشید ...

می دونستی ۳۰ روز ضمانت بازگشت مبلغ داری؟

ورود / ثبت نام عزیز تیکا گارانتی پرداخت داره و فقط از درگاه امن تیکا پرداخت را انجام دهید. اگر هر اتفاقی پیش بیاد ما هوات رو داریم، خیالت راحت.