اساتید پیشنهادی:

معرفی اپلیکیشن Busuu

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 9 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2324

اپلیکیشن Busuu

امروزه یادگیری زبان به لطف وجود برنامه‌های آموزش زبان آنلاین بسیار راحت‌تر از چندین سال گذشته است. با روی کار آمدن این نرم‌افزارها دیگر زبان‌آموزان احتیاج ندارند که برای یادگیری زبان موردنظر خود هزینه زیادی را صرف کنند و یا ساعت‌های طولانی را به کلاس‌های آموزش زبان مراجعه کنند، بلکه می‌توانند با دانلود و نصب این نرم‌افزارها زبان را آموزش ببینند. یکی از نرم‌افزارهایی که در زمینه آموزش زبان بسیار موفق عمل کرده است، نرم افزار Busuu نام دارد. اما برای اینکه بیشتر با این نرم افزار کاربردی آشنا شوید، در ادامه می‌خواهیم به معرفی کامل آن بپردازیم.

نرم افزار Busuu چیست؟

 اپلیکیشن Busuu

زبه این منظور که شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای آموزش زبان خود استفاده کنید و هم اگر در کلاس‌های حضوری آموزش زبان شرکت می‌کنید، می‌توانید در کنار کلاس‌هایتان از این نرم افزار استفاده کنید. به طور کلی نرم‌افزار Busuu در مقایسه با دیگر نرم افزارهای آموزش زبان از محتوای آموزشی پیشرفته‌تر و عمیق‌تری برخوردار است.

درست است که در حال حاضر از زبان‌های زیادی پشتیبانی نمی‌کند، اما مواد آموزشی و موضوعاتی که در این نرم‌افزار قرار داده‌شده‌اند، به آموزش کامل شما کمک می‌کنند. یکی از نقاط قوت نرم افزار Busuu طراحی کم عیب و حرفه‌ای آن است که بدون شک آن را در بین بهترین نرم‌افزارهای آموزش زبان قرار می‌دهد.

این نرم‌افزار تا حدودی رایگان است، اما اگر قصد دارید زبان را به صورت کاملاً حرفه‌ای و عمیق‌تر آموزش ببینید، می‌توانید با خرید نسخه پولی، قابلیت‌های بیشتری را در اختیار خود قرار دهید. هزینه کردن برای این نرم‌افزار کاملاً مقرون‌به‌صرفه است؛ بنابراین خیالتان بابت هزینه‌ای که می‌کنید راحت باشد.

جهت مطالعه بیشتر: یادگیری ابزارهای آموزش زبان

مزایا و معایب اپلیکیشن Busuu

درست است که این نرم افزار یک نرم افزار کاربردی و بسیار جذاب به شمار می‌آید، اما مانند بسیاری از نرم افزارهای آموزشی دیگر یک سری مزایا و معایبی دارد. اگر بخواهیم خیلی سریع مزایا و معایب این نرم‌افزار را به شما بگوییم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایا

  • بسیار واضح و دقیق است
  • دوره‌های آموزشی بسیار مفیدی دارد
  • خرید اشتراک بلندمدت این نرم افزار مقرون‌به‌صرفه است

معایب

  • از زبان‌های نسبتاً محدودی پشتیبانی می‌کند
  • برخی از تمرین‌های نوشتاری آن خسته‌کننده است

نسخه‌های رایگان و پولی اپلیکیشن Busuu

نرم‌افزار Busuu کاملاً رایگان نیست، بلکه شامل ۲ نسخه پولی و رایگان است. اکانت رایگان محدودیت‌های زیادی برای زبان آموزان دارد، اما اگر قصد دارید که از تمام قابلیت‌های این نرم افزار استفاده کنید و به آموزش عمیق آن دست پیدا کنید باید هزینه بپردازید. کاربرانی که از نسخه پولی استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از فلش کارت‌ها لغات زبان را بیاموزند، اما کاربران نسخه رایگان فقط می‌توانند اولین دوره درس‌ها که رایگان است را به صورت آزمایشی آموزش ببینند.

