اساتید پیشنهادی:

کتاب داستان آلمانی برای کودکان: معرفی و دانلود PDF و نسخه صوتی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
دوشنبه, 8 اسفند 2021

دسته بندی : german-story

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 16324

کتاب داستان آلمانی برای کودکان

یکی از بهترین روش‌هایی که برای یادگیری زبان‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد خواندن داستان‌های کوتاه است. بچه‌ها درست مثل اسفنج زبان را ناخودآگاه جذب می‌کنند. کتاب داستان آلمانی برای کودکان در کنار منابع دیگر میتواند بسیار مفید باشد. شما میتوانید این کتاب ها را برای فرزندتان بخوانید و او را تشوبق کنید داستان را برای شما تعریف کند. مطالبی مانند آموزش رنگ ها به زبان آلمانی برای کودکان با داستان و شعر بسیار ساده میشود. شما میتوانید بدون هیچ هزینه ای با دانلود کتاب داستان آلمانی برای کودکان، فرزندتان را در معرض آن قرار دهید.

 شروع زودهنگام یادگیری زبان می‌تواند مزایا و موقعیت‌های بسیاری را به همراه بیاورد. کودکان دوزبانه عموماً دانش‌آموزان بهتری هستند. مهارت‌های خواندن، اعتماد به نفس و درک جهان اطراف و تفاوت های فرهنگی برای آن ها ساده تر است. اگر دوست دارید با داستان های زبان آلمانی مناسب بزرگسالان نیز آشنا شوید، مطلب 25 کتاب داستان به زبان آلمانی را به شما پیشنهاد میدهیم.

اصلا چرا آلمانی به کودکان یاد بدهیم؟

 در سراسر دنیا 228 میلیون آلمانی زبان وجود دارد. این سبب می‌شود تا زبان آلمانی یکی از پرکاربردترین زبان‌های دنیا شناخته شود. بعلاوه اینکه آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است بنابراین توانایی صحبت به زبان آلمانی مزایای بسیاری را با خود به همراه می‌آورد. فرهنگ آلمان نیز یکی از غنی ترین فرهنگ های دنیاست. مردم آلمان در زمینه هنر و فلسفه و ادبیات کودکان آثار ارزنده ای دارند. آیا نام برادران گریم را شنیده اید؟ آن ها داستان هایی مانند هانسل و گرتل را گردآوری کرده اند.

منابع آنلاین بسیاری در دسترس هستند که برای معرفی زبان آلمانی به فرزندتان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کتاب ای آموزش زبان آلمانی به کودکان همراه با دانلود رایگان در سامانه آموزش زبان تیکا - دانلود pfd کتاب های افسانه های برادران گریم


آلمانی برای کودکان: نوزادان

هیچ وقت برای شروع یادگیری یک زبان زیادی زود نیست. اگر قصد دارید تا فرزندتان را دوزبانه بزرگ کنید، ضرری ندارد که از همان روز اول او را در ارتباط مستقیم با دنیای آلمانی قرار دهید. می‌توانید با پخش کردن آهنگ‌های و داستان های آلمانی برای کودکتان شروع کنید. بچه‌ها از هفت ماهگی میتوانند از طریق ویژگی‌هایی مثل گام و توالی صدا میان زبان‌ها تمایر قائل شوند. هر زبان آهنگ خودش را دارد. این یعنی فرزند شما پیش از دو سالگی هم میتواند آهنگ آلمانی را تشخیص بدهد.

بعلاوه، خواندن سرودهای کودکانه و لالایی برای کودکان از سنین کم سبب می‌شود تا در آینده در زمینه توسعه مهارت‌های  زبانی کمتر دچار مشکل شوند.

دانلود آهنگ های کودکانه آلمانی

آهنگ‌های آلمانی زیادی برای کودکان وجود دارند. در کانال یوتیوب Sing mit mir (با من آواز بخوان) می‌توانید انواع مختلفی از آهنگ‌های کودکان و لالایی را همه به زبان آلمانی پیدا کنید. این کانال دارای سه فهرست آهنگ متفاوت است –ترانه‌های کودکانه، لالایی و آهنگ‌های کریسمس. آهنگ‌هایی مثل لالایی معروف جوهانس برامز Guten Abend ، gute Nacht (عصربخیر، شب بخیر) به شکل انیمیش درآمده‌اند و متن ترانه آنها به آلمانی زیرنویس شده که به شکل کارائوکه برای آواز خواندن همزمان طراحی شده‌اند.

دانلود نمونه آهنگ کودکانه آلمانی Sing Mit Mir

دسترسی سریع به آهنگ های آلمانی

اسپاتیفای نیز جای خوبی برای جستجوی آهنگ‌های آلمانی کودکان است. فهرست‌های آهنگ زیادی برای هر حال و احوال و موقعیتی وجود دارند و کافی است تنها رویشان کلیک کنید.

می‌تواند به دنبال فهرست آهنگ هایی مناسب زبان‌آموزان بگردید مثل Sing and Learn German (آواز بخوان و آلمانی یاد بگیر) که شامل 19 ترانه کودکانه معروف مثل Mary Hatte Ein Kleines Lamm (مری یک بره کوچولو داشت) و Bist Du Glucklich Und Du We (اگر خوشحالی و این رو می‌دونی) می‌شود. در این فهرست آهنگ‌ها در ابتدا به انگلیسی خوانده شده‌اند و ترجمه آلمانی‌شان در ادامه پخش می‌شود. شما میتوانید در یوتیوب نیز با سرچ کردن این موارد به موزیک های آلمانی مناسب کودکان خود برسید.

آلمانی برای کودکان: کودکان نوپا (2-5 ساله)

گفته می‌شود که سه سالگی، سنی بهینه برای شروع یادگیری زبان دوم است. چرا که کودکان نوپا بهتر می‌توانند صداهای جدید را تقلید کنند و تلفظ‌ کلمات را بیاموزند. دروس زبان می‌توانند کاملاً عامیانه باشند و حتی در بخشی از زمان بازی کودکان گنجانده شوند.

در حین اینکه کودک خود را در معرض آهنگ‌ها و موسیقی آلمانی قرار می‌دهید، وقت آن است که به آنها اجازه دهید تا کارتونها و برنامه‌های تلویزیونی آلمانی زبان را هم تماشا کنند. ممکن است که همه لغات مورد استفاده در آنها را متوجه نشوند اما قطعاً از خندیدن با شخصیت‌های اصلی لذت خواهند برد.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان خردسال با ویدیوهای ترانه های کودکانه به همراه متن آهنگ به زبان آلمانی


ویدیوی آموزش آلمانی به کودکان

Die Sendung mit der Maus (برنامه‌ای با موشه) یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های کودک آلمانی است. این برنامه از سال 1971 پخش می‌شود که هر قسمت آن شامل چندین بخش می‌شود که در آنها اطلاعات به شکلی سرراست و ساده ارائه می‌شوند. بخش‌های Lachgeschichten (سرگرم کننده) این برنامه با شوخی همراه هستند درحالیکه بخش‌های Sachgeschichten (آموزنده) کوتاهند و شامل داستانهای غیرتخیلی در مورد موضوعات مختلف (اینکه ساز و کار چیزا چطور است) می‌شوند. موش کارتونی مدام بین بخش‌های مختلف برنامه ظاهر می‌شود و با دوستان خود معاشرت می‌کند.

این برنامه نه تنها مورد توجه کودکان است بلکه بزرگسالان نیز به آن بسیار علاقمندند. قسمت‌های مختلف آن در وب‌سایت Das Erste Mediathek قابل دسترسی است. وب‌سایت تعاملی دیگری نیز وجود دارد (http://www.wdrmaus.de/) که در آن بچه‌ها می‌توانند ویدئوکلیپ‌های کوتاه آلمانی را تماشا کرده و بازی کنند بازی‌هایی مثل رنگ‌آمیزی آنلاین با موش.

KIKANiNCHEN یک برنامه کودک جدید است. شخصیت اصلی یک خرگوش سخنگوی آبی است. این برنامه در یوتیوب در دسترس است و همچنین وب‌سایت تعاملی مربوط به آن نیز پر از بازی‌های آلمانی است.

چگونه همه برنامه ها و کتاب ها را از یوتیوب دانلود کنیم؟

همه این برنامه ها در یوتیوب در دسترس شما قرار دارند. شما همچنین به کمک جست و جوی عبارت download form youtube میتوانید سایت هاید انلود از یوتیوب را بیابید. کافیست لینک هر ویدیو را در یک سایت دانلود از یوتیوب وارد کرده و گزینه دانلود را بزنید.

منابع مناسب برای مهدکودکی ها (5 تا 7 سال)

تقریباً هر کودکی با افسانه‌های برادران گریم بزرگ می‌شود. داستان‌ها در ابتدا در سال 1812 در آلمان نوشته شده‌اند. این افسانه‌های بسیار معروف تا به حال بارها به انگلیسی ترجمه شده‌اند و داستانها به منظور تطابق بیشتر با فضای کودکانه به نسبت متن اصلی کمی تغییر کرده‌اند.

شنیدن و یا خواندن متن کتاب داستان به زبان اصلی لذت‌بخش‌تر است. وب‌سایت آمازون افسانه‌های Bruder Grimm را در چندین جلد و به شکل دوزبانه به شکل چاپی و یا نسخه الکترونیک برای فروش قرار داده است. اگر از خواندن یا شنیدن این افسانه‌ها لذت می‌برید، داستان‌های کلاسیک دیگری نیز مثل Aschenputtel (سیندرلا)، Der Froschkonig (پادشاه قورباغه) و Rotkappchen (شنل قرمزی) هم می‌توانند برایتان جالب باشند.

دانلود کتاب برادران گریم به زبان آلمانی

دانلود انیمیشن داستان هانسل و گرتل

دانلود نسخه موبایل آلمانی هانل و گرتل

انتخاب بهترین کتاب داستان زبان آلمانی برای کودکان بین 7 تا 12 سال - همراه با نسخه صوتی و دارای تصاویر


کتاب داستان آلمانی برای کودکان pdf

کتاب آلمانی پرطرفدار دیگری که در جهان انگلیسی زبان کمتر شهرت دارد، Max und Mortiz – Eine Bubengeschichte in sieben Streichen  (مکس و مورتیز – داستان هفت شوخی پسرانه) است. این این کتاب در سال 1865 منتشر شد و افسانه‌ای خنده‌داری به شکل دوبیتی‌های موزون است که در تمام کشورهای آلمانی زبان به عنوان داستان شب برای کودکان تعریف می‌شود.

داستان در مورد هفت شوخی است که مکس و مورتیز –شیطان و دردسرساز- با اعضای خانواده، معلمین و آشنایان از همه جا بی‌خبرشان می‌کنند. نسخه اصلی آلمانی و ترجمه انگلیسی در اینترنت قابل دسترسی است. بچه‌ها می‌توانند متن آن را می‌توانند به زبان آلمانی و یا به شکل دوزبانه بخوانند. این وب‌سایت همچنین شامل مجموعه‌هایی از آزمونهایی می‌شود که کودکان (و بزرگسالان!) می‌توانند برای آزمودن دانش زبان آلمانی‌شان از آنها استفاده کنند.

دانلود کتاب داستان آلمانی برای کودکان Max und Mortiz

داستان های مناسب همه سنین

پدر و مادرها نیز از خواندن داستان‌های کلاسیکی که خودشان هم با آن بزرگ شدند (و در مقابل تماشای کتابخوانی فرزندانشان ) لذت خواهند برد. اگرچه "تن تن" توسط کارتونیست بلژیکی Herge ساخته شد، داستانهای آن در سراسر اروپا با ترجمه داستانها به بیش از 70 زبان خوانده و تحسین می‌شود.

دیگر متن‌های مناسب کودکان به زبان آلمانی Wo ist Walter? (والی/والدو کیست؟) و Die Kleine Raupe Nimmersatt (کرم ابریشم بسیار گرسنه) هستند.

