اساتید پیشنهادی:

زبان آموز برتر ماه تیر

زینب ناصری
زینب ناصری
دوشنبه, 11 مهر 2021

دسته بندی : student-success-story

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 2511

زبان آموز برتر فرانسوی آموزشگاه زبان تیکا نیما زابلی

امروز به سراغ یکی از اعضای تیکا، یعنی یک زبان آموز موفق و جوان که با کمک استاد منیژه غفوری در حال یادگیری زبان فرانسوی هستند رفتیم تا تجربه های او را با شما در میان بگذاریم!

زبان فرانسوی یکی از زبان های کاربردی در سامانه آموزش زبان تیکا است. وجود اساتید با تجربه و علاقه زبان آموزان ایرانی به زبان فرانسه هم از دلایل دیگر محبوبیت این زبان هستند. این زبان بعد از زبان انگلیسی در بسیاری از کشورها کاربرد دارد. شاید افراد زیادی بین ما با چند جمله و کلمه فرانسوی آشنا باشند، اما چه چیزی باعث میشود یک زبان آموز به طور منظم و پیوسته این زبان را یاد بگیرد؟ این سئوالی است که ما از آقای نیما زابلی پرسیدیم.

معرفی زبان آموز برتر زبان فرانسه

تیکا: سلام و وقتتون بخیر، خودتون رو معرفی میکنید؟

سلام، من نیما زابلی هستم و 19 سالمه. دانشجوی رشته پزشکی هستم. در شیراز زندگی میکنم.

 

هدف شما از یادگیری زبان فرانسه چه بود؟

 

در حقیقت من دوست داشتم در کنار زبان انگلیسی که زبان مطرحی هست، زیانی مثل فرانسوی رو هم یاد بگیرم. زبان فرانسوی هم در دنیا خیلی رایج هست و دونستش ضرری نداره! به علاوه یادگیری زبان برای من یک سرگرمی مفید محسوب میشه.

 

چرا آموزشگاه زبان آنلاین رو انتخاب کردید؟

 

چون تصمیم من برای یادگیری زبان فرانسوی در دوران کرونا شروع شد، من تصمیم گرفتم با یک آموزشگاه زبان آنلاین شروع کنم. گزینه های دیگه ای هم برای یادگیری آنلاین وجود داشتند اما من ترجیح دادم آموزشگاهی رو انتخاب کنم که به طور تخصصی در زمینه آموزش آنلاین فعالیت کنه. مجموعه تیکا یکی از این مجموعه ها بود. برای انتخاب استادم هم از تجربه و نظر و رای زبان آموزهای دیگه که قبل از من در کلاس ها شرکت کردند بودند و با ان استاد کلاس گرفته بودند استفاده کردم. خانم منیژه غفوی انتخاب من بودند.

 

قبل از این جایی کلاس زبان فرانسوی رفته بودید؟

 

نه. در حقیقت من از صفر شروع کردم و هیچ آشنایی قبلی با زبان فرانسوی نداشتم. در حال حاضر سطح اولیه از سطح های شش تایی زبان رو تموم کردم و در سطح دوم هستم. به عبارت دیگه از A1 گذشتم و در حال یادگیری سطح A2 هستم. من حتی یکی دو بار هم تلاش کردم در مجموعه های حضوری ثبت نام کنم و ادامه بدم، اما در نهایت مزیت های آموزش مجازی باعث شدند با این روش ادامه بدم. یکی از این مزایا همین خصوصی بودن آموزش در تیکا هست. چون کلاس ها خصوصی هستند من میتونم هر ساعتی دوست دارم رو انتخاب کنم. به علاوه چون کلاس آنلاین زبان فرانسه به صورت تک به تک برگزار میشه، من میتونم با سرعت دلخواه خودم پیش برم. به علاوه فرصت زیادی برای صحبت کردن با استاد در طول کلاس دارم و این واقعا برای مکالمه مفید هست.

 

چالش های یادگیری آنلاین از نظر شما چه مواردی هستند؟

کلاس های مجازی یه عیب هایی هم دارند. از این مشکلات میشه به سرعت اینترنت اشاره کرد که روی کیفیت آموزش میتونه تاثیر بگذاره. گاهی اوقات پیش میاد که سرعت اینترنت از سمت استاد یا از سمت من مشکل داشته باشه. ولی به طور کلی آموزش مجازی چون انرژی کمتری میگیره و رفت و آمد رو حذف میکنه بازدهی خوبی داره.

 

نظرتون درمورد روش تدریس استاد فرانسه خانم منیژه غفوری رو میتونم بپرسم؟

 

من از خانم غفوری به شخصه راضی هستم. ایشون به خوبی کلاس ها رو برگزار میکنند. کلاس های ایشون به موقع شروع میشوند و به موقع هم به اتمام میرسند. ایشون روی یک منبع آموزشی تکیه نمیکنند و از منابع مختلف استفاده میکنند. به علاوه فرصت پرسش و پاسخ رو برای زبان آموز فراهم میکنند. چه در ابتدای کلاس، چه در انتهای کلاس و چه در حین کلاس. و اینکه ایشون تکالیف رو قبل از کلاس بررسی و اصلاح میکنند و برام میفرستند. من این فرصت رو دارم که اصلاحات ایشون رو مرور کنم و اگه سئوالی برام باقی موند ازشون بپرسم. در کل من از مجموعه تیکا راضی هستم و به همه تون خسته نباشید میگم.

 

تیکا: خیلی ممنون از شما. باعث افتخار ماست که موفق شدیم فضایی برای تبادل علم فراهم کنیم تا شاگردها و اساتید خوب از ظرفیت و مزایای آموزش آنلاین استفاده کنند.

امیدواریم زبان آموزان دیگر هم از این تجربه ها استفاده کنند واز زمان خودشون به بهترین شکل استفاده کنند.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا
زبان آموز برتر ماه تیر

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات