اساتید پیشنهادی:

مصاحبه با پریسا منصوریار، استاد برتر تیکا

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 22 بهمن 2021

دسته بندی : teacher

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 1697

مصاحبه با پریسا منصوریار، استاد برتر تیکا

این بار با یکی از همکاران و اساتید قدیمی تیکا صحبت کردیم. خانم پریسا منصوریار یکی از اساتید زبان انگلیسی عمومی و آیلتس تیکا هستند. خانم منصوریار تاکنون شاگردهای راضی زیادی داشتند و در زمینه استفاده از ابزازهای مختلف آموزش آنلاین موفق ظاهر شده اند.

مصاحبه با پریسا منصوریار، استاد برتر تیکا

تیکا: پیشاپیش از شما تشکر میکنیم که وقتتون رو در اختیار ما گذاشتید و قبول کردید با ما صحبت کنید. با توجه به سابقه شما در تدریس در تیکا تصمیم گرفتیم این بار با شما صحبت کنیم. اگه ممکنه خودتون رو معرفی کنید.

پریسا منصوریار: سلام وقت شما هم بخیر. ممنون که این مصاحبه رو ترتیب دادید و این فرصت رو به من دادید که بخشی از تجربیاتم رو در اختیار سایر اساتید قرار بدم. من پریسا منصوریار هستم مدرس زبان انگلیسی. حدود 8 ساله که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت میکنم. رشته من در دانشگاه مهندسی کامپیوتر بود و من بعد از مدتی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی رو احساس کردم. در طول این مدت از محضر اساتید زیادی استفاده کردم که تصور و دیدگاه من نسبت به تدریس زبان رو شکل دادند. بعد از مدتی من انگلیسی رو به صورت حرفه ای دنبال کردم و تصمیم گرفتم یک مدرس زبان بشم.


ویژگی ها و مزایای تدریس آنلاین

تیکا: ممنون از اطلاعاتی که به ما دادید. ما در تیکا اساتید از پس زمینه های تحصیلی مختلفی داریم. گاهی اوقات شباهت رشته تحصیلی زبان آموزان و اساتید به هم باعث میشه آموزش بهتر صورت بگیره. گاهی اوقات زبان آموزان برای مثال برنامه نویس دوست دارند استاد زبانی با سابقه تحصیلی مشابه داشته باشند. در ادامه اگه ممکنه درمورد چالش های آموزش آنلاین تجربه خودتون رو در تیکا و یا پلتفرم های دیگه با ما در میون بگذارید.

پریسا منصوریار: من قبل از شیوع کرونا هیچ تجربه ای درمورد تدریس آنلاین نداشتم و در آموزشگاه های مختلف مشغول تدریس زبان بودم. بعد از شیوع کرونا من درمورد روش تدریس آنلاین سرچ کردم. سایت های مختلفی در این زمینه بودند از جمله تیکا. من در تیکا و چند سایت دیگه ثبت نام کردم. یکی از شرایط تیکا ضبط یک ویدیوی معرفی یکی از شرایط ثبت نام در تیکا بود. ضبط ویدیو برای من مرحله خاطره سازی بود چون دشواری های خودش رو داشت! برای مثال خیلی اوقات خانواده ام حضور داشتند  و سر و صدایی پیش می اومد که کار رو خراب میکرد. به هر صورت ثبت نام رو انجام دادم و الآن دو و نیم سال از آغاز به کار من در تیکا میگذره.

روش های تدریس موثر

تیکا: بنابراین ورود شما به تیکا همزمان شد با حضور تعداد زیادی از اساتید و شاگردان زبان به تیکا. ما قبل از شیوع ویروس کرونا فعالیت خودمون رو شروع کردیم ولی در اون زمان امکان رزرو کلاس حضوری هم به صورت محدود وجود داشت. بیشتر جامعه هدف ما افرادی بودند که مشغله داشتند و نمیتونستند در کلاس های حضوری شرکت کنند. بعد از شیوع، همه زبان آموزان مخاطب آموزش آنلاین شدند.

با توجه به اینکه در حال حاضر شما یک استاد با تجربه هستید، دوست داریم بدونیم توصیه شما برای اساتید و زبان آموزان دیگه چیست؟

پریسا منصوریار: به نظر من چالش اصلی برای استاد، برقراری تعامل و به چالش کشیدن زبان آموز هست. این چالش برای من هم پیش اومد، من نمیدونستم چطور باید با زبان آموزم ارتباط خوبی بگیرم؟ برای گرفتن جواب من به جست و جو در اینترنت پرداختم. از یوتیوب گرفته تا سایت های مختلف آموزش زبان و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده بود رو مرور کردم. این فرآیند چند هفته طول کشید. در نهایت خدا رو شکر جواب داد و با استفاده از روش هایی که مطرح شده بود موفق شدم آموزش خوبی داشته باشم.

راه حل برای همه مشکلات آموزشی

تا به حال در این زمینه با مشکل عجیب و غریبی مواجه نشدم. هستند افرادی که با آموزش آنلاین ارتباط خوبی ندارند یا در برابر این نوع تعامل گارد دارند. من در این شرایط از همه ابزارهای تدریس در کلاس مجازی استفاده میکنم. به نظر من یک مدرس که تازه وارد محیط آنلاین شده باید حتما مطالعه کافی در این زمینه رو داشته باشند.

تیکا: بازم ممنون از شما بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید. در پایان اگه پیشنهاد یا انتقادی دارید خوشحال میشیم که بشنویم.

پریسا منصوریار: نه انتقاد خاصی وجود نداره. در پایان دوست دارم از سایر همکاران خودم در تیکا تشکر کنم که سعی دارند همیشه سایت آموزش زبان رو به روز نگه دارند و اطلاعات بهتری رو در اختیار اساتید قرار بدهند.

تیکا: ممنون از شما و روز خوبی داشته باشید.

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا
مصاحبه با پریسا منصوریار، استاد برتر تیکا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات