اساتید پیشنهادی:

یادگیری لهجه بریتیش با سایت آموزش زبان/خبر BBC

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 29 تیر 2020

دسته بندی : english-podcast

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 12696

آموزش لهجه بریتیش با سایت آموزش زبان BBC

اگر از استادهای زبان انگلیسی که لهجه بریتیش فوق العاده ای دارند درمورد منابع یادگیری مکالمه انگلیسی سئوال بپرسید، حتما به اسم رادیو BBC و پادکست های آموزش زبان آن اشاره میکنند! شبکه انگلیسی تلوزیونی BBC هم سالیان طولانی در سطح بین المللی یکی از تنها منابع آموزش لهجه بریتیش استاندارد انگلیسی بود. دولت بریتانیا که اصلی ترین کشور استعمارگر دنیا محسوب میشود، هنوز هم از شرکت پخش بریتانیایی یا همان British Broadcasting Corporation برای افزایش نفوذ خودش در سراسر دنیا استفاده میکند. پس BBC هم گسترش دهنده زبان انگلیسی محسوب میشود و هم منبع آموزش آن!
چه با سیاست بریتانیا موافق باشیم چه نه، این سایت یک منبع رایگان و دست اول برای یادگیری این زبان بین المللی محسوب میشود. امروزه بیشتر مردم از رسانه هایی مثل رادیو و تلوزیون فاصله گرفته اند و به رسانه های دیجیتال روی آورده‌اند. سایت خبری و آموزش زبان BBC یک سایت بسیار قابل اتکا برای یادگیری زبان، اطلاعات به روز فرهنگی و سرگرمی محسوب میشود که علیرغم مشهور بودنش، متاسفانه بسیاری از زبان آموزان ایرانی با قسمت های مختلل آن آشنا نیستند. برای همین در این مقاله از سری مقالات معرفی منابع آموزش زبان انگلیسی تیکا، قصد داریم بهترین قسمت های این سایت را به شما معرفی کنیم.

 

سایت آموزش زبان BBC: هرآنچه برای یادگیری خودآموز نیاز دارید!
 

آموزش زبان انگلیسی با لهجه بریتیش


با اینکه این روزها که شدت قرنطینه کمتر شده است، تا باز شدن مراکز آموزشی مثل مدرسه ها، دانشگاه ها و صد البته آموزشگاه های زبان های خارجی مدت زیادی باقی مانده است، اما نگران نباشید، مهم نیست سطح شما در زبان انگلیسی چه باشد، چون سایت BBC محتوای آموزشی جذاب و طبقه بندی شده برای تمام سطوح زبان انگلیسی را دارد. قسمت آموزش انگلیسی با لهجه بریتیش BBC مثل یک کلاس مجازی ایده آل است و من به شما قول میدهم اگر یک بار از این سایت استفاده کنید حتما آن را نشان یا بوکمارک خواهید کرد!
برای ورود به قسمت آموزش زبان سایت BBC، کافی است به آدرس زیر بروید:
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/
در این صفحه در سمت چپ یک اسلاید بزرگ درمورد یکی از موضوعات روز یا کاربردی زبان انگلیسی مشاهده میکنید. در سمت راست صفحه هم مطالب مرتبطی که ممکن است برای شما جذاب باشند لیست شده اند. جالب است بدانید سایت آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی صدای آمریکا VoA نیز از همین ساختار برای صفحه اصلی بخش آموزش زبان خود استفاده کرده است! 
نوار آبی بالای صفحه در سمت چپ اولین گزینه امکان انتخاب دوره ها یا همان courses را به شما میدهد. دوره ها به چهار سطح طبقه بندی شده و سه سطح استثنایی و مختص BBC تقسیم میشوند. 

 

سطح ابتدایی آموزش زبان انگلیسی Basic Level
 

آموزش زبان انگلیسی از صفر با سایت آموزش زبان BBC


این سطح 14 درس برای آموزش زبان انگلیسی دارد که همه آن ها توسط برترین مدرسین زبان انگلیسی با لهجه بریتیش تدریس شده اند و شامل حداقل دو یا سه تمرین نیز میشوند. یونیت های هر درس را از قسمت سرمه ای رنگ بالای صفحه و با کلیک روی کشوی Open Unit Selector میتوانید انتخاب کنید. در صورتی که دانش ابتدایی از زبان انگلیسی دارید و میتوانید جملات ساده راهنما را بخوانید و متوجه شوید، این بخش برای شما بسیار مفید خواهد بود. حتی در غیر اینصورت هم میتوانید از ویدیوهای آموزشی -که مهمترین قسمت این سطح هستند- برای یادگیری پایه ای ترین جملات زبان انگلیسی به روش شنیدن و تکرار استفاده کنید، روشی که در ایران به متد آموزش زبان نصرت معروف است!
 هر درس یک فایل ویدیوی آموزش زبان انگلیسی با روش مکالمه محور دارد که در ادامه برای انجام دو یا سه فعالیت یادگیری باید از مطالب تدریس شده در ویدیوهای آموزشی استفاده کنید. نکته جالب درمورد درس های هر سطح از آموزش زبان BBC این است که شامل بخش Vocabulary و Grammar جداگانه هم میشوند، تا اگر خواستید مطالب درس ها را خیلی سریع مرور کنید یا اینکه چک کنید و ببینید مطالب این دوره به درد شما میخورد یا نه، نگاهی به آن ها بیندازید.