هنگامی‌که شما نسخه پولی را دریافت می‌کنید، می‌توانید بدون هیچ گونه محدودیت، تمامی دوره‌های زبان مورد نظر خود را بیاموزید و به غیر از فلش کارت‌ها به تمامی محتوای آموزشی دیگری که در این نرم‌افزار قرار داده شده است مانند آزمون‌ها، نظرات سایر کاربران و تمرین‌های مربوط به دستور زبان دسترسی پیدا کنید. همچنین با تهیه این نسخه می‌توانید درس‌ها را بر روی تلفن همراه خود دانلود کنید تا در صورت نیاز و هنگامی‌که به اینترنت دسترسی ندارید بتوانید از این دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

با وجود تمام امکاناتی که در اختیار کاربران قرار داده می‌شود، این نرم‌افزار قیمت مناسبی را برای اشتراک خود در نظر گرفته است. اشتراک سالانه این نرم‌افزار ۹.۶۹ دلار است که تقریباً معادل با ۸۳.۵ دلار در ماه در نظر گرفته شده است. اما علاوه بر اشتراک یک‌ساله، این نرم‌افزار از اشتراک دو ساله نیز برخوردار است که قیمت آن به مراتب بیشتر است. هزینه اشتراک دو ساله این نرم‌افزار ۹۹.۱۱۹ دلار است که تقریباً معادل با ۹۹.۴ دلار در ماه در نظر گرفته شده می‌شود.

چه زبان‌هایی که توسط Busuu پشتیبانی می‌شوند؟

تمامی محتواهایی که در این نرم‌افزار قرار داده‌شده‌اند برای افرادی مناسب هستند که به زبان انگلیسی تسلط دارد و قصد یادگیری یک زبان دیگر رادارند. در حال حاضر نرم افزار Busuu از زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، عربی، چینی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، ژاپنی، ترکی استانبولی و لهستانی پشتیبانی می‌کند. درست است که دامنه زبان‌های ارائه شده توسط این نرم افزار ممکن است از نظر شما که محدود باشد، اما می‌توان گفت تقریباً اکثر زبان‌هایی را که یک فرد انگلیسی زبان علاقه‌مند ‌است تا آن را آموزش ببیند را در برمی‌گیرد.

یادگیری زبان با کمک اپلیکیشن Busuu

همان‌طور که می‌دانید وجود یک ساختار بسیار منظم به همراه دوره‌های آموزشی مفید زبان برای هر زبان‌آموزی بسیار اهمیت دارد و نرم افزار Busuu توانسته از عهده این کار به خوبی بربیاید. از طریق بخش داشبورد این نرم افزار می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که در چه مرحله‌ای از آموزش قرار دارید. این امکان به خصوص برای افراد مبتدی که قصد دارند ببینند هر روز چقدر پیشرفت کرده‌اند بسیار مفید است. اگر بخواهیم درباره ساختار آموزشی نرم‌افزار صحبت کنیم باید بگوییم که ساختار آموزشی به صورت مرحله‌به‌مرحله است.

آموزشی این نرم افزار مبتنی بر اصول خاصی است؛ بنابراین دستور زبان و یا واژه‌ها به صورت اتفاقی و شانسی به شما ارائه نمی‌شوند. برخی از نرم‌افزارهای آموزش زبان هستند که خود کاربر می‌تواند انتخاب کند که چه چیزی را بیاموزد. در نسخه پولی نرم افزار Busuu این امکان برای کاربران قرار داده می‌شود یعنی هنگامی‌که زبانی را انتخاب می‌کنید این نرم‌افزار گزینه‌ای را پیش روی شما قرار می‌دهد که با یک آزمون تعیین سطح بتوانید اطلاعات و دانش زبانی خود را محک بزنید. این قابلیت بسیار مفید است زیرا به افرادی که قبلاً اطلاعاتی در مورد زبان داشته‌اند کمک می‌کند تا دوره‌های پایه را پشت سر بگذارند و به دوره‌های بالاتر بروند و در نتیجه دیگر ناچار نیستند تا موارد تکراری را یاد بگیرند.

