اساتید پیشنهادی:

بهترین روش های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان

معین
معین
یک‌شنبه, 3 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 5700

بهترین روش های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان

قبلا در مقالات متعدد در وبلاگ تیکا درباره زبان های مختلف مثل زبان انگلیسی، زبان روسی، زبان فرانسه، زبان آلمانی و... و مزیت های یادگیری زبان های خارجی و همچنین سخت ترین و آسان ترین زبان برای یادگیری صحبت کرده ایم. و حالا که با هر معیاری و با هر هدفی یک زبان را انتخاب کرده اید شروع به یادگیری آن زبان می کنید. اما مهم تر از شروع ادامه دادن یادگیری آن زبان است و در این مقاله هم قصد داریم 6 راه که به شما برای حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان شما کمک می کند اشاره و آن ها را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.
 

استید زبان تیکا


 


حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان

شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا چند وقت پیش به هر دلیلی شروع به یادگیری یک زبان جدید کرده اید و حالا چند هفته گذشته و نیاز دارید انگیزه ای که در ابتدا برای شروع یادگیری زبان داشته اید را دوباره پیدا کنید . اصلا نگران نباشید که از دست دادن انگیزه شروع هر کاری امری کاملا طبیعی در پروسه یادگیری است! حال این یادگیری می تواند یک مهارت جدید مثلا یادگیری گیتار باشد و یا یادگیری یک زبان جدید که البته تمرکز اصلی ما در این مقاله بر روی حفظ انگیزه یادگیری زبان خواهد بود.
برای بعضی افراد نقل قول های انگیزشی ممکن است مفید باشد اما برای بعضی دیگر این نقل قول ها و سخنان بزرگان اثری ندارد. ما در این مقاله برای زبان آموزانی که قصد یادگیری یک زبان جدید در یک مدت زمان نسبتا طولانی را دارند نکته هایی داریم که می توانند به آن ها برای حفظ انگیزه و شور و شوق یادگیری زبان جدید کارا باشند . پس با ما همراه باشید.

انگیزه در یادگیری زبان و شور وشوق یادگیری



6 نکته طلایی برای با انگیزه ماندن در مسیر یادگیری زبان

در ادامه مقاله به 6 نکته که می تواند به شما در حفظ انگیزه در یادگیری زبان کمک کند اشاره خواهیم کرد.

1 . در یادگیری زبان نظم داشته باشید اما انعطاف هم داشته باشید

اگر یک روز هم حس و حال خواندن زبان نداشتید  و یا اینکه آنقدر سرتان شلوغ است که زمان و انرژی زبان خواندن ندارید ، به خودتان سخت نگیرید. بالاخره این روزها پیش می آیند.
سعی کنید قبل از آغاز هر هفته برای آن هفته برنامه ریزی کنید و یادتان باشد که زمانی را برای مطالعه و زبان خواندن در برنامه هفتگی خود در نظر بگیرید. اگر یک روز برای زبان وقت نگذاشتید خود را شکنجه ندهید و به خود بگویید که یک روز دیگر می توانید آن را جبران کنید .


2 . درس های زبان خود را تقسیم کنید و به آن ها نظم بدهید

برای خود چند هدف چالش برانگیز و در عین حال قابل دستیابی تعیین کنید. با تعیین این اهداف و رسیدن به آن ها شما احساس پیشرفت در یادگیری زبان را خواهید داشت که همین عاملی برای تقویت انگیزه ادامه مسیر یادگیری زبان و برای مثال فراگرفتن انگلیسی است.  که این حالتی برد -برد خواهد بود!
فرض کنیم شما در حال یادگیری زبان آلمانی هستید و فقط 5 دقیقه وقت برای خواندن در یک روز دارید . حال به جای اینکه بخواهید یک درس را کامل در یک روز به سرانجام برسانید بهتر است آن را به دو بخش برای امروز و فردا تقسیم کنید .
در اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی تیکا از شما مدت زمانی را که هر روز می خواهید برای زبان خواندن وقت بگذارید می پرسد و سپس با توجه به زمانی که تعیین کرده اید درس ها در اختیار شما قرار می گیرند. 

یادگیری مداوم زبان و تکنیک های یادگیری انگلیسی



3. انگیزه خود را خودتان بالا ببرید

به کاری فکر کنید که با علاقه آن را انجام می دهید و حالا آن را با فعالیت هایی سخت تر و چالش برانگیزتر ترکیب کنید. مثلا فرض کنید که امروز باید در اپلیکیشن آموزش انگلیسی تیکا یک درس را تمام کنید اما هوا آنقدر خوب است که می خواهید بروید بیرون و از این هوا لذت ببرید . خب نظرتان چیست که به یک پارک بروید یک لیوان قهوه تهیه کنید و همانطور که روی یک نیمکت نشسته اید و از مناظر لذت می برید با گوشی موبایل خود آن درس زبان را تکمیل کنید؟ بد نیست نه؟
رمز موفقیت در یادگیری یک زبان مداومت است .  معمولا حدود 1 ماه زمان نیاز است تا یک عمل به عادت شما تبدیل شود . بنابراین تسلیم نشوید ! 
اکر به درستی برای خود برنامه ریزی کرده باشید بالاخره یادگیری زبان بخشی از روتین زندگی روزانه شما می شود . یادتان باشد نیاز نیست که هر روز زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید بلکه کلید اصلی مداومت است.


4. موفقیت های خود را جشن بگیر

هدیه و جایزه ابزاری فوق العاده برای انگیزه دادن هستند. یادتان نرود که هر وقت به هر هدف خود رسیدید آن را جشن بگیرید و خود را تشویق کنید. اگه با تمام وجود یک روز از خواندن زبان خود احساس رضایت کردید ، ضرری ندارد که روز بعد را استراحت کنید و اصلا سراغ زبان نروید .چرا که نه؟ یا اینکه اگر به هدفی که برای خود تعیین کرده بودید و رسیدید خود را یک پیتزا مهمان کنید!

رسیدن به اهداف یادگیری زبان و جشن گرفتن موفقیت ها



5.  ابزار یادگیری زبان را با هم استفاده کنید

پروسه یادگیری زبان باید تا جای ممکن جذاب و سرگرم کننده باشد. و یکی از راه های موثر تغییرو جابجا کردن ابزار و منابع یادگیری زبان با هم هست که به جذاب بودن مسیر یادگیری یک زبان جدید کمک می کند.
- برای یادگیری به پادکست های انگلیسی گوش دهید 
- مطالعه کتاب و بلاگ ها را دست کم نگیرید
- تماشا کردن فیلم و سریال برای یادگیری زبان را فراموش نکنید
- گوش کردن به رادیوهایی که به زبانی هستند که در حال یادگیری هستید به زبان و مهارت شنیداری شما کمک می کند
- یک پارتنر برای یادگیری زبان داشته باشید و با هم مکالمه داشته باشید
- اتفاقات روز گذشته را بنویسید که می تواند یکی از روش های عالی برای تقویت رایتینگ شما باشد
- از اپلیکیشن های آموزش زبان مثل اپلیکیشن آموزش انگلیسی تیکا استفاده کنید
- از پلتفرم های آموزش زبان مثل تیکا که آموزش آنلاین زبان را هدف قرار داده اند استفاده کنید
این لیست با موارد مختلف دیگر می تواند ادامه داشته باشد. اگر به دنبال یافتن یک پارتنر برای یادگیری زبان هستید مقاله 4 راز یادگیری زبان را بخوانید و در بخشی از آن روش هایی را برای پیدا کردن یک پارتنر زبان معرفی کرده ایم.


6. یادتان باشد که چرا یادگیری زبان را شروع کردید

منافع بسیار زیادی در یادگیری یک زبان جدید برای هر انسانی وجود دارد. سعی کنید اولین موردی که باعث انگیزه شما برای شروع یادگیری شد را به خاطر بیاورید.
مثلا آیا برای اینکه هنگام سفر یه خارج از کشور خیالتان راحت باشد شروع به یادگیری زبان کردید؟ یا اینکه قصد مهاجرت در آینده ای نزدیک را دارید؟
به هر حال هر دلیلی که برای خود و شروع یادگیری داشته اید را به یاد بیاورید و همین به شما انرژی دوباره می دهد و به شما خاطرنشان می کند که چرا این همه سختی های یادگیری یک زبان جدید ارزشش را دارد.

حال شما زبان آموزان عزیز در قسمت نظرات در پایین صفحه به ما بگویید که از کدام یک از این روش ها برای بالا نگه داشتن انگیزه در هنگام یادگیری زبان استفاده می کنید؟ اگر روش های دیگری هم دارید آن ها را با ما در میان بگذارید.


در قسمت پنجم این مقاله به پلتفرم تیکا در زمینه آموزش زبان اشاره کردیم. شما زبان آموزان می توانید به صورت آنلاین و به وسیله ویدئوچت از هر جای ایران که هستید با بهترین اساتید زبان کلاس داشته باشید . کافیست زبان و استاد مورد نظر خود را در صفحه اساتید تیکا انتخاب کنید و سپس با تعیین روز و ساعت مورد نظر خودتان از راه دور شروع به یادگیری زبان کنید . همچنین در تیکا می توانید از امکان کلاس آزمایشی رایگان با اساتید بهره ببرید و در این جلسه رایگان هر چه بیشتر با استاد و متد آموزشی استاد آشنا شوید و بعد از آن کلاس های خود را رزرو کنید.

 

منبع : Busuu

 

 

آموزش آنلاین زبان با اساتید آنلاین زبان
بهترین روش های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات