استاد زبان انگلیسی شیوا تیموری

کلاس زبان انگلیسی استاد شیوا تیموری

تعداد شاگردها: 22
 استاد شیوا تیموری مدرس زبان انگلیسی  در تیکا
انگلیسی
انگلیسی

شیوا تیموری

زبان انگلیسی
مدرس آیلتس با ۱۰ سال سابقه
محل سکونت مدرس
محل اقامت
تهران
تعداد کل زبان آموزان
زبان آموز
22
امتیاز مدرس
امتیاز مدرس
4.9
رزرو جلسه اول رزرو کلاس
رایگان 45 هزار تومان برای هر ساعت

درباره مدرس

مدرس زبان انگلیسی با ده سال سابقه تدریس،کارشناس ارشد آموزش دانشگاه گیلان،مکالمه به روش سی ال سی

مصاحبه با استاد زبان انگلیسی، شیوا تیموری

استاد تیموری شما روش تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟

درمورد روش تدریس خودم باید بگم که من از روش CLC استفاده میکنم – Conversational Language Course که بر اساس مکالمه و جلسات بحث زبان انگلیسی رو آموزش میدم. کلاس های CLC از سال 2010 شروع شدند. مزیت این نوع از کلاس ها اینه که میتونند زبان آموز رو در مدت زمان کوتاهی از سطح مبتدی در مکالمه انگلیسی به پیشرفته برسونند. در بخش مکالمه کلاس ها از هیچ منبع پیچیده یا کتاب دستور زبان و کورس بوک خاصی، شما صرفا مکالمه زبان انگلیسی رو تجربه خواهید کرد. من سعی میکنم در صورت تمایل زبان آموز این دوره رو در حدود سی جلسه هم برگذار کنم. در این روش تدریس گوش دادن و مکالمه انگلیسی شما یا همون listening and speaking تقویت میشه. ما بیشتر از منابع و روش های تصویری و صوتی برای تدریس به این روش استفاده میکنیم تا زبان آموز بتونه لغات انگلیسی رو با تصویر سازی ذهنی یاد بگیره، چون به نظر من تدریس مکالمه انگلیسی نیازی به کتاب آموزشی نداره.
میشه بگید از چه کتاب های آموزش زبانی بیشتر استفاده میکنید؟
در بخش مکالمه از جزوه استفاه نمیکنم. برای کلاس هایی مکالمه محور یا همون CLC، جزوه هایی که من به زبان آموزانم میدم خلاصه ای از پنج الی شش کتاب آموزش لغات انگلیسی معروف هستند. علاوه بر اون، مجموعه ای از گرامر و اصطلاحات انگلیسی رو در قالب کلیپ های صوتی و تصویری به زبان آموزان ارائه میکنم.
برای آموزش جنرال انگلیش یا همون زبان عمومی من کتاب های Touchstone رو ترجیح میدم. برای آمادگی برای آزمون آیلتس هم در درجه اول با توجه به سطح فعلی زبان آموز و مدت زمانی که در اختیار داره و نمره آیلتس مد نظرش منابع رو انتخاب میکنم، اما بیشتر کتاب هایی که به هر مهارتی به صورت جداگانه میپردازند گرایش دارم و اونا رو مناسب میدونم.

آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه آموزشگاهیه؟
آموزشگاه خوب به نظر من آموزشگاهیه که امکانات لازم رو فراهم کنه. برای مثال امکان تشکیل کلاس مکالمه با جا به جا کردن صندلی ها وجود داشته باشه. به علاوه من کلاس های مختلط رو ترجیح میدم. کیفیت سیستم های صوتی آموزشگاه اهمیت زیادی داره. در عین حال مشکلات نرم افزاری سیستم های آموزشگاه هم باید برطرف بشوند تا کلاس ها به خوبی برگذار بشن.
درمورد کلاس های آنلاین زبان آموزشگاه ها، من پلتفرم های مختلفی رو استفاده کردم، اما هرکدوم مشکلات خودشون رو داشتند. پلتفرم آموزش زبان قبلی که من روی اون فعال بودم به من امکان اتصال با تلفن همراه در هر شرایطی رو میداد، اما زبان آموزها با اون پلتفرم آشنا و راحت نبودند. در حال حاضر اما پلتفرم تیکا برام خیلی راحت بود و خیلی استقبال کردم، اما در حال حاضر مشکل من با پلتفرم (اسکای روم) اینه که روی تلفن همراه فعال کردن اسپیکر زبان آموز برام ممکن نیست!
در حال حاضر و در شرایط کرونا من به این نتیجه رسیدم که تدریس آنلاین میتونه خیلی گزینه خوبی باشه.
(پلتفرم تیکا از هفته آینده به Big Blue Button تغییر خواهد کرد تا اتصال بهتری رو تجربه کنید!)