پس از اینکه آزمون تعیین سطح انجام می‌شود، نرم‌افزار به کاربر پیشنهاد می‌کند که با توجه به سطح زبانی خود باید آموزش را از چه مرحله‌ای آغاز کند.

 نرم افزار Busuu چه مهارت‌هایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؟

این نرم افزار تمامی مهارت‌هایی که یک زبان‌آموز به آن نیاز دارد مانند خواندن، نوشتن، صحبت کردن و هجی کردن را در اختیار او قرار می‌دهد. کاربر از طریق داشبورد نرم‌افزار می‌تواند فعالیت‌هایی که باید در آینده انجام دهد را مشاهده کند و از تمامی دوره‌هایی که تابه‌حال تکمیل کرده آگاه باشد. پس‌ازاینکه کاربر دوره مربوط به خود را تکمیل می‌کند، در قسمت داشبورد این دوره علامت زده می‌شود و می‌تواند دوره جدیدی را آغاز کند و یا درصورتی‌که نیاز است بار دیگر دوره‌های قبلی را آموزش ببیند. همچنین مدت‌زمانی که هر کاربر نیاز دارد تا دوره را آموزش ببیند، در قسمت داشبورد نوشته شده است و کاربر می‌تواند زمان تقریبی لازم برای تمام کردن یک دوره را مشاهده کند.

محیط اپلیکیشن Busuu

این نرم‌افزار یک طراحی و تجربه کاربری بسیار فوق‌العاده را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در هنگام تایپ کردن حروف خاصی در برخی از زبان‌ها و نشانه‌ها که مربوط به الفبای زبان‌های مختلف هستند، در صورت نیاز بر روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود و در نتیجه کاربر احتیاج به حفظ کردن و جستجوی آن نشانه‌ها ندارد. برای اینکه تمرین‌ها با سرعت هرچه بیشتری انجام شود، نیازی ندارید که تمام کلمات یک جمله را تایپ کنید، بلکه کلمات مختلفی به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید گزینه درست را برای جمله خود انتخاب کنید.

در برخی از تمرین‌های این نرم افزار کاربر باید صدای خود را ضبط کند. این صداها به منظور تصحیح و صحت سنجی به انجمن مخصوص به همین کار ارسال می‌شود. نرم افزار رصدای شما را برای افرادی که به زبان مورد نظرتان تسلط کامل دارد ارسال می‌کند و شخص مورد نظر صحیح یا غلط بودن تلفظ شما را بررسی و می‌نویسد..

لینک مفید: معرفی برنامه Lingopie، ابزاری برای یادگیری زبان

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به معرفی نرم افزار Busuu بپردازیم. به طور کلی این نرم افزار یک نرم افزار به شدت کاربردی برای زبان آموزانی است که قصد دارند سطح زبان خود را بالا ببرند. اما متأسفانه نسخه رایگان این نرم‌افزار امکانات بسیار محدودی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند؛ بنابراین اگر قصد دارید زبان را به صورت کاملاً اصولی و عمیق آموزش ببینید، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید. همچنین با استفاده از نرم افزار Busuu می‌توانید چندین زبان را به طور هم‌زمان بیاموزید و نگرانی بابت تداخل آن‌ها نداشته باشید. در نتیجه به نظر می‌رسد که استفاده از این نرم‌افزار به عنوان یک دوره تکمیلی بسیار مفید است و انتخاب خوبی برای هر زبان آموز به شمار می‌رود.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

معرفی اپلیکیشن Busuu

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پگاه محمودوند

مرسی از اطلاعات خوبتون

15 آبان 2022

user-image

پریسا

چقد جالب. ممنون

14 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

چقدر عالی که در کنار مزایای اون ؛ معایب هم گفتین ممنون از تیم حرفه ای تیکا

14 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چ خوبه این ابزارهارو توضیح میدید

14 آبان 2022