 

سطح پیش متوسط زبان انگلیسی Pre-intermediate
 

گرامر و لغات انگلیسی مکالمه با لهجه بریتیش


 

این بخش شامل پنج درس میشود و هر درس حداقل یک فعالیت آموزش دارد. مثل بخش ابتدایی یا beginner، ویدیوهای آموزشی این بخش هم به لهجه بریتیش استاندارد تهیه شده اند. این بخش هم قسمت های مجزایی برای مرور لغات انگلیسی مهم و گرامر هر درس دارد. نکته جالب دیگر اینکه تایتل های درس های این بخش به زبان فارسی هم ترجمه شده اند.

 

سطح متوسط یادگیری زبان انگلیسی Intermediate



سطح پیشرفته مکالمه انگلیسی با لهجه بریتیش با سایت آموزش زبان


 

این سطح هم پنج درس دارد و موضاعات درس های آن نسبت به قبل متنوع تر شده اند. وقتی در زبان انگلیسی به سطح متوسط رسیده باشید، به شما توصیه میکنیم در قسمت های دیگر این سایت هم پرسه بزنید، مخصوصا قسمت هایی که به مسائل روز و جذاب میپردازند. اگر از گوش دادن به نمایش های رادیویی فوق العاده با کیفیت و تحسین شده رادیو BBC لذت میبرید، حتما به قسمت Drama که در ادامه به طور جداگانه آن را معرفی میکنیم سری بزنید و گوش خودتان را به شنیدن انواع مختلف لهجه بریتیش عادت دهید!

 

سطح بالای متوسط Upper-intermediate سطح زبان انگلیسی

 

یادگیری زبان انگلیسی در خانه با لهجه بریتیش


 

سطح بالای متوسط آخرین سطح از بخش های سنتی تر و طبقه بندی شده سایت آموزش زبان BBC است. در این سطح که باز هم شامل پنج درس و یک فعالیت برای هر درس میشود، به عنوان یک زبان آموز با سطح بالای متوسط از شما انتظار میرود با تماشا کردن ویدیوهای آموزشی مطالب گرامر پیشرفته تری همچون جملات شرطی را متوجه شوید، بتوانید اخبار را بفهمید و استراتژی خودتان را برای یاد گرفتن لغات و ترکیبات جدید دنبال کنید، و با نمایش های تلوزیونی به زبان انگلیسی با لهجه بریتیش ارتباط بگیرید. 
 

آموزش زبان آنلاین تیکا

 

از سختی یادگیری زبان نترسید! Go the distance
 

کلاس مجازی زبان انگلیسی یادگیری مکالمه رایگان با ویدیوی آموزش زبان


 

این بخش یکی از بخش های خاص مخصوص سایت آموزش زبان بی بی سی است، که از شما دعوت میکند با سبک زندگی، انگیزه ها و متدهای یادگیری زبان انگلیسی زبان آموزهای مختلف از سراسر دنیا آشنا شوید! این بخش نکاتی را با شما درمیان میگذارد که ممکن است کاملا عمومی یا کاملا تخصصی باشند، زیرا برخی از زبان آموزان معرفی شده در هر بخش دانشجوانی هستند که باید نوشتن آکادمیک یا همان Academic Writing را یاد بگیرند، و در مقابل زبان آموزان بزرگسالی را هم داریم که دوست دارند از زبان انگلیسی با لهجه بریتیش (یا حتی بدون لهجه بریتیش! چون این روزها لهجه برای کمتر کسی مهم است) برای ارتباط گرفتن با دنیا استفاده کنند.

سواد دیجیتال یا Digital Literacy یکی از بخش های فرهنگی-آموزشی در این سایت است که برای همه زبان آموزان جذاب بوده و  مورد تقلید سایت صدای آمریکا هم قرار گرفته است.
 

شکسپیر صحبت میکند! Shakespeare Speaks

این بخش بامزه بر خلاف عنوان آن اصلا سخت و دشوار نیست و قصد ندارد به شما مکالمه با زبان انگلیسی دوران ملکه الیزابت را بیاموزد! 
در عوض، شما با تماشا کردن ویدیوهای آموزش زبان این بخش که به صورت انیمیشن تهیه شده اند، با ضرب المثل های معروف، کلیات تاریخ بریتانیا، و فرهنگ مردم انگلیسی زبان آشنا میشوید و میتوانید کنایه ها را در این زبان بهتر متوجه شوید. از آنجا که شکسپیر یکی از شناخته شده ترین شاعران و نمایشنامه نویسان انگلیسی زبان است، ارتباط گرفتن با موضوعات این درس ها دشوار نیست. از این گذشته، چه استاد زبانی بهتر از شکسپیر؟
کوئیزها
این بخش جایی است که هر چند وقت یکبار با سر زدن به آن میتوانید دانش زبان انگلیسی خودتان را محک بزنید!

"مقاله پیشنهادی: آسان ترین زبان برای یادگیری چیست؟ "
 

سایر ویژگی ها و امکانات سایت آموزش زبان BBC
 

پادکست زبان انگلیسی و آموزش زبان با نمایش رادیویی


 

با انتخاب گزینه دوم از سمت چپ در نوار آبی، وارد قسمت Features میشوید. در این بخش میتوانید از قسمت آزمایشی و با سطح های ترکیبی یا Mixed-Levels به درس های مختلف دسترسی پیدا کنید. بخش های دانشگاه University و نمایش رادیویی یا Drama هم از بخش های مفیدی هستند که برای زبان آموزانی که دوست دارند لغات انگلیسی مربوط به دانشگاه را یاد بگیرند و یا از گوش دادن به نمایش های رادیویی انگلیسی زبان لذت میبرند مفید خواهند بود. بخش نمایش های رادیویی آثار معروفی همچون آلیس در سرزمین عجایب را به صورت نمایش های چند قسمتی با گویندگان حرفه ای به صورت رایگان در اختیار شما میگذارد، در حالی که چنین محصولاتی معمولا پولی هستند.
 

یک معلم زبان انگلیسی همیشه در حال یادگیری است!

بخش For Children برای والدین یا معلمان زبان انگلیسی که با آموزش زبان انگلیسی به کودکان سر و کار دارند یک منبع عالی برای پیدا کردن ویدیوهای جذاب و مناسب برای کودکان در رده های سنی مختلف است. بخش Teachers یا معلم ها نیز یکی از علمی ترین بخش های این سایت است. سایت آموزش زبان BBC به نوعی قدیمی ترین و محبوب ترین رسانه در بخش آموزش زبان محسوب میشود، پس حتما متدهای تدریس زبان زیادی را آزمایش و کشف کرده است! به عنوان یک معلم زبان، این بخش یکی از محبوب ترین بخش های این سایت برای من است. اما هنوز محبوب ترین بخش سایت BBC از نظر خودم را به شما معرفی نکرده ام.
 

بخش رادیوی انگلیسی یا Sounds
 

موزیک انگلیسی در سایت آموزش زبان BBC موزیک جدید


 

بله حق با شماست، این بخش در حقیقت یکی از بخش های آموزش زبان انگلیسی این وبسایت نیست، اما برای زبان آموزان و همه افرادی که از شنیدن موسیقی های باکیفیت لذت میبرند مشوق خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب میشود. برای پیدا کردن قسمت Sounds، کافیست روی لوگی BBC در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد BBC.com شوید. حالا روی کشوی More کلیک کنید تا گزینه Sounds نمایش داده شود. 
شبکه های مختلف رادیو BBC در ساعات مختلف شبانه روز برنامه هایی دارند که به صورت زنده میتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید. رادیوی مورد علاقه من، Radio 1 است که موسقی های محبوب و جدید را در دسته بندی های مختلف یا بدون هیچ دسته بندی خاصی پخش میکند. گویندگان با انرژی این برنامه ها معمولا اطلاعات جالبی درمورد هر آلبوم یا موسیقی را در اختیار شما قرار میدهند و بسته به ساعات روز و پیشنهادات شنودگان موسیقی ها را انتخاب میکنند. شاید با خودتان بگویید: من هر وقت بخواهم میتوانم موسیقی مورد علاقه ام را پخش کنم، چرا باید به رادیو 1 گوش بدهم؟ پیشنهاد من به شما این است که یکبار هم که شده این رادیو را امتحان کنید، و مطمئن باشید هر بار حداقل یک موسیقی انگلیسی جدید کشف میکنید که عاشقش میشوید، و  یا حتی از آن هم بهتر: آهنگ انگلیسی مورد علاقه خودتان از رادیو پخش میشود! دانستن این که صدها هزار نفر دارند همزمان با شما به این موسیقی گوش میدهند لذت شما را ده ها برابر خواهند کرد! همچنین پیشنهاد می کنم مقاله 10 پادکست آموزش زبان انگلیسی را هم بخوانید.

نظر شما درمورد پادکست های آموزش انگلیسی سایت BBC چیست؟ کدام بخش بیشتر به درد شما میخورد؟ تا به حال در کلاس زبان خودتان از مطالب این سایت استفاده کرده اید؟ هیچ وقت تا به حال سعی کرده اید لهجه بریتیش BBC را یاد بگیرید؟
برای ما کامنت بگذارید و از تجربیات خودتان بگویید!

در این مقاله درباره یکی دیگر از روش های خودآموز زبان انگلیسی صحبت کردیم. شما زبان آموزان عزیز می توانید از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا نیز برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید و از بخش های مختلف و متنوع این اپلیکیشن ،انگلیسی یاد بگیرید. و در کنار آن در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا قادر خواهید بود از هر کجا با بهترین اساتید زبان ایران کلاس مجازی داشته باشید و به صورت ویدئوچت زبان یاد بگیرید. 

 

 

 

یادگیری آنلاین زبان از راه دور
یادگیری لهجه بریتیش با سایت آموزش زبان/خبر BBC

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات