اساتید پیشنهادی:

نحوه شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
یک‌شنبه, 8 اسفند 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 20 دقیقه

تعداد بازدید : 493

نحوه شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

《 نحوه شروع آموزش انگلیسی به کودکان در خانه 》

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه زبان انگلیسی را به فرزندان خود بیاموزند ، اما نمی دانند چگونه شروع کنند. 
برای یافتن بهترین راه ،پیشنهادات ما را بخوانید!

( چگونه می توان در خانه زبان انگلیسی را به بچه ها یاد داد ؟ )

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه زبان انگلیسی را به فرزندان خود بیاموزند ، اما نمی دانند چگونه شروع کنند. به این بستگی ندارد که زبان  انگلیسی شما کامل و عالی باشد ، بلکه مهمترین چیز این است که شما مشتاق باشید و فرزندان خود را مورد تشویق و تمجید قرار دهید.
کودک شما اشتیاق شما به این زبان را پیدا می کند. اگر فرزند شما از همان اول نمی تواند انگلیسی صحبت  کند، نگران نباشید. آنها برای جذب زبان به زمان مشخصی نیاز دارند. صبور باشید ، تا آنها در زمان مناسب بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

(ایجاد روال در آموزش زبان )
برای آموزش زبان انگلیسی  در خانه یک برنامه معمول ایجاد کنید. بهتر است جلسات کوتاه و مکرر داشته باشید تا جلسات طولانی و غیر مکرر. پانزده دقیقه برای کودکانی با سنین کم  کافی است. با بزرگتر شدن کودک و افزایش دامنه تمرکز او می توانید به تدریج جلسات را طولانی کنید. برای جلب توجه کودک ، فعالیت ها را کوتاه و متنوع نگه دارید.
سعی کنید هر روز فعالیتهای خاصی را همزمان انجام دهید. کودکان وقتی می دانند چه انتظاری دارند احساس راحتی و اطمینان بیشتری می کنند. به عنوان مثال ، شما می توانید هر روز بعد از مدرسه یک بازی به زبان انگلیسی انجام دهید ، یا قبل از خواب با کودکان خود یک داستان انگلیسی بخوانید. 
شما می توانید مکانی را برای آموزش زبان انگلیسی ایجاد کنید که در آنجا،  کتاب ، بازی ، DVD یا چیز هایی دیگر را به زبان انگلیسی ، نگه دارید.
 تکرار ضروری است - کودکان اغلب نیاز به شنیدن کلمات و عبارات دارند ، تا بتوانند در آینده از تکرار ، جملات بهتری را بسازند .
(بازی کردن)
کودکان وقتی سرگرم می شوند به طور طبیعی یاد می گیرند. فلش کارت ها  یک روش عالی برای آموزش و تجدید نظر در واژگان است . همچنین بازی های مختلفی وجود دارد که می توانید با کودکتان بازی کنید ، مانند :Memory, Kim’s game, Snap or Happy Families.
شما می توانید بازی هایی را به صورت رایگان از گوگل دانلود کنید. انواع مختلف دیگری از بازی ها وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید تا به آنها در تمرین انگلیسی کمک کنند. مانند :
▪︎Action games 
بازی های اکشن 
▪︎board games 
بازی های تخته ای 
▪︎word games 
بازی با کلمات 
▪︎online games 
بازی های آنلاین 

( استفاده از موقعیت های روزمره)
مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیا  واقعی در خانه و اطراف آن استفاده کنید تا زبان را به طور طبیعی و متناسب با آن تمرین کنید. مثلا:
▪︎درباره لباس هایی که کودک شما می پوشد یا وقتی لباس های شسته شده را مرتب می کنید به زبان انگلیسی صحبت کنید .
مانند : 
Let’s put on your blue socks’ 
بیا جوراب های آبیت را بپوش . 
‘It’s Dad’s T-shirt’
این تی شرت بابا است .
▪︎وقتی به کودک خود کمک می کنید اتاق خواب خود را مرتب کند ، واژگان مربوط به اسباب بازی ها و مبلمان را تمرین کنید.
مانند : 
Let’s put your teddy bear on the bed!
بیا خرس عروسکیت را روی تخت بگذاریم. 
Where is the blue car?
ماشین آبی کجاست.
▪︎وقتی مشغول آشپزی یا خرید هستید واژگان غذا را بیاموزید. هنگامی که به سوپرمارکت می روید ، لیستی از مواردی را که کودکتان می تواند آنها را بخرد ، در اختیار او قرار دهید (بسته به سن آنها از تصاویر یا کلمات استفاده کنید). 