استاد ایده آل زبان انگلیسی برای شما چه کسی بوده یا میتونه باشه؟
در زمینه آموزش زبان انگلیسی و اونم توی ایران، این سئوال خیلی سئوال سختیه. توی ایران آموزش زبان تبدیل به بیزنس شده. توی همین شبکه های اجتماعی افراد زیادی هستند که خودشون رو به عنوان مرجع آموزش زبان معرفی میکنند. بعضی از این افراد سواد خوبی دارند و بعضی ها هم در حدی که معلم زبان خودشون رو معرفی کنند نیستند. بهتره اینطور بگم که بهتره خیلی از اساتید ما سطح خودشون رو ارتقا بدهند قبل از اینکه خودشون رو استاد زبان معرفی کنند.
افراد شخصیت های مختلفی دارند، چه از نظر سطح و مهارت و چه شخصیت ها. به همین دلیل من معتقدم یه استاد باید روانشناس خوبی باشه و در درجه اول شاگردشو روانشناسی کنه تا مشکل اون در یادگیری رو شناسایی کنه. بنابراین یک استاد زبان خوب به نظر من باید انعطاف بالایی داشته باشه و نباید یک روش تدریس خاص رو درمورد همه زبان آموز ها اعمال کنه.

بزرگترین اشتباه یک مدرس توی تدریس زبان چی میتونه باشه؟
بزرگترین اشتباه یک معلم زبان به نظر من اینه که اشتباهات زبان آموز رو جدی نگیره. به نکات ریزی که زبان آموز در اون زمینه احساس عدم اعتماد به نفس داره بی توجه باشه، و از زبان آموز بازخوردی نگیره.
ما توی ایران معمولا تدریس میکنیم و تمرین حل میکنیم و جلو میریم بدون اینکه روی نقاط ضعف زبان آموز تمرکز کنیم. این مسئله خصوصا درمورد مهارت مکالمه زبان انگلیسی زبان آموزها دردسرساز شده. ما باید برگردیم عقب و چک کنیم بینیم زبان آموز قادر به استفاده از نکات آموزش داده شده هست یا نه؟

نیتیو بودن یک استاد زبان انگلیسی از نظر شما در زمینه تدریس چقدر اهمیت داره؟

نیتیو بودن مدرس خیلی خوبه. این مورد میتونه نکته مثبتی باشه اما یه نقطه ضعف هم داره: یک مدرس نیتیو ممکنه از نقاط ضعف خاص یک زبان آموز که به زبان مادری زبان آموز مربوطه، اطلاعی نداشته باشه. این امر میتونه برقراری ارتباط بین استاد و زبان آموز رو هم دشوار کنه. اما در کل به نظر من نکته مثبتی هست و چرا که نه!

