اساتید پیشنهادی:

اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 13 مهر 2022

دسته بندی : english-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 21593

اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی

در زبان انگلیسی اصطلاحات و کلمات زیادی درباره ازدواج و روابط عاطفی وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. زیرا کمک می‌کند تا هنگام ارتباط برقرار کردن با دوستان، آشنایان و دیگر افراد بتوانید از این کلمات در صورت نیاز استفاده کنید و یا اگر با آن‌ها مواجه شدید بدانید که این اصطلاحات چه معنی دارند. در ادامه می‌خواهیم لغات زبان در حوزه  اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی را آموزش دهیم.

مهم‌ترین اصطلاحات درباره ازدواج و روابط عاطفی چیست؟

اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی

برای یادگیری لغات انگلیسی بهتر است که در شرایط ممکن قرار بگیرید. فهرست زیر شامل مهم‌ترین و پرکاربردترین اصطلاحات درباره ازدواج و روابط عاطفی است و عبارت‌اند از:

پذیرش Accepting))

پذیرش به عملی گفته می‌شود که شما یاد می‌گیرید شریک زندگی‌تان را همان‌طوری که هست و با ویژگی‌های که دارد مانند رفتار، ظاهر، اخلاق، نیازها و... دوست بدارید. در واقع در عمل پذیرش شما نباید نسبت به هر اتفاق و عملی سریع واکنش نشان دهید و یا عصبانی شوید.

فعال / منفعل Active/passive))

اصطلاح فعال یا منفعل در واقع یک قدرت را توصیف می‌کند که اغلب بین روابط خانوادگی مشاهده می‌شود. فعال و منفعل بودن در زمینه‌هایی مانند بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مالی، داشتن مکالمات دشوار، کارهای خانه، اولویت دادن به سلامتی و تندرستی و... به‌کاربرده می‌شود. به طور معمول فردی که این کارها را به عهده می‌گیرد و یا در موقعیت‌های مختلف قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارد فرد فعال در نظر گرفته می‌شود. اما فردی که نسبت به هیچ اتفاقی واکنش نشان نمی‌دهد و کاملاً بی‌تفاوت است فرد منفعل در نظر گرفته می‌شود.

متعادل Balanced))

یک رابطه متعادل به رابطه‌ای گفته می‌شود که در آن افراد نیازها و خواسته‌های برابر و سالمی از یکدیگر دارند. به طوری که فرد به هر میزان که محبت، انرژی، حمایت و عشق به طرف مقابل می‌دهد همان میزان را از شریک خود دریافت می‌کند.

وابستگی Codependent))

این اصطلاح به یک رابطه پویا که فاقد هرگونه مرزهای فیزیکی و عاطفی است و برای داشتن یک رابطه سالم و محترمانه و طولانی نیاز است گفته می‌شود. اگرچه به طور معمول از اصطلاح وابستگی برای توصیف کردن افراد و ویژگی‌های شخصی آن‌ها استفاده می‌شود، اما این اصطلاح تمایلات، رفتارها و اعمال را با دقت بیشتری توضیح می‌دهد. برخی از نشانه‌های همبستگی شامل زندگی مشترک، رسیدگی به مسائل شریک زندگی، مراقبت از شریک زندگی و گاهی بی‌توجهی به خود و نیازهای شهریک زندگی را بر نیازهای خود ترجیح دادن است.

زندگی مشترک Cohabitation))

اصطلاح زندگی مشترک، به زندگی در یک خانواده یا با شخصی که با او در رابطه هستید گفته می‌شود. هر کدام از طرفین در یک رابطه می‌توانند به دلایل مختلفی مانند ارزش‌های شخصی، منافع مالی، راحت بودن و... تصمیم بگیرند زندگی مشترکی را آغاز کنند.

متعهد شدن Committed))

متعهد شدن معمولاً به رابطه‌ای گفته می‌شود که در آن طرفین قصد دارند تا مسئولیت‌پذیری رابطه خود را به طور کامل بر عهده بگیرند. این متعهد شدن می‌تواند مواردی مانند سطح اولویت‌بندی، تعهد برای برآورده کردن نیازهای یکدیگر و... را شامل شود.

خواستگاری Courtship))

این اصطلاح در واقع به یک دوره زمانی مشخصی گفته می‌شود که در آن دو نفر به طور رسمی وارد یک رابطه جدی می‌شوند که نیازمند تعهد طولانی‌مدت به یکدیگر است. معمولاً ارزش‌ها و نیت‌هایی که در خواستگاری وجود دارد می‌تواند از فردی به فرد دیگر و یا از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد.

قرار ملاقات Dating))

این اصطلاح برای عملی که در آن فرد در یک فعالیت مشترک برای گذراندن وقت و آشنایی با افراد دیگر شرکت می‌کند به کار گرفته می‌شود. به طور معمول اولین قدم برای دوست‌یابی قرار گذاشتن یا قرار ملاقات با افراد است. صحبت کردن درباره مسائل مختلف دوست‌یابی می‌تواند به صداقت، اعتمادبه‌نفس و تقویت ارتباط شما کمک کند.

به هم زدن Disconnected))

به هم زدن اصطلاحی است که برای قطع کردن یک رابطه توسط طرفین رابطه یا یکی از اعضا انجام می‌شود. قطع ارتباط و به هم زدن عاطفی می‌تواند نتیجه عدم ارتباط، ناسازگاری، برآورده نشدن نیازها و... باشد.

