استاد زبان ترکی استانبولی زهرا وحدانی

درباره مدرس

زهرا وحدانی هستم مدرس و مترجم زبان ترکی استانبولی دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق دارای سابقه تدریس بیش از پنج سال در کلاسهای گروهی و خصوصی داخل و خارج آموزشگاه و کلاس های آنلاین به صورت آکادمیک و کاربردی تدریس شامل تمام سطوح زبانی ,A1,A2,B1,B2,C1,C2 دارای مدرک TTC بانمره ی 98 و تجربه ی سوپروایزی تدریس کتاب های Hitit به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TÖMER و پیشرفت مکالمه تدریس کتاب های استانبول برای تقویت مکالمه اگر میخواهید به هر چهار مهارت ( خواندن ، نوشتن ، مکالمه و شنیدار ) زبان ترکی استانبولی صورت آکادمیک و با لهجه ی صحیح تسلط پیدا کنید و مکالمتون رو قوی کنید با کمال میل همراه شما هستم. . مصاحبه سامانه آموزش زبان تیکا با استاد زبان ترکی استانبولی زهرا وحدانی استاد وحدانی شما متد تدریس خودتون رو چطور توصیف میکنید؟ متد تدریس زبان من در محور قرار دادن چهار مهارت اصلی خلاصه میشه. من از این متد تدریس به این علت استفاده میکنم که باعث پیشرفت سریع زبان آموزان میشه. شما از چه منابع و کتاب های آموزش زبانی برای تدریس استفاده میکنید؟ منابع اولیه من برای آموزش زبان ترکی کتاب های Hitit هستند، چون این کتاب ها از منابع آکادمیک آموزش ترکی استانبولی هستند. این کتاب ها برای آموزش زبان به افرادی که قصد تحصیل در ترکیه و شرکت در آزمون زبان ترکی رو داشته باشند مناسبترند. برای زبان آموزانی که قصد یادگیری ترکی استانبولی عمومی و کاربردی را داشته باشند بسته به سن از کتاب Istanbul برای افراد نوجوان یا بالای چهل سال استفاده میکنم به نظر شما آموزشگاه زبان ایده آل چه ویژگی هایی داره؟ به نظر من یک آموزشگاه زبان خوب در درجه اول باید نظم داشته باشه. منظم بودن و برنامه ریزی خوب در یک آموزشگاه زبان میتونه به زبان آموزان کمک بزرگی بکنه. به نظر شما یک استاد زبان ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ در درجه اول یک معلم زبان خوب باید بتونه دانسته ها و دانش زبانی خودش رو به زبان آموز تفهیم کنه. در کنار مهارت آموزش، مهارت انگیزه دادن و ایجاد علاقه نسبت به یادگیری زبان ترکی استانبولی هم اهمیت زیادی دارند. به نظر شما بزرگترین اشتباه یک مدرس در تدریس زبان چی میتونه باشه؟ در تدریس زبان ترکی استانبولی به نظر من اشتباه برخی اساتید اینه که یه سر جملات قالبی رو به زبان آموزان ارائه میکنند تا اون جملات رو حفظ کنند و بدون اینکه باز خورد زبان اموز را در نظر بگیرند به تدریس ادامه بدهند . به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان در کیفیت تدریس چقدر میتونه تاثیر داشته باشه؟ نیتیو بودن یک استاد از نظر لهجه میتونه خیلی مفید باشه. قطعا تاثیر لهجه خوب یک استاد بر کیفیت تدریس زبان رو نمیشه انکار کرد. من به عنوان یه استاد زبان ترکی استانبولی به لهجه خودم اطمینان کامل دارم و از این بابت کمبودی نسبت به یک مدرس نیتیو احساس نمیکنم. اما در نهایت، نیتیو بودن معلم زبان در بخش های دیگه تاثیری نمیذاره. حتی میشه گفت آشنا بودن یک مدرس به زبان مادری زبان آموز به مراتب اهمیت بیشتری داره چون کمک در غیر این صورت زبان آموز باید بسیار باهوش باشه تا بتونه از محضر یک استاد نیتیو و نا آشنا به زبان مادریش استفاده کنه. به نظر شما کلاس زبان خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و مزایایی نسبت به همدیگه دارند؟ کلاس های گروهی امکان تعامل رو بیشتر فراهم میکنه، و فضای رقابتی به وجود می آورند. اما کلاس خصوصی برای زبان آموزانی که سطح بالاتری دارند مفیدتر خواهد بود چون سریعتر پیشرفت میکنند. به طور کلی در زبان ترکی استانبولی اختلاف سطح بین زبان آموزان خیلی بیشتر به چشم میاد. به نظر شما نسبت مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز در کلاس باید به هم چقدر باشه؟ به نظر من باید حالت متغییری داشته باشه چون استاد زبان و شاگرد باید با هم تعامل کنند و صحبت های اون ها حالت یک نفره نباید داشته باشه.... مشاهده بیشتر

گروه هدف تدریس

بزرگسال(31 تا 45 سال)
جوان(20 تا 30 سال)
نوجوان(13 تا 19 سال)

سطوح مورد تدریس

مهارت های مدرس

تخصص های مدرس

تقویم مدرس

درباره استاد زبان ترکی استانبولی زهرا وحدانی بیشتر بدانید

متد تدریس زبان من در محور قراردادن چهار مهارت اصلی خلاصه میشه. من از این متد تدریس به‌این‌علت استفاده می‌کنم که باعث پیشرفت سریع زبان‌آموزان میشه.

منابع اولیه من برای آموزش زبان ترکی کتاب‌هایی Hitit هستند، چون این کتاب‌ها از منابع آکادمیک آموزش ترکی استانبولی هستند. این کتاب‌ها برای آموزش زبان به افرادی که قصد تحصیل در ترکیه و شرکت در آزمون زبان ترکی رو داشته باشند مناسب‌ترند. برای زبان‌آموزانی که قصد یادگیری ترکی استانبولی عمومی و کاربردی را داشته باشند بسته به سن از کتاب Istanbul برای افراد نوجوان یا بالای چهل سال استفاده می‌کنم، و برای زبان‌آموزان بزرگسال کتاب‌های Yedi Iklim به نظرم مفیدتر هستند.

به نظر من یک آموزشگاه زبان خوب در درجه اول باید نظم داشته باشه. منظم بودن و برنامه‌ریزی خوب در یک آموزشگاه زبان می‌تونه به زبان‌آموزان کمک بزرگی بکنه.

در درجه اول یک معلم زبان خوب باید بتونه دانسته‌ها و دانش زبانی خودش رو به زبان‌آموز تفهیم کنه. در کنار مهارت‌آموزش، مهارت انگیزه دادن و ایجاد علاقه نسبت به یادگیری زبان ترکی استانبولی هم اهمیت زیادی دارند.

در تدریس زبان ترکی استانبولی به نظر من اشتباه برخی اساتید اینه که یه سر جملات قالبی رو به زبان‌آموزان ارائه می‌کنند تا اون جملات رو حفظ کنند و بدون اینکه بازخورد زبان‌آموز را در نظر بگیرند به تدریس ادامه بدهند.

نیتیو بودن یک استاد از نظر لهجه می‌تونه خیلی مفید باشه. قطعاً تأثیرلهجه خوب یک استاد بر کیفیت تدریس زبان رو نمیشه انکار کرد. من به‌عنوان یک استاد زبان ترکی استانبولی به لهجه خودم اطمینان کامل دارم و از این بابت کمبودی نسبت به یک مدرس نیتیو احساس نمی‌کنم. اما در نهایت، نیتیو بودن معلم زبان در بخش‌های دیگه تأثیری نمی‌ذاره. حتی میشه گفت آشنا بودن یک مدرس به زبان مادری زبان‌آموز به مراتب اهمیت بیشتری داره چون کمک در غیر این صورت زبان آموز باید بسیار باهوش باشه تا بتونه از محضر یک استاد نیتیو و ناآشنا به زبان مادریش استفاده کنه.

کلاس‌های گروهی امکان تعامل رو بیشتر فراهم می‌کنه، و فضای رقابتی به وجود می‌آورند. اما کلاس خصوصی برای زبان‌آموزانی که سطح بالاتری دارند مفیدتر خواهد بود چون سریع‌تر پیشرفت می‌کنند. به‌طورکلی در زبان ترکی استانبولی اختلاف سطح بین زبان‌آموزان خیلی بیشتر به چشم میاد.

به نظر من باید حالت متغییری داشته باشه چون استاد زبان و شاگرد باید با هم تعامل کنند و صحبت‌های اون ها حالت یک‌نفره نباید داشته باشه.

امتیاز شما به مدرس

هنوز هیچ نظری برای استاد ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...

رزومه مدرس

1393 کارشناسی حقوق آزاد تهران مرکز

قوانین رزرو و برگزاری

پس از رزرو کلاس منتظر تایید یا رد درخواست از طرف استاد بمانید. نیم ساعت قبل از برگزاری کلاس، آمادگی حضور در کلاس را داشته باشید ...

می دونستی ۱۴ روز ضمانت بازگشت مبلغ داری؟

کاربر عزیز تیکا گارانتی پرداخت داره و فقط از درگاه امن تیکا پرداخت را انجام دهید. اگر هر اتفاقی پیش بیاد ما هوات رو داریم، خیالت راحت.