اساتید پیشنهادی:

یادگیری زبان کره ای از طریق فیلم و سریال

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 2 آذر 2022

دسته بندی : korean-videos

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 4635

یادگیری زبان کره ای

بدون شک امروزه تماشای  ویدئو های یوتیوب و اینستاگرام برای آموزش زبان های مختلف یکی از پرطرفدارترین روش‌های یادگیری زبان خارجی است. یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای است. روش‌های مختلفی برای تقویت مهارت‌های شما در زبان کره‌ای وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای پیشرفت در یادگیری زبان کره‌ای، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای است. درام‌های کره‌ای معدن بزرگی از دیالوگ‌های پرکاربرد، واژگان پرتکرار و اصطلاحات مفید هستند.

برخی از بهترین فیلم‌هایی که به شما در یادگیری زبان کره‌ای کمک می‌کند عبارت‌اند از:

  • “The Host” (میزبان)
  • “The Thieves” (دزدها)
  • “Joint Security Area” (منطقه امنیتی مشترک)

و ... .

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین فیلم‌های کره‌ای برای تقویت مهارت‌های زبان کره‌ای می‌پردازیم.

یادگیری زبان کره‌ای به کمک برنامه‌های تلویزیونی

  • قبل از آنکه فیلمی را تماشا کنید، حتماً در سایت‌های معتبر درباره موضوع و داستان فیلم تحقیق کنید تا فیلمی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد و یادگیری زبان را برایتان کسل‌کننده نکند. در هنگام تماشای فیلم یا سریال مورد نظر به تلفظ کلمات دقت لازم را داشته باشید. اگر احساس می‌کنید آمادگی تماشای یک فیلم طولانی را ندارید، بهتر است از ویدیوهای کوتاهی که در یوتیوب یافت می‌شوند شروع کنید.
  • از دیالوگ‌ها یادداشت بردارید، ممکن است کار پرزحمتی باشد، اما به شما کمک می‌کند پیشرفت کنید و تماشای فیلم برای شما بسیار سرگرم‌کننده‌تر و آسان‌تر شود.

جهت مطاعه بیشتر: ویدیوهای آموزش زبان کره ای

بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای

یادگیری زبان کره ای از طریق فیلم و سریال

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان کره‌ای، یادگیری این زبان از طریق تماشای فیلم است. نکته جالب در مورد فیلم‌های کره‌ای این است که نه تنها ابزارهای عالی برای یادگیری زبان هستند، بلکه شما را با درخشش سینمایی خود جذب می‌کنند.

  1. "میزبان"

بیایید به سراغ یک فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز برویم. «میزبان» پس از اکران، رکوردهای باکس آفیس کره را شکست و یک رشته جوایز از جمله جایزه بهترین فیلم را در جوایز فیلم آسیایی 2007 به دست آورد.

بخشی از داستان فیلم:

آیا می‌دانید وقتی 200 بطری فرمالدئید به رودخانه هان سئول ریخته می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟

درست است، ماهی‌ها می‌میرند. اما مهم‌تر از آن، یک هیولای جهش‌یافته از رودخانه هان برمی‌خیزد و همه کسانی را که در مسیرش قرار می‌گیرند می‌کشد.

«میزبان» فیلمی است که تمام رشته‌های احساسات شما را جذب می‌کند: طنز در میان آشفتگی، غم، تعلیق، و ... . تصور کنید جای پدری باشید که در حالی که دخترش توسط یک هیولای بی رحم ربوده می‌شود به چشمان دخترش نگاه می‌کند. این فیلم داستان پدری است که برای نجات دختر مورد علاقه خود به محل لانه‌سازی آن هیولا می‌رود. این فیلم منبع غنی از صفت‌های گوناگون به زبان کره‌ای است.

  1. "دزدها"

با دیدن اسم فیلم، احتمالاً حدس زده‌اید که این فیلم، یک فیلم درباره سرقت است. داستان این فیلم درباره حدود 10 دزد است، تیمی از خدمه کره‌ای و هنگ‌کنگ که قصد دارند الماسی به ارزش 20 میلیون دلار به نام "اشک خورشید" را بدزدند.

زبانی که شخصیت‌ها استفاده می‌کنند بسیار غیررسمی و حتی گاهی عامیانه است. اگر می‌خواهید با جملات محاوره‌ای آشنا شوید، این فیلم سرشار از این جملات است.

  1. "منطقه امنیتی مشترک"

این فیلم، صلح شکننده‌ای را که بین دو کشور کره جنوبی و کره شمالی وجود دارد به تصویر می‌کشد. این فیلم بر اساس رمانی در مورد همین موضوع است.

هنگامی که یک سرباز مجروح کره جنوبی به سمت مرز خود برمی‌گردد در حالی که دو سرباز کره شمالی را با گلوله کشته است، این حادثه می‌تواند به راحتی به درگیری نظامی تمام عیار تبدیل شود؛ بنابراین قبل از وقوع هر گونه فاجعه هسته‌ای، یک افسر از کمیسیون نظارت بر کشورهای بی طرف برای تحقیق فراخوانده می شود. از طریق یک سری بازجویی‌های روشنگرانه، حقیقت آنچه اتفاق افتاده آشکار می‌شود.