مشارکت داخلی Domestic partnership))

این رابطه به رابطه‌ای گفته می‌شود که در آن دو نفر با هم زندگی می‌کنند اما به طور قانونی با یکدیگر ازدواج نکرده‌اند. اگرچه مشارکت داخلی یک وضعیت قانونی است، اما هیچ مزیت، حقوق و یا امتیازی به دو طرف مقابل تعلق نمی‌گیرد.

نامزدی Engagement))

به مدت زمانی گفته می‌شود که دو طرف رابطه هنوز به مرحله رسمی کردن رابطه خود نرسیده‌اند. معمولاً پس از نامزدی، مراسم ازدواج برگزار می‌شود که نشانه تعهد دو طرف به یکدیگر است. در برخی از افراد، نامزدی شامل هدیه دادن یک حلقه است و در برخی دیگر ممکن است به دلیل فرهنگ و سنت‌های متفاوت مراسم جور دیگری برگزار شود.

مسافت طولانی Long distance))

این اصطلاح برای توصیف رابطه بین افرادی گفته می‌شود که از لحاظ فیزیکی و جغرافیایی در یک مکان نیستند بلکه در مکانی دور از یکدیگر قرار دارند و در اکثر مواقع فرصتی برای ملاقات حضوری با یکدیگر ندارند.

ازدواج Marriage))

ازدواج به یک تعهد رسمی در قالب یک توافق اجتماعی گفته می‌شود. با ازدواج، به افراد حقوق و امتیازات خاصی اعطا می‌شود و مسئولیت‌های دو طرف نسبت به نامزدی و یا دیگر مراحل قبل از ازدواج بسیار سنگین‌تر می‌شود. به طور معمول مراسم ازدواج بسته به موقعیت جغرافیایی، مذهب، فرهنگ و ارزش‌های شخصی می‌تواند در افراد مختلف متغیر باشد.

تک همسری Monogamous))

این اصطلاح به رابطه‌ای گفته می‌شود که در آن دو طرف رابطه توافق می‌کنند که فقط یک شریک عاطفی داشته باشند. این نوع رابطه به عنوان انحصاری بودن نیز یاد می‌شود. در این رابطه که برخلاف رابطه چندهمسری است دو طرف توافق می‌کنند که از لحاظ رابطه فیزیکی و عاشقانه فقط به یکدیگر متعهد باشند.

شریک Partner))

یک اصطلاح کاربردی و فراگیر برای اشاره به کسی است که با او در رابطه عاطفی یا عاشقانه هستید. به طور معمول اصطلاح شریک با کلمات دیگری همراه می‌شود تا نوع شریک خاصی را نشان دهد و یا اطلاعات بیشتری درباره شراکت دو طرف ارائه دهد. به طور مثال در یک رابطه می‌تواند شریک عاشقانه، شریک فرزند پروری، شریک ازدواج، شریک جنسی و شریک زندگی وجود داشته باشد.

ریباند Rebound))

این اصطلاح هنگام تغییر یک رابطه یا پایان دادن به یک رابطه به کار گرفته می‌شود. معمولاً از اصطلاح ریباند هنگامی استفاده می‌شود که دو طرف رابطه به رابطه خود پایان می‌دهند، اما پس از مدتی به دلیل محبت، عشق، جذابیت و توجه که ممکن است در فرد تغییر کرده باشد دوباره به‌سوی یکدیگر باز می گردند.

همسر Spouse))

این اصطلاح یک اصلاح کاملا بی طرف از نظر جنسیتی است و به کسی گفته می‌شود که یک تعهد قانونی مانند ازدواج را بر عهده دارد. مسئولیت یک فرد به عنوان همسر بسیار بیشتر از افرادی است که صرفاً در یک رابطه قرار دارند.

موقت یا فعلا Temporary or just for now))

این اصطلاح یک عبارت غیر رسمی برای توصیف رابطه‌ای است که طرفین قصد ندارند برای مدت طولانی با یکدیگر بمانند و تعهد بلندمدت به یکدیگر داشته باشند.

سمی Toxic))

رابطه سمی، روابطی را توصیف می‌کند که شامل مواردی مانند وابسته بودن بیش‌ازحد به یکدیگر، کنترل کردن مداوم، آسیب رساندن، ناسالم بودن، نامتعادل بودن، تخلیه عاطفی بیش‌ازحد، انزوای اجتماعی و بد دهنی است. هنگامی که یکی از طرفین رابطه به اصطلاح فرد سمی باشد، ممکن است این رابطه سرانجام خوبی برای دو طرف نداشته باشد.

لینک مفید: اصطلاحات مدیریت به زبان انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

مهم‌ترین اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی را با یکدیگر بررسی کردیم و با کاربرد هر کدام از آن‌ها آشنا شدیم. درست است که این اصطلاح در طول زمان و یا از فرهنگی به فرهنگ دیگر ممکن است متفاوت باشد یا تغییر کند. اما به طور معمول از این اصطلاحات در سراسر جهان استفاده می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری درباره کلماتی که مردم از آن‌ها برای بیان روابط خود استفاده می‌کنند داشته باشید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان در تیکا

اصطلاحات انگلیسی در مورد ازدواج و روابط عاطفی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

خیلی جالب بود

24 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

بسیار عالی ممنون میشم برای زبان فرانسوی هم بگید

17 مهر 2022

user-image

حسین محسنیان

ممنون از مقاله های مفید تون

16 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

چقد مطالبتون خوندنی و جالبن، مرسی!

16 مهر 2022