شما میتوانید این داستان های آلمانی کودکان را به صورت انیمیشن در یوتیوب تماشا کنید.

بازی‌ها و اپلیکیشن‌های آلمانی برای کودکان

Doulingo یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع برای تسلط به زبان در سه ماه (Fi3M) است. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری ساده و جذاب است و بر اساس یک سیستم تشویقی کار می‌کند. شما در روند آموزش خود سطح بالاتری خواهید داشت و lingot های بیشتری را بدست می‌آورید که برای خریدشان می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید. Doulingo هم برای کودکان و هم بزرگسالان طراحی شده و هدفش کمک به شما برای تقویت دانش لغوی و مهارت‌های دستوری است.

آهنگ‌های آلمانی برای همخوانی

کانال یوتیوب آلمانی YleeKids German ارائه دهنده گستره متفاوتی از ویدئوهاست که مخاطب کودک را هدف گرفته‌اند و به شکل کارتونی برای آواز خواندن به صورت همزمان طراحی شده‌اند.

کودک شما می‌تواند تلفظ الفبا را بیاموزد و یا با آهنگ‌های محبوب قدیمی Zehn in einem Bett (که در دنیای انگلیسی زبان به "ده در یک تخت‌خواب" معروف است) و Baa Baa Schaf (باا باا، گوسفند سیاه) آواز بخوانند.

داستان های معروف آلمانی برای نوجوانان

ممکن است فرزندی داشته باشید که در سنین بالاتر به یادگیری زبان علاقمند شده باشد. اینجا به تعدادی از منابع آلمانی لذت بخش برای کودکان بزرگتر و یا حتی نوجوانان اشاره خواهیم کرد.

داستانی که هیچ وقت به پایان نمی‌رسد

Die unendliche Geschichte یک رمان فانتزی آلمانی نوشته Michael Ende است که در سال 1979 منتشر شد. قهرمان رمان پسر جوانی به نام Bastian Balthazar Bux است که کتابی به نام "داستانی بی‌پایان" را از یک کتابفروشی عتیقه می‌دزد و از طریق آن وارد دنیای جادویی Fantastica می‌شود. به نظر آشناست؟

این کتاب به انگلیسی ترجمه شده و بر اساس آن فیلمی هم ساخته شده است اما اگر فرزند شما می‌تواند متن‌های پیچیده‌تر را بخواند، بدون شک از خواندن نسخه آلمانی آن لذت خواهد برد.

دانلود کتاب pdf داستان آلمانی Die unendliche Geschichte

دانلود نسخه موبایل داستان آلمانی Die unendliche Geschichte

کارآگاه محبوب اتریش

  علاقمندان به سگ متحد شوید! کمیسر رکس یک سریال درام جالب است که در آن پلیسی مطلقه با یک سگ پلیس همراه می‌شود تا معماهای جنایی وین را حل کنند. رکس ستاره این سریال است، یک ژرمن شپرد باهوش که می‌تواند جای مواد مخدر را بو بکشد، قفل درها را باز کند و همواره چند قدم جلوتر از افراد کمیته جنایی پلیس عمل می‌کند.

ده فصل اول این سریال در اتریش و از سال 2009 در رم فیلمبرداری شد. خوشبختانه اولین فصل به زبان آلمانی است و زیرنویس انگلیسی دارد و در اینترنت نیز قابل دسترسی است.

یادگیری زبان در تیکا

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که دوست دارید با کتاب ها و داستان های مناسب زبان آموزان آلمانی آشنا شوید، با ما همراه باشید. مجله آموزش زبان رایگان تیکا همواره بهترین منابع برای یادگیری 14 زبان را در اختیار شما قرار میدهد. درخواست های خود برای معرفی و دانلود منابع دیگر را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

یادگیری زبان در تیکا
کتاب داستان آلمانی برای کودکان: معرفی و دانلود PDF و نسخه صوتی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

حسین محسنیان

آلمانی خیلی سخته! چه وضعشه...

6 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر فراوان برای توجه به تمام سنین

6 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

بسیار کاربردی و عالی

6 تیر 2022