به نظر شما کلاس های خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و شباهت هایی دارند؟

در این مورد باید بگم هر کدوم معایب و مزایای خودشون رو دارند. به نظر من حداکثر تعداد دانش آموزا توی یک کلاس گروهی باید شش یا هفت نفر باشه. در صورتی که کلاس زبان پرجمعیت تر از این باشه، بازدهی وجود نخواهد نداشت و مدیریت این کلاس هم دشوار خواهد بود. مزیت کلاس گروهی اینه که میشه زبان آموزها رو به گروه های مختلف تقسیم کرد و مهارت مکالمه زبان آموزا رو تقویت کرد. زبان آموز ها در کلاس گروهی میتونند از اشتباهات همدیگه یاد بگیرند و این اشتباهات رو تکرار نکنند.
اما خیلی از زبان آموزها به خاطر سیستم تدریس اشتباه زبان در ایران، اعتاد به نفس شرکت در کلاس گروهی رو از دست دادند. من به این زبان آموزها توصیه میکنم اول حدود بیست جلسه به عنوان شاگرد خصوصی در یک کلاس مکالمه شرکت کنند. بعد از چنین دوره ای استاد میتونه با راهنمایی خودش اعتماد به نفس همسطح بودن با سایر شاگردان رو به این زبان آموزها برگردونه. این توصیه من به زبان آموزاییه که میخوان کلاس انتخاب کنند.

به نظر شما نسبت مدت زمان حرف زدن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟

نسبت صحبت کردن استاد و زبان آموز بستگی به نوع کلاس داره. من در کلاس گروهی ترجیح میدم زیاد با زبان آموزا صحبت کنم، و ترجیح میدم زبان آموزا با هم حرف بزنند و حتی همدیگه رو تصحیح کنند.
اما توی کلاس خصوصی زبان آموز و استاد باید در تعامل با هم باشند چون زبان آموز جز استاد کسی رو نداره که باهاش مکالمه داشته باشه! روی این حساب به نظرم استاد در کلاس خصوصی طبیعتا باید خیلی فعالتر باشه.

گروه هدف تدریس

  • جوان
  • میانسال
  • بزرگسال

تخصص مدرس

  • Beginner-A1
  • Pre-intermediate-A2
  • intermediate-B1
  • Upper-intermediate-B2
  • Advanced-C1
  • Proficient-C2

تقویم مدرس

زمان غیرقابل رزرو /
زمان آزاد(قابل انتخاب) /
رزرو شما /
زمان رزرو شده دیگران
امتیاز شما به مدرس

لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید

نظرات

4.9

بسیار مسلط و روان تدریس میکنن . عالی

روش تدریس ایشون خیلی خوبه , طبق برنامه ریزی دقیقی که انجام دادن هر جلسه پیش میریم , کاملا به تدریس مسلط هستند و زبان آموز رو از کتابهای مختلف بی نیاز میکنند و زبان آموز سردر گم نمیشه .ازشون خیلی ممنونم

مرسی از خانم تیموری ، خیلی راضیم از کلاس

بهترین استاد زبانی که تا حالا داشتم

کلاس های گروهی در دسترس

اگر بودجه شما محدود هست میتوانید با توجه به برنامه زمانی خود از کلاسهای گروهی خانم تیموری بهره مند شوید
زبان تدریس انگلیسی
محل اقامت تهران
تعداد زبان آموز 22
امتیاز مدرس 4.9
هزینه جلسه آزمایشی 0
هزینه هر جلسه 45000
گروه هدف تدریس جوان میانسال بزرگسال
تخصص مدرس Beginner-A1 Pre-intermediate-A2 intermediate-B1 Upper-intermediate-B2 Advanced-C1 Proficient-C2
تحصیلات مدرس
سابقه کاری
مدارک آموزشی
درباره مدرس مدرس زبان انگلیسی با ده سال سابقه تدریس،کارشناس ارشد آموزش دانشگاه گیلان،مکالمه به روش سی ال سی