افعال مورد استفاده در این فیلم بسیار پرکاربرد هستند؛ بنابراین زبان‌آموزان، به ویژه مبتدیان، می‌توانند از تماشای این فیلم بهره ببرند.

  1. "وکیل دادگستری"

«وکیل دادگستری» داستان یک وکیل مالیاتی است که از پسر یکی از دوستانش و دانشجویان دیگری که توسط نیروهای دولتی به اتهام فتنه بازداشت شده بودند دفاع می‌کند. او معتقد است که اعترافات با شکنجه گرفته شده است و قصد دارد اتهامات ساختگی را فاش کند.

این فیلم با الهام از «پرونده بریم» در سال 1981 ساخته شده است، جایی که یک وکیل از 22 دانشجو که بدون حکم بازداشت شده بودند و به اتهام هواداری از کره شمالی محاکمه شده بودند، دفاع کرد. آن وکیل صدای بلندی برای مسائل حقوق بشر در کره جنوبی شد و بعداً نهمین رئیس‌جمهور این کشور شد.

واژگان حقوقی، سیاسی و اجتماعی زیادی در این فیلم وجود دارد. یادگیری این نوع کلمات مفید است زیرا وقتی روزنامه‌ای را به دست می‌گیرید یا یک مقاله خبری آنلاین را می‌خوانید، به دفعات با این دست از کلمات مواجه می‌شوید. مردم کره در تصمیمات دولت خود و سیاست‌های آن مشارکت فعال دارند. با آشنایی با اصطلاحات سیاسی، می‌توانید به اطلاعات و بینش دقیق‌تری دست پیدا کنید.

نکات کلیدی در یادگیری زبان کره‌ای با فیلم

  • با کلیپ‌های کوتاه شروع کنید. وقتی برای اولین‌بار شروع به تماشای فیلم می‌کنید، ممکن است یک فیلم طولانی شما را خسته کند و باعث شود تمرکزتان را از دست بدهید. اما کلیپ‌های کوتاه شما را متمرکز نگه می‌دارد.

برای یافتن چنین کلیپ‌هایی می‌توان به FluentU که یک کتابخانه از ویدیوهای کوتاه معتبر را گرد هم آورده است مراجعه کرد. هر یک از این ویدئوها شامل زیرنویس‌های کره‌ای و انگلیسی است که نحوه استفاده از هر کلمه در جمله را به خوبی نشان می‌دهد، همچنین آزمون‌ها و فلش کارت‌ها نیز برای حفظ تمام این اطلاعات مهم در حافظه بلندمدت شما طراحی شده‌اند.

  • به زیرنویس انگلیسی دقت کنید. مرتباً به زیرنویس‌های انگلیسی و ترجمه کره‌ای مربوط به آنها توجه کنید. توجه داشته باشید که چگونه برخی از کلمات رایج کره‌ای به انگلیسی ترجمه می‌شوند.
  • زیرنویس کره‌ای را روشن کنید. با استفاده از زیرنویس‌های کره‌ای. اکنون صدای شخصیت‌های فیلم با زیرنویس مشابهت دارد. به این ترتیب با تلفظ درست واژگان آشنا می‌شوید.
  • با صدای بلند بخوانید. در این مرحله سعی کنید دیالوگ‌ها را تمرین کنید و در حالی که شخصیت‌ها در حال صحبت هستند، همراه با آنها بخوانید. لازم نیست دیالوگ‌ها را حفظ کنید، فقط کلماتی را که از دهان بازیگران بیرون می‌آید تکرار کنید.
  • زیرنویس را غیرفعال کنید. در مرحله پایانی، زیرنویس‌ها را غیرفعال کنید و فیلم را مجدداً تماشا کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، به دلیل تکرارهای متعدد، مهارت زبان کره‌ای شما وضعیت بسیار بهتری نسبت به اولین باری که فیلم را تماشا کردید، دارد.

معرفی سریال‌های شاهکار انگلیسی برای تقویت زبان (مبتدی، متوسط و پیشرفته)

یادگیری زبان در تیکا

مهم نیست که از کدام یک از روش‌های یادگیری زبان استفاده می‌کنید، با تماشای فیلم‌هایی که معرفی کردیم، قطعاً دایره لغات غنی و کاملی خواهید داشت که می‌تواند به شما در تسلط بر زبان کره‌ای کمک کند. پس به سایت پخش فیلم مورد علاقه خود بروید و همین امروز تمرین زبان کره‌ای خود را شروع کنید.

ما در لیست بالا سعی کردیم همه سلیقه ها را در نظر بگیریم. از عناوین معروف و پرفروش گرفته تا سریال های هنرمندانه با موضوعات خاص. امیدواریم لیست بالا برای شما مفید بوده باشد. برای دانلود منابع یادگیری زبان بیشتر با سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان کره ای از طریق فیلم و سریال

یادگیری زبان کره ای از طریق فیلم و سریال

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات