استاد زبان انگلیسی الهام نیلچیان

درباره مدرس

دکتری زبان انگلیسی و دارای مدرک TESOL با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در دانشگاه های خارج و داخل کشور و موسسات و مدارس خارج و داخل کشور. مصاحبه با استاد زبان انگلیسی الهام نیلچیان استاد نیلچیان شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور تعریف میکنید؟ روش تدریس من روش CLT مخفف Communicative language Teaching هست. این متد تدریس زبان_آموز محور هست و توی اون از بازی ها و فعالیت های مختلفی استفاده میشه. این فعالیت ها بازی های گروهی یا ایفای نقش هستند. هدف اصلی این فعالیت ها، توانایی پیدا کردن زبان آموز در ایجاد ارتباط و مکالمه به زبان مقصد هست. بنابراین در طول کلاس و فعالیت های آموزشی از زبان انگلیسی استفاده میکنیم. شما از چه کتاب های آموزش زبانی برای تدریس انگلیسی ای استفاده میکنید؟ منبعی که من از اون برای تدریس زبان انگلیسی استفاده میکنم، کتاب New Headway از انتشارات آکسفورد هست. البته بسته به درخواست زبان آموز ممکنه از کتاب های دیگه ای هم برای تدریس دوره استفاده کنم و از این نظر انعطاف پذیر هستم. اگر زبان آموز دنبال زبان تخصصی یا ادبیات انگلیسی باشند، منابع تکمیلی به زبان آموز معرفی میکنم. در عین حال در طول خود کلاس هم از موسیقی انگلیسی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده میکنم. آموزشگاه های زبان ایده آل به نظر شما کدوم هستند؟ آموزشگاه ایده آل از نظر من جاییه که تعامل انسانی و حرفه ای بین تمام اعضای آموزشگاه، از ریاست و کارمندان گرفته تا معلم ها و زبان آموز ها وجود داشته باشه. مدرسین زبان باید آزادی عمل داشته باشند و زبان آموز ها هم آزادی بیان و توانایی اظهار نظر. استاد ایده آل زبان به نظر شما چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟ من در طول تحصیلات دانشگاهیم استاد ادبیات انگلیسی عزیزی داشتم که پیش از هر چیز از ادبیات انگلیسی برای تدریس انسانیت به ما استفاده میکردند. در حیطه آموزش زبان خارجی هم اساتید مهربانی داشتم که به من در یادگیری انگلیسی، فرانسه و سوئدی با صبر و حوصله کمک کردند. به نظر من استاد ایده آل کسیه که در کنار تدریس، مشوق خوبی هم برای زبان آموزش باشه و من از این نظر واقعا خوش شانس بودم! بزرگترین اشتباه یه مدرس توی تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟ بزرگترین اشتباهی که یک مدرس در تدریس خودش میتونه داشته باشه، برخورد نا به جا با زبان آموز هست. منظورم از برخورد مناسب، جدیت به جا و انعطاف به جاست. یک استاد زبان باید بدونه چطور زبان آموز خودش رو تشویق و هدایت کنه. به نظر شما نیتیو بودن یک استاد چقدر در موثر بودن یک کلاس تاثیر داره؟ به نظر من نیتیو بودن مدرس همونقدر که میتونه جذاب باشه، میتونه فریبنده باشه. خیلی از اساتید هستند که خودشون نیتیو هستن اما تلاش خاصی برای یاد گرفتن مهارت های تدریس نمیکنند و صرفا به دانش زبان مادری خودشون تکیه میکنند. صرف نیتیو بودن برای استاد زبان ایده آل شدن کافی نیست، از نظر من استاد غیر نیتیو که تحصیلات و تجربه قابل اعتنایی در تدریس زبان داشته باشه، از یک استاد صرفا نیتیو قابل اعتماد تر خواهد بود. ممنون از شما. در نهایت میشه به ما بگید به نظر شما نسبت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز باید به هم چقدر باشه؟ متد CLT که یک متد با محوریت زبان آموز هست، بر اساس فعالیت بیشتر زبان آموز طراحی شده. در این متد استاد زبان صرفا نقش یک تسهیل کننده و هدایت کننده فرآیند یادگیری زبان رو داره. بنابراین هرقدر زمان صحبت کردن استاد در کلاس کمتر باشه، زمان صحیت کردن زبان آموز بیشتر خواهد شد و به ایده آل های این متد نزدیکتر میشیم.... مشاهده بیشتر

گروه هدف تدریس

بزرگسال(31 تا 45 سال)
میانسال(بالای 46 سال)
جوان(20 تا 30 سال)

تقویم مدرس

امتیاز شما به مدرس

هنوز هیچ نظری برای استاد ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...

رزومه مدرس

1372 دکتری زبان انگلیسی لستر انگلستان

قوانین رزرو و برگزاری

پس از رزرو کلاس منتظر تایید یا رد درخواست از طرف استاد بمانید. نیم ساعت قبل از برگزاری کلاس، آمادگی حضور در کلاس را داشته باشید ...

می دونستی ۱۴ روز ضمانت بازگشت مبلغ داری؟

کاربر عزیز تیکا گارانتی پرداخت داره و فقط از درگاه امن تیکا پرداخت را انجام دهید. اگر هر اتفاقی پیش بیاد ما هوات رو داریم، خیالت راحت.