مصاحبه با استاد زبان انگلیسی، شیوا تیموری

استاد تیموری شما روش تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟

درمورد روش تدریس خودم باید بگم که من از روش CLC استفاده میکنم – Conversational Language Course که بر اساس مکالمه و جلسات بحث زبان انگلیسی رو آموزش میدم. کلاس های CLC از سال 2010 شروع شدند. مزیت این نوع از کلاس ها اینه که میتونند زبان آموز رو در مدت زمان کوتاهی از سطح مبتدی در مکالمه انگلیسی به پیشرفته برسونند. در بخش مکالمه کلاس ها از هیچ منبع پیچیده یا کتاب دستور زبان و کورس بوک خاصی، شما صرفا مکالمه زبان انگلیسی رو تجربه خواهید کرد. من سعی میکنم در صورت تمایل زبان آموز این دوره رو در حدود سی جلسه هم برگذار کنم. در این روش تدریس گوش دادن و مکالمه انگلیسی شما یا همون listening and speaking تقویت میشه. ما بیشتر از منابع و روش های تصویری و صوتی برای تدریس به این روش استفاده میکنیم تا زبان آموز بتونه لغات انگلیسی رو با تصویر سازی ذهنی یاد بگیره، چون به نظر من تدریس مکالمه انگلیسی نیازی به کتاب آموزشی نداره.
میشه بگید از چه کتاب های آموزش زبانی بیشتر استفاده میکنید؟
در بخش مکالمه از جزوه استفاه نمیکنم. برای کلاس هایی مکالمه محور یا همون CLC، جزوه هایی که من به زبان آموزانم میدم خلاصه ای از پنج الی شش کتاب آموزش لغات انگلیسی معروف هستند. علاوه بر اون، مجموعه ای از گرامر و اصطلاحات انگلیسی رو در قالب کلیپ های صوتی و تصویری به زبان آموزان ارائه میکنم.
برای آموزش جنرال انگلیش یا همون زبان عمومی من کتاب های Touchstone رو ترجیح میدم. برای آمادگی برای آزمون آیلتس هم در درجه اول با توجه به سطح فعلی زبان آموز و مدت زمانی که در اختیار داره و نمره آیلتس مد نظرش منابع رو انتخاب میکنم، اما بیشتر کتاب هایی که به هر مهارتی به صورت جداگانه میپردازند گرایش دارم و اونا رو مناسب میدونم.

آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه آموزشگاهیه؟
آموزشگاه خوب به نظر من آموزشگاهیه که امکانات لازم رو فراهم کنه. برای مثال امکان تشکیل کلاس مکالمه با جا به جا کردن صندلی ها وجود داشته باشه. به علاوه من کلاس های مختلط رو ترجیح میدم. کیفیت سیستم های صوتی آموزشگاه اهمیت زیادی داره. در عین حال مشکلات نرم افزاری سیستم های آموزشگاه هم باید برطرف بشوند تا کلاس ها به خوبی برگذار بشن.
درمورد کلاس های آنلاین زبان آموزشگاه ها، من پلتفرم های مختلفی رو استفاده کردم، اما هرکدوم مشکلات خودشون رو داشتند. پلتفرم آموزش زبان قبلی که من روی اون فعال بودم به من امکان اتصال با تلفن همراه در هر شرایطی رو میداد، اما زبان آموزها با اون پلتفرم آشنا و راحت نبودند. در حال حاضر اما پلتفرم تیکا برام خیلی راحت بود و خیلی استقبال کردم، اما در حال حاضر مشکل من با پلتفرم (اسکای روم) اینه که روی تلفن همراه فعال کردن اسپیکر زبان آموز برام ممکن نیست!
در حال حاضر و در شرایط کرونا من به این نتیجه رسیدم که تدریس آنلاین میتونه خیلی گزینه خوبی باشه.
(پلتفرم تیکا از هفته آینده به Big Blue Button تغییر خواهد کرد تا اتصال بهتری رو تجربه کنید!)

استاد ایده آل زبان انگلیسی برای شما چه کسی بوده یا میتونه باشه؟
در زمینه آموزش زبان انگلیسی و اونم توی ایران، این سئوال خیلی سئوال سختیه. توی ایران آموزش زبان تبدیل به بیزنس شده. توی همین شبکه های اجتماعی افراد زیادی هستند که خودشون رو به عنوان مرجع آموزش زبان معرفی میکنند. بعضی از این افراد سواد خوبی دارند و بعضی ها هم در حدی که معلم زبان خودشون رو معرفی کنند نیستند. بهتره اینطور بگم که بهتره خیلی از اساتید ما سطح خودشون رو ارتقا بدهند قبل از اینکه خودشون رو استاد زبان معرفی کنند.
افراد شخصیت های مختلفی دارند، چه از نظر سطح و مهارت و چه شخصیت ها. به همین دلیل من معتقدم یه استاد باید روانشناس خوبی باشه و در درجه اول شاگردشو روانشناسی کنه تا مشکل اون در یادگیری رو شناسایی کنه. بنابراین یک استاد زبان خوب به نظر من باید انعطاف بالایی داشته باشه و نباید یک روش تدریس خاص رو درمورد همه زبان آموز ها اعمال کنه.

بزرگترین اشتباه یک مدرس توی تدریس زبان چی میتونه باشه؟
بزرگترین اشتباه یک معلم زبان به نظر من اینه که اشتباهات زبان آموز رو جدی نگیره. به نکات ریزی که زبان آموز در اون زمینه احساس عدم اعتماد به نفس داره بی توجه باشه، و از زبان آموز بازخوردی نگیره.
ما توی ایران معمولا تدریس میکنیم و تمرین حل میکنیم و جلو میریم بدون اینکه روی نقاط ضعف زبان آموز تمرکز کنیم. این مسئله خصوصا درمورد مهارت مکالمه زبان انگلیسی زبان آموزها دردسرساز شده. ما باید برگردیم عقب و چک کنیم بینیم زبان آموز قادر به استفاده از نکات آموزش داده شده هست یا نه؟

نیتیو بودن یک استاد زبان انگلیسی از نظر شما در زمینه تدریس چقدر اهمیت داره؟

نیتیو بودن مدرس خیلی خوبه. این مورد میتونه نکته مثبتی باشه اما یه نقطه ضعف هم داره: یک مدرس نیتیو ممکنه از نقاط ضعف خاص یک زبان آموز که به زبان مادری زبان آموز مربوطه، اطلاعی نداشته باشه. این امر میتونه برقراری ارتباط بین استاد و زبان آموز رو هم دشوار کنه. اما در کل به نظر من نکته مثبتی هست و چرا که نه!

به نظر شما کلاس های خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و شباهت هایی دارند؟

در این مورد باید بگم هر کدوم معایب و مزایای خودشون رو دارند. به نظر من حداکثر تعداد دانش آموزا توی یک کلاس گروهی باید شش یا هفت نفر باشه. در صورتی که کلاس زبان پرجمعیت تر از این باشه، بازدهی وجود نخواهد نداشت و مدیریت این کلاس هم دشوار خواهد بود. مزیت کلاس گروهی اینه که میشه زبان آموزها رو به گروه های مختلف تقسیم کرد و مهارت مکالمه زبان آموزا رو تقویت کرد. زبان آموز ها در کلاس گروهی میتونند از اشتباهات همدیگه یاد بگیرند و این اشتباهات رو تکرار نکنند.
اما خیلی از زبان آموزها به خاطر سیستم تدریس اشتباه زبان در ایران، اعتاد به نفس شرکت در کلاس گروهی رو از دست دادند. من به این زبان آموزها توصیه میکنم اول حدود بیست جلسه به عنوان شاگرد خصوصی در یک کلاس مکالمه شرکت کنند. بعد از چنین دوره ای استاد میتونه با راهنمایی خودش اعتماد به نفس همسطح بودن با سایر شاگردان رو به این زبان آموزها برگردونه. این توصیه من به زبان آموزاییه که میخوان کلاس انتخاب کنند.

به نظر شما نسبت مدت زمان حرف زدن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟

نسبت صحبت کردن استاد و زبان آموز بستگی به نوع کلاس داره. من در کلاس گروهی ترجیح میدم زیاد با زبان آموزا صحبت کنم، و ترجیح میدم زبان آموزا با هم حرف بزنند و حتی همدیگه رو تصحیح کنند.
اما توی کلاس خصوصی زبان آموز و استاد باید در تعامل با هم باشند چون زبان آموز جز استاد کسی رو نداره که باهاش مکالمه داشته باشه! روی این حساب به نظرم استاد در کلاس خصوصی طبیعتا باید خیلی فعالتر باشه.