( از کتاب های داستان استفاده کنید )
کودکان کوچکتر عاشق کتابهایی با رنگهای روشن و تصاویر جذاب هستند. به تصاویر با هم نگاه کنید و همانطور که به تصاویر اشاره می کنید کلمات را بگویید. بعداً می توانید از کودک خود بخواهید که به موارد مختلف اشاره کند ، به عنوان مثال : 
Where is the cat ? 
گربه کجاست ؟
 
بعد از مدتی آنها را ترغیب کنید که با پرسیدن" What's that "کلمات را بگویند. گوش دادن به داستان ها کودک شما را به صدا و ریتم انگلیسی عادت می دهد.
داستان های زیادی به صورت متن و ویدیو در LearnEnglish Kids وجود دارد که این ، یک روش عالی برای توسعه مهارت های گوش دادن و خواندن برای کودکان است. 

(از آهنگ ها استفاده کنید)
آهنگ ها یک روش واقعا موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. همچنین آهنگ ها ترانه های برای عملکرد یادگیری  کودکان بزرگتر ، بسیار مفید می باشد زیرا با اهنگ معانی کلمات بهتر درک می شود.
همچنین آهنگهای زیادی در LearnEnglish Kids وجود دارد که می توانید با فرزندان خود به آنها گوش دهید.

( دستور زبان را به آنها یاد دهید )
در كودكان كوچكتر ، نیازی به آموزش صریح قوانین گرامری نیست ، اما در عوض آنها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای دستوری مختلف در متن عادت دهید ، به عنوان مثال وقتی در مورد ظاهر شخص صحبت می كنید ، از کلمه  "have got " استفاده کنید و وقتی در مورد قوانین مدرسه خود صحبت می کنیم از "must /mustn't " استفاده کنید 
شنیدن این دستور زبان که از کودکی در متن استفاده می شود به کودک شما کمک می کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و صحیح استفاده کند.
برای کودکان بزرگتر ، می توانید از بخش تمرین گرامر در LearnEnglish Kids استفاده کنید. فیلم ها ، مسابقه ها و بازی ها به کودکان کمک می کند تا به روشی سرگرم کننده و آرام یاد بگیرند.
برای کودکان بزرگتر می تواند بسیار مفید باشد که به خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده خود آموزش دهند. توضیح نحوه استفاده از دستور زبان برای شخص دیگر به شما کمک می کند تا خودتان بر آن تسلط داشته باشید.

( ابتدا کدام کلمات و عبارات را آموزش دهم ؟ )
هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب موضوعات ، علایق و شخصیت فرزند خود را در نظر بگیرید و اجازه دهید کودک در انتخاب شما به شما کمک کند. شاید دوست داشته باشید با برخی از این مباحث شروع کنید:
▪︎numbers (1–10; 10–20; 20–100)
اعداد (۱ تا ۱۰ ، ۱۰ تا ۲۰ ، ۲۰ تا ۱۰۰ )
▪︎colours
رنگ ها 
▪︎adjectives (e.g. big, small, tall, happy, sad, tired)
صفات ( بزرگ ، کوچک ، بلند ، خوشحال ، ناراحت ، خسته )
▪︎the body
بدن
▪︎toys
اسباب بازی ها
▪︎clothes
لباس ها 
▪︎animals (e.g. pets, farm animals, wild animals)
حیوانات ( حیوانات خانگی ، حیوانات مزرعه ، حیوانات وحشی )
▪︎food
غذا

شما می توانید بسیاری از فعالیت های سرگرم کننده را در طیف گسترده ای از موضوعات در LearnEnglish Kids پیدا کنید.
همچنین برای کودک شما بسیار مهم است که به زبان "انگلیسی به وقت" عادت کند ، بنابراین هر بار از عبارات مشابه با کودک خود استفاده کنید ، به عنوان مثال :
It’s English time! Let’s sit down. Which song shall we start with today?

وقت یادگیری زبان انگلیس است! بیا بشینیم ، امروز با کدام آهنگ شروع  کنیم؟ 
روش شما هرچه باشد ، مهمترین چیز استفاده از استراحت ، سرگرمی و یادگیری زبان انگلیسی می باشد که یک تجربه لذت بخش برای شما و فرزندتان به وجود می آورد






نحوه شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات